اقوي موضوع لفرص التداول مع الاخبار و اقصي استفادة منها

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: اقوي موضوع لفرص التداول مع الاخبار و اقصي استفادة منها

مبروك شباب
    تم كسر الترند علي النصف ساعه
    يبقي ترند الساعه و بالتوفيق ان شاء الله
    فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

واضح ان الشباب نامو
      عموما انا متابع الصفقة لمده ساعه تقريبا و هقوم انام علشان اقدر اركز في اخبار الغد

انا حا انام الحين وضعت استوب خمسين نقطه وهدف خمسين ايه رايك يا عمده اليوم وراانا صلاة جمعه

خلي الهدف النقطه 1.4585 و الاستوب 1.4515و انصحك بتقليل قيمة العقد يعني اخرج بنصف العقد اذا كنت رابح الان و اترك الباقي

مبروك الهدف لمن وضع الهدف و الاستوب الذي قمت بكتابتهم

صباح الخير ازاى هانحضر للخبر بتاع الاسترلينى يا اخ مصرى الساعة عشرة ونص

اية دة انتو كنتوا شغالين على اى خبر
                ما هو اللبس وما هو السحر هل تعلم ما هى أعراض اللبس والسحرهل تعلم كيفية حودث اللبس والسحراذ كنت ترى احلام مفزعة بها كلاب او قطط او اسود او تعابين او ترى احلام بها جماع مع احد المحارم فاعلم ان بداخللك جان قالب حياتك راسا على عقب هل تعلم طرق العلاج نحن لدينا الاجابة ولكن تفضل بزيارة المدونة وستجد الأجابة أن شاء الله التى تشفى صدرك وتذهب بأسك أن شاء الله وأن احتجت التواصل على
                http://rafik-elrowhany.blogspot.com

ملحوظة دة موقعى الخاص وليس له اى علاقة بعالم الفوركس

شكلكم نايمين ومش جاهز لخبر الاسترلينى يا حج مصرى
                  ما هو اللبس وما هو السحر هل تعلم ما هى أعراض اللبس والسحرهل تعلم كيفية حودث اللبس والسحراذ كنت ترى احلام مفزعة بها كلاب او قطط او اسود او تعابين او ترى احلام بها جماع مع احد المحارم فاعلم ان بداخللك جان قالب حياتك راسا على عقب هل تعلم طرق العلاج نحن لدينا الاجابة ولكن تفضل بزيارة المدونة وستجد الأجابة أن شاء الله التى تشفى صدرك وتذهب بأسك أن شاء الله وأن احتجت التواصل على
                  http://rafik-elrowhany.blogspot.com

ملحوظة دة موقعى الخاص وليس له اى علاقة بعالم الفوركس

المشاركة الأصلية بواسطة التقرب الى الله مشاهدة المشاركة
                    شكلكم نايمين ومش جاهز لخبر الاسترلينى يا حج مصرى
                    المشاركة الأصلية بواسطة karimmohamed987 مشاهدة المشاركة
                    صباح الخير ازاى هانحضر للخبر بتاع الاسترلينى يا اخ مصرى الساعة عشرة ونص
                    صباح الخير كيف الحال ياجماعة اخي الكريم أخونا مصري لم يعر اهاد الخبر اهمية وهو عارف ليه ...مفيش غير كندي ودولار وراجع الصفحة ده
                    السلام عليكم هذا الموضوع سيكون عبارة عن فرص الاخبار التي تاتي علي مدار الاسبوع ساكتب هنا الاخبار الهامه فقط و متي تدخل بها و متي لا تدخل و متي تدخلها شراء و متي تدخلها بيع و تحليل كل خبر اعلن عنه و قوتة طبعا الفرص هتكون فقط في الاخبار التي تهز السوق و تاتي باهم نقاط ممكن الحصول عليها مثل ما حدث في زيادة الفائدة علي اليورو و

تحيياتيييييييييييي
                    💜💜 اخوكم جمال كشاش 💜💜

صباح الخير عليكم جميعا

يا جماعه الخبر بتاع الاسترليني في اغلب الوقت بيجي ضعيف و انا مكنش عندي استعداد اغامر و اجرب لانه ببساطه كان هيضرب احد الاوامر المعلقه و مش هيقدر يكمل بعدها 10 نقاط حتي في الاتجاه
                      انا لسه صاحي الان
                      الخبر جاء مخالف للتوقعات و علشان كده طلع 30 نقطه و لكن خلونا في اخبار الدولار و الكندي انهرده ان شاء الله هناخد من الكندي من 20 الي 30 نقطه بأذن الله
                      و هناخد من الدولار من 30 الي 50 نقطه بأذن الله خصوصا اذا جاء البطالة و التوظيف سلبيين او ايجابيين ولم يختلفو فسيكون هناك حركة ممتازة لليورو دولار

ارجو الحرص الشديد اليوم
                      تنفيذ المطلوب بكل دقه
                      استخدام الاستوب
                      اللوت القليل

اليوم هيكون في تذبذبات قويه جدا في السوق و حركات مفاجاة لاي عمله من العملات قد لا نتوقعها و هيكون السوق خطر جدا في المتاجرة ولاا يحتمل اي حد يجرب او يجازف يحسابه
                      يجب ان تأخذ الهدف الذي ساقولة و تخرج من الصفقة ولا تحاول الدخول مره اخي ابداااااااااا حتي لو السعر صعد 80 نقطه
                      عصفور في اليد ولا 100 فوق الشجرة

اتمني حد ينفذ الكلام ده علشان نعدي اليوم علي الخير
                      بالتوفيق شباب موعدنا مع خبر الكندي بأذن الله الساعه 2 ظهرا توقيت السعودية 1 ظهرا توقيت مصر

صباح الخير اخ محمود ومعاك ان شاء الله
                        💜💜 اخوكم جمال كشاش 💜💜

صبح الخير علي الجميع
                          انا خايف من اخبار اليوم
                          الحمد لله علي كرمه
                          هذا من فضله بعد سنوات
                          sigpic

بالنسبه لطريقة العمل اللي هتكون انهرده ان شاء الله

في شويه حاجات عايز اقولها الاول بالنسبه لخبرين الدولار
                            طبعا الخبرين مختلفين عن بعض

1- التغير في التوظيف بالقطاع غير الزراعي - شهري

2- معدل البطالة الشهري

الخبرين قويين ولا يختلف اي منهم عن قوة الاخر

نحن سيكون امامنا احتمالين : ان ياتو سلبيين او ان ياتو ايجابيين هذا اول احتمال
                            الاحتمال الثاني ان ياتو مختلفين يعني واحد سلبي و الاخر ايجابي

اذا جائة سلبيين او ايجابيين الاثنين هنعمل ايه ؟؟

يبقي كده هنزود هدف الصفقة الي 60 نقطه تقريبا الي 80 نقطه تقريبا في اتجاه الخبر

طيب لو جائو مختلفين يعني الطبالة مثلا سلبيه و التقرير الخاص بالتوظيف ايجابي هنعمل ايه ؟؟

الموضوع بسيط لو البطالة كانت اسوا من السابق يبقي الخبر بتاع البطالة تاثيرة هيكون قوي و هيحرك العملة فور ظهورة و اتجاهه حتي لو تعارض مع الخبر الثاني
                            و لكن ليس طويلا سيحركها ما يقرب من 30 الي 40 نقطه ثم الي الاتجاه الاخر

طيب حلو كل الكلام ده ايه اللي ممكن نحاول نضمن بيه الصفقة ديه ؟؟؟ بقدر الامكان

اولا الاستوب بتاعك هيكون بسيط 15 نقطه فقط

الاوامر المعلقه هتكون علي بعد 15 نقطه عن نقطة الدخول الموجوده قبل صدور الخبر

الهدف هيكون 20 الي 30 فقط ولا للطمع و اذا وجدت ما قولته بالاعلي موجود زود الهدف و ممكن تدخل بعقدين عقد يكون هدفه الذي ذكرتة و العقد الاخر تتركة مع الصفقة بس اهم حاجه تغير الاستوب الي منطقه الدخول فورا حتي لا تخسر مع ارتداد السعر

هذه الاخبار قوية للغاية علي الدولار الامريكي و قد تجد حركات غريبه في السوق قبل الصدور و تذبذبات قوية جدا علي جميع ازواج الدولار
                            لا انصح بالمتاجرة اليوم الا مع الخبر و ساقول عن صفقة اسبوعيه ممكن ندخل فيها بناء علي تقرير التوظيف الامريكي ان شاء الله ستكون باستوب بسيط و هدف كبير بأذن الله

بالتوفيق شباب و هكلمكم عن خبر الكندي بعد قليل بس علشان احضر نفسي للصلاه

المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
                              بالنسبه لطريقة العمل اللي هتكون انهرده ان شاء الله

في شويه حاجات عايز اقولها الاول بالنسبه لخبرين الدولار
                              طبعا الخبرين مختلفين عن بعض

1- التغير في التوظيف بالقطاع غير الزراعي - شهري

2- معدل البطالة الشهري

الخبرين قويين ولا يختلف اي منهم عن قوة الاخر

نحن سيكون امامنا احتمالين : ان ياتو سلبيين او ان ياتو ايجابيين هذا اول احتمال
                              الاحتمال الثاني ان ياتو مختلفين يعني واحد سلبي و الاخر ايجابي

اذا جائة سلبيين او ايجابيين الاثنين هنعمل ايه ؟؟

يبقي كده هنزود هدف الصفقة الي 60 نقطه تقريبا الي 80 نقطه تقريبا في اتجاه الخبر

طيب لو جائو مختلفين يعني الطبالة مثلا سلبيه و التقرير الخاص بالتوظيف ايجابي هنعمل ايه ؟؟

الموضوع بسيط لو البطالة كانت اسوا من السابق يبقي الخبر بتاع البطالة تاثيرة هيكون قوي و هيحرك العملة فور ظهورة و اتجاهه حتي لو تعارض مع الخبر الثاني
                              و لكن ليس طويلا سيحركها ما يقرب من 30 الي 40 نقطه ثم الي الاتجاه الاخر

طيب حلو كل الكلام ده ايه اللي ممكن نحاول نضمن بيه الصفقة ديه ؟؟؟ بقدر الامكان

اولا الاستوب بتاعك هيكون بسيط 15 نقطه فقط

الاوامر المعلقه هتكون علي بعد 15 نقطه عن نقطة الدخول الموجوده قبل صدور الخبر

الهدف هيكون 20 الي 30 فقط ولا للطمع و اذا وجدت ما قولته بالاعلي موجود زود الهدف و ممكن تدخل بعقدين عقد يكون هدفه الذي ذكرتة و العقد الاخر تتركة مع الصفقة بس اهم حاجه تغير الاستوب الي منطقه الدخول فورا حتي لا تخسر مع ارتداد السعر

هذه الاخبار قوية للغاية علي الدولار الامريكي و قد تجد حركات غريبه في السوق قبل الصدور و تذبذبات قوية جدا علي جميع ازواج الدولار
                              لا انصح بالمتاجرة اليوم الا مع الخبر و ساقول عن صفقة اسبوعيه ممكن ندخل فيها بناء علي تقرير التوظيف الامريكي ان شاء الله ستكون باستوب بسيط و هدف كبير بأذن الله

بالتوفيق شباب و هكلمكم عن خبر الكندي بعد قليل بس علشان احضر نفسي للصلاه
                              بالتوفيق يامصرى ومنتظريك بعد الصلاة ان شاء الله
                              احنا هنا خلصنا صلاة ومستعدين بأذن الله

طيب يا شباب انا هكتب تعملو ايه مع الكندي
                                علشان لو مقدرتش احضر الخبر لو الصلاه شغاله
                                لان الصلاة في القاهره لسه هتبدا الان

يعمل...
                                X