استراتيجية الاتجاه اليومي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: استراتيجية الاتجاه اليومي

المشاركة الأصلية بواسطة أيمن محمود مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم و أسبوع سعيد علي الجميع بأذن الله

أول فرصه معانا أنهارده هي gbpusd وتم تحقيق الشروط وأختراق القناه بفريم الساعه و أنتظار الأغلاق وتأكيد الأربع ساعات و اليومي

[ATTACH]28956[/ATTACH]

و علي فكره فرصة الeuraud بتاعت الأسبوع الي فات هتكتمل شروطها أنهارده بعد أغلاق الساعه بأذن الله

وأعتقد بأن الفرصتين قويتين للأختراق الصريح للفريم اليومي

رجاء من أخوانا المتابعين للورشه بالمشاركه و أنزال الفرص
    يا جماعة نسبة تحقيق الأهداف من ألأأستراتجيه تتعدي 85% ولو هاتعزز و تبرد و تهدج والكلام ده كله
    هتبقي نسبتها 100%
    تسلم أخي أيمن على المتابعة

كلامك صحيح 100 % وانا دخلت بيع على الكيبل بس احتمال الإؤتداد وارد من خط المنتصف للقناة الصغرى على فريم 4 ساعات وفعلا حصل الإرتداد وهو باعادة اختبار واذا اخترقه فهو هابط باذن الله واليورو و المجنون نفس السيناريو أيضا

بالتوفيق للجميع
    وراك وراك يالفوركس

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.كل عام وأنتم بخير.
      يسعدني أن أشارك معكم في هذه الورشة المباركة.
      ولا أخفي على أحد بأنني لم أستوعب بعد تماماً شروط الدخول ولعلي بسعة صدوركم بالرد على أسئلتي , لعلي أصل إلى ما أطمح إليه.
      في مثال اليورو دولار أرى وعلى فريم الأربع ساعات أن السعر كسر متوسط القناة الكبيرة. لعله يقوم بكسر متوسط القناة الصغيرة أيضاً وعندها سيكون قد كسر الحدود السفلى للقناة الصغيرة على فريم الساعة.
      وأرى أن البيع جيد بعد تحقق ذلك.ما رأي الإخوة الأساتذة . وإذا موافقين فأين يكون الهدف؟؟
      الملفات المرفقة

المشاركة الأصلية بواسطة amskhz مشاهدة المشاركة
        ولا أخفي على أحد بأنني لم أستوعب بعد تماماً شروط الدخول ولعلي بسعة صدوركم بالرد على أسئلتي , لعلي أصل إلى ما أطمح إليه.
        في مثال اليورو دولار أرى وعلى فريم الأربع ساعات أن السعر كسر متوسط القناة الكبيرة. لعله يقوم بكسر متوسط القناة الصغيرة أيضاً وعندها سيكون قد كسر الحدود السفلى للقناة الصغيرة على فريم الساعة.
        وأرى أن البيع جيد بعد تحقق ذلك.ما رأي الإخوة الأساتذة . وإذا موافقين فأين يكون الهدف؟؟
        الفرصه صحيحه 100% و أنا عن نفسي أضع هدفي كهدف أول عند أول مستوي (دعم/مقاومه) مع الأخذ في الأعتبار للحدود القناه 4 ساعات و اليومي

يوجد فرصه بيع سوف تتكون بأذن الله علي eurgbp بأنتظار أغلاق الشمعه تحت حد القناه

[ATTACH]28962[/ATTACH]

من الواضح بأن اليورو بينهار

المشاركة الأصلية بواسطة amskhz مشاهدة المشاركة
          حياك الله أخي الكريم

بالنسبة لليورو الفرصة متأخرة لكسر قاع القناة الكبرى وكما هو واضح مع وجود فرصة أخرى بإذن الله مع كسر قاع القناة الصغرى يكون الهدف من 20 الى 50 نقطة على الأقل حسب تقديرك أو أول خط فيبو يواجه السعر مع الأخذ بالإعتبار فريم 4 ساعات في محاولة لكسر الخط الأوسط للقناة
          وتابع الكيبل أيضا فهو على نفس السيناريو تقريبا

وبالتوفيق
          وراك وراك يالفوركس

أشكر لكل من الإخوة بلال وأيمن إهتمامهم . بارك الله بكم.

السلام عليكم , بشكر الاخ الفاضل بلال على طرح الاستراتيجيه انا قريتها من اولها لاخر الصفحات , وكن متابعا فى منتديات الجيران , لان نفس الاستراتيجيه للاستاذ جمال ووصل عدد الصفحات الى اكثر من 1500 والمشاهدات فوق 800 الف

لى تعقيب صغير , او ممكن نسميها ملاحظه زمااااااان زماااااااااااان قوى كمان كنا نسمع عن الترند ا استراتيجيه الترند المكسور , وبعدين ظهرت مسميات كتيره منها العمل على الارتدادات وغيرها , وفى كمان ورشه فى منتديات الجيرن صفحاتها كتيره جدا تفوق الاف صفحه وبتتكلم برضه عن الترند والقنوات , لو الواحد فضل يدور على استراتيجات هيلاقى كتير جدا , بس الناس مش بتقتنع بالبساطه مش عارف ليه , تقريبا لما الشارت بيكون مليان زغلايل بيبقى شكله حلو كدا بيزغلل العين ,, المهم خلاصه الملاحظه اللى عايز اقلها , ان الترند بكل مسمياتها وبكل استراتيجياته وبكل طرقه ربحان من زمان وكل شيخ وليه طريقته اتمنى تكون الملحوظه وصلت لاخوانا اللى بيحبو الشارت المليان

اضافه كمان , فى متاجرتى بشوف عدد النقاط اللى ممكن تتحقق واخلى الللوت يساوى1% من رائس المال ووقف الخساره نص% من رائس المال , دا بالنسبه لنقاص الىى تساوى او تزيد عن 34 للعملات الرئيسيه , لو النقط اقل يبقى نظام التلت والتلتين يعنى الخساره تبقى تلتين المكسب ,

مثال لو التحليل بيقول ان الربح 40 نقطه ادخل بحيث لو كسبت 40 نقطه اكسب واحد فى الميه ولو خسرت مخسرش اكتر من نص فى الميه ,

لو الواحد يعتمد المبدا دا فى المتاجره بيكون جميل جدا جدا
              استغفر الله العظيم واتوب اليه

المشاركة الأصلية بواسطة اسلام ابن النيل مشاهدة المشاركة
                السلام عليكم , بشكر الاخ الفاضل بلال على طرح الاستراتيجيه انا قريتها من اولها لاخر الصفحات , وكن متابعا فى منتديات الجيران , لان نفس الاستراتيجيه للاستاذ جمال ووصل عدد الصفحات الى اكثر من 1500 والمشاهدات فوق 800 الف

لى تعقيب صغير , او ممكن نسميها ملاحظه زمااااااان زماااااااااااان قوى كمان كنا نسمع عن الترند ا استراتيجيه الترند المكسور , وبعدين ظهرت مسميات كتيره منها العمل على الارتدادات وغيرها , وفى كمان ورشه فى منتديات الجيرن صفحاتها كتيره جدا تفوق الاف صفحه وبتتكلم برضه عن الترند والقنوات , لو الواحد فضل يدور على استراتيجات هيلاقى كتير جدا , بس الناس مش بتقتنع بالبساطه مش عارف ليه , تقريبا لما الشارت بيكون مليان زغلايل بيبقى شكله حلو كدا بيزغلل العين ,, المهم خلاصه الملاحظه اللى عايز اقلها , ان الترند بكل مسمياتها وبكل استراتيجياته وبكل طرقه ربحان من زمان وكل شيخ وليه طريقته اتمنى تكون الملحوظه وصلت لاخوانا اللى بيحبو الشارت المليان

اضافه كمان , فى متاجرتى بشوف عدد النقاط اللى ممكن تتحقق واخلى الللوت يساوى1% من رائس المال ووقف الخساره نص% من رائس المال , دا بالنسبه لنقاص الىى تساوى او تزيد عن 34 للعملات الرئيسيه , لو النقط اقل يبقى نظام التلت والتلتين يعنى الخساره تبقى تلتين المكسب ,

مثال لو التحليل بيقول ان الربح 40 نقطه ادخل بحيث لو كسبت 40 نقطه اكسب واحد فى الميه ولو خسرت مخسرش اكتر من نص فى الميه ,

لو الواحد يعتمد المبدا دا فى المتاجره بيكون جميل جدا جدا
                تسلم أخي على المداخلة

كلام جميل ورائع

ترند + ادارة رأس المال = مكسب
                وراك وراك يالفوركس

كمل يا اخ بلال باقى الشروط حتى لو محدش شارك فى ناس بتتابع وبتقرا بصمت وحتى لو محدش تابع يجى يوم حد يقرا الموضوع ويستفاد بيه حتى ولو بعد مده

صباح الخير علي الجميع

تايعوا زوج eurusd في أغلاق شمعة الساعه الحاليه لو أغلقت تحت القناه الصغري أعتقد والله أعلم ببدايه أنهيار و نزول اليورو المتوقع

أقترح علي الأخ بلال ده بعد أذنوا طبعاً بأرفاق ملخص للأستراتجيه لدكتور جمال ممدوح حتي يستفيد أكبر عدد ممكن

لو مفيش مشاكل أنا عندي أخر ملخص للأستراتجيه كامله

ويمكن ساعتها الناس تبتدي تشارك

الحمد لله لحقت فرصه اليورو دولار من 10 دقايق وطلعت منها بدرى بدى بعشرين نقطه , بس للاسف ملحقتش فرصه الاسترلينى ولا النيوزلندى كانو قبلها برضه بعشر دقايق

الاسترالى والكندى مع الدولار فرصه حلوه كمان شويه صح يا استاذ ايمن

مش عارف الموقع مش راضى يرفع ليه الصور كل شويه يقلى تعدى الحد المسموح والصوره كلها مش مكمل 15 كيلو بايت

المشاركة الأصلية بواسطة أيمن محمود مشاهدة المشاركة
                            صباح الخير علي الجميع

تايعوا زوج eurusd في أغلاق شمعة الساعه الحاليه لو أغلقت تحت القناه الصغري أعتقد والله أعلم ببدايه أنهيار و نزول اليورو المتوقع

أقترح علي الأخ بلال ده بعد أذنوا طبعاً بأرفاق ملخص للأستراتجيه لدكتور جمال ممدوح حتي يستفيد أكبر عدد ممكن

لو مفيش مشاكل أنا عندي أخر ملخص للأستراتجيه كامله

ويمكن ساعتها الناس تبتدي تشارك
                            حبيبي أخي أيمن

الورشة ورشتك متل ما حكيتلك من قبل وانا ما عندي مانع باي مرفق يتم ادراجه مادامه غير خارق لشروط المنتدى

وبالتوفيق
                            وراك وراك يالفوركس

اتجاه العملات لهذا اليوم

الكيبل

تم كسر قاع القناة الصغرى وهو في طريقة لكسر الكبرى ولو تم ذلك يكون الهدف الفيبو الأخضر السفلي او حدوده

اليورو دولار

تم كسر قاع القناة الصغرى وهو الآن بمواجهة خط المنتصف للقناة الكبرى والفيبو ولو تم الإغلاق اسفلهما سيكون الهدف قاع القناة الكبرى او حدودها والله أعلم وربما يكون هناك اعادة اختبار بعد الإغلاق فيرجى الحذر
                              وربما يواجه مقاومة من خط الفيبو البرتقالي ويرتد منه لإعادة الإختبار

الملفات المرفقة
                              وراك وراك يالفوركس

المشاركة الأصلية بواسطة اسلام ابن النيل مشاهدة المشاركة
                                الاسترالى والكندى مع الدولار فرصه حلوه كمان شويه صح يا استاذ ايمن
                                السعر متذبذب داخل القنوات وبدو فترة لما يحقق فرصة
                                وراك وراك يالفوركس

يعمل...
                                X