تـوصيات اوتوماتيك :: ضع توصيتك بنفسك :: متابعة لحظية للعملات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزيـــن تفــاعـــل ووضـــع فــرص يـوم

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزيـــن تفــاعـــل ووضـــع فــرص يـوم

المشاركة الأصلية بواسطة ehab1981 مشاهدة المشاركة
      اولا الله يسلمك ودائم السؤال على وعلى اخوانك . عايز اقول شئ بسيط الاكسبرت لازم يتعمل على سيرفر 24 ساعة وليس كمبيوتر ممكن ينطفى بالكهرباء لغاية اما الحساب يفضى . ابدا مانويل , انا شخصيا حاطط الاكسبرت فى فولدر عندى ولا استخدمه فى ا لوقت الحاضر .

بص هو لو بتتكلم عن الرحلة اللى كانت معمولة لتدبيل الحساب او رحلة المليون ( اسف لا اتذكر اسمها ) كان لازم يوضع لها اهداف وكان الاستاذ مالى واضع الهدف 100 والستوب كان 100 وساعات يكتر شوية 120.

اعتقد انها طريقته التى يجربها لينفع بها الناس لاكن الشرح واضح سهم قصاد سهم ( ومش ظهزر بس لازم السهم يثبت )

لكن المشكلة ان هذا المؤشر هو يلعب على وتر الخوف داخلك لتصبر على المكسب ليزيد وتصبر على الخسارة وتتقبلها لانك تعلم انه بمشيئة الله هناك صفقة ستعوض .

اسمحلى اديك مثال بسيط : لو قلتلك خليك فى المضمون وضع الارباح 80 نقطة وخسرت 3 صفقات كل واحدة 80 نقطة

مع ان الصفقة التى كسبتها فاقت ذلك الحد او ان الصفقات التى حددت فيها حد للخسارة قليل مثال 50 نقطة كانت خسرانة بس لو صبرت عليها كانت لتكون الخسارة اقل او تتحول لصفقة رابحة ؟

المشكلة زى ما تفضل جميع الزملاء وقالوا ( هذا المؤشر رائع كمجموع نقاط ) لذلك لا تنتقص منه شيئا لانك بذلك تخسر شيئا اخر ربما ميزة مهمة كاداء .

الا صحيح انت خسران ايه بدل كل ده متعملها عملى ومين عارف دماغ على دماغ حتطلع ايه سواء بتشتغل على ديمو ولا حقيقى . اعمل حساب ديمو مستقل وابدا اشتغل بالا طريقة منها طريقتك بوضع نقط او طريقتنا ( ظهور وثبات الاسهم ) ثم افعل الطريقة الاخرى . واعمل مقارنة واطلعنا على الاخبار
      أ إيهاب
      انا مش عارف أشغل الفايل إللي أسمه Auto recommendation + Safari
      انا الشركه إللي انا شغال معاها FXSOL والوش طالع علي اليمين وكولوا تمام

علشان كده انا كنت عايزكوا تنزلوا الفرص لا أكثر ولا أقل

فممكن لو تساعدني في كيفية التشغيل
      وشكرا

المشاركة الأصلية بواسطة Mohab Selim مشاهدة المشاركة
        أ إيهاب
        انا مش عارف أشغل الفايل إللي أسمه Auto recommendation + Safari
        انا الشركه إللي انا شغال معاها FXSOL والوش طالع علي اليمين وكولوا تمام

علشان كده انا كنت عايزكوا تنزلوا الفرص لا أكثر ولا أقل

فممكن لو تساعدني في كيفية التشغيل
        وشكرا
        تحياتى بص يا سيدى فى حاجات فى الميتاتريدر فى الاسفل للشاشة ( ***** Mailbox - Trade - News - Journal

اول ما تشوف مسطرة الاوامر دى تفحص Expert - Journal )

اذا فى مشكلة عندك حتلاقى كلمة Error فى الرسائل النصية فى احدى حاتين الزراير

كان اخى سلمان وضع نسخة Auto Recommendation باكتينشن مختلف متجرب .

اذا لم يعمل قوللى الان ولك عندى الحل بس مش حقولك عليه الا لما تجرب الللى قولنا عليه

تحياتى بص يا سيدى فى حاجات فى الميتاتريدر فى الاسفل للشاشة ( ***** Mailbox - Trade - News - Journal

اول ما تشوف مسطرة الاوامر دى تفحص Expert - Journal )

اذا فى مشكلة عندك حتلاقى كلمة Error فى الرسائل النصية فى احدى حاتين الزراير

كان اخى سلمان وضع نسخة Auto Recommendation باكتينشن مختلف متجرب .

اذا لم يعمل قوللى الان ولك عندى الحل بس مش حقولك عليه الا لما تجرب الللى قولنا عليه
          أ إيهاب
          انا مالقيتش أي Error
          مستنني ردك ياباشا

المشاركة الأصلية بواسطة تياقو مشاهدة المشاركة

قناعتي بهدف 30 نقطه
            والحمد الله تحقق وما زالت الصفقه مستمره

بجد تسلم ايدك . الفرصة دى هايلة . الى الاهداف ان شاء الله .

أ إيهاب
                انا مالقيتش أي Error
                مستنني ردك ياباشا
                طيب ايه هما الرسايل اللى لقيتهم

متكتبهم عشان نفهم مهو اصل كل شئ بالعقل ( اعمل برنت سكرن من الرسايل واتاكد ان زر Expert advisor فعال ولا دوس انت عليه لتفعيله

أ إيهاب
                  انا مالقيتش أي Error
                  مستنني ردك ياباشا
                  لكل من عنده مشاكل روح لاى شركة معتمده للمؤشر زى دى Instatrader ونزل منصة الميتاتريدر واعمل حساب تجريبى وحط المؤشر على هذا الحساب وتتداول من اى منصة اخرى

انا عن نفسى بعمل كده وتلاحظوا ان كل الصور للشارتات ديمو . اعمل كده وريح دماغك ورانا شغل والحاجة الللى متتعملش على طول نشوف غيرها .

قناعتي بهدف 30 نقطه
                    والحمد الله تحقق وما زالت الصفقه مستمره
                    يا صديقى انا معاك فى الصفقة دى بس ليا سؤال كيف حققت +30 والصفقة لم تحقق سوى +25 .

انا تحققت من اغلاق شمعة السهم لقيتها 0.9849 وافتتاح الشمعة اللاحقة .9850 والان السعر وصل .09825

انا خوفى بس انك تكون بتدخل قبل ثبات السهم واغلاق الشمعة عمتا ارجو الانتباه خوفا عليك وليس اكثر

نحن ندخل بعد اغلاق الشمعة اللى عليها سهم ولا نخرج قبل اغلاق الشمعة اللى عليها السهم المعاكس .

اسف لتكرير كلامى ولكن فى الاعادة افادة لان الفوريكس زى ما هو كله مكاسب فيه خساير فارجو اتباع الطريقة خوفا والله

يا صديقى انا معاك فى الصفقة دى بس ليا سؤال كيف حققت +30 والصفقة لم تحقق سوى +25 .

انا تحققت من اغلاق شمعة السهم لقيتها 0.9849 وافتتاح الشمعة اللاحقة .9850 والان السعر وصل .09825

انا خوفى بس انك تكون بتدخل قبل ثبات السهم واغلاق الشمعة عمتا ارجو الانتباه خوفا عليك وليس اكثر

نحن ندخل بعد اغلاق الشمعة اللى عليها سهم ولا نخرج قبل اغلاق الشمعة اللى عليها السهم المعاكس .

اسف لتكرير كلامى ولكن فى الاعادة افادة لان الفوريكس زى ما هو كله مكاسب فيه خساير فارجو اتباع الطريقة خوفا والله
                      اولا اشكرك على اهتمامك ياغالي
                      ثانيا انا فاهم طريقة عمل المؤشر
                      ولكن انا حقولك ازاي جت معاي 30 نقطه وبسهوله
                      لما ثبتت السهم وافتتحت الشمعه التاليه لم ادخل بل
                      انتظرت السعر الى اين سيذهب ارتفع السعر لاعلى
                      فتحت صفقة بيع من النقطه9863 والحمد الله تحقق الهدف

اولا اشكرك على اهتمامك ياغالي
                        ثانيا انا فاهم طريقة عمل المؤشر
                        ولكن انا حقولك ازاي جت معاي 30 نقطه وبسهوله
                        لما ثبتت السهم وافتتحت الشمعه التاليه لم ادخل بل
                        انتظرت السعر الى اين سيذهب ارتفع السعر لاعلى
                        فتحت صفقة بيع من النقطه9863 والحمد الله تحقق الهدف

الف مبرووووك اخ تياقو الهدف وعقبال جميع الصفقات

وياريت تتابع معنا علي طول ولا تحرمنا منك

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة
                          الف مبرووووك اخ تياقو الهدف وعقبال جميع الصفقات

وياريت تتابع معنا علي طول ولا تحرمنا منك
                          ربي يبارك فيك ياغالي

الصفقه الاوله ظهور السهم وثباته على فريم الساعه
                            والان على فريم الاربع ساعات ثبت السهم ايضاُ

سؤال للاخوه .. هل ينفع استخدم المؤشر للمتاجره بالسكالبينج على فريم صغير مثل 5 دقائق والدقيقه ؟ .. وهل هناك اي تحديث للمؤشر ؟ ام لازال كما هو في الصفحة الاولى من الموضوع .. وجزاكم الله خير على ما تقدموه لاخوانكم

المشاركة الأصلية بواسطة السيف الصقيل مشاهدة المشاركة
                                سؤال للاخوه .. هل ينفع استخدم المؤشر للمتاجره بالسكالبينج على فريم صغير مثل 5 دقائق والدقيقه ؟ .. وهل هناك اي تحديث للمؤشر ؟ ام لازال كما هو في الصفحة الاولى من الموضوع .. وجزاكم الله خير على ما تقدموه لاخوانكم
                                اهلا بك بين اخوانك

يمكنك استخدام علي اي فريم اخي الكريم ولم يتغير المؤشر كما هو

يعمل...
                                X