ورشة عـمل استراتـيجـية مــن نار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: ورشـــــــة عـــمل ( اســتـــراتــيـــجـــيــة مــن نــــــــــار )

المشاركة الأصلية بواسطة sparko مشاهدة المشاركة
    الاسترليني فرنـــــــــــــــك فيه حاجات مش حاجة و احدة

انظـــــــــــــــــــر شااارت الاربع ساعات الاتي

غير سليم الدخول

انا بتكلم عن الاسترالي فرنك
    حيهبط 600 نقطة و قابلة للزيادة
    محدش يدخل عشان يكمل صيام الشهر

كل سنة و انت طيب يا معلمي......

اروووح اكل اي حاجة باة تقابلني

عاااااوز اشوفك يا جلاكسي والله على طووووووووووووووووووووووول

انت حبيب قلبي و ربنا هو وحده يعرف معـــــــــــــزتك عندي قد ايه....................و ايه مدى السرور اللي بتدخله على قلبي و على كل الموجوديـــــــن في المنتدى

تصبح على خيـــــــــــــــــر يا جلاكســـــــــــــــــــي
      الله يسعدك و يسعد الجميع يارب
      و الله لو لا ظروف بس لا اكون اربع و عشرين ساعة ع الورشة
      و لكن ربي يسهل الامور
      بجد انت محترم و محترم ع الاخر و الله

من فضلك كنت بسال عن اخر تحديث الاستراتيجية والمؤشرات وشروط الدخول فى المشاركة رقم كام

المشاركة الأصلية بواسطة sayed_adel مشاهدة المشاركة
          من فضلك كنت بسال عن اخر تحديث الاستراتيجية والمؤشرات وشروط الدخول فى المشاركة رقم كام
          السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تحياتي للجميع ومعي هدية خاصة للأستاذ الكبير سباركو والشيخ أبو انمار وبشرى للأعضاء الكرام تم الانتهاء من مشروع اكسبيرت الاستراتيجية والحمد لله شغال بكفاءة حسب الشروط بتوقيعي (الاستراتيجية الأصلية) مع خصائص أخرى مساعدة متغيرات الاكسيبـرت .. UseTimeFilter --- تفعيل أو تعطيل فلتر توقيت عمل
          (سبحان الله وبحمده...سبحان الله العظيم)

شكرا اخى على الايضاح

المشاركة الأصلية بواسطة ابوانمار مشاهدة المشاركة
              انا بتكلم عن الاسترالي فرنك
              حيهبط 600 نقطة و قابلة للزيادة
              محدش يدخل عشان يكمل صيام الشهر
              ابو انمار ...
              سلام الله عليك يا وحش الشاشة ... انا جديد معاكم هنا بقالي اسبوع او اكتر .. المهم انا مش فاهم انت بتتكلم جد ولا بتهزر ..اولا هنمشي تبع الاستراتيجية يبقا مفيش دخول بيع خالص ممكن كمان يكون شرا طول ما البيفوت اليومي ما انكسر ... ولكن لو بتتكلم من باب خبرتك ,, وان الزوج تشبع من الشراء وحان وقت الهبوط فانا معك !!

لكن هل انت جاد ؟؟؟ وماذا تقصد بــ " محدش يدخل " ؟؟؟ جننتوووووني

السلام عليكم ورحمة الله

يا قوووووووووووووم كيف الاحوال

رمضان كريم
                محمد

المشاركة الأصلية بواسطة abdulmonim مشاهدة المشاركة
                  استرليني فرنك يا استاذ سباركو ...عفوا.صحيح والله في حاجه
                  الاسترليني فرنـــــــــــــــك فيه حاجات مش حاجة و احدة

انظـــــــــــــــــــر شااارت الاربع ساعات الاتي

غير سليم الدخول

السلااااام عليكم و رحمة الله

في الحقيقة و انا الان ببص للشارتات...استوقفني سؤال الاخ عبـــــــــد المنعم امس عن الاسترليني فرنك...... و استوقفني شارت الاربع ساعات امس و شارت الاربع ساعات اليوم......... و ماتقوله الاستراتيجية عن توافق الفريمات للدخول و قوة السحابات لرد السعر و قوتها كانها دعوم و مقاومااات...........الشارت لوحده بيتحدث عن نفسه....... امس و اليوم.....مع ان شارت الساعة و اليومي بيقول شراء و لكن الاربع ساعات كان له رائـــــــــــــي اخر.

رمضاااان كريم

ازيــــــــــــــــك يا محمــــــــــد باشا......يا عم انت فين...كنت عاوزك امباااااارح علشاااان تشوف القاااااااااسي و اللي عملوا فينا امبارح......اكلنا يا عم سوشـــــــي بالملوخـــــــــــــية.....

الملفات المرفقة
                  ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
                  الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

السلااااام عليكم و رحمة الله

في الحقيقة و انا الان ببص للشارتات...استوقفني سؤال الاخ عبـــــــــد المنعم امس عن الاسترليني فرنك...... و استوقفني شارت الاربع ساعات امس و شارت الاربع ساعات اليوم......... و ماتقوله الاستراتيجية عن توافق الفريمات للدخول و قوة السحابات لرد السعر و قوتها كانها دعوم و مقاومااات...........الشارت لوحده بيتحدث عن نفسه....... امس و اليوم.....مع ان شارت الساعة و اليومي بيقول شراء و لكن الاربع ساعات كان له رائـــــــــــــي اخر.

رمضاااان كريم

ازيــــــــــــــــك يا محمــــــــــد باشا......يا عم انت فين...كنت عاوزك امباااااارح علشاااان تشوف القاااااااااسي و اللي عملوا فينا امبارح......اكلنا يا عم سوشـــــــي بالملوخـــــــــــــية.....

السلام عليكم استاذي القدير .... صحيح .. عندما تأملت في الشارت وكان خروجي منها اليوم الساعه السادسه صباحا .
                    يوما جميلا وصوما مقبولا انشاء الله
                    (سبحان الله وبحمده...سبحان الله العظيم)

السلام عليكم
                      يا قووووووووم ازيكم؟
                      صياما مقبولا وافطارا هنيئا
                      راجعت الصفحات السابقه ما شاء الله تناغم رائع بين الاعضاء
                      مرحبا بعودتك استاذ محمد تقبل الله طاعاتك والموجودين
                      على فكره يا استاذ سباركو ..انا امس كنت بحاول اعمل استراتيجيه بخلطه سريه انافس فيها استاذنا ابو انمار
                      ما فيش حد احسن من حد....وفجأه ظهر مارد وقال لي ...عايزه تعملي خلطه سريه ...مكانك مش هناااااا
                      البنك الاهلي المصري بيديكي مطبخ وحلتين ومغرفه واعملي اللي انتي عايزااااه(ههههههه)
                      ده من باب ساي صيامك يا صائم
                      امس كان الجميع يتوقع الهبوط الحاد للخروف ....الا استراتيجيتنا الرائعه كانت تقول شراء
                      وفعلا صعد الاسترالي واثبت صدق الاستراتيجيه ولن ابيع الا بتغير لون الهيكن على الساعه
                      فيا اخوان معنا كنز حافظوا عليه والدعاء لصاحب الاستراتيجيه في هذه الايام الفضيله
                      وايضا للمتابعين لا تنسونا من دعائكم
                      دي حاجه تانيه اتعلمتها من استاذ سباركو .......خطب الجمعه
                      والله الموفق

المشاركة الأصلية بواسطة alfarsalaraby مشاهدة المشاركة
                        ابو انمار ...
                        سلام الله عليك يا وحش الشاشة ... انا جديد معاكم هنا بقالي اسبوع او اكتر .. المهم انا مش فاهم انت بتتكلم جد ولا بتهزر ..اولا هنمشي تبع الاستراتيجية يبقا مفيش دخول بيع خالص ممكن كمان يكون شرا طول ما البيفوت اليومي ما انكسر ... ولكن لو بتتكلم من باب خبرتك ,, وان الزوج تشبع من الشراء وحان وقت الهبوط فانا معك !!

لكن هل انت جاد ؟؟؟ وماذا تقصد بــ " محدش يدخل " ؟؟؟ جننتوووووني
                        وعليكم السلام و رحمة الله وبركاتة
                        انت و الله اللى فاااهمني و ليك بوســـــــــــة على راسك
                        بص طالما انت حسيت بالجنون انت كدة فهمت الاستراتجية صح

المشاركة الأصلية بواسطة nooraa مشاهدة المشاركة
                          السلام عليكم
                          يا قووووووووم ازيكم؟
                          صياما مقبولا وافطارا هنيئا
                          راجعت الصفحات السابقه ما شاء الله تناغم رائع بين الاعضاء
                          مرحبا بعودتك استاذ محمد تقبل الله طاعاتك والموجودين
                          على فكره يا استاذ سباركو ..انا امس كنت بحاول اعمل استراتيجيه بخلطه سريه انافس فيها استاذنا ابو انمار
                          ما فيش حد احسن من حد....وفجأه ظهر مارد وقال لي ...عايزه تعملي خلطه سريه ...مكانك مش هناااااا
                          البنك الاهلي المصري بيديكي مطبخ وحلتين ومغرفه واعملي اللي انتي عايزااااه(ههههههه)
                          ده من باب ساي صيامك يا صائم
                          امس كان الجميع يتوقع الهبوط الحاد للخروف ....الا استراتيجيتنا الرائعه كانت تقول شراء
                          وفعلا صعد الاسترالي واثبت صدق الاستراتيجيه ولن ابيع الا بتغير لون الهيكن على الساعه
                          فيا اخوان معنا كنز حافظوا عليه والدعاء لصاحب الاستراتيجيه في هذه الايام الفضيله
                          وايضا للمتابعين لا تنسونا من دعائكم
                          دي حاجه تانيه اتعلمتها من استاذ سباركو .......خطب الجمعه
                          والله الموفق
                          جمعة مبااااركة يا حجة

المشاركة الأصلية بواسطة ابوانمار مشاهدة المشاركة
                            وعليكم السلام و رحمة الله وبركاتة
                            انت و الله اللى فاااهمني و ليك بوســـــــــــة على راسك
                            بص طالما انت حسيت بالجنون انت كدة فهمت الاستراتجية صح
                            حبيبي يا ابو انمار ... اسمحلي يعني احبك من اول 3 بوستات - مشاركات يا ناس مش بوس اوعى حد يفهمني صح !!!
                            عامة انا داخل فيها بيع من زمان

المشاركة الأصلية بواسطة alfarsalaraby مشاهدة المشاركة
                              حبيبي يا ابو انمار ... اسمحلي يعني احبك من اول 3 بوستات - مشاركات يا ناس مش بوس اوعى حد يفهمني صح !!!
                              عامة انا داخل فيها بيع من زمان
                              بص انا كنت بغير مكان البوسة بس قلت رمضااان
                              اول اربعين نقطة و الحمدلله

تم بحمد الله عمل باكتيست لسنة 2008 للاكسبيرت بإعدادات (بالتقرير) مطابقة للاستراتيجية مع تفعيل خاصية الإغلاق بالربح بالدولار وهيكن الديلي
                                أيضا الريسك 10% ولحساب 1000 دولار (الريسك عالي ولا أنصح به)
                                والمدهش أنه تمت خسارة صفقة واحدة وتم تدبيل الحساب 5 مرات
                                يعني :
                                اكسبيرت يجتاز عام 2008 وبخسارة صفقة واحدة أكيد اكسبيرت (أو الاستراتيجية) ناجح ومضمون بنسبة لا تقل عن 90%
                                وهنا من سيعترض ويقول أن الدروداون خطير وعالي جدا
                                طبعا لاااااااا لماذا ؟
                                أولا لأن سنة 2008 سنة متقلبة جدا من راليات مفاجئة و تذبذبات عنيفة...
                                ثانيا يجب تفعيل الاكسبيرت على معظم الأزواج (مع توزيع العقود بشكل سليم)
                                بهذه الطريقة ستلتقي الأزواج المتعاكسة وأزواج الكروسات وأيضا يحدث ما يسمى بالـ correlation ...
                                طبعا بالعمل الأوتوماتيكي 100% فماذا عن متابعة الاكسبيرت أوتو - يدوي ؟؟؟؟؟
                                كل هذه العوامل تؤدي إلى تقليل الدروداون ربما إلى أقل من 10 %

عموما أترككم مع التقرير وعلى زوج واحد فما بالكم بالأرباح التراكمية لعدة أزواج ... :)

الحمد لله والشكر لله عز و جل
                                والله الموفق
                                الملفات المرفقة

يعمل...
                                X