ورشة عـمل استراتـيجـية مــن نار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: ورشـــــــة عـــمل ( اســتـــراتــيـــجـــيــة مــن نــــــــــار )

شكرا لك على مجهودك الرائع وصوما مقبولا باذن الله عزوجل
    (سبحان الله وبحمده...سبحان الله العظيم)

المشاركة الأصلية بواسطة ابوانمار مشاهدة المشاركة
      بص انا كنت بغير مكان البوسة بس قلت رمضااان
      اول اربعين نقطة و الحمدلله
      اوعى حد من البيت يشوف حوارات البوس دي هنروح في داهية ... هههههههههههه
      مبروك علينا انا عملت 65 نقطة وقفلت وكنتت عامل تعزيز .. حاجة اخر حلاوة

حياك الله أخ سباركو ... أنا أخوك جديد علي هذا المجال .. وأشاركك وجهة نظرك ... يجب أن يكون التفاعل هو سيد الموقف ... أليس سوق الفوركس هو تفاعل لمشاعر الناس ... شكرا لك ... أنا بلشت دراسة للفوركس من 01/06/2012 وعلي حسابات ديمو ... بحاول ما أتسرع وأفتح حساب حقيقي حتي يكون عندي إلمام بالموضوع ... يؤهلني أولا لوقف الخسارة أو الحد منها وبعدها يؤهلني لكسب الربح ... شكرا لكم

المشاركة الأصلية بواسطة kira-h مشاهدة المشاركة
          تم بحمد الله عمل باكتيست لسنة 2008 للاكسبيرت بإعدادات (بالتقرير) مطابقة للاستراتيجية مع تفعيل خاصية الإغلاق بالربح بالدولار وهيكن الديلي
          أيضا الريسك 10% ولحساب 1000 دولار (الريسك عالي ولا أنصح به)
          والمدهش أنه تمت خسارة صفقة واحدة وتم تدبيل الحساب 5 مرات
          يعني :
          اكسبيرت يجتاز عام 2008 وبخسارة صفقة واحدة أكيد اكسبيرت (أو الاستراتيجية) ناجح ومضمون بنسبة لا تقل عن 90%
          وهنا من سيعترض ويقول أن الدروداون خطير وعالي جدا
          طبعا لاااااااا لماذا ؟
          أولا لأن سنة 2008 سنة متقلبة جدا من راليات مفاجئة و تذبذبات عنيفة...
          ثانيا يجب تفعيل الاكسبيرت على معظم الأزواج (مع توزيع العقود بشكل سليم)
          بهذه الطريقة ستلتقي الأزواج المتعاكسة وأزواج الكروسات وأيضا يحدث ما يسمى بالـ correlation ...
          طبعا بالعمل الأوتوماتيكي 100% فماذا عن متابعة الاكسبيرت أوتو - يدوي ؟؟؟؟؟
          كل هذه العوامل تؤدي إلى تقليل الدروداون ربما إلى أقل من 10 %

عموما أترككم مع التقرير وعلى زوج واحد فما بالكم بالأرباح التراكمية لعدة أزواج ... :)

الحمد لله والشكر لله عز و جل
          والله الموفق

والله مجهود جبار منك يا kira-h ولكن للاسف عندي على منصة IronFX لا يعمل بنفس الكفاءة واعتقد انه بيقفل العقود بدري في بعض الصفقات ممكن يكون الهيستوري فيه مشاكل ... المنصة خمسة ارقام عندي ..هخلص الباك تست وارفعه لنفس المدة بنفس الاعدادت..وياريت تساعدني احل المشكلة دي .. هتعبك معايا معلش يا صديقي ..

صفقات تم تحقق الاستراتيجية عليها
            eur /nzd sell
            usd/cad sell
            gpb/aud sell
            eur/aud sell
            سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم
            كلمتان خفيفتان على اللسان .. حبيبتان الى الرحمن .. ثقيلتان في الميزان

المشاركة الأصلية بواسطة alfarsalaraby مشاهدة المشاركة
              اوعى حد من البيت يشوف حوارات البوس دي هنروح في داهية ... هههههههههههه
              مبروك علينا انا عملت 65 نقطة وقفلت وكنتت عامل تعزيز .. حاجة اخر حلاوة
              مبروك عليك الأرباح كنا في الاسبوع الماضي. خساره -500 ولم أقفل الصفقات. والاستمرار الى الان بفضل الله اولا ثم بفضل هذه الا
              ستراتيجيه الان اكثر من 400 نقطه ربح .
              (سبحان الله وبحمده...سبحان الله العظيم)

المشاركة الأصلية بواسطة abdulmonim مشاهدة المشاركة
                مبروك عليك الأرباح كنا في الاسبوع الماضي. خساره -500 ولم أقفل الصفقات. والاستمرار الى الان بفضل الله اولا ثم بفضل هذه الا
                ستراتيجيه الان اكثر من 400 نقطه ربح .
                مبرووووووك
                الحمد لله الربح وصل الان لـ +640 نقطة نخصم منها خسارة 200- نقطة للباوند دولار تبقى ربح صافي 540 نقطة ولله الحمد والشكر
                وأنصحك أخي العزيز حاول تنتهي من الصفقات سواء بإغلاقها أو تقديم الستوب (لا تعتمد كليا على الهيكن)
                والله الموفق
                المشاركة الأصلية بواسطة alfarsalaraby مشاهدة المشاركة
                والله مجهود جبار منك يا kira-h ولكن للاسف عندي على منصة ironfx لا يعمل بنفس الكفاءة واعتقد انه بيقفل العقود بدري في بعض الصفقات ممكن يكون الهيستوري فيه مشاكل ... المنصة خمسة ارقام عندي ..هخلص الباك تست وارفعه لنفس المدة بنفس الاعدادت..وياريت تساعدني احل المشكلة دي .. هتعبك معايا معلش يا صديقي ..
                بارك الله فيك أخي

لا داعي لعمل الباكتيست لأن من مميزات الاستراتيجية لازم الدخول على أغلب الفرص المتاحة ،،،
                قوة الاستراتيجية واضحة بصفحات الورشة والاكسبيرت يطبقها بدون مشاكل
                إذا عندك مشاكل بمنصتك استخدم منصة أمانة كابيتال (أو أي منصة شبيهة) مع اكسبيرت النسخ (وكل شيء بتوقيعي)
                والله الموفق

مبرووووووك
                  الحمد لله الربح وصل الان لـ +640 نقطة نخصم منها خسارة 200- نقطة للباوند دولار تبقى ربح صافي 540 نقطة ولله الحمد والشكر
                  وأنصحك أخي العزيز حاول تنتهي من الصفقات سواء بإغلاقها أو تقديم الستوب (لا تعتمد كليا على الهيكن)
                  والله الموفق

بارك الله فيك أخي

لا داعي لعمل الباكتيست لأن من مميزات الاستراتيجية لازم الدخول على أغلب الفرص المتاحة ،،،
                  إذا عندك مشاكل بمنصتك استخدم منصة أمانة كابيتال (أو أي منصة شبيهة) مع اكسبيرت النسخ (وكل شيء بتوقيعي)
                  والله الموفق
                  متشكر جدا استاذ kira-h وان شاء الله هستخدم الاكسبيرت

المشاركة الأصلية بواسطة nooraa مشاهدة المشاركة
                    السلام عليكم
                    يا قووووووووم ازيكم؟
                    صياما مقبولا وافطارا هنيئا
                    راجعت الصفحات السابقه ما شاء الله تناغم رائع بين الاعضاء
                    مرحبا بعودتك استاذ محمد تقبل الله طاعاتك والموجودين
                    على فكره يا استاذ سباركو ..انا امس كنت بحاول اعمل استراتيجيه بخلطه سريه انافس فيها استاذنا ابو انمار
                    ما فيش حد احسن من حد....وفجأه ظهر مارد وقال لي ...عايزه تعملي خلطه سريه ...مكانك مش هناااااا
                    البنك الاهلي المصري بيديكي مطبخ وحلتين ومغرفه واعملي اللي انتي عايزااااه(ههههههه)
                    ده من باب ساي صيامك يا صائم
                    امس كان الجميع يتوقع الهبوط الحاد للخروف ....الا استراتيجيتنا الرائعه كانت تقول شراء
                    وفعلا صعد الاسترالي واثبت صدق الاستراتيجيه ولن ابيع الا بتغير لون الهيكن على الساعه
                    فيا اخوان معنا كنز حافظوا عليه والدعاء لصاحب الاستراتيجيه في هذه الايام الفضيله
                    وايضا للمتابعين لا تنسونا من دعائكم
                    دي حاجه تانيه اتعلمتها من استاذ سباركو .......خطب الجمعه
                    والله الموفق
                    السلاااااام عليكم

اول مرة اعــــــــــــرف يا نورا ان البنك الاهلي المصري فتح فرع في السعــــــــودية و نقل كل الحلل و المغارف هناااك......و انا بقول الحجات دي مش لاقيها ليه عندنا في مصــــــــــــر...(هههههههههه).... اشكرك على كليماتك الرقيقة......و على الفكرة الدعااااء يجب ان يقسم لكل اعضاااء هذه الورشة مش لي فقط....... الكل له دور...لا يقل باي حااال من الاحوال عن اي دور لي. الحمد لله الحمد لله.....الشكر و الحمد لله رب العالمـــــين.

بس اي الحكاية.......تمكن تام لخطبــــــــــــــة الجمعة..........مش هنعرف ناكل عيش كدة

رمضاااان كريم.

ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
                    الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

تم بحمد الله عمل باكتيست لسنة 2008 للاكسبيرت بإعدادات (بالتقرير) مطابقة للاستراتيجية مع تفعيل خاصية الإغلاق بالربح بالدولار وهيكن الديلي
                      أيضا الريسك 10% ولحساب 1000 دولار (الريسك عالي ولا أنصح به)
                      والمدهش أنه تمت خسارة صفقة واحدة وتم تدبيل الحساب 5 مرات
                      يعني :
                      اكسبيرت يجتاز عام 2008 وبخسارة صفقة واحدة أكيد اكسبيرت (أو الاستراتيجية) ناجح ومضمون بنسبة لا تقل عن 90%
                      وهنا من سيعترض ويقول أن الدروداون خطير وعالي جدا
                      طبعا لاااااااا لماذا ؟
                      أولا لأن سنة 2008 سنة متقلبة جدا من راليات مفاجئة و تذبذبات عنيفة...
                      ثانيا يجب تفعيل الاكسبيرت على معظم الأزواج (مع توزيع العقود بشكل سليم)
                      بهذه الطريقة ستلتقي الأزواج المتعاكسة وأزواج الكروسات وأيضا يحدث ما يسمى بالـ correlation ...
                      طبعا بالعمل الأوتوماتيكي 100% فماذا عن متابعة الاكسبيرت أوتو - يدوي ؟؟؟؟؟
                      كل هذه العوامل تؤدي إلى تقليل الدروداون ربما إلى أقل من 10 %

عموما أترككم مع التقرير وعلى زوج واحد فما بالكم بالأرباح التراكمية لعدة أزواج ... :)

الحمد لله والشكر لله عز و جل
                      والله الموفق
                      مبرووووووك
                      والله الموفق

بارك الله فيك أخي

والله الموفق
                      السلام عليكم.

تفـــــــــــكير مرتب و منطــــــــــقي كاعادتـــــــــــــــــك يا حسن باشا...........مش جديد عليك.

الحمد لله من قبل و من بعــــــــــــد.

رمضااان كريم.

المشاركة الأصلية بواسطة eid_sh مشاهدة المشاركة
                        حياك الله أخ سباركو ... أنا أخوك جديد علي هذا المجال .. وأشاركك وجهة نظرك ... يجب أن يكون التفاعل هو سيد الموقف ... أليس سوق الفوركس هو تفاعل لمشاعر الناس ... شكرا لك ... أنا بلشت دراسة للفوركس من 01/06/2012 وعلي حسابات ديمو ... بحاول ما أتسرع وأفتح حساب حقيقي حتي يكون عندي إلمام بالموضوع ... يؤهلني أولا لوقف الخسارة أو الحد منها وبعدها يؤهلني لكسب الربح ... شكرا لكم

السلااااام عليكم و رحمة الله

مرحبا بعضونـــــــا الجديد......تفكيرك صح.......و ينم عن انسان عاقل و متاني......ارجو من الله سبحانه و تعالى ان يوفقك ببركة هذا الشهر الكريم

شرفت حبيب قلبي.

رمضان كريم

السلااام عليكم و رحمة الله

الحمد لله رب العالمين......الحمد لله انا سعيد جدا جدا ...ان شهر رمضان جمعني بكم.مجددا. و ان شاء الله اكون متاااابع معكم في هذا الشهر الكــــــــــــــــــــــــريم.

رمضاااان كريم

والله المـــــــــــــــــــوفق.

المشاركة الأصلية بواسطة Moeissa مشاهدة المشاركة
                            صفقات تم تحقق الاستراتيجية عليها
                            eur /nzd sell
                            usd/cad sell
                            gpb/aud sell
                            eur/aud sell
                            السلاااام عليكم اخي الكريم.

في الحقيقة eur nzd مش عندي على المنصة

usd cad فرصة صحيحة

gpb aud فرصة صحيحة

eur aud فرصـــــــــــــة غير سليمة.....شمعة السهم داخل السحابة على الساعة كما بالشارت المرفق.

بااارك الله على اهتمامك لمساعدة اخواااانك ...... انت اخ عزيز و كريم والله

رمضااان كريم
                            الملفات المرفقة

السلام عليكم و رحمة الله وبركاتة
                              جمعة مبااااركه عليكم

السنغفوري للبيع حسب شروط الاستراتجية ( usd / sgd )
                              و اردوغااان للمتابعـــة
                              عشان خاطر ابو بوســـــة

السلام عليكم
                                يا قووووووووم ازيكم؟
                                سعدنا بتواجدكم استذتنا
                                الورشه منوره
                                رمضان كريم

يعمل...
                                X