ورشة عـمل استراتـيجـية مــن نار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: ورشـــــــة عـــمل ( اســتـــراتــيـــجـــيــة مــن نــــــــــار )

المشاركة الأصلية بواسطة حاتم الطائي مشاهدة المشاركة
    أخواني انا ماقلته مجرد ملاحظة وانا ما اعيب حد ولاتوصل لحد اني اعيب حد

انا سبق وقلت لاتوجد لدي مشاركات هي ملاحظة والسلام

والسبب في ذكر ملاحظتي هي الاستراتيجية .... لماذا ؟؟؟

نعم الاستراتيجية هي أقوي استراتيجية مرت علي وللعلم انا اعمل عليها الان

لكن أردت الموضوع يكون أكثر شموليه للموضوع نفسه لاني كانت لي رغبة بان الناس تتعلم الاستراتيجية

الحقيقه هناك كثير من لا يعلم عن هذة الاستراتيجية

والخروج عن الموضوع وتلطيف الجو مطلوب لكن لا يزيد عن حده

هذا ما لدي

دمتم رابحين
    السلاااام عليكم و رحمة الله و بركاته.

والله يا صديقي الجديد حاتم في حاجة انت مش واخد بالك منها حبيب قلبي.....انا واحد من الناس التى اتمرمطوا في المنتديات كثيرة و رائيت مواضيع بعدد شعر راسى ...و كنت متابع المنتديات الاجنبية بشكل مكثف مثال الفوريكسفاكتوري و غيرها من المواقع المنتديات الاجنبية الاخرى....و كنت ارى شيىء غريب جدا جدا جدا.....كنت ارى ما تراه الان عندي هنا.......و كنت مستغرب جدا اية الناس اللي بتضع فديوهات لرقص و افلام و كانوا يتطرقوا لمواضيع اخرى مع موضوع الفوريكس الاصلي الذي يقام عليه الموضوع من اساسا...........وقلت و هم ناس فاضية لتلك لدرجة....على فكرة انا بقولك حكاية حدثت لي او تفكير ورد الي فعلا في ذلك الوقت.......لقيت الناس بتضحك و بيدخلوا المواضيع زي هنا بالضبط.........و لكني اكتشفت حاجة في منتهى الغرابة و كانت الحقيقة.....الورش الاجنبية دي كانت ورش ناجحة....كانوا بيدخلوا صفقات مع بعض و كانوا بيكسبوا كثير جدا...و كانوا يضحكون و يهزروا مع بعض و تكونت بينهم صداقة مثل ما حدث هنا.......يمكن الفارق الوحيد يمكن كانوا بيتكلموا عن رحلات عطلاتهم و فرق الكورة بتعتهم.....و الفرق بس احنا العرب بنحب نتكلم في البسبوسة و الكشك الصعيدى و التورته.....هههههههههههههه

الخلاصة.....لما بتلاقي ورشة ناجحة و فعلا الناس مبسوطين و فاهمين بيعملوا ايه في صفقاتهم بتلاقي ان القلق زال تماما و بدؤا يتكلموا ز ي الشات تماما.........دمغهم فضيت من الفوريكس خلاص و عرفوا بيعملوا اية............ودة اللي حصل.

اما اذا طغى التهريج عن العمل و كانت هناك فرص و الناس انصرفوا عنها و بدؤا يهرجوا يبقى نحن خرجنا عن سياق الموضوع و بداء يبقى شات خلاص و كدة يبقى تهريج في تهريج.

انا لقيت في كلامك انك قلت ان حد سئل سؤال و لم يلاقي الجواب.....افتكر دة كلام ماحصلش و لا يمكن ان يحصل.....و لا اسمح بحدوثه بالنسبة لي انا شخصيا........انا مش قاعد هنا لكي ادردش.......فانا متزوج و عندي اولاد يجب ان اكون معهم و ليس غيرهم اذا كان هناك ما لا يدعوا لتركهم.

يمكن بلاش موضوع الكشك و البسبوسة دي....مع ان قرات برة في الفوريكس فاكتوري عن الكافيار و غيرها من اكلاتهم....بس هو دة اللي عندنا.

ارجو ان اكون قدرت اوصلك المعلومة.....و لو لم يكن هناك نوع من الترفيه ستجد الموضوع مات تماما....لان المقيمين عليه قد ملوا من المتابعة التقليديه.

اشكرك حبيب قلبي و انا عارف انك كتبت كدة للمصلحة العامة.

والله الموفق.
    ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
    الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

اعضاء الورشة الدائمين ارجو من حضراتكم لو حانقلب الصفحة اول واحد يبدأ الصفحة الجديدة ينقل معاه كل صفقات اليوم
      علشان الاخوان اللى بيدخلوا ياخدوا الصفقات على الجاهز ما يتعبوش فى البحث بين الهزار و لما ربنا يقدرهم بدل ما يدعوا لصاحب الاستراتيجية اول مشاركة ليهم تكون .........................! وعجبى
      اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
      اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

المشاركة الأصلية بواسطة kira-h مشاهدة المشاركة
        الله ينور عليك أستاذة نورا قمتي بالواجب
        والله الموفق

انا ولا أستاذ ولا حاجة أنا ثلميذ بس مجتهد
        لا الفرصة غير صحيحة ولو كنت تستني السهم الأزرق ده مش ممكن لازم يظهر الأول سهم أحمر
        لان الأسهم تظهر بشكل تتابعي وهنا نرى السهم الأزرق ظهر في الصباح وشمعتها داخل السحابة يعني ننتظر سهم أحمر وبعدها سهم آخر أزرق تم نحلل الفرصة
        حد فاهم حاجة ؟؟؟
        معلومه جديده
        من مراقبتي للكيجن وجدت ان الشموع تعشق هذا الخط فاذا كان في الاعلى يرتفع السعر
        ليمسك به والعكس صحيح
        هل استنتاجي صح؟

أيوة حاااااضر
          السهم الأزرق اللي ظهر بالصباح شمعته داخل السحابة يعني فرصة ضعيفة
          ايه العمل بأة ؟ نستنى فرصة أخرى بظهور سهم أزرق مرة أخرى
          وهنا لن يظهر السهم الأزرق القادم إلا عند ظهور سهم أحمر
          تمام ؟
          خليني من فضلك أثبت المعلومة في ذهني.
          الشمعة -على فريم الساعة- والمرتبطة بظهور السهم يجب أن تكون فوق السحابة(في حالة الشراء). وبالعكس تحت السحابة في حالة البيع.وإلا فإننا يجب أن نترقب تكوين أخر .
          صح واللا لأ؟؟؟؟

متــــــــــــابعـــــــة الصــــــــــفقات الــــــــــــــيوم:-

البـــــــــــاوند دولار (+ 50 ) نقطـــــــــــــة

الاســـــــــترالي ين (-28 ) نقطــــــــــــــــــة

الفضـــــــــــــــــــــة ( + 160 ) نقطــــــــــة

ولا يوجد اي اشارة للخروج الى الان.

والله الموفق.
            ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
            الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

سبحان الله في الخساره السعر بينزل جراي وفي الربح بيمشي على مهله
              بيحصل معكم كده؟

المشاركة الأصلية بواسطة sparko مشاهدة المشاركة
                السلاااام عليكم و رحمة الله و بركاته.

والله يا صديقي الجديد حاتم في حاجة انت مش واخد بالك منها حبيب قلبي.....انا واحد من الناس التى اتمرمطوا في المنتديات كثيرة و رائيت مواضيع بعدد شعر راسى ...و كنت متابع المنتديات الاجنبية بشكل مكثف مثال الفوريكسفاكتوري و غيرها من المواقع المنتديات الاجنبية الاخرى....و كنت ارى شيىء غريب جدا جدا جدا.....كنت ارى ما تراه الان عندي هنا.......و كنت مستغرب جدا اية الناس اللي بتضع فديوهات لرقص و افلام و كانوا يتطرقوا لمواضيع اخرى مع موضوع الفوريكس الاصلي الذي يقام عليه الموضوع من اساسا...........وقلت و هم ناس فاضية لتلك لدرجة....على فكرة انا بقولك حكاية حدثت لي او تفكير ورد الي فعلا في ذلك الوقت.......لقيت الناس بتضحك و بيدخلوا المواضيع زي هنا بالضبط.........و لكني اكتشفت حاجة في منتهى الغرابة و كانت الحقيقة.....الورش الاجنبية دي كانت ورش ناجحة....كانوا بيدخلوا صفقات مع بعض و كانوا بيكسبوا كثير جدا...و كانوا يضحكون و يهزروا مع بعض و تكونت بينهم صداقة مثل ما حدث هنا.......يمكن الفارق الوحيد يمكن كانوا بيتكلموا عن رحلات عطلاتهم و فرق الكورة بتعتهم.....و الفرق بس احنا العرب بنحب نتكلم في البسبوسة و الكشك الصعيدى و التورته.....هههههههههههههه

الخلاصة.....لما بتلاقي ورشة ناجحة و فعلا الناس مبسوطين و فاهمين بيعملوا ايه في صفقاتهم بتلاقي ان القلق زال تماما و بدؤا يتكلموا ز ي الشات تماما.........دمغهم فضيت من الفوريكس خلاص و عرفوا بيعملوا اية............ودة اللي حصل.

اما اذا طغى التهريج عن العمل و كانت هناك فرص و الناس انصرفوا عنها و بدؤا يهرجوا يبقى نحن خرجنا عن سياق الموضوع و بداء يبقى شات خلاص و كدة يبقى تهريج في تهريج.

انا لقيت في كلامك انك قلت ان حد سئل سؤال و لم يلاقي الجواب.....افتكر دة كلام ماحصلش و لا يمكن ان يحصل.....و لا اسمح بحدوثه بالنسبة لي انا شخصيا........انا مش قاعد هنا لكي ادردش.......فانا متزوج و عندي اولاد يجب ان اكون معهم و ليس غيرهم اذا كان هناك ما لا يدعوا لتركهم.

يمكن بلاش موضوع الكشك و البسبوسة دي....مع ان قرات برة في الفوريكس فاكتوري عن الكافيار و غيرها من اكلاتهم....بس هو دة اللي عندنا.

ارجو ان اكون قدرت اوصلك المعلومة.....و لو لم يكن هناك نوع من الترفيه ستجد الموضوع مات تماما....لان المقيمين عليه قد ملوا من المتابعة التقليديه.

اشكرك حبيب قلبي و انا عارف انك كتبت كدة للمصلحة العامة.

والله الموفق.
                كنت اتمني ان الردود السابقة بهذة الطريقة اللطيفه

أولا اهنيك علي اخلاقك العاليه

ثانيا اهنيك علي الاستراتيجية الاكثر من رائعه

عزيز سباركو أهم شي انك عارف ان ماقلته للمصلحة العامه

لو كانت المواضيع مثل الكفيار كان ماشي يباشا

المشاركة الأصلية بواسطة nooraa مشاهدة المشاركة
                  معلومه جديده
                  من مراقبتي للكيجن وجدت ان الشموع تعشق هذا الخط فاذا كان في الاعلى يرتفع السعر
                  ليمسك به والعكس صحيح
                  هل استنتاجي صح؟
                  صحيح الكيجن هو عصب الترند وكأنه مركز ثقل الشموع
                  لو عاوزة تحترفي الاشيموكو في ورشة تعليمية للأستاذ أحمد اسماعيل الله يجزاه كل خير لكن الأول احترفي الاستراتيجية وبعدها ولا حاجة
                  المشاركة الأصلية بواسطة amskhz مشاهدة المشاركة
                  خليني من فضلك أثبت المعلومة في ذهني.
                  الشمعة -على فريم الساعة- والمرتبطة بظهور السهم يجب أن تكون فوق السحابة(في حالة الشراء). وبالعكس تحت السحابة في حالة البيع.وإلا فإننا يجب أن نترقب تكوين أخر.
                  صح واللا لأ؟؟؟؟
                  صح دائما ندخل الفرص مع تكوين جديد كما نصحنا الأستاذ سباركو لا للدخول المتأخر

بسم الله الرحمن الرحيم

مساؤكم كلكم نادى يارب ...

انهارده قعدت أبصبص على الشارتات المختلفة ، وعاوز عم سباركو الرائع يقولى على الملاحظة دية ، هل من الأفضل يا بطل ، ان الواحد يخلى اختياراته فى العمل على هذه الاستراتيجية على أزواج الدولار بس ، يعنى تفكك من الكروسات يامان .

هيبقى مجموع الأزواج اللى نركز عليها من خمسة الى سبعة ، بينى وبينك كمان أنا عندى حساسية من صغرى غريبة من البتاع اللى اسمه نيوزيلاندى دولار ده ، والبتاع اللى اسمه كندى دولار ، قولى نصيحتك كده ياعمنا ، وان شاء الله نأخذ بيها ، حتى لو كانت هناك فرصة وحيدة يومية من جهه ، يبقى ألف شكر وحمد لله تعالى ، ونفك دماغنا من اللخبطة بتاعة حركة الكروسات اللى بتقلب زى الريح فى مينيت ، ادينى عقلك يا مان ، تصبحوا كلكم على خير ........ نسيت أقولكم صحيح ، الاستراتيجية دية جامده طحن ، من زمان اوى الواحد مأتشدش لاستراتيجية كده ....

صحيح الكيجن هو عصب الترند وكأنه مركز ثقل الشموع
                      لو عاوزة تحترفي الاشيموكو في ورشة تعليمية للأستاذ أحمد اسماعيل الله يجزاه كل خير لكن الأول احترفي الاستراتيجية وبعدها ولا حاجة

صح دائما ندخل الفرص مع تكوين جديد كما نصحنا الأستاذ سباركو لا للدخول المتأخر
                      تمام يا باشا. بس ركز معي على فكرة أنو الشمعة المرتبطة بالسهم لازم تكون خارج السحابة.
                      صح واللا لأ؟

تمام يا باشا. بس ركز معي على فكرة أنو الشمعة المرتبطة بالسهم لازم تكون خارج السحابة.
                        صح واللا لأ؟
                        صح يا أستاذ المهم إغلاق الشمعة خارج السحابة كما في الشروط الواضحة المعالم

صح يا أستاذ المهم إغلاق الشمعة خارج السحابة كما في الشروط الواضحة المعالم
                          شكراً مرتين . واحدة للإجابة والثانية لرتبة الأستاذ اللي منحتني إياها.هههههههههههههههه.

المشاركة الأصلية بواسطة nooraa مشاهدة المشاركة
                            سبحان الله في الخساره السعر بينزل جراي وفي الربح بيمشي على مهله
                            بيحصل معكم كده؟
                            ليس دائما لأن الفوركس به 3 فترات زمنية أساسية فترة السوق الاوروبي والأمريكي والآسيوي
                            لذلك نضع في الاعتبار قنص الفرص القوية الحركة من الأزواج المرتبطة بكل فترة
                            والله الموفق

لغرض التعلم. هل كانت هذه فرصة كاملة الشروط؟؟؟؟؟؟؟
                              الملفات المرفقة

شكراً مرتين . واحدة للإجابة والثانية لرتبة الأستاذ اللي منحتني إياها.هههههههههههههههه.
                                هههههه استنتجتها من تاريخ تسجيلك بالمنتدى يعني خبرة طويلة بهذا المجال تبارك الله
                                لكن اللي مسجل جديد بالمنتدى ليس معناه مبتدئ والعكس بالعكس صحيح
                                بارك الله فيك
                                دمتم بألف الخير أصدقائي

يعمل...
                                X