تـوصيات اوتوماتيك :: ضع توصيتك بنفسك :: متابعة لحظية للعملات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزيـــن تفــاعـــل ووضـــع فــرص يـوم

المشاركة الأصلية بواسطة lord68 مشاهدة المشاركة
    يا جماعة بإذن الله غداً يوم تحقيق الأهداف حيث ظهرت اليوم سبع أسهم على سبع عملات على فريم الساعة وهي:

شراء الباوند ين بافتتاح الساعة الخامسة مساء بتوقيت السعودية
    شراء اليورو ين بافتتاح الساعة السادسة مساء
    شراء اليورو دولار بافتتاح شمعة الساعة السادسة مساء
    شراء الباوند دولار بافتتاح الساعة السادسة مساء
    شراء النيوزيلندي دولار بافتتاح الساعة الثامنة مساء
    بيع الدولار كندي بافتتاح الساعة العاشرة ليلاً
    شراء الاسترالي دولار بافتتاح الساعة الحادية عشر ليلاً

ومن الممكن تحقيق 700 نقطة على الأقل من هذه الصفقات بإذن الله
    اخى العزيز لورد . لا ازيد عليك ولكن ارجو الحذر من اليورو دولار فى اعتقادى احتمالية خسارتها كبيييرة ( الرك على ماذا ستفعلع الان مع اول الصباح ) لو حتسالنى ليه اقولك موشر القوة بيدل ان الدولار قوى جدا + السعر قريب من اللو الاسيوى بتاع اليوم الجديد انهاردة + كل الترندات هابطة ( من ال 5 دقائق حتى اليومى )

ما اود قوله ارجو الاحتراس لانى بتابع العملة دى انهاردة وحاسس ان السعر بيشاور عقله على 1.4050

ومشكور حبيبى على المجهود الرائع فى ذكر المعلومات دى ( انا بعتبر انك من الاعضاء النشيطين جدا انت والاخ سلمان وريكو ربنا يحفظكم . اشوفكم غدا

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزيـــن تفــاعـــل ووضـــع فــرص يـوم

المشاركة الأصلية بواسطة Mohab Selim مشاهدة المشاركة
      أ إيهاب
      انا قرأت في الموضوع أني أشغله علي فريم الساعه وده تم تعديله علي حساب الديمو بتاعي
      حستني لغاية لما يظهر سهم " لو لونه أحمر يبقي هابيع ولو لونه أزرق يبقي هاشتري"
      بس السؤال هنا هو السهم بيظهر كل ساعه ولا أيه.
      والسؤال التاني هو أول لما السهم يظهر أغير علي طول التريده "من بيع الي شراء أو العكس"

معلش أخر سؤال أخير

هو أيه ده الباك تست
      شكرا جزيلا أ إيهاب
      بص يا محترم

لو بتستخدم الاكسبرت وعملت اللى انا قولته سيب البرنامج الديمو شغال وهو اللى حياخد صفقات ويقفلها بس عشان يشتغل الاكسبرت كويس تاكد من ان هناك وجه مبتسم فى اعلى يمين الشاشة . مهم جدا عدم تشغيل الاكسبرت على كذا شارت لكذا عملة حتى تقيم نقاطه دون خلل . ( طيب لو انت حابب تفتح كذا شارت وعايز الاكسبرت يعمل على زوج فقط . ببساطة لا تدرجه الا على شارت واحد (الادراج كما فلت لك تسحبه بالماوس لغاية الشارت ولا تغير اعداداته سوى حجم اللوت )

فى الميتاتريدر زرار فى الاعلى اسمه Expert advisor تاكد انه فعال حتى يعمل واذا اردت الاكسبرت لا يعمل لفترة دوس عليه لابطال تفعيله

بالنسبة لظهور السهم ( زى ما قرات الموضوع نحن لا نفتح صفقة او نغلق صفقة الا ( بظهور وثبات) المؤشر المعاكس . وانت شغال على فريم الساعة يبقى احتمالية ظهور السهم ممكنه مع كل شمعة اى يجب المتابعة كل ساعة .

الازرق شراء والاحمر بيع ( وعلى فكرة مش محتاجة حفظ باين لانه سهم سهم موجه لاسفل يبقى بيع او سهم موجه لاعلى يبقى شراء

موضوع تغيير الصفقة او غلقها شرحته فى اعلى هذه الرسالة

موضوع الباك تيست هو عمل اختبار للموشر او الانديكاتور بوجه عام او الاكبرت لفترة زمنية سابقة لروية نتائجه وبتبقى اوتوماتيك غالبا بالميتاتريدر

معلش انا راجع متعب , يجوز الكلام غير مرتب , ارجو القراءة والسؤال اذا ما كان موضح .

المشاركة الأصلية بواسطة ناجح مشاهدة المشاركة
        السلام عليكم
        ما اشتغل عندي الاكسبرت رغم انو موجود مع الاكسبرتات كلها
        بس لونه رصاصي
        ما اتفعل ....
        ممكن نستاذنك تاخذ برينت سكرين (اى صورة من الشاشة اللى عندك ) عشان نفهم ونحاول نساعد

1- هل هناك وجه مبتسم فى اعلى اليمين للشاشة ؟
        2- فى اسفل برنامج الميتاتريدر يوجد زراير من ضمنها Expert والتانى Journal نرجو فتح كلاهما واذا وجدت كلام بالانجليزية بانه هناك خطا نرجو ابلاغنا

مستنييين منك صورة

ما شاء الله عليك اخ ايهاب نشاط واضح ومميز

واصل اخي الكريم واعتبر الموضوع بتاعك وان شاء الله في ميزان حسناتك

الاكسبيرت اين اجده

أ إيهاب
              السلام عليكم

شكرا ياباشا علي الرد

انا الأكسبرت مش شغال معايا و صورة الوش ظاهره و ال expert advisors شغال

وشكرا

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة
                ما شاء الله عليك اخ ايهاب نشاط واضح ومميز

واصل اخي الكريم واعتبر الموضوع بتاعك وان شاء الله في ميزان حسناتك
                حبيب قلبى . احنا اخوة يا ابن بلدى يا غالى . والصراحة الموضوع طفرة . بس نفسى نتوصل للفلترة حتفرق كتيييير معانا , طمنى انت وصلت لفين . يارب يكون عندك اخبار حلوة عن الفلترة .

ربنا يخليك ويكون فى ميزان حسناتك انت كمان . حبعتلك على الخاص اقتراح اتمنى يلاقى قبول منك .

المشاركة الأصلية بواسطة mohab selim مشاهدة المشاركة
                  أ إيهاب
                  السلام عليكم

شكرا ياباشا علي الرد

انا الأكسبرت مش شغال معايا و صورة الوش ظاهره و ال expert advisors شغال

وشكرا
                  نفس الامر الاكسيبرت لا يعمل
                  لا اعلم هل يفعل الصفقة بعد ثبات السهم في الشمعة التالية ام بمجرد ظهور السهم ؟
                  وهل يعمل على فريم الساعة فقط ؟

المشاركة الأصلية بواسطة ehab1981 مشاهدة المشاركة
                      حبيب قلبى . احنا اخوة يا ابن بلدى يا غالى . والصراحة الموضوع طفرة . بس نفسى نتوصل للفلترة حتفرق كتيييير معانا , طمنى انت وصلت لفين . يارب يكون عندك اخبار حلوة عن الفلترة .

ربنا يخليك ويكون فى ميزان حسناتك انت كمان . حبعتلك على الخاص اقتراح اتمنى يلاقى قبول منك .

في انتظار اقتراحك اخ ايهاب وجزاك الله الف خير

المشاركة الأصلية بواسطة ملك روما مشاهدة المشاركة
                        الاكسبيرت اين اجده
                        في اي صفحة الاكسبيرت

وشكراا

المشاركة الأصلية بواسطة ehab1981 مشاهدة المشاركة

ممكن توضح لي وش تقصد بالفلترة ؟ لو سمحت

اجازة سعيدة

السلام عليكم
                              رفض المؤشر يشتغل عندي على المنصة وهي لشركة فيكسوليشن
                              وكأنه لأن صيغته ex4 وهذه الصيغة لا تعمل في منصتهم فكيف العمل
                              ياليت الإفادة بارك الله فيكم.

المشاركة الأصلية بواسطة gaint18 مشاهدة المشاركة
                                ممكن توضح لي وش تقصد بالفلترة ؟ لو سمحت
                                السلام عليكم
                                ارجو المعزرة يا اخواتى لكنى كنت مريضا

بالنسبة لسؤال حضرتك ( طبعا حضرتك عارف او حتعرف من خلال مشاركتك معانا انه ليست كل اشارات المؤشر دقيقة 100% ولكن ميزة المؤشر ان صفقاته الربحانة اكثر بكثير من الخاسرة حتى لو كذا خسارة متتالية ( لك حق التصديق وان لم تصدق فجرب وقوللى )

نبحث منذ فترة عن طريقة تجعلنا نقلل من الصفقات الخاسرة ( اى تقليل الاشارات الغير رابحة )

ارجو انك تكون فهمتنى

يعمل...
                                X