اقوي موضوع لفرص التداول مع الاخبار و اقصي استفادة منها

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: اقوي موضوع لفرص التداول مع الاخبار و اقصي استفادة منها

اشكركم احلا شباب والله

ملاحظات على الإكسبيرت حتى تعم الفائدة على الجميع

قمت بتجربة الإكسبيرت على أكثر من منصة وبنفس الإعدادات

قام بفتح الصفقات المعلقة فى بعض المنصات وبعضها لم يقم بفتح أي شئ

يتم إغلاق الصفقات التي لم تتفعل بعد دقيقة تقريبا من الوقت المحدد لإغلاق الصفقات الغير مفعلة

المشاركة الأصلية بواسطة ahm7373 مشاهدة المشاركة
        ملاحظات على الإكسبيرت حتى تعم الفائدة على الجميع

قمت بتجربة الإكسبيرت على أكثر من منصة وبنفس الإعدادات

قام بفتح الصفقات المعلقة فى بعض المنصات وبعضها لم يقم بفتح أي شئ

يتم إغلاق الصفقات التي لم تتفعل بعد دقيقة تقريبا من الوقت المحدد لإغلاق الصفقات الغير مفعلة
        اهلا اخي
        قد تكون الشركات التي جربت بها لا تدعم الاكسبرتات فهناك شركات كثيرة لا تقبل الاكسبرتات في منصتها
        بالنسبه لموضوع الصفقات المعلقه و اغلاقها فانت من يتحكم في هذا فهناك وقت فتح الصفقة و وقت الغاءها و ليس الاكسبرت هو من يقوم بالالغاء من نفسه

تقبل تحياتي و ارجو انك تجرب و تبلغنا بالنتيجة
        فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

السلام عليكم ازيك يا مصرى احب احييك على تعاونك مع الاعضاء بس انا ليا وجهه نظر ان الموضوع مش زى الاول خالص كل اما ادخل اجد ان معظم الكلام على الاكسبرت وعلى الاعدادات والاخطاء اللى بتحصل وفتح الصفقات الكتير احنا فى غنى عن كل الكلام ده ومالوش داعى الاكسبرت ده خالص وانا اصلا ماحاولتش اجربه لانى عارف انى هادخل فى متاهات والواحد مش ناقص الصراحة اعذرنى على هذا الانتقاد بس انا بعمل كده عشان الموضوع يرجع زى الاول وتحياتى ليك وللجميع

سوري على اللخبطة أضفت الرد بالغلط كنت فاكر أني في الهيدج الثنائي

المشاركة الأصلية بواسطة karimmohamed987 مشاهدة المشاركة
              السلام عليكم ازيك يا مصرى احب احييك على تعاونك مع الاعضاء بس انا ليا وجهه نظر ان الموضوع مش زى الاول خالص كل اما ادخل اجد ان معظم الكلام على الاكسبرت وعلى الاعدادات والاخطاء اللى بتحصل وفتح الصفقات الكتير احنا فى غنى عن كل الكلام ده ومالوش داعى الاكسبرت ده خالص وانا اصلا ماحاولتش اجربه لانى عارف انى هادخل فى متاهات والواحد مش ناقص الصراحة اعذرنى على هذا الانتقاد بس انا بعمل كده عشان الموضوع يرجع زى الاول وتحياتى ليك وللجميع
              و عليكم السلام
              اخي الكريم وجهة نظرك تحترم و لكن تطبق عليك فقط و ليس علي الجميع
              انت تقول رايك و اهلا به و لكن لا تحاول ان توصل رايك بشكل يجعل من امامك يغضب فمن صنع الاكسبرت يشكر و الراجل عمل فكرة انا كنت عايز اعملها من زمان و مجهود بدون اي مقابل سوا الدعاء فقط
              انتا تريد ان تستخدم الاكسبرت فاهلا و سهلا لا تريد ان تستخدمه فايضا اهلا و سهلا انت حر في حسابك تستخدم او لا تستخدم الامر يعود اليك
              انت من فتره مختفي ولا تتابع الموضوع فكيف تقبل مني الاخذ بنقدك علي شيء انت تخلفت عن متابعته من فترة ؟
              اتمني ان تراعي شعور اخوانك و ان تحترم من صنع الاكسبرت بدلا من ان تقوم بتحطيمه فقط

هذا الاكسبرت انا استخدمه شخصيا في الصفقات و انا اقول ان بدونه كان الموضوع اصعب كثيرا

بالتوفيق

اولا انا متابع بس كل اما ادخل اجد كل الكلام عن الاكسبرت فبخرج على طول ثانيا انا بقول كده لانى عايز الموضوع يرجع زى الاول كان احلى ثالثا ودى النقطة الاهم ان اى حد هايجى يجرب الاكسبرت ممكن مايعرفش يظبط الاعدادات ويفتح صفقات كتير عنده وتاتى نتائجه بالخسارة وياعم مصرى براحه شوية انا بكلم بهدوء حرصا على مصلحة الاعضاء وحرصا على نجاح موضوعك الذى فقد بريقه رابعا انا والله مراعى شعور كل الاخوة والدليل على هذا انى خايف لحد يخسر بسبب هذه الاكسبرت افترض واحد مبتدأ دلوقت حب يجرب الاكسبرت وخسر بسبب هذا الاكسبرت ... ياراجل فى ناس لحد دلوقتى مش بتعرف تركب اكسبرتات ازاى يبقى عايزالاكسبرت يظبط معاهم ... بالتوفيق يا مصرى

اولا انا متابع بس كل اما ادخل اجد كل الكلام عن الاكسبرت فبخرج على طول ثانيا انا بقول كده لانى عايز الموضوع يرجع زى الاول كان احلى ثالثا ودى النقطة الاهم ان اى حد هايجى يجرب الاكسبرت ممكن مايعرفش يظبط الاعدادات ويفتح صفقات كتير عنده وتاتى نتائجه بالخسارة وياعم مصرى براحه شوية انا بكلم بهدوء حرصا على مصلحة الاعضاء وحرصا على نجاح موضوعك الذى فقد بريقه رابعا انا والله مراعى شعور كل الاخوة والدليل على هذا انى خايف لحد يخسر بسبب هذه الاكسبرت افترض واحد مبتدأ دلوقت حب يجرب الاكسبرت وخسر بسبب هذا الاكسبرت ... ياراجل فى ناس لحد دلوقتى مش بتعرف تركب اكسبرتات ازاى يبقى عايزالاكسبرت يظبط معاهم ... بالتوفيق يا مصرى
                  اولا مش عارف الاكسبرت مضايق جدا في ايه لدرجه اني بيخليك متردش علي الموضوع يعني الاعضاء كلها علي خطا و الوحيد المتضرر منه حتي الان هو انت
                  تياقو - جمال - الاعضاء الجدد كلهم ردو علي الموضوع و قالو انهم دخلو و كسبو و ما شاء الله حققو ارباح انتا الوحيد اللي الاكسبرت في الموضوع مش عجبك فقررت انك لا ترد ( لا تعليق )

ثانيا : انا لا اتكلم الا بهدوء و لكني ادافع عن شخص انتا تكلم عن مجهود قام به دون اي مراعه لمشاعره و من وجهة نظرك انت فقط و التي تريد ان تشوة بها عمل شخص اخر

ثالثا اللي مش هيعرف يظبط الاكسبرت مش هيعرف يدخل يدوي اتمني ان تكون هذه النقطة واضحة و صاحب الاكسبرت تابع مع الاعضاء و نزل شرح كامل من تركب الاكسبرت حتي تشغيله و الحمد لله اشتغل عند الجميع حتي لو بعد الخبر و اتمني عندما تتحدث عن مشكله لا تتحدث بلسان الجميع لان لم يتقدم احدي بشكوي و نحن اهملناها و دورنا ان نعلم الصغير و المبتدا قبل المحترف حتي لو هنعمله ازاي يفتح البرنامج

رابعا الموضوع الذي فقد بريقة فقد يكون هذا ايضا من وجهة نظرك انت ولا اعرف لماذا تعمم وجهة نظرك اتمني ان تتحدث بصفتك وليس بصفقة الجماعه و اذا كنت تري ان الموضوع فقد بريقة فمرحبا بوجهة نظرك و تفضل و استلمة بالنيابة عني و استعيد بريقة اذا تحب و اذا احب هذا الاعضاء

خامسا يا اخي الكريم خاف علي نفسك اولا ثم خاف علي الاعضاء فليس فانت لن تخاف علي الاعضاء مثلي انا من يتحمل ضغط وقت صدور الخبر و انا من يخاف عن ان يفقد اي عضو نقطه واحده من حسابه اكثر منه نفسه و انا من يتعب و يستمر و يخسر النقاط في سبيل ان يكتب رد هنا وقت الخبر لينقذ الاخرين من خبر جاء معاكس لما نريده فانا اعرف مصلحة كل عضو في المضارب العربي و اضعها فوق راسي لانني اتحمل مسؤليتة و مسؤلية راحته

في النهايه احب اشكرك علي وجهة نظرك و ان كنا مختلفين نهائيا و لكن لا تفرض وجهة نظرك ولا افرض وجهة نظري فكل شخص حر و مسؤؤل عن نفسه و وجهة نظرة تمثلة هو فقط وليس الجيمع

بالتوفيق لك يا كريم

حياك الله ياغالي
                    انتا بس قول ايش الي انتي مو فاهمه ومومستوعبه ؟؟
                    يا اخي منتدى اعضائه فوق 10 الف عضو
                    وجميعهم اثنو بشكر للموضوع هذا بذات
                    لانه كنز لمن يتقنه
                    ثانيا الاكسبرت من برمجة اخ وعزيز والله يجزاه كل خير
                    حتى لو الاكسبرت به عيب
                    يكفي انه حاول يساعد اخوانه وحب يريحهم من وضع الاوامر
                    مع ان الاكسبرت انا اشوفه شغال وماشي تمام فما ادري
                    انت ايش الي مضايقك بضبط عشانك خسران ؟؟؟
                    ياخي الغلط منك اذا ما عرفت تركب الاكسبرت لا تركبه
                    وخليك شغال يدوي وتابع معنا وان شاء الله بتعوض خسارتك مع
                    المصري

الإكسبرت شغال والحمد لله
                      فى الأول تم تجربته على عدة منصات واشتغل على البعض والبعض الآخر لم يعمل

فى المنصات التي لم يعمل عليها تم إزالة البرنامج وتنزيله مرة أخرى واشتغل على المنصة زي الفل

إحنا هنا كلنا علشان نساعد بعض وإللى مش عجبه يسبنا فى حالنا نربح أو نخسر إحنا راضيين
                      لازم يبقى فيه بعض الأخطاء وبالنقاش وعرض هذه الأخطاء يتم إصلاحها بإذن الله

كل الشكر للمصري ولمبرمج الإكسبرت
                      وجزاهم الله خيرا

مادام الكل مرتاح مع الاكسبرت فدى حاجة كويسة فده مايمنعش يا مصرى ان كل الموضوع يكون على الاكسبرت لانى شايف كل الكلام عن الاكسبرت وخلاص ولا فيه حتى تحليل للاخبار زى الاول حتى يا مصرى امبارح كان فى خبر مهم اللى هو تصويت الثقه للحكومة اليونانية ومفيش حد اتكلم عليه خالص عايزين يكون فى تحليل للاخبار ومتابعة وازاى هاتكون التوقعات بعد هذه الاخبار انما مايكونش كل كلامنا على الاكسبرت وضبطه والاعدادات وكده ارجو انك تكون فهمت انا قصدى ايه

المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
                          السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
                          موعدنا غدا بأذن الله الاربعاء
                          الساعه 10.30 صباحا توقيت مصر و 11.30 توقيت السعودية
                          الخبر نتيجة اجتماع لجنة السياسة النقدية في بريطانيا
                          العملة الباوند
                          تاثير الخبر قوي
                          النقاط المتوقعخ 30 الي 40 نقطه
                          وقت تحقق الهدف المتوقع 1 - 3 دقائق كحد اقصي سيكون بعدها ارتداد قوي للعمله
                          نتيجة الخبر المتوقعه تغيير في الاصوات يودي الي هبوط حاد في الباوند
                          الازواج التي سندخل عليها بأذن الله : الباوند دولار

شرح الخبر

تجتمع لجنة السياسات النقدية لكل دولة ولكن الاهم هو بريطانيا و التي تعلن نتيجة الاجتماع و المصوتين لتثبيت او زيادة او تقليل الفائدة و دائما ما كانت النتيجة 6 مصوتين علي تثبيت الفائدة مقابل 3 لزيادتها مقابل 0 لتقليلها
                          و لكن هذا الشهر مختلف فالتوقيع يوحي بزيادة عدد المصوتين ضد زيادة الفائدة لينضم 1 من المصوتين للزيادة الي صف المصوتين الي ثبات الفائدة و بهذا يكون 7 مع تثبيتها و 2 مع الزيادة ليكون الوضع سلبي علي الباوند اكثر لحظة صدور الخبر مما يودي الي هبوط الباوند امام كل العملات الاخري و لكن ماذا يحدث اذا تم ضرب التوقعات ؟؟؟؟

اذا جاء الخبر 6-0-3 هنا يعتبر ايجابي علي الرغم انه سلبي و لكنه ايجابي لانه افضل من المتوقع و لكن لا اعتقد انه يفضل الدخول في هذه الحالة انا عن نفسي ابتعد عن السوق وقتها

اذا جاء الخبر 7-0-2 كما هو متوقع سيكون هنا الهبوط هو السبيل الوحيد امام الاسترليني

طريقة التعامل مع الخبر : اوامر معلقه قبل الخبر بدقيقة او اقل علي بعد 10 نقاط من السعر و هدف 30 نقطه و استوب 20 نقطه فقط و استوب متحرك 15 نقطه

اذا لم يتحقق الهدف في الصفقة خلال دقيقتين من تفعيلها سواء بيع او شراء هنا يكون الافضل الخروج باي ربح لان هذا الخبر من نوع الاخبار التي ترتد قبل مرور 5 دقائق علي صدورة يعني قبل الساعه 10.35 هيكون هذا الخبر حقق هدفه بأذن الله و ارتد ايضا فيرجي الحظر

بتمنالكم لتوفيق و اذكركم ان الخبر يوم الاربعاء و ليس اليوم و لكني كتبت اليوم ليكون امام الجميع فرصة لتحضير نفسه
                          كيف لا يوجد تحليل يا اخي كريم ؟؟؟
                          اذا ما هذا ؟
                          اذا كنت راجعت الصفحات كنت ستجدني حللت خبر الباوند قبلها بيوم كامل حتي يكون الجميع جاهز قبل الخبر بوقت كافي

بالنسبه للخبر الخاص بالثقة انا لا احلل اخبار لا ادخلها و هذا معروف عني منذ بدا الموضوع الخبر الذي اراه من وجهة نظري يستحق اقوم بتحليلة و اضافتة بالموضوع و ليس كل خبر اقوم بتحليله

تقبل تحياتي

ايوة كده يا مصرى انا وحشنى التحليل اللى زى اللى فوق ده ياريت الموضوع كله يعتبر تحليلات من دى ونسيبنا بقى من اى حاجة خارجة عن كده اللى اقصده ان كل اهتمامنا يكون بالتحليلات اللى زى دى وتوقعات ما بعد الخبر وبالتوفيق يا مصرى واعذرنى لو كان كلامى ضايقك ولا حاجة لانى والله بعزك جدا كاخ وبالتوفيق دائما

السلام عليكم ... ازيكوا يا شباب ؟!
                              كان بقالى فترة غايب عن المنتدى لظروف الامتحانات بس عوضت كل اللى فاتنى من الموضوع و شفت اخر التطورات الجميلة ... ربنا يجازى كل من ساهم فى هذا العمل و لو بدعاء كل خير
                              متابع معاكوا من تانى ان شاء الله
                              اختبــار لأول اكسبــرت علــى حســاب حقيقــى ... الحمــد للــه

أخي المصري ما مدى الاستفادة من اخبار اليوم هناك اخبار كثير على اليورو ويبدو جميعها ليست لصالحه ممكن الدخول عليها ام تأثير غير قوي ؟

يعمل...
                                X