ورشة عـمل استراتـيجـية مــن نار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: ورشـــــــة عـــمل ( اســتـــراتــيـــجـــيــة مــن نــــــــــار )

المشاركة الأصلية بواسطة خانتها الحياة مشاهدة المشاركة
    مشكور يا أخي أولاً على الإفادة بخصوص صفقة الأسترالي ..
    بالنسبة لليورو (وأعذرني على صراحتي) مش شايفة جديد في هذا التحليل !!

إنقسم الناس حول اليورو ، نصف يقول هذا الهبوط لأخذ العزم للصعود فوق 3500 ، وناس تانية كاااااااانت تقول أثناء صعود اليورو في الأيام السابقة أن هذا الصعود هو لأخذ العزم للهبوط وكسر 3000 .

ودلوقتي لما هبط السعر بعد صعود حوالي 500 نقطة يجيك واحد من أنصار الهبوط يقولك (مش قلتلك هابط) ..!! هابط مين يا عم بعدما صعد 500 نقطة ، ماهو لو كان زوج (لب) لازم يصحح بعد هذا الصعود ..

والواضح من مشاركتك أنه حتى بالنسبة لك فأنت لا ترى إتجاهاً واضحاً لليورو ..

بصراحة اليورو غلب الجميع ..
    أهلا أختي وأحترم وجهة نظرك
    لكن متنسيش أني توقعت هذا الصعود ومواجهتة مع المستوى الفولاذي راجعي التحليل جيدا
    وبالعكس في جديد على التحليل وهي باختصار أن ننتظر فرصة لقنص اليورو وليس خلق الفرص والمنطقة المحددة على الشارت بشكل مستطيل هي منطقة حيرة الجميع
    والله الموفق

السلام عليكم و رحمة الله وبركاتة
      ياقوووووووووووووم
      ازيكــــــــــم يا اخوان
      اولا مرة في حياتي ارئ الشيخ محمد العريفي
      بهذا الشكل
      Profitez des vidéos et de la musique que vous aimez, mettez en ligne des contenus originaux, et partagez-les avec vos amis, vos proches et le monde entier.

المشاركة الأصلية بواسطة ابوانمار مشاهدة المشاركة
        ياقوووووووووووووم
        ازيكــــــــــم يا اخوان
        بهذا الشكل
        http://www.youtube.com/watch?v=hkpsrb3zmfo

إن شاء الله النصر قريب يا أبو إنمار

ياقوووووووووووووم
          ازيكــــــــــم يا اخوان
          بهذا الشكل
          http://www.youtube.com/watch?v=hkPSrb3ZmFo
          وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
          انت فين يا أبو الجدعان ؟؟؟
          لماذا هذه الخلفية من النشيد الحزين يصعب سماع كلام الشيخ
          اللهم فرج عن أهلنا وإخواننا في فلسطين وسوريا وفي كل مكان اللهم انصرهم على القوم الظالمين آمين

المشاركة الأصلية بواسطة kira-h مشاهدة المشاركة
            وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
            انت فين يا أبو الجدعان ؟؟؟
            لماذا هذه الخلفية من النشيد الحزين يصعب سماع كلام الشيخ
            اللهم فرج عن أهلنا وإخواننا في فلسطين وسوريا وفي كل مكان اللهم انصرهم على القوم الظالمين آمين
            اللهم امين يارب

فتح حساب فوركس اسلامي معنا المميزات و الخطوات

أسبوع قادم موفق بإذن الله
              ومن يتقي الله يجعل له مخرجا
              ويرزقه من حيث لا يحتسب

sigpic
              أينما ترى صفقة ناجحة ،،
              فحتماً هناك من إتخذ قراراً شجاعاً

المشاركة الأصلية بواسطة hanioussama مشاهدة المشاركة
                السلام عليكم

اجازة سعيدة ياجماعة

انا دخلت هذا الاسبوع بعض الصفقات طبعا على الديمو

aud jpy +100

aud cad -100

gbp usd -30

aud usd -60

nzd usd -140

nzd jpy +00

silver -100

usd jpy +100

وكانت النتيجة الاجمالية تقريبا سالب 200 نقطة ، انا عارف انه اسبوع كان صعب فعلا ولكن يبقى حظي فعلا نحس لانو اي استراتجية اتبعها تقريبا تكون نتيجتها خسارة ذلك الاسبوع هههههه

بس ان شاء الله ماراح ارتكب الخطأ الذي ارتكبه دائما وهو عندما اخسر في اول مرة اترك الاستراتجية

وان شاء الله متابع الاسبوع القادم والله موفق
                السلاااام عليكم ورحمة الله...

هههههههههههههههههههههههههههههه

اول مرة اشوف حد بيتابع استراتيجية لجميع صفقاتها طوووووال الاسبوع......مش عرف هل لسهوله تحديد نفقاط الدخول و بتبان من اول نظرة....هي فعلا بتبان......

واقسم بالله اني اول مرة اشوف جميع صفقات المتاحة لاستلراتيجية في حياتي......هي حاجة جميلة طبعا بالنسبة لي.

المهم الكل يكسب يا جمااااعة......وربنا كريم.....بس الاخ الكريم اللي نزل النتائج عاوز اعرف حاجة ....لمااااذا ما نزلتش ولا فرصة من الفرص اللي انت كتبتها دي......يعني انت مقيم فقط؟؟؟؟؟؟؟ انا مش شايف اي تعاون منك خااالص لتفيد اخوانك....دة انت واضع فرص كماااان لم ننوة عنها كمان............انا مابحبش كدة ارجوك.....انت مش مقيم للاستراتيجية .....لك كامل الحق ان تكتب النتائج لو انت مشارك معنا هنا و بتفيد اخوانك......ارجوك لو حضرتك عاوز تشارك في الورشة دي ان تشارك بتنزيل الفرص معنا هنا و من ثم يمكنك ان تكتب النتائج حتى التى لم ندخلها.....ارجوك مش عاوز اكرر الكلام دة تاني.....نزل معانا الفرص و ناقشنا و ناقش زملائك فيها و لك جزيل الشكر عندما تنزل النتائج. اكيد وصلت الرسالة حبيب قلبي. و مش عاوز اكررها ارجوك......ولو مش هتعمل كدة اعتبر ان هذه الاستراتيجية من افشل الاستراتيجيات اللي شفتها بحياتك حبيب قلبي و انا هصدق على كلامك على طول.
                تقبل ودي و فائق احترامي.

و اسبوع قادم موفق.
                ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
                الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

ياقوووووووووووووم
                  ازيكــــــــــم يا اخوان
                  بهذا الشكل
                  http://www.youtube.com/watch?v=hkPSrb3ZmFo
                  باذن الله نهايته حتمية لان اي انسان يتجبر ويعتبر نفسه اكثر من بشري سينتهي نهاية سوداء والامثلة كثيرة على مر التاريخ فهل هو اقوى من فرعون او هتلر او القذافي .....النهاية قريبة باذن الله............تحياتي سوري مندس
                  الحكمة المفضلة....الانسان المغرور كطير محلق في السماء كلما علا وحلق صغر في عيون الناس_ حيدر

[QUOTE=sparko;376010]السلاااام عليكم ورحمة الله...

اول مرة اشوف حد بيتابع استراتيجية لجميع صفقاتها طوووووال الاسبوع......مش عرف هل لسهوله تحديد نفقاط الدخول و بتبان من اول نظرة....هي فعلا بتبان......

واقسم بالله اني اول مرة اشوف جميع صفقات المتاحة لاستلراتيجية في حياتي......هي حاجة جميلة طبعا بالنسبة لي.

المهم الكل يكسب يا جمااااعة......وربنا كريم.....بس الاخ الكريم اللي نزل النتائج عاوز اعرف حاجة ....لمااااذا ما نزلتش ولا فرصة من الفرص اللي انت كتبتها دي......يعني انت مقيم فقط؟؟؟؟؟؟؟ انا مش شايف اي تعاون منك خااالص لتفيد اخوانك....دة انت واضع فرص كماااان لم ننوة عنها كمان............انا مابحبش كدة ارجوك.....انت مش مقيم للاستراتيجية .....لك كامل الحق ان تكتب النتائج لو انت مشارك معنا هنا و بتفيد اخوانك......ارجوك لو حضرتك عاوز تشارك في الورشة دي ان تشارك بتنزيل الفرص معنا هنا و من ثم يمكنك ان تكتب النتائج حتى التى لم ندخلها.....ارجوك مش عاوز اكرر الكلام دة تاني.....نزل معانا الفرص و ناقشنا و ناقش زملائك فيها و لك جزيل الشكر عندما تنزل النتائج. اكيد وصلت الرسالة حبيب قلبي. و مش عاوز اكررها ارجوك......ولو مش هتعمل كدة اعتبر ان هذه الاستراتيجية من افشل الاستراتيجيات اللي شفتها بحياتك حبيب قلبي و انا هصدق على كلامك على طول.
                    تقبل ودي و فائق احترامي.

و اسبوع قادم موفق.
                    كلام كبير من انسان كبير وكمشاركة مني لهذا الموضوع ارفق لكم مؤشر السهم الاصلي عله يكون اسهل في المتابعة ..تحياتي
                    الملفات المرفقة
                    الحكمة المفضلة....الانسان المغرور كطير محلق في السماء كلما علا وحلق صغر في عيون الناس_ حيدر

المشاركة الأصلية بواسطة sparko مشاهدة المشاركة

تقبل ودي و فائق احترامي.

و اسبوع قادم موفق.
                      الله يعطيك العافية
                      اللهم إليك أشكو همي وضعفي وهواني على الناس
                      يا مفرج الهموم.. يا مغيث كل مظلوم.. يا رحمن يا رحيم
                      فرج همي وهموم جميع المسلمين..
                      إقض ديني وديون المسلمين..
                      سبحانك لا إله إلا أنت
                      أستغفرك و أتوب إليك
                      سبحانك إني ظلمت نفسي فاغفرلي .. فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت

بدأ العمل في مشروع تحقيق الحلم

تم فتح حساب تجريبي للمتابعه 1000$

يوزر : 19774

باسورد : cvsx8hb

على منصه : امانه كابيتل

تقبل ودي و فائق احترامي.

و اسبوع قادم موفق.
                        السلام عليكم

استاذ سباركو شكلك انت فهمتني غلط ، انا كنت راح نزل النتائج حتى ولو كانت ايجابية او سلبية مفيش اي مشكل انا متابع الاستراتجية دي من بداية الاسبوع فقط ، وجميع الصفقات التي كتبت نتائجها تم التنويه منها هنا من طرف الاخوة ماشاء الله عليهم ماقصرو ومفيش اي مشكل انت تأمر أمر وانا ادا شفت اي فرصة اكيد راح نزلها لانو بالصمت ماراح يستفيد او يتعلم اي شخص وبارك الله فيك

والله موفق

المشاركة الأصلية بواسطة hanioussama مشاهدة المشاركة
                          السلام عليكم

استاذ سباركو شكلك انت فهمتني غلط ، انا كنت راح نزل النتائج حتى ولو كانت ايجابية او سلبية مفيش اي مشكل انا متابع الاستراتجية دي من بداية الاسبوع فقط ، وجميع الصفقات التي كتبت نتائجها تم التنويه منها هنا من طرف الاخوة ماشاء الله عليهم ماقصرو ومفيش اي مشكل انت تأمر أمر وانا ادا شفت اي فرصة اكيد راح نزلها لانو بالصمت ماراح يستفيد او يتعلم اي شخص وبارك الله فيك

والله موفق

انت عارف انا زعلان منك لية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و انت عارف انا ممكن افهمك غلط ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مش هتصدق ليه و يمكن تقول عليه مجنون كمااااان؟؟؟؟؟؟؟

اللي زعلني في المـــــــــــوضوع كله انك و ضعت صفقة الدولار - ين ؟؟؟؟؟؟
                          الصفقة دي احنا لم نضعها في الفرص المتاحــــــــة.....مع ان الفرصة انت كتبت انها كسبانة (( + 100 )) نقطــــــــــــــــــة. ههههههههههههه ....كسبانة و انا زعلااااان منك......يعني من غيرها مجموع الخسارة اكبر من اللي انت قلت عليه.....في شفافية اكثر من كدة؟؟؟؟؟

انت باة ليه لم تضع تلك الفرصة لاخوانك..........؟؟؟؟ لم يستفيدوا بهـــــــا.
                          شفت انا زعلت منك ليه؟؟؟؟؟؟؟ ........طيب باة انت تكتب النتائج و انت ما نزلت الفرص؟؟

دة كلام حبيب قلبي..........

نقطة فنية اخرى احب اوضحها....لو الكل اخذ 40 نقطة من كل صفقة المجموع هيبقى مكسب (+ 270 ) نقطة مكسب....مش المفروض تشارك معانا حبيب قلبي وانت جديد و تقول افكاااار تفيد بيها الجميع.....عارفت انا زعلت ليه.....

هقولك حاجة كمااان انا ضحكت لما سمعتها منك.....انت بتقول انك لن تتكرك الاستراتيجية لانها خسرت الاسبوع دة في النهاية علشان ان تركت استراتيجيات ولم تستمر بها فترات طويلة......هل تعلم ان مع ثاني يوم من دخول الصفقات كان في هذا الاسبوع كان المكسب فقوق + 450 نقطة.........ولو انت اخذت من كل صفقة 40 نقطة بس كنت اخذت 280 نقطـــــــــــة......كلام عجب مش كدة...... و الكلام دة قلناة قبل كدة ان في من 30-40 نقطة مضمونين بعد دخول الصفقات. شفت باة انك لم تشاركنا و كان ممكن نقولك الكلام دة......انا باستخدم الهكن اشي في الخروج من الصفقات علشان اشتغل على قانون make your profit run >> انا عاوزكم تكسبوا كثير...عاوزكم تتعلموا فوركس صح......

اقسم بالله انا لا ادافع عن اي شيىء و انا عارف الاستراتيجية بتعمل ايه و بتكسب ازاي ........بس انت وضعت النتائج من غير حتى ما تستشرنا او نشوفك متفاعل في اي صفقة و كمان صفقات لم تطرح و انت كنت واضعها عندك و لم تنزلها.........مع العلم انها كسبانة.....يبقى ازعل ولا اية رائيك في دة كله؟؟؟؟؟؟؟؟؟ استحلفك بالله...استحلفك بضميرك الحي حقي و حق الزملاء كلهم يزعلوا ولا لا؟؟

ولا يهمك.....انا لو انت مش تهمني ما كنتش كتبت كل هذا الكلام....انا قاعد هنا كي تستفيد و تستفيد فقط........واذا لم تستفيد من خبراتنا هنا يبقى احنا فشلنا و الموضوع دة كله كان لم يكن حبيب قلبي.......ارجو ان اراك متفاعل معنا و تنزل صفقات معنا لكي تستفيد....و انا قلتلك كان ممكن تكسب من اول الاسبوع بطريقة 30-40 نقطة لكل صفقة......وانت قلت انك شغال ديمو.....جرب حبيب فلبي جميع الافكار الى ان تلاقي فكرة من المطروح تناسب شخصيتك في التداول كي تكون من الرابحين ان شاء الله معنا هن.

والله المـــــــــــــــوفق.
                          ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
                          الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
                            صباح الخير على الجميع
                            اللهم انصر الاسلام و المسلمين
                            جزاكم الله خير يا اخوان على الدعاء لاخواننا
                            اسبوع موفق بأذن الله

انت عارف انا زعلان منك لية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و انت عارف انا ممكن افهمك غلط ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مش هتصدق ليه و يمكن تقول عليه مجنون كمااااان؟؟؟؟؟؟؟

اللي زعلني في المـــــــــــوضوع كله انك و ضعت صفقة الدولار - ين ؟؟؟؟؟؟
                              الصفقة دي احنا لم نضعها في الفرص المتاحــــــــة.....مع ان الفرصة انت كتبت انها كسبانة (( + 100 )) نقطــــــــــــــــــة. ههههههههههههه ....كسبانة و انا زعلااااان منك......يعني من غيرها مجموع الخسارة اكبر من اللي انت قلت عليه.....في شفافية اكثر من كدة؟؟؟؟؟

انت باة ليه لم تضع تلك الفرصة لاخوانك..........؟؟؟؟ لم يستفيدوا بهـــــــا.
                              شفت انا زعلت منك ليه؟؟؟؟؟؟؟ ........طيب باة انت تكتب النتائج و انت ما نزلت الفرص؟؟

دة كلام حبيب قلبي..........

نقطة فنية اخرى احب اوضحها....لو الكل اخذ 40 نقطة من كل صفقة المجموع هيبقى مكسب (+ 270 ) نقطة مكسب....مش المفروض تشارك معانا حبيب قلبي وانت جديد و تقول افكاااار تفيد بيها الجميع.....عارفت انا زعلت ليه.....

هقولك حاجة كمااان انا ضحكت لما سمعتها منك.....انت بتقول انك لن تتكرك الاستراتيجية لانها خسرت الاسبوع دة في النهاية علشان ان تركت استراتيجيات ولم تستمر بها فترات طويلة......هل تعلم ان مع ثاني يوم من دخول الصفقات كان في هذا الاسبوع كان المكسب فقوق + 450 نقطة.........ولو انت اخذت من كل صفقة 40 نقطة بس كنت اخذت 280 نقطـــــــــــة......كلام عجب مش كدة...... و الكلام دة قلناة قبل كدة ان في من 30-40 نقطة مضمونين بعد دخول الصفقات. شفت باة انك لم تشاركنا و كان ممكن نقولك الكلام دة......انا باستخدم الهكن اشي في الخروج من الصفقات علشان اشتغل على قانون make your profit run >> انا عاوزكم تكسبوا كثير...عاوزكم تتعلموا فوركس صح......

اقسم بالله انا لا ادافع عن اي شيىء و انا عارف الاستراتيجية بتعمل ايه و بتكسب ازاي ........بس انت وضعت النتائج من غير حتى ما تستشرنا او نشوفك متفاعل في اي صفقة و كمان صفقات لم تطرح و انت كنت واضعها عندك و لم تنزلها.........مع العلم انها كسبانة.....يبقى ازعل ولا اية رائيك في دة كله؟؟؟؟؟؟؟؟؟ استحلفك بالله...استحلفك بضميرك الحي حقي و حق الزملاء كلهم يزعلوا ولا لا؟؟

ولا يهمك.....انا لو انت مش تهمني ما كنتش كتبت كل هذا الكلام....انا قاعد هنا كي تستفيد و تستفيد فقط........واذا لم تستفيد من خبراتنا هنا يبقى احنا فشلنا و الموضوع دة كله كان لم يكن حبيب قلبي.......ارجو ان اراك متفاعل معنا و تنزل صفقات معنا لكي تستفيد....و انا قلتلك كان ممكن تكسب من اول الاسبوع بطريقة 30-40 نقطة لكل صفقة......وانت قلت انك شغال ديمو.....جرب حبيب فلبي جميع الافكار الى ان تلاقي فكرة من المطروح تناسب شخصيتك في التداول كي تكون من الرابحين ان شاء الله معنا هن.

والله المـــــــــــــــوفق.
                              و عليكم السلام و رحمة الله وبركاتة
                              صبااح الخير حبيب قلبي
                              إن شاء الله تشوف من الاخ الكريم اللى يسعدك و يسعد الاخوان

في اقتراح يا قاااااااااااسي
                              مش عارف توافق علية انت و الاخوان الكرام
                              نضع هدف الدخول من 30 الى 40 نقطة
                              و ندخل جميع الفرص المتاحة
                              و نقسم الازواج على الاخوان اللى لديهم استعداد المتابعة
                              او يتم التنويه على الفرص اللى قيد التكوين
                              و يكون بكدة نحن دخلنا فرص اكثر
                              و من الممكن نضع تنوية لبعض الفرص بعدم الخروج منها
                              مبكراً اذا رئينا انها سوف تعطي اكثر من 40 نقطة
                              و الله اعلـــــــــــــــــم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

صباح الخير يا سباركو

صباح الفل يا أبو إنمار

صباح الخير على الجميع

إقتراحك مية مية يا أبو إنمار

وإن شاء الله أسبوع ملئ بالأرباح للجميع

يعمل...
                                X