استفسار بخصوص الاسبريد الثابت

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استفسار بخصوص الاسبريد الثابت

لو سمحت عاوز اعرف هل الشركة بتاخد اى مصاريف اضافية مقابل انها تاخد اسبريد ثابت ؟؟؟ ولو مش بتاخد مقابل ليه مش كل الناس عاملة الاسبريد الثابت بدل ما تاخد كل صفقة 4 او 6 نقط ؟؟

رد: استفسار بخصوص الاسبريد الثابت

اهلا بيك اخي الكريم

السبريد الثابت لا يوجد عليه اي مصاريف او اي رسوم اضافية و لكن كل عميل حسب ما يرغب يقوم بالاختيار
    فاذا كانت صفقاتك باهداف طويلة و لا يهمك السبريد و ستبقي بالصفقة لفتره فالاسبريد الثابت مناسب في هذه الحالة
    و لكن بالنسبه للمضاربين باستخدام الاسكالبنج فالانسب في هذه الحالة هو المتغير لانه يكون اقل من الثابت و يكون بسيط في اوقات تحرك السوق في حال وجود سيولة

اتمني ان تكون الامور اكثر وضوحا الان

تقبل ودي
    فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
      اهلا بيك اخي الكريم

السبريد الثابت لا يوجد عليه اي مصاريف او اي رسوم اضافية و لكن كل عميل حسب ما يرغب يقوم بالاختيار
      فاذا كانت صفقاتك باهداف طويلة و لا يهمك السبريد و ستبقي بالصفقة لفتره فالاسبريد الثابت مناسب في هذه الحالة
      و لكن بالنسبه للمضاربين باستخدام الاسكالبنج فالانسب في هذه الحالة هو المتغير لانه يكون اقل من الثابت و يكون بسيط في اوقات تحرك السوق في حال وجود سيولة

اتمني ان تكون الامور اكثر وضوحا الان

تقبل ودي
      دا انا كل دا كنت فاكر العكس
      كنت فاكر ان الثابت مناسب للاسكالبنج علشان بيكون اقل
      افهم من كلام حضرتك ان الثابت اغلى من المتغير

المشاركة الأصلية بواسطة troyman مشاهدة المشاركة
        دا انا كل دا كنت فاكر العكس
        كنت فاكر ان الثابت مناسب للاسكالبنج علشان بيكون اقل
        افهم من كلام حضرتك ان الثابت اغلى من المتغير
        اهلا اخي العزيز

المتغير يكون اقل من الثابت في اوقات الفتره الاوربية و الفتره الامريكية و لذلك فهو مناسب للاسكالبنج و يصل علي اليورو في هذه الفترات 1 نقطة الي 1.5 نقطة
        و لكن في فتره اغلاق السوق و هو ما قبل الفتره الاسيوية و فترات الاغلاق الاسبوعي و الافتتاح الاسبوعي و الاخبار يكون اكبر من الثابت و لذلك فالثابت افضل للمتداولين في صفقات طويلة المدي و يومية و لكن الاسكالبنج فافضل له التداول علي السبريد المتغير

تحياتي
        فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

يعمل...
        X