تـوصيات اوتوماتيك :: ضع توصيتك بنفسك :: متابعة لحظية للعملات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزين مبرمـج محترف يعمل اكسبرت للمؤشر

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة
    احنا اتاخرنا في الدخول لان مع بداية الشمعة الجديد علي طول طار السعر لفوق دة السبب في التاخير
    الله يفتح عليك اخ مالى .

طيب اخ مالى , هو احنا بندخل امتى فى احوال مثل ارتفاع العر او هبوطه , اقصد مع موقف زى ايه اللى يطمنا لنقطة الدخول . ولا احنا بندخل على طول واى كان السعر .

هههههههههه شكلى حعملك اعتصام هنا اخ مالى عشان نعرف امتى الفلترة . انا طبعا بهزر معاك بس حقيقى عايزين نعرف سبب التاخير او على الاقل قولنا على ميعاد تقريبى . الموضوع بجد رائع تسلم عليه

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزين مبرمـج محترف يعمل اكسبرت للمؤشر

ايه رايك فى صفقة usd/cad بيع
      nzd/usd شراء

شارت الاربع ساعات مش عارف ليه مش ماشية , انا لم اقفل الصفقات ولكن الدولار كندى سالب 60 حتى الان علما بان الصفقة السابقة ايضا اغلقت على خسارة

هل هناك امل من ابقاء الصفقات الى الاثنين ( بالطبع انا واضع الستوب لوس والتارجت تماما كما هى شروط العمل

المشاركة الأصلية بواسطة السنجك مشاهدة المشاركة
        رااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااائع
        مشكورين جداً وربنا يجعلو في ميزان حسانتك.

بارك الله فيك اخي الكريم

تابع معنا يوميا ونزل فرصك

المشاركة الأصلية بواسطة ehab1981 مشاهدة المشاركة
          nzd/usd شراء

شارت الاربع ساعات مش عارف ليه مش ماشية , انا لم اقفل الصفقات ولكن الدولار كندى سالب 60 حتى الان علما بان الصفقة السابقة ايضا اغلقت على خسارة

هل هناك امل من ابقاء الصفقات الى الاثنين ( بالطبع انا واضع الستوب لوس والتارجت تماما كما هى شروط العمل
          لو يتم ارفاق الشارتات حتى نكون جميعا بالصورة
          وفقك الله

Step 8
            USDJPY
            Close Buy @ 80.65
            open Sell @ 80.65
            S @ 81.65
            T @ 79.00

nzd/usd شراء

اخي انصحك ان تلتزم بما وضعت و حتى لو ضرب الستوب
              تعود على الالتزام دائما حتى لا تصير كل شويه بدك تغير الوقف و مره تقفل من نص الطريق و مره تقفل بخساره .. فعلا شارت الاربع ساعات هذا الاسبوع في خسائر متتاليه و انا على شارت الاربع ساعات ضرب الستوب عندي بثلاث صفقات بنفس اليوم و اليوم لسه في صفقه و عاكسه .. لكني ما غيرت شيء ابدا .. لانه الاسبوع الجاي رح امشي برضه على نفس الاستراتيجيه و الالتزام و ستتعوض الخساره ان شاء الله
              اتمنى لك التوفيق
              اخواني الاعضاء .. عذرا على اي تقصير مني او عدم انتظام متابعتي للمواضيع .. نظرا لظروف صحية .. عافاكم الله

جربت المؤشر بس ثابت بيديني نقاط بيع وشراء سابقه لحدي الان ما اقترح بيع او شراء.
                شغال عل يورو دولار.
                ميتاتريدر4 ويندسور

المشاركة الأصلية بواسطة pro_trade مشاهدة المشاركة
                  اخي انصحك ان تلتزم بما وضعت و حتى لو ضرب الستوب
                  تعود على الالتزام دائما حتى لا تصير كل شويه بدك تغير الوقف و مره تقفل من نص الطريق و مره تقفل بخساره .. فعلا شارت الاربع ساعات هذا الاسبوع في خسائر متتاليه و انا على شارت الاربع ساعات ضرب الستوب عندي بثلاث صفقات بنفس اليوم و اليوم لسه في صفقه و عاكسه .. لكني ما غيرت شيء ابدا .. لانه الاسبوع الجاي رح امشي برضه على نفس الاستراتيجيه و الالتزام و ستتعوض الخساره ان شاء الله
                  اتمنى لك التوفيق

ياصاحبى انت ليه مش فاهم عليا ده احنا بنتكلم اسهل لغة فى الدنيا .
                  انا قصدى لو الصفقة لا ضربت استوب ولا حققت لسة هل مع قرب الاغلاق الاسبوعى للبورصة نغلقها ولا نسيبها للاسبوع القادم لاننا مش عارفين ايه اللى حيحصل فى وسط الاسبوع ؟ فهمتنى

على فكرة على الرغم من صعوبة الشارت 4 ساعات بس على فكرة ممتاز بس اذا وضعت الاستوب 200 نقطة . عارف انها تخوف بس مع التجربة ساعات يوصل الى 180 ويرجع للاتجاه الصحيح الا طبعا لو السهم التانى ظهر وعلى فكرة مش معنى ظهور السهم تغلق الصفقة لازم يثبت للتاكد من تحول الاتجاه .

مع المتابعة حتلاقى اقل خسائر واكبر مكسب فى عملة اليورو دولار ولاحد شايف فيع عملة احسن ؟

جربت المؤشر بس ثابت بيديني نقاط بيع وشراء سابقه لحدي الان ما اقترح بيع او شراء.
                    شغال عل يورو دولار.
                    ميتاتريدر4 ويندسور
                    اخي الكريم
                    سبق ان تم الاتفاق على توحيد منصات التداول والاكتفاء بمنصتي فكسول و fxdd
                    وذلك لتوحيد الاغلاقات وتوحيد الاشارة

ياصاحبى انت ليه مش فاهم عليا ده احنا بنتكلم اسهل لغة فى الدنيا .
                      انا قصدى لو الصفقة لا ضربت استوب ولا حققت لسة هل مع قرب الاغلاق الاسبوعى للبورصة نغلقها ولا نسيبها للاسبوع القادم لاننا مش عارفين ايه اللى حيحصل فى وسط الاسبوع ؟ فهمتنى

على فكرة على الرغم من صعوبة الشارت 4 ساعات بس على فكرة ممتاز بس اذا وضعت الاستوب 200 نقطة . عارف انها تخوف بس مع التجربة ساعات يوصل الى 180 ويرجع للاتجاه الصحيح الا طبعا لو السهم التانى ظهر وعلى فكرة مش معنى ظهور السهم تغلق الصفقة لازم يثبت للتاكد من تحول الاتجاه .

مع المتابعة حتلاقى اقل خسائر واكبر مكسب فى عملة اليورو دولار ولاحد شايف فيع عملة احسن ؟
                      صفقات الاربع ساعات في منها بيضل اكثر من اسبوع و مرات عشرين يوم كمان .. انا شاري الاسترالي دولار و هو عاكس الان و رح اخليه للاسبوع الجاي
                      و فعلا العمل فيها جيد و بالنسبه لليورو دولار ايوة محقق ربح جيد و الباوند كمان مع انه عكس هذا الاسبوع .. انا الان بعمل باك تست يدوي لازواج اخرى .. اصبر كم يوم و ان شاء الله رح اضعلكم باك تست لازواج اخرى على شارت اليومي و الاربع ساعات و الساعه
                      اخواني الاعضاء .. عذرا على اي تقصير مني او عدم انتظام متابعتي للمواضيع .. نظرا لظروف صحية .. عافاكم الله

السلام عليكم يا استاذ مالي انا عضو جديد في هذا المنتدى و موضوعك كان اول موضوع ادخل فيه صدقا ما سدقت يلي مكتوب لحتا اني قرأت و شفت مشاركات الأعضاء و فعليا شيء لا يسدق و بهنيك على هذا الأنجاز بارك الله فيك بس للأسف حملت الملفات يلي موجودة ولا عرفت كيف اشغلها هل من شرح او اخباري كيف التصنيب علما اني استخدم برنامج profit

طيب نزلت منصة تريدر fxsol ونزلتا المؤشر في ملف indicators وظاهرة اسهم على نقاط سابقه على الشارت بس فقط .
                          اشتريت زوج يورودولار على 1.4256.
                          ومنتظر..............................

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك ::: دعوة للربح والتعلم ::: الربح اجباري

QUOTE=koutaiba;279404]السلام عليكم يا استاذ مالي انا عضو جديد في هذا المنتدى و موضوعك كان اول موضوع ادخل فيه صدقا ما سدقت يلي مكتوب لحتا اني قرأت و شفت مشاركات الأعضاء و فعليا شيء لا يسدق و بهنيك على هذا الأنجاز بارك الله فيك بس للأسف حملت الملفات يلي موجودة ولا عرفت كيف اشغلها هل من شرح او اخباري كيف التصنيب علما اني استخدم برنامج profit[/QUOTE]

المشاركة الأصلية بواسطة سلمان2003 مشاهدة المشاركة
                            اليك الطريقة بالتفصيل
                            نذهب الى القرص C
                            ثم مجلد Program Files
                            ثم مجلد FXDD Malta - MetaTrader 4
                            ثم مجلد experts
                            ثم مجلد indicators
                            ونضع المؤشر ضمن المؤشرات في المحلد الاخير

نفتح قائمة المؤشرات كما في الصورة

وطريقة العمل كما في المشاركة الاولى من هذا الموضوع

تفضل اخي الكريم

طيب نزلت منصة تريدر fxsol ونزلتا المؤشر في ملف indicators وظاهرة اسهم على نقاط سابقه على الشارت بس فقط .
                              اشتريت زوج يورودولار على 1.4256.
                              ومنتظر..............................
                              اخي على اي شارت ظاهر عندك شراء؟
                              اليورو دولار على شارت اليومي و الاربع ساعات و الساعه و النصف ساعه كله اسهم حمراء بيع .. و بعدين لا تدخل متاخر و ادخل مع الاشاره بامكانك الصبر لحتى يظهر سهم جديد و التزم بالشارت اللي فتحت عليه الصفقه .. و كمان اليوم الجمعه و السوق رح يقفل بعد اقل من ساعه و نص و لا تفتح صفقات في هذا الوقت

الاخ محمد علمك جميل جدا بس الله يستر من بكره ....
                                انا فعلاً دخلت متأخر شويه وماانتظرت الاسهم نعم اشتريت على طول . بس من حوالي 4 او 5 ساعات المؤشرات دي محلك سر . انا جديد في الشغله دي بس داير اعرف وخير وسيله للمعرفه التجربه المباشره على حساب ديمو طبعاً حققت ارباح معقوله بس ياريت توضيح اكتر للتعامل مع المؤشر موضوع الحديث يعني لو مافتحتو ممن بداية التداول ماحيديني قرايات صحيحه؟؟؟
                                بعد الدخول على الشارت هل لازم انتظر حتى ظهور السهم؟؟؟
                                انا فتحت فقط من اجل التجربه عملية شراء وبرضو ماف اي اسهم للبيع؟؟؟
                                ارجو التوضيح

يعمل...
                                X