رحلة البحث عن الثراء

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: رحلة البحث عن الثراء

طيب احنا ملحقناش ناخد وقتنا بصراحة الطريقة الاولى تؤثر على حياتى لا تخلينى انام نهائيا
    بالاضافة الى نسبة المخاطرة كبيرة اما الان نسبة المخاطرة صغيرة واى انعكاس سوف نتعامل معاة بس عايزين شوية سرعة ومتابعة قليلة طيب نشوف الناس عايزة اية عشان نشوف نعمل اية

منتظر الاراء بس توحدو كى يمكنى المساعدة

هو قبل كنا نتابع مع التوصيه لحتى تقفل
      لكن الان مش عارفين متى نتابع لانه التوصيات شغاله طول اليوم و بنخاف في اي لحظة مثلا يصير تغيير فيها زي الان مثلا في ناس مش معنا و ما اغلقت الصفقات .. لذلك انا من امبارح موجود هنا
      لو ممكن مثلا تحدد اوقات عاديه بالنسبه لك مثلا تكون الساعه 12 الظهر و الساعه 4 العصر مثلا او الساعه 8 بالليل لو في فرص بهذه الاوقات بتحطها و لو مافي خلص و طبعا الفتره ممكن تزيد لكن الكل رح يرتاح
      اخواني الاعضاء .. عذرا على اي تقصير مني او عدم انتظام متابعتي للمواضيع .. نظرا لظروف صحية .. عافاكم الله

ان مع الفكرة الثانية بتاعة تقسيم الصفقات
        دى اريح للاعصاب بصراحة
        بالنسبة لنواوى ولينا كمان

انا بدات فى تجهيز الحساب على اساس انها صفقة واحدة فقط ياهدف يا استوب والكل كان موافق على ذلك
          والاعضاء غير مستعجلين الصفقات خذ وقتك وركز فى صفقة واحدة فقط

وربنا معاك

الفكره التانيه بتعمل توزيع للمخاطر يعنى ممكن توصلنا لطريقنا بامان بس الازمه عند الكل من وجهه نظرى ان لما الصفقات نزلت جامد فى البدايه كله اتخض انا عن نفسى معرفيتش انام بس بعد اول صفقتين كسبوا نمت وخليت الباقى شغال وروحت الشغل ورجعت كسبان والحمد لله لانى مدخلتيش صفقه شراء اليورو دولار لانى مكنتيش فى البيت

انا مع الصفقات المتعدده بس بدل خمسه ممكن 2 او 3

وائل باشا ايه ئيكفى اليورو الان هل نخرج لانه كمان فيه كسر للترند وده ممكن يؤدى الى هبوط اكثر واكثر

انا بيهمني يكون اخي وائل مرتاح و ما يضغط على نفسه و كمان الاعضاء مرتاحين و خلص لو الاعضاء شايفين ان الصفقات المتعددة احسن يبقى على بركه الله
                  لكن انا سامحوني مش رح اقدر اتابع معكم كتير لانه عندي شغلي و بيتطلب مني وقت اكبر هذه الايام
                  و ان شاء الله تتم الرحله و بالتوفيق للجميع
                  اخواني الاعضاء .. عذرا على اي تقصير مني او عدم انتظام متابعتي للمواضيع .. نظرا لظروف صحية .. عافاكم الله

كدا تمام يا باشا الصفقات المتعددة امان عن الصفقة الواحدة ونسبة المخاطر ضعيفة
                    يعنى كان ممكن مثلا ندخل فى الصفقة الواحد صفقة اليورو اللى احنا فيها دلوقتى
                    كانت زمنها ضربت الرصيد معنا انا مع الصفقات المتعددة والامر فى الاخر يرجع ليك انتا
                    بالتوفيق اخى
                    ‏‏وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا‏}

يا اخوان الافضل والاحسن ان الاخ وائل يشوف هو انسب طريقه ليه من حيث الامان والاجاده والراحه واحنا ازاى كان الطريقه مناسبه معنا اهلا بيها واللى مش مريحه ممكن ياخد من التوصيات المتعدده توصيه واحده هو حر ومحديش يقدر يحاسب حد كل واحد بيدخل الصفقات بيدخل باراده الشخصيه ويفضل المشوار زى ما هو حسب قدره ومقدره صانعه وليس المشاركين لانه لايكلف الله نفس الا وسعها مينعيش عشان راحتى اتعب غيرى وخصوصا اذا كان بيساعدنى

اتمنى لكم التوفيق لكن ارى الطريقه الاولى افضل والراي لكم

أنا مع تعدد الصفقات لانها اكثر امان.
                          (من الذكاء أن تكون غبياً في بعض المواقف)

اخ وائل الدولار شد حيله جامد قدام كل العملات فى اخبار ولا ايه لانى بدور على اخبار مش لاقى الحركه غريبه

اخي وائل بس لو عندك حل سريع لصفقه اليورو لاني صارلي 24 ساعه صاحي و مش قادر لازم اروح انام و خايف اصحى الاقيها عاكسه كتير

المشاركة الأصلية بواسطة pro_trade مشاهدة المشاركة
                                اخي وائل بس لو عندك حل سريع لصفقه اليورو لاني صارلي 24 ساعه صاحي و مش قادر لازم اروح انام و خايف اصحى الاقيها عاكسه كتير
                                روح نام انت تعبت اليوم وقابلنى على صلاة الفجر

يعمل...
                                X