توصيات البشري الجزء الثاني بهدف 865% من رأس المال شهريا

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: توصيات البشري الجزء الثاني بهدف 865% من رأس المال شهريا

المشاركة الأصلية بواسطة somaess مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    مبدئيا ربنا يكرمكم بجد على حب العطاء والاخوة اللي انا شيفاه فى المنتدى هنا
    بجد حاجة تشرف وتفرح اوى وان شاء الله ربنا يديم التعاون مابينا.
    كان عندي سؤال معلش لو فيها ازعاج بس انا اخت صغيرة ليكم واتمنى حد يوضحلى الصورة شوي
    انا عندي حساب ب 300 دولار بعد الخسارة الكبيرة فيه ، ضاربت كتير ونجحت وحققت الهدف وفي اوقات كتير والحمد الله وخسرت أكتر برضه والحمد الله ، وانا مقتنعة إننا لو مجربناش طعم الخسارة عمرنا ماهنعرف طعم مكسب ، والخسارة دي عيب منى مش عارفه المهم انى الفترة دي مش بتاجر بحاول ادور في اخطائي على قد ماااقدر واعرف الغلط منين واظبطه وربنا يكرم.
    طلبي من الاخوة اتمنى حد يساعدنى في عمل خطة شهرية او أسبوعية تناسب حسابي اى حاجة تساعدنى تحسسنى بالأمل انا يمكن مشكلتى انى بخاف اجرب بخاف اقدم على حاجة يمكن اخسر يمكن اكسب ده عيب كبير لازم اسيطر عليه دعواتكم .
    وسؤال تانى ضروري اوى محتاجة جوابه انا اخدت كورس فوركس في مكان محترم جدا وبشهادة معتمدة دوليا في الفوركس بس ليه انا حاسة انى بعد مااتدربنا واخدنا حاجات كتير حبتها وفهمتها وطبقت عليها اكتر انى لسه برضه ناقصنى اكتر،و بالتجربة حقيقي خلتنى احس ان معلوماتى ناقصة وأنا بحب اكون قد الحاجة اللى انا فيها واوى كمان ياما بلاش .
    ياتري اخد كورس تانى تدعيم للكورس الاول ولا أعمل ايه مع العلم انى عوزة اشتغل في شركة في المجال ده الفترة الجاية ايه المطلوب منى اخده عشان أبقي محلل فني بالصورة المطلوبة ياريت حد يعرفني حتى في مسج .
    عارفه ان الناس هنا اوقاتها غاليه بس ارجو الرد فى اى وقت فاضي وأبقي شاكرة كتير للمساعدة.
    بصراحه انا كنت زيك لفتره بسيطه بس الحمد لله بس انتا موضوعك كبير وبسيط ان شاء الله لو عايز حل لموضوع الخطه
    والخوف من المضاربه دي بسيطه عادي انتا بس محتاج لطريقه مضمونه بأذن الله واول لما هتبدي تكسب حتي لو بسيط
    هتلاقي المشكله اتحلت ان شاء الله
    اما بالنسبه لموضوع الوظيفه والكورسات فحاول تكلمني علي الخاص وانا ان شاء الله هفيدك في حدود استطاعتي
    لان ده نفس الموضوع الي انا بشتغل عليه دلوقتي علشان اوصل اني اكون محلل فني
    ارجو ان اكون وضحت وجه نظري حدد الي انتا عايزه وانا تحت امرك اخي الفاضل
    .." ضارب كما تري وليس كما تعتقد "..

... متوكلا علي الله سبحانه وتعالي ...

لا تحدث الناس كيف ستنجح
    بل حدثهم بعد نجاحك كيف نجحت !!
    اضغط هنا واوعدك هتكسب بجد والله

المشاركة الأصلية بواسطة elsayed elghitany مشاهدة المشاركة
      بصراحه انا كنت زيك لفتره بسيطه بس الحمد لله بس انتا موضوعك كبير وبسيط ان شاء الله لو عايز حل لموضوع الخطه
      والخوف من المضاربه دي بسيطه عادي انتا بس محتاج لطريقه مضمونه بأذن الله واول لما هتبدي تكسب حتي لو بسيط
      هتلاقي المشكله اتحلت ان شاء الله
      اما بالنسبه لموضوع الوظيفه والكورسات فحاول تكلمني علي الخاص وانا ان شاء الله هفيدك في حدود استطاعتي
      لان ده نفس الموضوع الي انا بشتغل عليه دلوقتي علشان اوصل اني اكون محلل فني
      ارجو ان اكون وضحت وجه نظري حدد الي انتا عايزه وانا تحت امرك اخي الفاضل
      أنا متشكرة اوى ياأستاذى على المساعده لأختك
      بس عندي مشكلة ان كده برضه مفيش حاجة اتحلت لانى معرفش اكلم خاص او ابعت مسج منين
      ^-^ النجاح يكون من نصيب من تحلوا بالشجاعة ليفعلوا شيئا, لكنه نادرا ما يكون من نصيب الخائفين من العواقب ^-^

المشاركة الأصلية بواسطة abuhashim مشاهدة المشاركة
        اخي الكريم هل توصية اليوم نزلت هنا بالموضوع ام علي المنصة فقط؟ لاني فعلاً لما استطع متابعتها هنا علي المنتدي اليوم و لم اتمكن من متابعة المنصة :(

المشاركة الأصلية بواسطة naser81 مشاهدة المشاركة
        اخى الكريم انا بتابع المنتدى من الصبح ولم ارى توصيات اليوم هنا حضرتك عملتها على المنصة ولم تقوم بوضعها هنا؟؟؟؟؟ معلش انا لما بدخل على الموقع اللى حضرتك بتقول علية اننا ممكن نتابع التوصيات اون لين مش فاهم من الموقع ده حاجة غير رصيدك كام بس معرفتش ازاى اعرف انك دخلت صفقة للاسف انا النهرده تبعت المنتدى وراحت علية صفقت اليوم ومبروك لكل اللى ربحو ارجو وضع التوصيات على المنتدى ولك جزير الشكر لانى مفهمتش الموقع اللى حضرتك حطو وشكرا

اخواني الكرام
        رجاء حاول تتابعني علي المنتدي والمنصة معا واذا في تقصير بعدم نزول التوصيات علي المنتدي فرجاء ان الناس تتطوع وتكتب التوصيات لاخوانها نقلا من المنصة والا الامور كده اكون شغال لوحدي ومافيش اي تعاون بيننا
        وبالنسبة لللينك الخاص بالحساب
        اذا حضرتك نزلت اسفل الصفحة في قائمة اسمها

Trading Activity

بعدها مباشرة
        Open Trades
        هذه هي العمليات المفتوحة

بالتوفيق واتمني التعاون بيننا

اللهم اكفني بحلالك عن حرامك واغنني بفضلك عن من سواك:

المشاركة الأصلية بواسطة nawarra مشاهدة المشاركة
          السلام عليكم
          اخي انا بددات اتابعك جديد لكن ما فهمت ما هو قصدك ب defrence?
          ده الفارق بن سعر البيع وسعر الشراء
          وغالبا بنستخدمه كاستوب لوس

المشاركة الأصلية بواسطة سمو الهدف مشاهدة المشاركة
          أخي الفاضل fm4ever_fx جزاك الله خيراً عندي بعض الاستفسارات ممكن تجاوبني ولك مني خالص الشكر :
          1- ما هو الوقت المناسب للحصول على التوصيات عندنا في السعودية ؟
          2- هل أستطيع الاستفادة من هذه التوصيات على منصة أخرى ( شركة بريطانية مثلاً ) مع ملاحظة أن هناك فرق في التوقيت ؟
          3- كيف نتمكن من الحصول على التوصيات على الموبايل ( الجوال ) ؟
          4- هل هناك وكالة لك على شركة معينة تنصح بيها ؟ يا ليت ترسل لي رابطها على الخاص .

اهلا وسهلا بحضرتك معانا اخي الكريم ان شاء الله نقدر نجاوبك علي كل الاستفسارات
          1- بتوقيت مصر 6 صباحا ل 6 مساء حاول تشوف فارق التوقيت بينا وبينكم كام وغالبا نفس التوقيت
          2- نعم ينفع مالهوش اي علاقة بالشركة كل الفكرة احنا بنحدد مكان البيع والشراء فقط وحضرتك نفذه علي اي منقة تعجبك
          3- لازم نرتبها مع بعض ده تليفوني وحضرتك كلمني وانا بحاول ابعتلك رسالة بالتوصيات
          00201004154512
          4- اسف لايوجد لدي رسايل علي الخاص لا ادري لماذا لاكن بحاول اعمل اكونت جديد يكون فيه رسايل خاصة واحاول اراسلك منه او لو اتكلمنا علي الهاتف بخلصلك الموضوع ده ان شاء الله

مبدئيا ربنا يكرمكم بجد على حب العطاء والاخوة اللي انا شيفاه فى المنتدى هنا
          بجد حاجة تشرف وتفرح اوى وان شاء الله ربنا يديم التعاون مابينا.
          كان عندي سؤال معلش لو فيها ازعاج بس انا اخت صغيرة ليكم واتمنى حد يوضحلى الصورة شوي
          انا عندي حساب ب 300 دولار بعد الخسارة الكبيرة فيه ، ضاربت كتير ونجحت وحققت الهدف وفي اوقات كتير والحمد الله وخسرت أكتر برضه والحمد الله ، وانا مقتنعة إننا لو مجربناش طعم الخسارة عمرنا ماهنعرف طعم مكسب ، والخسارة دي عيب منى مش عارفه المهم انى الفترة دي مش بتاجر بحاول ادور في اخطائي على قد ماااقدر واعرف الغلط منين واظبطه وربنا يكرم.
          طلبي من الاخوة اتمنى حد يساعدنى في عمل خطة شهرية او أسبوعية تناسب حسابي اى حاجة تساعدنى تحسسنى بالأمل انا يمكن مشكلتى انى بخاف اجرب بخاف اقدم على حاجة يمكن اخسر يمكن اكسب ده عيب كبير لازم اسيطر عليه دعواتكم .
          وسؤال تانى ضروري اوى محتاجة جوابه انا اخدت كورس فوركس في مكان محترم جدا وبشهادة معتمدة دوليا في الفوركس بس ليه انا حاسة انى بعد مااتدربنا واخدنا حاجات كتير حبتها وفهمتها وطبقت عليها اكتر انى لسه برضه ناقصنى اكتر،و بالتجربة حقيقي خلتنى احس ان معلوماتى ناقصة وأنا بحب اكون قد الحاجة اللى انا فيها واوى كمان ياما بلاش .
          ياتري اخد كورس تانى تدعيم للكورس الاول ولا أعمل ايه مع العلم انى عوزة اشتغل في شركة في المجال ده الفترة الجاية ايه المطلوب منى اخده عشان أبقي محلل فني بالصورة المطلوبة ياريت حد يعرفني حتى في مسج .
          عارفه ان الناس هنا اوقاتها غاليه بس ارجو الرد فى اى وقت فاضي وأبقي شاكرة كتير للمساعدة.

السلام عليكم اختي الكريمة اهلا وسهلا بحضرتك معانا
          بالنسبة لموضوع حضرتك مش محتاج غير العزيمة والثقة بالنفس والتفرغ للفوركس وده اهم من اي حاجة وبالنسبة للتصور الخاص بمبلغ 300 دولار فهو مرفق لحضرتتك خطة عمل علي مكسب 30 نقطة فقط يوميا وقيمة النقطة 2 دولار لكل الف دولار
          بالتالي بيتحقق نسبة ارباح تقارب
          220% من رأس المال
          يعني الحساب بعد شهر او بالتحديد 20 يوم عمل يوصل الرصيد الي
          960 دولار
          وابالنسبة للكورسات فانا مقتنع انه كله في الكتب والخبرة بتيجي بالتجربة العملية

لاكن الكورسات المدفوعه ماهي الا اوهام

بالتوفيق ان شاء الله
          الملفات المرفقة

اخواني الكرام مرفق لكم التوقعات الخاصة باليوم
            15-2-2012
            بالتوفيق للجميع ان شاء الله
            الملفات المرفقة

المشاركة الأصلية بواسطة fm4ever_fx مشاهدة المشاركة
              ده الفارق بن سعر البيع وسعر الشراء
              وغالبا بنستخدمه كاستوب لوس

اهلا وسهلا بحضرتك معانا اخي الكريم ان شاء الله نقدر نجاوبك علي كل الاستفسارات
              1- بتوقيت مصر 6 صباحا ل 6 مساء حاول تشوف فارق التوقيت بينا وبينكم كام وغالبا نفس التوقيت
              2- نعم ينفع مالهوش اي علاقة بالشركة كل الفكرة احنا بنحدد مكان البيع والشراء فقط وحضرتك نفذه علي اي منقة تعجبك
              3- لازم نرتبها مع بعض ده تليفوني وحضرتك كلمني وانا بحاول ابعتلك رسالة بالتوصيات
              00201004154512
              4- اسف لايوجد لدي رسايل علي الخاص لا ادري لماذا لاكن بحاول اعمل اكونت جديد يكون فيه رسايل خاصة واحاول اراسلك منه او لو اتكلمنا علي الهاتف بخلصلك الموضوع ده ان شاء الله

السلام عليكم اختي الكريمة اهلا وسهلا بحضرتك معانا
              بالنسبة لموضوع حضرتك مش محتاج غير العزيمة والثقة بالنفس والتفرغ للفوركس وده اهم من اي حاجة وبالنسبة للتصور الخاص بمبلغ 300 دولار فهو مرفق لحضرتتك خطة عمل علي مكسب 30 نقطة فقط يوميا وقيمة النقطة 2 دولار لكل الف دولار
              بالتالي بيتحقق نسبة ارباح تقارب
              220% من رأس المال
              يعني الحساب بعد شهر او بالتحديد 20 يوم عمل يوصل الرصيد الي
              960 دولار
              وابالنسبة للكورسات فانا مقتنع انه كله في الكتب والخبرة بتيجي بالتجربة العملية

لاكن الكورسات المدفوعه ماهي الا اوهام

بالتوفيق ان شاء الله
              ربنا يجازيك خير ياأستاذى الكبير Fm4ever
              مشكورة كتير لتعب حضرتك معايا ومع اخواننا الموجودين
              ربنا يكون في عونك دايما عشان انت عون لينا
              انا مش عارفه اقولك ايه بجد ممنونالك كتير.
              وربنا يقدرني واعمل فعلا بالخطة دي واعمل ببالوقت اللى تعبتك فيها معايا.
              ^-^ النجاح يكون من نصيب من تحلوا بالشجاعة ليفعلوا شيئا, لكنه نادرا ما يكون من نصيب الخائفين من العواقب ^-^

ربنا يجازيك خير ياأستاذى الكبير fm4ever
                مشكورة كتير لتعب حضرتك معايا ومع اخواننا الموجودين
                ربنا يكون في عونك دايما عشان انت عون لينا
                انا مش عارفه اقولك ايه بجد ممنونالك كتير.
                وربنا يقدرني واعمل فعلا بالخطة دي واعمل ببالوقت اللى تعبتك فيها معايا.

تحت امرك نورتي الموضوع

أخى الكريم Fm4ever كان عندي سؤال خاص بالخطة اللى حضرتك وضحتهالى انا مش فهماها قوي طريقة حساب النقطة دي وحابه اكتر اعرف بحسابي 300 دولار ده ادخل صفقات في حدود قد ايه وكذا صفقة ولا واحده بس بحجم 0.01 لحد مااوصل للتارجت المطلوب 30 نقطة كل يوم كده يبقي 3 دولار في اليوم ومكتوب هحقق في اليوم 18 دولار كده يبقي مضاعفة حجم الصفقة
                  معلش هتعبك لو تفهمهالى .

المشاركة الأصلية بواسطة Somaess مشاهدة المشاركة
                    أخى الكريم Fm4ever كان عندي سؤال خاص بالخطة اللى حضرتك وضحتهالى انا مش فهماها قوي طريقة حساب النقطة دي وحابه اكتر اعرف بحسابي 300 دولار ده ادخل صفقات في حدود قد ايه وكذا صفقة ولا واحده بس بحجم 0.01 لحد مااوصل للتارجت المطلوب 30 نقطة كل يوم كده يبقي 3 دولار في اليوم ومكتوب هحقق في اليوم 18 دولار كده يبقي مضاعفة حجم الصفقة
                    معلش هتعبك لو تفهمهالى .

طريقة حساب النقطة هي

2 دولار
                    لكل الف دولار

يعني لو حسابنا
                    3000 دولار يبقي النقطة ب
                    2*3000/1000=6
                    لو حسابك حضرتك بقي 300 دولار
                    يبقي النقطة علي الالة الحاسب ب
                    60 سنت وبالتال ي لما نحقق 30 نقطة يبقي
                    30*0.6= 18 دولار

وهاكذا لما نكسب اليوم الي بعده نحسب تاني والفكرة بتاعتي مش عبقرية ولا حاجة هي كل الموضوع اني بشغل ربح الصفقة الاخيرة في الصفقة الجدييدة او زي الفائدة المركبة بتاعه البنوك بيشغلوا الفايدة تجيب فايدة

أستاذي الفاضل اعذرني لو أخذت من وقتك لكن عشان أفهم الجدول بالشكل الصحيح

EUR/USD في الجدول أمامها BUY 3145 وكذلك SELL 3093 و defrence 52 فهل هذا يعني شراء اليورو / دولار عند سعر 1.3145 والسيناريو البديل بيع اليورو / دولار عند سعر 1.3093 وتحديد وقف الخسارة عند 52 نقطة سواء للبيع أو الشراء ؟ إذا لم يكن فهمي صحيح فأرجو توضيح الصحيح وجزيت خيراً . وكذلك الله يحفظك ممكن اعطاء تصور أو اقتراح لتحديد جني الأرباح ؟

ياجماعه من فضلكم الاستفسارات سوف اجهز الرد عليها

بالنسبة للتوصية اليوم فقد دخلنا بيع يورو ين من سعر

103.36

الهدف عبارة عن
                        تريليج ستوب
                        15 نقطة
                        يعني وقف الخسارة متحرك بالتوفيق للجميع

الى الاهداف ان شاء الله

فتح حساب فوركس اسلامي معنا المميزات و الخطوات

المشاركة الأصلية بواسطة سمو الهدف مشاهدة المشاركة
                            أستاذي الفاضل اعذرني لو أخذت من وقتك لكن عشان أفهم الجدول بالشكل الصحيح

EUR/USD في الجدول أمامها BUY 3145 وكذلك SELL 3093 و defrence 52 فهل هذا يعني شراء اليورو / دولار عند سعر 1.3145 والسيناريو البديل بيع اليورو / دولار عند سعر 1.3093 وتحديد وقف الخسارة عند 52 نقطة سواء للبيع أو الشراء ؟ إذا لم يكن فهمي صحيح فأرجو توضيح الصحيح وجزيت خيراً . وكذلك الله يحفظك ممكن اعطاء تصور أو اقتراح لتحديد جني الأرباح ؟
                            أخى الكريم... أســعد الله صباحك بكل الخــير والعــافية...
                            اسمحلى بعد إذنك وبعد إذن صاحب الموضوع أن أوضح لك هذه الجزئية... شــوف يا غــالى:

أولاً النقاط التى يضعها أخونا صاحب الموضوع ليست نقاط نبيع منها أو نشــترى منهــا... ولكن هى خطــوط نرســمها على الشــارت وبالتالى حضــرتك تعمل الآتى:
                            - تفتح منصــة (SIG)
                            - تفتح (7) تشــارتات على فريم الساعة... واحدة لكل عملة مذكورة فى الجدول الذى يعطيه لنا أخونا صاحب الموضوع وبالتالى تفتح الشــارتات التالية:
                            - (EUR/USD)
                            - (GBP/USD)
                            - (EUR/JPY)
                            - (EUR - INDEX)
                            - (GBP - INDEX)
                            - (USD - INDEX)
                            - (JPY - INDEX)

- فى الجدول المعطى لنا ســتجد بجانب كل عملة نقطتين.. واحدة مكتوب عليها (Sell) أى بيع والتانية مكتوب عليها (Buy) أى شـــراء... وحضرتك ترسم خط.. أيوه خط عند كل نقطة.. الخط اللى عند نقطة الشراء (1.3145) هنسميه وائل .. قصدى هنســميه (خط الشــراء)... والخط اللى عند نقطة البيــع (1.3093) هنســميه (خط البيع)...

- دلوقتى بقى عندنا (7) تشــارتات وكل تشارت عليها خطين واحد بيع وواحد شــراء... تمام كده... ميه ميه.. طيب نبيع امتى ونشــترى امتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

- تشــترى (EUR/USD) لما يتحقق الشــروط التالية (كلها مع بعض) ولازم جداً (كلها مع بعض):
                            - الســعر يغلق ســاعة فوق خط الشــراء على تشارت (EUR/USD)
                            - الســعر يغلق ســاعة فوق خط الشــراء على تشارت (EUR - INDEX)
                            - الســعر يغلق ســاعة تحت خط البيع على تشارت (USD - INDEX)

- تبيع (EUR/USD) لما يتحقق الشــروط التالية (كلها مع بعض) ولازم جداً (كلها مع بعض):
                            - الســعر يغلق ســاعة تحت خط البيع على تشارت (EUR/USD)
                            - الســعر يغلق ســاعة تحت خط البيع على تشارت (EUR - INDEX)
                            - الســعر يغلق ســاعة فوق خط الشــراء على تشارت (USD - INDEX)

- والبيع والشــراء على أخوه (GBP/USD) بنفس الطــريقة تمــاماً تمــاماً...

وإليك يا ســيدى فرصــة شــراء تحققت على (EUR/USD) اليوم بنــاءً على الشــرح الســابق فى الصور التـــالية:

أولاً: الشـــرطين المســاعدين:

ثــانيــاً: صفقة الشــراء:

والهــدف الأول (15) نقطــة وتحقق بفضل الله ويمكن تتبع الربح...

طيب نعمــل إيه فى حــالة العمــلة الثــالثة (EUS/JPY)...دى مختلفة شوية ودا اللى هنشــوفه فى المشـــاركة الجــاية إن شـــاء الله...نلتقى بعد الفــاصل...

معاك ان شاء الله والي الهدف
                              .." ضارب كما تري وليس كما تعتقد "..

... متوكلا علي الله سبحانه وتعالي ...

لا تحدث الناس كيف ستنجح
                              بل حدثهم بعد نجاحك كيف نجحت !!
                              اضغط هنا واوعدك هتكسب بجد والله

المشاركة الأصلية بواسطة samasemobeeta1974 مشاهدة المشاركة
                                أخى الكريم... أســعد الله صباحك بكل الخــير والعــافية...

اسمحلى بعد إذنك وبعد إذن صاحب الموضوع أن أوضح لك هذه الجزئية... شــوف يا غــالى:

أولاً النقاط التى يضعها أخونا صاحب الموضوع ليست نقاط نبيع منها أو نشــترى منهــا... ولكن هى خطــوط نرســمها على الشــارت وبالتالى حضــرتك تعمل الآتى:
                                - تفتح منصــة (sig)
                                - تفتح (7) تشــارتات على فريم الساعة... واحدة لكل عملة مذكورة فى الجدول الذى يعطيه لنا أخونا صاحب الموضوع وبالتالى تفتح الشــارتات التالية:
                                - (eur/usd)
                                - (gbp/usd)
                                - (eur/jpy)
                                - (eur - index)
                                - (gbp - index)
                                - (usd - index)
                                - (jpy - index)

- فى الجدول المعطى لنا ســتجد بجانب كل عملة نقطتين.. واحدة مكتوب عليها (sell) أى بيع والتانية مكتوب عليها (buy) أى شـــراء... وحضرتك ترسم خط.. أيوه خط عند كل نقطة.. الخط اللى عند نقطة الشراء (1.3145) هنسميه وائل .. قصدى هنســميه (خط الشــراء)... والخط اللى عند نقطة البيــع (1.3093) هنســميه (خط البيع)...

- دلوقتى بقى عندنا (7) تشــارتات وكل تشارت عليها خطين واحد بيع وواحد شــراء... تمام كده... ميه ميه.. طيب نبيع امتى ونشــترى امتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

- تشــترى (eur/usd) لما يتحقق الشــروط التالية (كلها مع بعض) ولازم جداً (كلها مع بعض):
                                - الســعر يغلق ســاعة فوق ســعر الشــراء على تشارت (eur/usd)
                                - الســعر يغلق ســاعة فوق ســعر الشــراء على تشارت (eur - index)
                                - الســعر يغلق ســاعة تحت ســعر الشــراء على تشارت (usd - index)

- تبيع (eur/usd) لما يتحقق الشــروط التالية (كلها مع بعض) ولازم جداً (كلها مع بعض):
                                - الســعر يغلق ســاعة تحت ســعر الشــراء على تشارت (eur/usd)
                                - الســعر يغلق ســاعة تحت ســعر الشــراء على تشارت (eur - index)
                                - الســعر يغلق ســاعة فوق ســعر الشــراء على تشارت (usd - index)

- والبيع والشــراء على أخوه (gbp/usd) بنفس الطــريقة تمــاماً تمــاماً...

وإليك يا ســيدى فرصــة شــراء تحققت على (eur/usd) اليوم بنــاءً على الشــرح الســابق فى الصور التـــالية:

أولاً: الشـــرطين المســاعدين:

ثــانيــاً: صفقة الشــراء:

والهــدف الأول (15) نقطــة وتحقق بفضل الله ويمكن تتبع الربح...

طيب نعمــل إيه فى حــالة العمــلة الثــالثة (eus/jpy)...دى مختلفة شوية ودا اللى هنشــوفه فى المشـــاركة الجــاية إن شـــاء الله...نلتقى بعد الفــاصل...
                                شكرا أخي سماسيمو
                                لكن أعتقد انه في خطأ بالكتابه في شرط الشراء والبيع
                                الشراء على اليورو يكون سعر اليورو و الأندكس يورو فوق خط الشراء
                                وسعر الدولار أندكس تحت خط البيع

و العكس بالبيع

حظرتك راجع مشاركتك و تشوف الخطأ المطبعي
                                شكرا ليك على أهتمامك للمساعده

يعمل...
                                X