هل الحسابات امنه

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• هل الحسابات امنه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    كل عام وانتم بالف خير يا شباب ويا بنات

اخواني عندي سؤال وارجو تفيدوني
    الحمدلله الى خمس سنوات بتعلم الفوركس وبعد الكثيييييييييير من الخسائر اعتقد انو الامور مشت وبديت من 6 اشهر اطلع نسبه تتراوح من 20الى 35% ارباح بشكل شهري من حساب حقيقي وراس المال صغير وحابب اسالكم سؤالين
    1-هل المتاجره تختلف عند وجود عدد عقود اكبر
    2 وهو الاهم حسابي مع fxcm ومرتاح معهم هل هو امن ان اضع مبلغ كبير معهم في الحساب واسحب ارباح شهري ولا الفلوس بطير

وشكرا مقدما للجميع

رد: هل الحسابات امنه

يا حيبنا الغالي انا ما فهمت سؤالك الأول هل تقصد حجم العقد يكون كبير بالنسبة لراس المال ام تكبر راس المال و تكبر العقود؟
    المهم لو انت دخلت بعقود كبيرة بالنسبة لراس المال اكيد راح يكون مخاطرة براس المال لو ارتد السوق وانت ماشاء الله عندك خبرة خمس سنين يعني تكون عارف هذا الشيء
    انت لا تفتح عقد او عقود اكثر من 10 بالمئة من راس المال و ان شاء الله ما راح تكون مخاطرة على الحساب
    السؤال الثاني لو انت لسة ما اودعتش في اف اكس سي ام فلا تودع ياحبيبي انصحك باف اكس صول احسن بكثير و الله الموفق

والله يا اخى بالنسبة للشركات كلة زى بعضة وياريت الاخ يقولنا FXSOL افضل من انه ناحيةFXSOL=FXDD=FXCM كلهم واحد
      والافضل ان من يقول احسن يقول لية ومن يقول اسوا بردة لية وبعدين تاخذ الاجابات دة وتروح اموقع تانى برعاية FXCM وتثير النقطة وتشوف رد الفعل
      اصل المنتدى هنا برعاية FXSOL - FXDD-امانة كابيتال
      فهمتوا ولا نقول كمان
      يعنى كل موقع هيسوق للراعى بتاعة وانت تاخذ الكلام وتوزنة وعلى فكرة فية منتديات اجنبية بدون رعاية اى شركات وهتلاقى عندهم اجابات بردة
      مش معنى كدة ان الناس هنا هتغشك بالعكس كلهم محترمين اوى وانا لى حساب معهم فى FXDD ولكن هنا هيقولك مميزات الشركة وعيوب الاخرى وهناك هيقولك عيوب هنا ومميزات الاخرى
      فهمتوا ولا نقول كمان
      والله يا اخى انا تعبت ابعتلى الفلوس انا احسن اشرب بيها كازوزة
      والسلام ختام

طيب اخي انت عندك خبره خمس سنوات يعني المفروض عارف كل شيء
        على العموم عدد عقود اكبر يعني مخاطرة اكبر .. و ربح اكبر ( في حاله تحقق ارباح )
        اما بالنسبه للشركات .. فاذا الشركة كانت مرخصة قانونيا من بلدها و مراقبه فبتكون مضمونه من ناحية النصب .. و ما بيقدروا ينصبو عليك و ما يبعثولك مبالغ من رصيدك .. اما اذا ما كانت غير مرخصة فاكيد ممكن ينصبو عليك

اخي بكل بساطة .. اذا كانت الشركة مرخصة فهي زي البنك .. هل ممكن انت تودع في بنك في بلدك و ينصب عليك و ياخذ فلوسك؟ .. طبعا لا .. لانه مراقب من البنك المركزي و ما بيقدر يلعب على كيفه .. و هذه الشركات برضه زي البنوك .. ما بتقدر تلعب على كيفها .. يعني المساله مش مساله انهم محترمين او صادقين او سمعتهم طيبة .. لكن المساله مساله قوانين تحكمهم و تسري عليهم

و شركة fxcm مرخصة و على العموم ما اعتقد في فروق كبيرة بين هالشركات المرخصة .. انا الان حسابي مع fxsol لغايه الان تعاملهم جيد و سريعين بالتنفيذ و مافيش اي مشاكل ..

اتمنى لك التوفيق
        اخواني الاعضاء .. عذرا على اي تقصير مني او عدم انتظام متابعتي للمواضيع .. نظرا لظروف صحية .. عافاكم الله

المشاركة الأصلية بواسطة pro_trade مشاهدة المشاركة
          طيب اخي انت عندك خبره خمس سنوات يعني المفروض عارف كل شيء
          على العموم عدد عقود اكبر يعني مخاطرة اكبر .. و ربح اكبر ( في حاله تحقق ارباح )
          اما بالنسبه للشركات .. فاذا الشركة كانت مرخصة قانونيا من بلدها و مراقبه فبتكون مضمونه من ناحية النصب .. و ما بيقدروا ينصبو عليك و ما يبعثولك مبالغ من رصيدك .. اما اذا ما كانت غير مرخصة فاكيد ممكن ينصبو عليك

اخي بكل بساطة .. اذا كانت الشركة مرخصة فهي زي البنك .. هل ممكن انت تودع في بنك في بلدك و ينصب عليك و ياخذ فلوسك؟ .. طبعا لا .. لانه مراقب من البنك المركزي و ما بيقدر يلعب على كيفه .. و هذه الشركات برضه زي البنوك .. ما بتقدر تلعب على كيفها .. يعني المساله مش مساله انهم محترمين او صادقين او سمعتهم طيبة .. لكن المساله مساله قوانين تحكمهم و تسري عليهم

و شركة fxcm مرخصة و على العموم ما اعتقد في فروق كبيرة بين هالشركات المرخصة .. انا الان حسابي مع fxsol لغايه الان تعاملهم جيد و سريعين بالتنفيذ و مافيش اي مشاكل ..
          اتمنى لك التوفيق
          والله بالنيابة عن السائل جزاك الله خيرا ودة فعلا الكلام المظبوط

انا افضل fxdd , fxsol

fxcm تشترط في بعض الحسابات ان يكون اقل عقد يتم فتحة النقطة بنصف دولار

ودي مخاطرة كبيرة اما دي دي وسول النقطة تبدا من 10 سنت

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة
              انا افضل fxdd , fxsol

fxcm تشترط في بعض الحسابات ان يكون اقل عقد يتم فتحة النقطة بنصف دولار

ودي مخاطرة كبيرة اما دي دي وسول النقطة تبدا من 10 سنت
              الاخ الكبير مالى و الكلام المضبوط اللى انا قلت عنة (عيوب ومميزات) بس لى سؤال موجة الى صاحب الموضوع
              عندما تقوم بتحويل اموال من حسابكم الى حساب الشركة وتقوم انت بدفع رسوم التحويل هل تخصم الشركة شيئا اخر لان دة فى الحقيقة اللى بيحصل معايا اقوم بالتحويل وادفع رسوم التحويل من بنكى وبردة الشركة تخصم 26 دولار فهل هذا يحدث معك
              وان كان هلى استفسرت لماذا يحدث وشكرا

شكرا لكم جميعا على الاجابه والواحد بحب يطمئن لان ناوي ارفع راس المال عن طريق التوقف عن سحب الارباح لمده ثلاث او اربع شهور
                اخي الكريم الي سالت عن التحويل وعن العموله انا اسف لاني لا اعلم لاني اودعت عن طريق الفيزا وبسحب ارباحي بنفس الطريقه ولا ادفع عمولات

يعمل...
                X