ورشة عمل استراتيجية الهيدج الثلاثي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: ورشة عمل استراتيجية الهيدج الثلاثي معاها مش هتحتاج تحليل فني ولا اساسي حصريا للمض

يعطيك العافية
    بالنسبة لي انا تركتو شغال
    انا ابغا احدد الربح بالسنت
    لاني داخل بعشرة سنت
    هل اكتب في الاسكربت الرصيد حق الايكوتي مع السنت
    يعني الرصيد 266 وفي الاكسبرت اريد اذا صار 266.49 سنت
    فهل اكتب في الاكسبرت فقط 49 سنت ولا 266.49

• رد: ورشة عمل استراتيجية الهيدج الثلاثي معاها مش هتحتاج تحليل فني ولا اساسي حصريا للمض

فين الاخوان

المشاركة الأصلية بواسطة alwaseem مشاهدة المشاركة
        يعطيك العافية
        بالنسبة لي انا تركتو شغال
        انا ابغا احدد الربح بالسنت
        لاني داخل بعشرة سنت
        هل اكتب في الاسكربت الرصيد حق الايكوتي مع السنت
        يعني الرصيد 266 وفي الاكسبرت اريد اذا صار 266.49 سنت
        فهل اكتب في الاكسبرت فقط 49 سنت ولا 266.49
        اهلا اخي الكريم
        في الحقيقة لا اعرف موضوع الستنات و لكن يكتب بالدولار

سوف اقوم بتجربة موضوع السنت و اعادة الرد عليك
        فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

اخوي اي استراتيجية اخطر على الحساب هل الهيدج الثنائي ام الثلاثي اللي محتمل لو عكس يطير الحساب

اخوي اي استراتيجية اخطر على الحساب هل الهيدج الثنائي ام الثلاثي اللي محتمل لو عكس يطير الحساب

انا اتكلم على اللى شوفتها الهيدج الثنائي لو دخلت عكس السوق او السوق عكس ممكن تدمر حسابك بسرعة جدا

افهم من كلامك ان الهيدج الثلاثي افضل
              حسب تجربتك هل الهيدج الثلاثي لو عكس في صفقة اخرى تعوض
              انا هذا اللي لاحظتو
              ممكن اني فاهم غلط او ملاحظتي خاطئة

افهم من كلامك ان الهيدج الثلاثي افضل
                حسب تجربتك هل الهيدج الثلاثي لو عكس في صفقة اخرى تعوض
                انا هذا اللي لاحظتو
                ممكن اني فاهم غلط او ملاحظتي خاطئة
                لو على حسب ما تجارب الاعضاء و متابعتى للموضع ان الهيدج الثلاثى بيبقى فيه خسارة و مكسب و مكسبك بيبقى فى الفرق بين الاتنين فى مجموع الصفقات ، لو على تجربتى ان فيها كانوا ال3 صفقات بالسالب بصراحة و مجربتش الطريقة كتير لانها كمان ممكن تاكد وقت كبير معاك ، فالاحسن حبيبى انك تجربها بنفسك و تشوف عيوبها و مميزتها باديك احسن و بالتوفيق ياجميل

المشاركة الأصلية بواسطة bony2 مشاهدة المشاركة
                  لو على حسب ما تجارب الاعضاء و متابعتى للموضع ان الهيدج الثلاثى بيبقى فيه خسارة و مكسب و مكسبك بيبقى فى الفرق بين الاتنين فى مجموع الصفقات ، لو على تجربتى ان فيها كانوا ال3 صفقات بالسالب بصراحة و مجربتش الطريقة كتير لانها كمان ممكن تاكد وقت كبير معاك ، فالاحسن حبيبى انك تجربها بنفسك و تشوف عيوبها و مميزتها باديك احسن و بالتوفيق ياجميل
                  يعطيك العافية ياغالي وجاري التجربة

هل هناك مشكلة لو الصفقة فتحت يوم الخميس ولم يتحقق الربح واغلق السوق يوم الجمعة
                    هل تتأثر الطريقة عند افتتاح السوق يوم الاثنين؟
                    المقصد ان الجاب عند افتتاح السوق والصفقات تعمل هل لها اثر على الطريقة

هل اذا تم تركيب الاسكبريت يجب ترك الجهاز شغال و المنصة مفتوحة لحجز الارباح ؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة medsalem مشاهدة المشاركة
                        هل اذا تم تركيب الاسكبريت يجب ترك الجهاز شغال و المنصة مفتوحة لحجز الارباح ؟؟
                        لا اخي ليس بالضرورة ان يكون الجهاز شغال والمنصة مفتوحة
                        فقط يكفي وضعة على شارت واحد فقط من العملات التي تختارها وظبط الاعدادات واغلق المنصة اذا كنت لاتريد المكوث امام الجهاز فهو يقوم بالازم
                        وليس بالضرورة ان تكون المنصة والجهاز يعملان

هل هناك مشكلة لو الصفقة فتحت يوم الخميس ولم يتحقق الربح واغلق السوق يوم الجمعة
                          هل تتأثر الطريقة عند افتتاح السوق يوم الاثنين؟
                          المقصد ان الجاب عند افتتاح السوق والصفقات تعمل هل لها اثر على الطريقة

مفيش اى مشكلة حبيبى و الصفقة بتفضل زى ماهى لحد فتحت السوق و هكذا لحد ما يتم فيها الربح و اغلاقها بنفسك ،بالنسبة للجاب هو بيغير من وضعية السعر يعنى ممكن يكون السوق قفل يوم الجمعة مثلا عند 1.2222 يوم الاحد ممكن يفتح 12233فلو كان مع اتجاه صفقتك يبقى غير و بركة لو مكنش بنستنى الجاب يقفل و ترجع الصفقة فى طريقها مرة اخرى

لا اخي ليس بالضرورة ان يكون الجهاز شغال والمنصة مفتوحة
                            فقط يكفي وضعة على شارت واحد فقط من العملات التي تختارها وظبط الاعدادات واغلق المنصة اذا كنت لاتريد المكوث امام الجهاز فهو يقوم بالازم
                            وليس بالضرورة ان تكون المنصة والجهاز يعملان
                            لا ازاى حبيبى لازم يكون الجهاز و المنصة مفتوحة طبعا ، ديه طبيعة اى عمل اكسبرت لانه بيتحكم فى الصفقات الى ولازم تكون كل حاجة مفتوحة لو مش مفتوح مثلا انت محدد مجموع ربع من 3 صفقات اكيد مش هيقفل لوحده لان الاكسبرت هو اللى بيقفله ، وكذلك عند فتح الصفقات

يعطيك العافية اخي

اخي انا قريت في منتدى اجنبي عن الهيدج الثلاثي
                                فية بعض الاشخاص هناك ذكرو ان الوسطاء او السماسرة سوف يحاربون الطريقة حتى لايتم الربح منها
                                فهل بعتقادك هذا صحيح

هذا رد احد الاشخاص هناك
                                ((
                                That certainly makes for some interesting reading all right!!

I'm not going to try and 'summarise the bottom line', but I may look into building the FPI indicator in TS.

Although I personally feel that most broker spreads will make this concept unprofitable. I could be proved wrong though!!))

يعمل...
                                X