اقوي موضوع لفرص التداول مع الاخبار و اقصي استفادة منها

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: اقوي موضوع لفرص التداول مع الاخبار و اقصي استفادة منها

مذاكر كويس على بركة الله

اول اخبار الدولار لهذا اليوم بعد ساعتين بأذن الله من الان
      فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
        بسم الله الرحمن الرحيم
        طريقة العمل و كل شيء عن صفقة النيوزلاندي اليوم بمشيئة الله

انا دلوقتي هقول اهدافنا بأذن الله هتكون كام بالنسبه لخبر معدلات البطالة النيولاندي

نيولازندي ين 50 نقطه
        نيوزلاندي دولار 50 نقطه
        استرالي نيوزلاندي 100 نقطه
        باوند نيوزلاندي 100 نقطه
        اي كروس اخري 100 نقطه

الاستوب لجميع الازواج الاساسية : 50 نقطه
        الاستوب لازواج الكروسات :80 نقطه

طريقة العمل :
        الخبر الساعه 12.45 بعد منتصف الليل بتوقيت القاهره و 1.45 بعد منتصف الليل بتوقيت السعودية
        سنكون نحن امام الاجهزة و نستعد الساعه 12 كحد اقصي بتوقيت القاهره يعني قبل الخبر ب ساعه الا ربع علي الاقل
        اول حاجه تعملوها تحددو الازواج اللي هتشتغلو عليها
        تاني حاجه نحول الشارتات الي فريم النصف ساعه
        مع اغلاق شمعة الساعه 12 و افتتاح شمعه 12.30 ادخلو يعني قبل الخبر ب 105 دقيقه ادخل كالتالي

شراء
        النيوزلاندي ين و النيوزلاندي دولار
        بيع
        الباوند نيوزلاندي و الاسترالي نيوزلاندي

الاهداف و الاستوب كما تم تحديدها ولا انصح بالمغامره و الدخول في كل الازواج مره واحده يجب اختيار زوج او زوجين فقط من الازواج المذكورة

بالنسبه للاشخاص اللي بتتعامل مع شركات فيها عملات كتير و عايزين يدخلو علي عملات غير المزكورة
        يوجد كروس النيوزلاندي كندي و نيوزلاندي فرانك و اليورو نيزولاندي كل هذه كروسات يمكنك الدخول عليها اذا ادرت هذا

تنبية هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااام :
        اذا كانت العمله الاولي في الزوج هي النيوزلاندي يبقي في هذه الحالة هنشتري الزوج مثال : نيوزلاندي دولار

اذا كان النيوزلاندي هو العملة الثانيه في الزوج يبقي هنبيع الزوج مثال : يورو نيوزلاندي او استرالي نيوزلاندي

هذا اخطر شيء و اكبر خطا يقع فيه الكثير بسبب الارتباك

الان دخلنا و بقينا داخل الصفقات و ظبتنا استوب و اهداف و كل شيء

هنعمل ايه تاني بقي دلوقتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        ببساطة هتروح حضرتك تحضر شاي في 10 دقائق و ترجع اما هتلاقي الصفقات جابت 30 نقطه تقريبا لكل صفقة بأذن الرحمن اما هتلاقيها قربت من الاستوب لا قدر الله
        طيب كده تمام برده هنعمل ايه بقي ؟؟؟؟
        قبل الخبر ب دقيقتين فقط قم بتحريك الاستوب الي نقطه الدخول فوراااااااااااااا و لا تتردد
        اذا كنت تريد الانسحاب خوفا من قوة الخبر انسحب اذا كنت تريد الاستمرار استمر القرار ليك
        المهم استوبك يكون نقطه الدخول وقت صدور الخبر ان شاء الله
        نسبة ارتداد الخبر الي نقطه الدخول وقت صدورة بعد ان مشي في الاتجاه المحدد هو 30 % ولا تستدعي المخاطره بان تهمل هذا الشيء

طيب تمام صدر الخبر و كله تمام
        تقوم حضرتك عامل استوب محترك
        الازواج الرئيسيه تضع الاستوب علي بعد 20 نقطه و ننتظر تحقيق الاهداف
        الكروسات تضع الاستوب علي بعد 40 نقطه و تنتظر تحقيق الاهداف

بالتوفيق للجميع و رحلة موفقه

انا حبيت اشرح من الصبح علشان طول اليوم يكون لاي حد عايز يعرف اي حاجه قبل الخبر

الله الموفق و دعوتكم و ارجو ان تعلمو ان كل هذا اجتهاد ولا احد يعلم الغيب الا الله
        بالتوفيق
        للتذكير لمن لم يري المشاركة

ايه يا شباب النوم ده
          مفيش حد عايز يصلي علي النبي و يقول توقعاته للخبر بتاع الدولار القادم هيكون ايه ؟؟

انا عايزكم تتعلمو بجد مش في مصلحتكم انكم تنتظروني قبل الخبر و تمشو ورا الكلام و بس
          لازم تتعلمو و انا كل اللي بقولة ده علشان اعلمكم انا مش عامل موضوع للتوصيات
          ده موضوع تعليمي بس للاسف الجميع يعتمد علي الدخول في الخبر كما قولته دون النظر الي هل كلامي منطقي ام لا

يريت يا جماعه اسمع رايكم في الخبر حتي لو كان غلط او صح و تقولو رايكم بناء علي ايه و انا معاكم و بأذن الله هتوصلو

اقسم بالله الفوركس كله ممكن تجمع منه ارباح بالاعتماد علي الاخبار فقط ليس الا

يريت تتعملوووووووو لا تحفظوووووووووووو
          منتظركم

السلام عليكم كيفك ياعمي المصري ؟
            sigpic

الخبر ايجابى ان شاء الله
              ما هو اللبس وما هو السحر هل تعلم ما هى أعراض اللبس والسحرهل تعلم كيفية حودث اللبس والسحراذ كنت ترى احلام مفزعة بها كلاب او قطط او اسود او تعابين او ترى احلام بها جماع مع احد المحارم فاعلم ان بداخللك جان قالب حياتك راسا على عقب هل تعلم طرق العلاج نحن لدينا الاجابة ولكن تفضل بزيارة المدونة وستجد الأجابة أن شاء الله التى تشفى صدرك وتذهب بأسك أن شاء الله وأن احتجت التواصل على
              http://rafik-elrowhany.blogspot.com

ملحوظة دة موقعى الخاص وليس له اى علاقة بعالم الفوركس

الخبر متزبزب لأن المتوقع قريب من السابق والحسم هيكون بعد ظهور الخبر

المشاركة الأصلية بواسطة ايهاب مساهر مشاهدة المشاركة
                  السلام عليكم كيفك ياعمي المصري ؟
                  الحمد لله بخير كيفك اخي ايهاب
                  المشاركة الأصلية بواسطة التقرب الى الله مشاهدة المشاركة
                  الخبر ايجابى ان شاء الله
                  ليه رايك انه هيكون ايجابي ؟
                  المشاركة الأصلية بواسطة desouq2000 مشاهدة المشاركة
                  الخبر متزبزب لأن المتوقع قريب من السابق والحسم هيكون بعد ظهور الخبر
                  مفيش حاجه اسمها متزبزب علشان المتوقع قريب و خلي بالك مفيش فرصة دخول بعد ظهور الخبر لان الحركه لو الخبر كويس هتتم في ثانيه واحده من ظهور الخبر مستحيل انك تقدر تدخل ساعتها
                  الفرق لو طلع فرق بسيط برده هيحصل حركه
                  بس انا عايزك تقولي شوف الشارت بتاع كل العملات اللي فيها الدولار
                  قولي ارايك فيه
                  الخبر ده ناوي يجي ايجابي ولا سلبي و لية .؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة karimmohamed987 مشاهدة المشاركة
                    اخى مصرى ممكن تشرحنا وجهه نظرك ليه انت متأكد ان الخبر هايكون ايجابى للنيوزلندى وهايصعد لان كثيرا المتوقع لا يصيب ؟
                    المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
                    اخي كريم
                    راجع نتائج الخبر السابقة............
                    بحمد الله كل ما قولته من يوم بداية الموضوع حدث بالظبط الا خبر واحد كان مبيعات المنازل المعلقه و الذي توقعته صح و لكن قولت نضع استوب لوز 10 نقط فكان قريب و ضربهم

اتمني تكون فهمت لماذا انا اتوقع ان يكون ايجابي
                    راجع الخبر جيدا و ستري ما اقولة
                    اعمل فلاش باك بمعني اصح
                    بالتوفيق عزيزي
                    السلام عليكم انا اريد ان اضيف شهادتي في حق المصري للي زعلتو في داك اليوم يوممبيعات المنازل بسبب خفتي ولانصفه واوضح بعض الامور
                    توصيات اخونا مصري حتى الآن //100 لمادا توصية الخبر التي ضربت الستوب لم تكن في برنامج اخونا مصري اننو هو بعد نهاية برنامجه للاخبار كتب بالحرف ""هكدا نصل نهاية اليوم"" وتجاهل تماما هاد الخبر لكن انا اردت اتارة هاد الخبر فسألته عنه اجابني ان لو كتت عاوز ادخل ادخل كدا وكدا لكن تفاعل الاخوة الحاضرين اناداك وكاننا حطنا المصري في موقف لم يتوقعه حسب برنامجه وكان سؤالي هو لي شوش على سيرورة الورشة (( لا تسوألوا عن اشياء ان تبد لكو تسأكم)) سبحان الله
                    لا بالعكس سجل آلاخ مصري على الورشة لاغبار عليه واستمر يا بططططططططططل
                    💜💜 اخوكم جمال كشاش 💜💜

يلاحظ أنخفاض الدولار أمام كل العملات وتوقعى أن يأتى الخبر فى مصلحة الدولار

الخبر ايجابى لان المتوقع اقل من السابق
                        ما هو اللبس وما هو السحر هل تعلم ما هى أعراض اللبس والسحرهل تعلم كيفية حودث اللبس والسحراذ كنت ترى احلام مفزعة بها كلاب او قطط او اسود او تعابين او ترى احلام بها جماع مع احد المحارم فاعلم ان بداخللك جان قالب حياتك راسا على عقب هل تعلم طرق العلاج نحن لدينا الاجابة ولكن تفضل بزيارة المدونة وستجد الأجابة أن شاء الله التى تشفى صدرك وتذهب بأسك أن شاء الله وأن احتجت التواصل على

السلام عليكم

صباح الخير على الجميع

كيفك اخوي المصري ان شاء الله بخير ؟

الموضوع ماشاء الله صفحاته زادت بكثير

فيه الخبر اليوم وكم باقي له ؟
                          " الي بيفكر بالنهايات مابيصير بطل "

المشاركة الأصلية بواسطة desouq2000 مشاهدة المشاركة
                            يلاحظ أنخفاض الدولار أمام كل العملات وتوقعى أن يأتى الخبر فى مصلحة الدولار
                            هل تري ان ذلك يكفي للتاكيد ؟
                            المشاركة الأصلية بواسطة التقرب الى الله مشاهدة المشاركة
                            الخبر ايجابى لان المتوقع اقل من السابق
                            بالعكس يا اخي
                            عندما يقل الرقم فان هذا سلبي علي الدولار و ليس ايجابي
                            يعني المتوقع اقل من الحقيقي هذا سلبي و ليس ايجابي بالنسبه للدولار هل فهمت ماذا اقصد
                            ان هنا تتعامل مع مؤشر التوظيف
                            يعني لما الرقم يزيد هذا يعني ان القيمة زادت و في جوانب ايجابية و لكن عندما يقل فهناك خلل و اثار سلبية لان التوظيف ينهار

اتمني ان تكون فهمت ما اقصدة و تصحح المعلومة لديك

و لكن اريد ان اسالك الموقع العربي يتوقع الخبر ايجابي و الموقع الاجنبي يتوقع الخبر سلبي
                            ايهما تصدقون ؟؟؟ و ايهم تقتنعون به حسب تحركات الدولار الان ؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة jamalgogo مشاهدة المشاركة
                              السلام عليكم انا اريد ان اضيف شهادتي في حق المصري للي زعلتو في داك اليوم يوممبيعات المنازل بسبب خفتي ولانصفه واوضح بعض الامور
                              توصيات اخونا مصري حتى الآن //100 لمادا توصية الخبر التي ضربت الستوب لم تكن في برنامج اخونا مصري اننو هو بعد نهاية برنامجه للاخبار كتب بالحرف ""هكدا نصل نهاية اليوم"" وتجاهل تماما هاد الخبر لكن انا اردت اتارة هاد الخبر فسألته عنه اجابني ان لو كتت عاوز ادخل ادخل كدا وكدا لكن تفاعل الاخوة الحاضرين اناداك وكاننا حطنا المصري في موقف لم يتوقعه حسب برنامجه وكان سؤالي هو لي شوش على سيرورة الورشة (( لا تسوألوا عن اشياء ان تبد لكو تسأكم)) سبحان الله
                              لا بالعكس سجل آلاخ مصري على الورشة لاغبار عليه واستمر يا بططططططططططل
                              اشكرك اخي شهادة اعتز بها منك فانت معنا من بداية الموضوع

المشاركة الأصلية بواسطة oussama مشاهدة المشاركة
                              السلام عليكم

صباح الخير على الجميع

كيفك اخوي المصري ان شاء الله بخير ؟

الموضوع ماشاء الله صفحاته زادت بكثير

فيه الخبر اليوم وكم باقي له ؟
                              و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته
                              صباح النور يا اسامة
                              الخبر بعد ساعه الا ربع تقريبا
                              يعني الساعه 3.15 بتوقيت السعوديه و 2.15 بتوقيت مصر
                              الخبر علي الدولار الامريكي
                              هو صعب التوقع شويه و حركة الدولار غريبه و لكن سنحاول اقتناص بعض النقاط بمشئة الله

بالتوفيق

الموقع الاجنبى طبعا معلش عندنا عقدة الخواجة هههههههههههههههههه
                                بالاضافة الى هبوط بقية العملات امام الدولار

يعمل...
                                X