تعلم تحليل الفوليوم و الاسبريد

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: اتعلم تحليل الفوليوم و الاسبريد" اقوى شىء ممكن تشوفه فى المتاجرة و تحليل السوق

المشاركة الأصلية بواسطة tradehunter مشاهدة المشاركة
    موضوع سمارت تريدر تانى

طيب سمارت تريدر عبارة عن برنامج مثل تريد جايدر الفرق فقط ان الفريق الخاص بالبرنامج دا عاملين اشارات خاصة بالبرنامج بتاعهم البرنامج بفلوس و فيه اشارات و البرنامج ليه مانويل علشان تفهمى الاشارات
    يعنى عندهم مثلا اشارة اسمها spinning row boat مثلا

انا رايى ان اللى عايز يستخدم البرنامج دا مافيش مشكلة بس انا شايف ان الأحسن استخدام العقل بدلا من الاشارات الجاهزة
    الموضوع مش محتاج اشارات كتير

صراحة هذا رأيى يا ديزى ... و للاخوة كمان اللى عايز يستخدم البرنامج دا لو هو شايف انه اسهل مافيش مشكلة بس انا معنديش شرح لأى اشارات فيه

انا هاقول الطريقة اللى انا بشتغل بيها و كل متاجر فيما بعد يحدد اسلوب استخدامه للطريقة فى تحليله و دخوله ممكن يكون فى واحد مثلا ليه قواعد محدده وفقا لفهمه الطريقة او بيوظف الطريقة على وضعه كل واحد بعد كدا هايكون ليه النظرة الخاصة بيه

انا هاشرح مجموعة نظرات خاصة و كيفية الاستخدام بأحسن اداء و استخدام اكثر من تايم فريم شخصيا دى طريقتى

على فكرة فيديو المراجع 1 انا برفعه حاليا بس الموقع عند منتصف الفيديو بيعمل فشل ايه السبب مش عارف بس انا معاه و الله المستعان
    خلينى اقولك انا ليه عايزه افهم اشارات البرنامج
    وفيه مؤشر برده بنفس الشكل فى احد المشاركات

بس الفكره ان انا مش عايزه هما يشتغلوا بدالى

الموضوع زى متكون فى سوق كبير ومئات الناس رايحه جايه وانت بتدور على شخص فى وسطهم

اعتقد لو هو لابس لبس معين او رفع ايده شاورلك
    هتقدر تميزه

وهو دا اللى عايزه البرنامج فيه
    انت بتبقى متلخبط شويه
    لكن البرنامج لما يركزلك على شمعه معينه ويكتب وصفها
    تشوف انت باسلوبك المانيول اذا كان كلام البرنامج صح ولا غلط
    يعنى مش هتعتمد عليه

ارجو انك تكون فهمت وجهة نظرى
    حساب ديمو على منصة fxdd لمتابعة التوصيات
    تغيير اللوت للعقد على حسب ادارة راس المال التى تتبعها فى حسابك
    8223551
    pay1rdr

• رد: اتعلم تحليل الفوليوم و الاسبريد" اقوى شىء ممكن تشوفه فى المتاجرة و تحليل السوق

استاذ نادر .. عندى حل بخصوص الغرف المجانيه على موقع wiziq ( لحين الانتهاء من غرف الاكاديميه )

التالى شرح عمل غرفه مجانيه بالتفصيل بدون الحاجه الى دفع اى فلوس .. هتكون لمده 30 يوم وبعد ال30 يوم نبقى نعمل حساب تانى بايميل تانى .. مافى مشكله

روابط الشرح

installation, electronics, home video, repair, instructions, cleaning, design, construction, inc, help, robot, analysis, tutorial, automobile, technology, howto, tips, computer, interior, water, need, video game, vehicle, commentary, tricks, math, please, your, learn, ideas, diy, needs, gadget, advice, need help, basic, techniques, easy, free, secrets, information, beginner, beginners, quick, please help, hints, lessons, advanced

instructions, analysis, tutorial, home video, howto, computers, trailer, help, tips, need, tricks, windows, music charts, please, your, learn, diy, commentary, maker, mobile, ideas, needs, basic, downloads, advice, need help, techniques, easy, free, secrets, information, beginner, beginners, quick, please help, hints

smart phones, instructions, analysis, tutorial, home video, electronics, howto, trailer, video game, cellphones, hacking, help, tips, mobile, need, music charts, vlog, commentary, installation, downloads, educational, tricks, nokia, software, please, your, free, learn, ideas, needs, advice, need help, easy, techniques, secrets

instructions, analysis, tutorial, home video, hacks, electronics, gaming, howto, computers, trailer, help, wii, tips, need, tricks, robot, discussion, video game, hacking, please, your, learn, music charts, commentary, nintendo, ideas, installation, downloads, software, psp, games, needs, playstation, xbox, ps2, ps3, sony, gameplay, console, free, nintendo wii, xbox360, gamecube, portable, ps1, easy

وهذا هو الموقع
      Virtual Classroom and LMS Software to deliver live and self-paced online courses. Everything you need to teach and train online. Start now.

انا جربت الخطواط دى وعملت روم فعلا ودخلتها وجربتها عادى جدا ودا برنت سكرين من الروم
      الملفات المرفقة
      اذا كان من الموت بدُُُ .. فمن العار ان تكون جبانا

المشاركة الأصلية بواسطة daisy مشاهدة المشاركة
        متشكره جدا على الرابط فعلا مجمع كل حاجه

بس الدرس 13 مش موجود غير الجزء التانى فقط مش عارفه ليه

وكدا يبقى الدروس كلها اللى اخدتوها الى الان 23 درس
        هل دا صحيح ؟
        اتفضلي يا ديزي ده رابط تحميل الجزء الاول من الدرس 13

MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.

تحياتي

المشاركة الأصلية بواسطة أسكبيد مشاهدة المشاركة
          اتفضلي يا ديزي ده رابط تحميل الجزء الاول من الدرس 13

MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.

تحياتي
          ميرسى جدا على اهتمامك
          8223551
          pay1rdr

ميرسى جدا على اهتمامك
            عفوا وأحنا في الخدمة
            ربنا يوفقك

ان شاء الله الاستاذ حناوى يحل لينا موضوع الغرفة و كل الناس تدخل غرفة التعليم اون لاين و ننتهى من موضوع رفع الفيديوهات
              بس يا أستاذ نادر لازم أهم حاجة الشرح والفيديوهات الجديدة تكون موجودة دايما ومحفوظة زي الفيديوهات السابقة عشان تبقى مرجع دايما لكل اللي هيتابعوا الموضوع
              انا اللي فهمته إن الشرح هيكون أون لاين فقط يعني ماحدش هيعرف يشوفه تاني بعد كده
              يا ترى انا فاهم صح ولا غلط؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة أسكبيد مشاهدة المشاركة
                بس يا أستاذ نادر لازم أهم حاجة الشرح والفيديوهات الجديدة تكون موجودة دايما ومحفوظة زي الفيديوهات السابقة عشان تبقى مرجع دايما لكل اللي هيتابعوا الموضوع
                انا اللي فهمته إن الشرح هيكون أون لاين فقط يعني ماحدش هيعرف يشوفه تاني بعد كده
                يا ترى انا فاهم صح ولا غلط؟؟
                للاسف فاهم غلط

لان الشرح بيتسجل عادى جدا .. لكن الفرق فى الروم الاون لاين ان بيكون فى تواصل

واعتقد ان الاستاذ نادر هيستخدمها فقط للمراجعه السريعه والتطبيق العملى فقط ,, وهيستمر عادى فى شرح المواضيع
                اذا كان من الموت بدُُُ .. فمن العار ان تكون جبانا

المشاركة الأصلية بواسطة henawi مشاهدة المشاركة
                  للاسف فاهم غلط

لان الشرح بيتسجل عادى جدا .. لكن الفرق فى الروم الاون لاين ان بيكون فى تواصل

واعتقد ان الاستاذ نادر هيستخدمها فقط للمراجعه السريعه والتطبيق العملى فقط ,, وهيستمر عادى فى شرح المواضيع
                  ههههههههه تمام كده
                  يبقى مش للأسف بقى ده الحمد لله إني فاهم غلط

هانشرح عادي في الروم مع التطبيق العملي
                    VSA TEAM
                    LEARN TO TRADE WITH SMART MONEY
                    STOP BEING A HERD TRADER

هنا تجد فيديوهات الشرح
                    هنا تجد فيديوهات التطبيقات على السوق

قناة يوتيوب للعمليات الحية على السوق بأسلوب الفوليوم و المدى

الشرح امتا يا اخواننا اصل انا مستعجل

المشاركة الأصلية بواسطة henawi مشاهدة المشاركة
                        استاذ نادر .. عندى حل بخصوص الغرف المجانيه على موقع wiziq ( لحين الانتهاء من غرف الاكاديميه )

التالى شرح عمل غرفه مجانيه بالتفصيل بدون الحاجه الى دفع اى فلوس .. هتكون لمده 30 يوم وبعد ال30 يوم نبقى نعمل حساب تانى بايميل تانى .. مافى مشكله

روابط الشرح
                        Profitez des vidéos et de la musique que vous aimez, mettez en ligne des contenus originaux, et partagez-les avec vos amis, vos proches et le monde entier.

Profitez des vidéos et de la musique que vous aimez, mettez en ligne des contenus originaux, et partagez-les avec vos amis, vos proches et le monde entier.

وهذا هو الموقع
                        Virtual Classroom and LMS Software to deliver live and self-paced online courses. Everything you need to teach and train online. Start now.

انا جربت الخطواط دى وعملت روم فعلا ودخلتها وجربتها عادى جدا ودا برنت سكرين من الروم
                        شكرا استاذ حناوى

بس انا فعلا عملت كل دا و عملت روم فعلا ... المشكلة فى الحضور .... الموقع بيقول ان الحضور هايكون خاص يعنى لازم نعمل دعوات للحضور فى حاجه تانية فى الموقع و هى الروم العامة اللى ممكن اى حد يدخلها

علشان نعمل دى لازم ندفع على طول
                        اما الروم الخاصة مفهاش مشكلة بس هانعمل دعوات للناس ازاى الناس فى الورشة كتيير هى دى المشكلة
                        اذا ممكن نحلها مؤقتا مافيش مشكلة
                        نشوف ازاى ندعو الناس
                        VSA TEAM
                        STOP BEING A HERD TRADER

هنا تجد فيديوهات الشرح

خلينى اقولك انا ليه عايزه افهم اشارات البرنامج
                          وفيه مؤشر برده بنفس الشكل فى احد المشاركات

بس الفكره ان انا مش عايزه هما يشتغلوا بدالى

الموضوع زى متكون فى سوق كبير ومئات الناس رايحه جايه وانت بتدور على شخص فى وسطهم

اعتقد لو هو لابس لبس معين او رفع ايده شاورلك
                          هتقدر تميزه

وهو دا اللى عايزه البرنامج فيه
                          انت بتبقى متلخبط شويه
                          لكن البرنامج لما يركزلك على شمعه معينه ويكتب وصفها
                          تشوف انت باسلوبك المانيول اذا كان كلام البرنامج صح ولا غلط
                          يعنى مش هتعتمد عليه

ارجو انك تكون فهمت وجهة نظرى
                          دا كلام جميل ماشى ... بس من غير ما يلخبطك علشن انا عشت التجربة دى و لاقيت دماغى بتتكلم لوحدها فى اشكال الاشارات
                          فا قلت لاء مش هاينفع كدا انا اشوف بعينى احسن و انا اميز بعقلى و عينى اللى انا عايز اشوفه و منتظره علشان يعطينى الدليل على اللى بيحصل

عموما انا ممكن اقترح عليكى اقتراح استنى لما تفهمى الموضوع كله على نقاء بعد كدا وظفى اى اختبار لأى طريقة كدا الأمور تكون افضل من وجهة نظرى
                          VSA TEAM
                          STOP BEING A HERD TRADER

هنا تجد فيديوهات الشرح

المشاركة الأصلية بواسطة TradeHunter مشاهدة المشاركة
                            موضوع سمارت تريدر تانى

طيب سمارت تريدر عبارة عن برنامج مثل تريد جايدر الفرق فقط ان الفريق الخاص بالبرنامج دا عاملين اشارات خاصة بالبرنامج بتاعهم البرنامج بفلوس و فيه اشارات و البرنامج ليه مانويل علشان تفهمى الاشارات
                            يعنى عندهم مثلا اشارة اسمها spinning row boat مثلا

انا رايى ان اللى عايز يستخدم البرنامج دا مافيش مشكلة بس انا شايف ان الأحسن استخدام العقل بدلا من الاشارات الجاهزة
                            الموضوع مش محتاج اشارات كتير

صراحة هذا رأيى يا ديزى ... و للاخوة كمان اللى عايز يستخدم البرنامج دا لو هو شايف انه اسهل مافيش مشكلة بس انا معنديش شرح لأى اشارات فيه

انا هاقول الطريقة اللى انا بشتغل بيها و كل متاجر فيما بعد يحدد اسلوب استخدامه للطريقة فى تحليله و دخوله ممكن يكون فى واحد مثلا ليه قواعد محدده وفقا لفهمه الطريقة او بيوظف الطريقة على وضعه كل واحد بعد كدا هايكون ليه النظرة الخاصة بيه

انا هاشرح مجموعة نظرات خاصة و كيفية الاستخدام بأحسن اداء و استخدام اكثر من تايم فريم شخصيا دى طريقتى

على فكرة فيديو المراجع 1 انا برفعه حاليا بس الموقع عند منتصف الفيديو بيعمل فشل ايه السبب مش عارف بس انا معاه و الله المستعان
                            عزيزي الدكتور نادر وجميع الأعضاء الفوق ممتازين
                            يعد توقف حضرتك عن الشرح المده الماضية وفي حالة التوهان اللي انا كنت عايش فيها من التحليلات الفنية والكلاسيكية اللي كلها تقريبا لا تعطي نتائج مرضية ولو كان الواحد بيكسب فيها فكان بيكسب بطريق الصدفة مش انه فاهم أو بيحلل صح
                            المهم بعد طول بحث قدرت افهم برنامج Smart Trader واشاراته وهو له طريقة في تشغيلة مش زي الصورة التي تم تنزيلها
                            والبرنامج بيعطي اشارات صحيحة انا بمشي وراها زي الحمار اللي مربوط وبيجروه علي الغيط ههههههههههههه
                            طبعا لأني مش فاهم المهم نتائجه حلوه جدا بس قليلة لكن لو احنا فاهمين كويس هنبقي مش محترفين هنبقي سوبر محترفين وأعتقد اللي هايخرج من الغرفة دي هيبقي سوبر متاجر
                            انا فاهم اشارات البرنامج في الدخول والخروج والبرنامج كامل عندي لمن يريده
                            وانا تلميذ لك مجتهد ان شاء الله

دا كلام جميل ماشى ... بس من غير ما يلخبطك علشن انا عشت التجربة دى و لاقيت دماغى بتتكلم لوحدها فى اشكال الاشارات
                              فا قلت لاء مش هاينفع كدا انا اشوف بعينى احسن و انا اميز بعقلى و عينى اللى انا عايز اشوفه و منتظره علشان يعطينى الدليل على اللى بيحصل

عموما انا ممكن اقترح عليكى اقتراح استنى لما تفهمى الموضوع كله على نقاء بعد كدا وظفى اى اختبار لأى طريقة كدا الأمور تكون افضل من وجهة نظرى
                              وانا هعمل كدا فعلا

وعلى فكره بالنسبه لروم الشرح
                              انا باخد فيها اجتماعات فى موضوع شغل تانى

مشكلة الدعوه عادى جدا
                              انت بتحدد المعاد

والرابط بتاع الدعوه تحطه هنا فى رد

واللى موجود اون لاين فى المعاد يدخل على الرابط
                              مفيش غير كدا
                              8223551
                              pay1rdr

المشاركة الأصلية بواسطة bstcallinfo مشاهدة المشاركة
                                عزيزي الدكتور نادر وجميع الأعضاء الفوق ممتازين
                                يعد توقف حضرتك عن الشرح المده الماضية وفي حالة التوهان اللي انا كنت عايش فيها من التحليلات الفنية والكلاسيكية اللي كلها تقريبا لا تعطي نتائج مرضية ولو كان الواحد بيكسب فيها فكان بيكسب بطريق الصدفة مش انه فاهم أو بيحلل صح
                                المهم بعد طول بحث قدرت افهم برنامج smart trader واشاراته وهو له طريقة في تشغيلة مش زي الصورة التي تم تنزيلها
                                والبرنامج بيعطي اشارات صحيحة انا بمشي وراها زي الحمار اللي مربوط وبيجروه علي الغيط ههههههههههههه
                                طبعا لأني مش فاهم المهم نتائجه حلوه جدا بس قليلة لكن لو احنا فاهمين كويس هنبقي مش محترفين هنبقي سوبر محترفين وأعتقد اللي هايخرج من الغرفة دي هيبقي سوبر متاجر
                                انا فاهم اشارات البرنامج في الدخول والخروج والبرنامج كامل عندي لمن يريده
                                وانا تلميذ لك مجتهد ان شاء الله
                                طيب عرفنى بقى ايه هى الطريقه الصحيحه
                                وايه اللى انت فهمته منه
                                8223551
                                pay1rdr

يعمل...
                                X