توصيات يومية على المجنون بهدف 20 نقطة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: توصيات يومية على المجنون بهدف 20 نقطة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إخواني هواة المجنون ( الله يعينكم عليه )

في الحقيقة أنا ما أتعامل مع هذا الزوج إلا نادراً والأسبوع هذا تورطت معه ورطة ما يعلمها إلا رب العالمين وأخيراً خرجت بسلام ( بربح طبعاً ) قبل شوية دخلت بعت وطلعت بعد 10 نقاط والله تابعت شوية إلا وصاحبنا يطلع شوية وينزل شويتين قلنا نشوف لنا 10 نقاط بدل ما احنا جالسين دخلت بعت من 130.10 راح المجنون والله فعلاً مجنون طلع إلى 130.64 والآن تقريباً 130.57 أنا أريد الخروج بسلام فما هي الرؤية خلال الساعة القادمة تكفون يا أصحاب الخبرة في المجنون ممكن ينزل وإلى أي سعر تقريباً ـــ أفتوني مأجورين

المشاركة الأصلية بواسطة سمو الهدف مشاهدة المشاركة

في الحقيقة أنا ما أتعامل مع هذا الزوج إلا نادراً والأسبوع هذا تورطت معه ورطة ما يعلمها إلا رب العالمين وأخيراً خرجت بسلام ( بربح طبعاً ) قبل شوية دخلت بعت وطلعت بعد 10 نقاط والله تابعت شوية إلا وصاحبنا يطلع شوية وينزل شويتين قلنا نشوف لنا 10 نقاط بدل ما احنا جالسين دخلت بعت من 130.10 راح المجنون والله فعلاً مجنون طلع إلى 130.64 والآن تقريباً 130.57 أنا أريد الخروج بسلام فما هي الرؤية خلال الساعة القادمة تكفون يا أصحاب الخبرة في المجنون ممكن ينزل وإلى أي سعر تقريباً ـــ أفتوني مأجورين
      و عليكم السلام اخي .. بعد اذن اخي وائل اجيبك على اسئلتك
      اخي العزيز لا بد من وجود اساس لدخولك في اي صفقة .. سواء بتحليل تقليدي كلاسيكي او بالاستناد على اخبار او اساس رقمي .. و يجب ان تلتزم بالطريقه و بالشروط التي دخلت على اساسها .. و الطريقة التي يستخدمها وائل في هذا الموضوع رقمية بحت ..

عموما حضرتك بعت عند مستوى دعم و كان من الافضل انك بعت من مستوى المقاومة .. و كما ترى من الصورة المرفقة فالسعر الان محصور بين مستوى 133.00 و 130.25 و ايضا انعكاس السعر عندك 47 نقطة ليس كبير و بامكانك ان تنتظر و تغلق من سعر قريب من نقطة الدخول و ان تعاود الدخول من مناطق افضل .. بيع بعد الاغلاق اليومي تحت سعر 130.00

اتمنى لك التوفيق
      الملفات المرفقة
      اخواني الاعضاء .. عذرا على اي تقصير مني او عدم انتظام متابعتي للمواضيع .. نظرا لظروف صحية .. عافاكم الله

طبعا اعتذر لصاحب الموضوع عل تداخلي
        ولكن اخي الكريم سمو الهدف يأسفني ان اقول انك دخلت بيع من اسوء منطقه
        بالنسبه للصفقه الي انتا شغال عليها
        في امامك مقاومه عند 130.80
        ودعم عند 130.40
        ودعم اقوي عند 130.00
        طبعا الكلام ده علي المدي القريب جدا علشان تطلع بربح بسيط او بخساره بسيطه مش مهم مكسب
        اليك الاتي :
        عند كسر السعر لمستوي الدعم الاول بتختار بين 3 حلول
        1 ان تغلق علي نقطه قريبه من نقطه الدخول
        2 ان تغلق علي نقطه الدخول
        3 ان تنتظر كسره لمستوي الدعم الثاني الي حضرتك اشتريت قريب منه
        وساعتها ان شاء الله هيكمل لتحت شويه كويسين علي الاقل من 50 : 60 نقطه
        طيب السناريو الاسوء
        ان يكسر نقطه المقاومه
        بس انا مش عارف انتا داخل بحجم كبير ولا لا لو كان بحجم عقود كبيره اذا اجعلها نقطه الخروج
        لان القادم اسوء وان شاء الله معوضه
        ..........................
        طبعا كلامي ده استاندا الي نظام انا متبعه بعنايه ودقه
        وده الي عايز حضرتك تعمله انك تتبع طريقه معينه او اسلوب سليم مستندا علي اسس
        وما شاء الله المنتدي ملئ بالمواضيع الممتازه
        .." ضارب كما تري وليس كما تعتقد "..

... متوكلا علي الله سبحانه وتعالي ...

لا تحدث الناس كيف ستنجح
        بل حدثهم بعد نجاحك كيف نجحت !!
        اضغط هنا واوعدك هتكسب بجد والله

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

اهلا بيك اخى ولا تزعل مما اكتب خلال الكلمات التالية فالدخول العشوائى على هذة العملة خطير والدخول العشوائى على اى عملة فى حد ذاتة يعتبر حرام لانة تعتبر مقامرة والله تعالى اعلى واعلم
          فلا اقدر اقول لك السعر راجع الى منطقتك فتفرح وتصبر فيعكس السعر عليك
          ولا اقدر اقول لك السعر صاعد فتغلق صفقتك على خسارة ثم يرجع السعر مرة اخرى فتتحصر

لنا طريقة متبعة داخل الموضوع موجودة شرحها بالصفحة الاولى فلا نستعمل غيرها للتداول
          والاخوة ما شاء الله عليهم ما قصرو وكتبو رؤيتهم للموضوع

اخى العزيز هقول لحضرتك هتعمل اية دلوقتى بس لا تكرر دخولك العشوائى مرة اخرى

عند وصول السعر الى 132.85 قوم ببيع المجنون بلوت مضاعف بحيث تغلق الصفقتين بعد 10 نقاط عند 132.75
          على ربح ان شاء الله وحط صفقة عند 132.95 بلوت ضعف الصفقتين لو عكس السعر هدفها 10 نقاط لتغلق الثلاثة على مكسب ان شاء الله وهذا ما اراة الان طبعا دة غير ان ممكن السعر يرجع لمنطقة دخولك قبل الوصول الى هذة الاسعر فتغلق ايضا

المشاركة الأصلية بواسطة pro_trade مشاهدة المشاركة
            و عليكم السلام اخي .. بعد اذن اخي وائل اجيبك على اسئلتك
            اخي العزيز لا بد من وجود اساس لدخولك في اي صفقة .. سواء بتحليل تقليدي كلاسيكي او بالاستناد على اخبار او اساس رقمي .. و يجب ان تلتزم بالطريقه و بالشروط التي دخلت على اساسها .. و الطريقة التي يستخدمها وائل في هذا الموضوع رقمية بحت ..

عموما حضرتك بعت عند مستوى دعم و كان من الافضل انك بعت من مستوى المقاومة .. و كما ترى من الصورة المرفقة فالسعر الان محصور بين مستوى 133.00 و 130.25 و ايضا انعكاس السعر عندك 47 نقطة ليس كبير و بامكانك ان تنتظر و تغلق من سعر قريب من نقطة الدخول و ان تعاود الدخول من مناطق افضل .. بيع بعد الاغلاق اليومي تحت سعر 130.00

اتمنى لك التوفيق
            الموضوع موضوعك تدخل فية وتقول كيفما تشاء لانك داخل للمساعدة
            والله انا احبك فى الله واحب اقراء مشاركتك فى اى موضوع لانها تنم عن شخص واعى وفاهم ويقراء كثيرا ليتعلم
            ما شاء الله عليك تقبل فائق احترامى

المشاركة الأصلية بواسطة elsayed elghitany مشاهدة المشاركة
              طبعا اعتذر لصاحب الموضوع عل تداخلي
              ولكن اخي الكريم سمو الهدف يأسفني ان اقول انك دخلت بيع من اسوء منطقه
              بالنسبه للصفقه الي انتا شغال عليها
              في امامك مقاومه عند 130.80
              ودعم عند 130.40
              ودعم اقوي عند 130.00
              طبعا الكلام ده علي المدي القريب جدا علشان تطلع بربح بسيط او بخساره بسيطه مش مهم مكسب
              اليك الاتي :
              عند كسر السعر لمستوي الدعم الاول بتختار بين 3 حلول
              1 ان تغلق علي نقطه قريبه من نقطه الدخول
              2 ان تغلق علي نقطه الدخول
              3 ان تنتظر كسره لمستوي الدعم الثاني الي حضرتك اشتريت قريب منه
              وساعتها ان شاء الله هيكمل لتحت شويه كويسين علي الاقل من 50 : 60 نقطه
              طيب السناريو الاسوء
              ان يكسر نقطه المقاومه
              بس انا مش عارف انتا داخل بحجم كبير ولا لا لو كان بحجم عقود كبيره اذا اجعلها نقطه الخروج
              لان القادم اسوء وان شاء الله معوضه
              ..........................
              طبعا كلامي ده استاندا الي نظام انا متبعه بعنايه ودقه
              وده الي عايز حضرتك تعمله انك تتبع طريقه معينه او اسلوب سليم مستندا علي اسس
              وما شاء الله المنتدي ملئ بالمواضيع الممتازه
              بدون اعتذار يا اخى انت دخلت لمساعدة اخوك فلك كل الاحترام ولك وجهة نظر تحترم واهلا بيك باى وقت

السلام عليكم
                انا جديدة في هذا المنتدى الممتاز واردت ان ادخل معكم ولكن عندما دخلت الى الحساب التجريبي لم اجد صفقات شغالة فما هي هذه الصفقات اللتي تتحدثون عنها؟

المشاركة الأصلية بواسطة alisar مشاهدة المشاركة
                  السلام عليكم
                  انا جديدة في هذا المنتدى الممتاز واردت ان ادخل معكم ولكن عندما دخلت الى الحساب التجريبي لم اجد صفقات شغالة فما هي هذه الصفقات اللتي تتحدثون عنها؟
                  اهلا بيكى اختى الكريمة لا توجد صفقات جديدة ولا نستخدم الحساب التجريبى فكل الصفقات او التنوية بيكون داخل الموضوع

انتظرينا ننتهى من حالة البيع واكملى معانا بالتوصيات اليومية

شكرا اخي المحترم.....ممكن اسالك سؤال انا داخلة بيع المجنون من 130.35 وهدفي 130.00 ولكن صاحب التوصية لم يتابع معنا وهذه اول صفقة ادخلها بالفوركس والان عاكسة 40 دولار من اصل 150 حسابي هل ممكن ان تنصحني ان اخرج منها او ابقى بها وانا اسفة على ازعاج حضرتك

السلام عليكم ازيكم كلكم يارب دايما بخير
                      مبسوطة يا وائل انك مش نستنى
                      ومبسوطة يا محمد انك بخير و بطمنا عليك

اخت اليسار منورة المنتدى و مواضيعه و بالنسبة للرد على سؤالك ارجعى صفحة واحدة حتلاقى وائل شارح بالتفصيل للاخ سمو الهدف يعمل ايه خاصة ان منطقة دخولك تقريبا نفسها

بالتوفيق و الربح للكل يارب
                      اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
                      اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

المشاركة الأصلية بواسطة waad-fagr مشاهدة المشاركة
                        السلام عليكم ازيكم كلكم يارب دايما بخير
                        مبسوطة يا وائل انك مش نستنى
                        ومبسوطة يا محمد انك بخير و بطمنا عليك

اخت اليسار منورة المنتدى و مواضيعه و بالنسبة للرد على سؤالك ارجعى صفحة واحدة حتلاقى وائل شارح بالتفصيل للاخ سمو الهدف يعمل ايه خاصة ان منطقة دخولك تقريبا نفسها

بالتوفيق و الربح للكل يارب
                        مقدرش انساكى اختى الغالية ام وعد انتى انسانة خلوقة تحبى الخير لاخوانك
                        ابقى طمنينى عليكى وابعتيلى الوضع العام للحساب على الخاص وان شاء الله يكتب الله لنا الخير وجمعة مباركة

المشاركة الأصلية بواسطة alisar مشاهدة المشاركة
                          شكرا اخي المحترم.....ممكن اسالك سؤال انا داخلة بيع المجنون من 130.35 وهدفي 130.00 ولكن صاحب التوصية لم يتابع معنا وهذه اول صفقة ادخلها بالفوركس والان عاكسة 40 دولار من اصل 150 حسابي هل ممكن ان تنصحني ان اخرج منها او ابقى بها وانا اسفة على ازعاج حضرتك

مش عارف اقولك اية اختى الكريمة لانك داخلة بلوت لا يتناسب مع حجم الحساب فتعتبر مغامرة
                          فلو رضيتى بهذة االمغامرة يبقى يا مرجن كول يا اما يرجع السعر لمنتطقتك وتغلقى الصفقة على مكسب لو محتاجة اى تحليل فى
                          الصفحات السابقة هتلاقى التحليل

شكرا اخي المحترم وائل واختي المحترمة وعد......انا سكرتهم على خسارة وان شاء الله بعوضهم

باضعافهم ان شاء الله اليسار

شكرا وائل
                              شكلك سهير و مالكش فى النوم بدرى
                              اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
                              اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

المشاركة الأصلية بواسطة EL@NAWAWY مشاهدة المشاركة
                                وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

اهلا بيك اخى ولا تزعل مما اكتب خلال الكلمات التالية فالدخول العشوائى على هذة العملة خطير والدخول العشوائى على اى عملة فى حد ذاتة يعتبر حرام لانة تعتبر مقامرة والله تعالى اعلى واعلم
                                فلا اقدر اقول لك السعر راجع الى منطقتك فتفرح وتصبر فيعكس السعر عليك
                                ولا اقدر اقول لك السعر صاعد فتغلق صفقتك على خسارة ثم يرجع السعر مرة اخرى فتتحصر

لنا طريقة متبعة داخل الموضوع موجودة شرحها بالصفحة الاولى فلا نستعمل غيرها للتداول
                                والاخوة ما شاء الله عليهم ما قصرو وكتبو رؤيتهم للموضوع

اخى العزيز هقول لحضرتك هتعمل اية دلوقتى بس لا تكرر دخولك العشوائى مرة اخرى

عند وصول السعر الى 132.85 قوم ببيع المجنون بلوت مضاعف بحيث تغلق الصفقتين بعد 10 نقاط عند 132.75
                                على ربح ان شاء الله وحط صفقة عند 132.95 بلوت ضعف الصفقتين لو عكس السعر هدفها 10 نقاط لتغلق الثلاثة على مكسب ان شاء الله وهذا ما اراة الان طبعا دة غير ان ممكن السعر يرجع لمنطقة دخولك قبل الوصول الى هذة الاسعر فتغلق ايضا
                                يا رب يا اخى سمو الهدف تكون استفدت ووضعت الاوامر كما قلت لك لانها والحمد لله اصابت وبالتالى تكون خرجت من حالتك على مكسب

يعمل...
                                X