المؤشر السهل و20 نقطة يوميا في كل تداول

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

رد: المؤشر السهل و20 نقطة يوميا في كل تداول

المشاركة الأصلية بواسطة iris flower مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

هذا ملف اكسيل يشمل اربع ازواج لكى يسهل للاعضاء وضع الاوامر فقط يتم وضع الهاى واللو والملف سيحسب كل الاوامر باهدافها واستوباتها ان شاء الله يفيد الجميع
    تصدق بالله انت برنس انا النهاردة كنت بافكر فى الموضوع ده فعلا وازى نسهله الطريقة على الناس لان فى ناس مش هتقدر تعمل الاوامر كلها على الازواج دى فى وقت سريع وبالزات لانها اوامر معلقة بس هو محتاج شوية تظبيط كمان عشان يشتغل على منصة fxdd متنساش انها خمس خانات بس هو ممكن يشتغلوا بدى بردو هتبقى لزيزة معاهم بس انت كنت محتاج تعمل حاجة مهمة جدا انك تقفل معادلات الشيت عشان محدش يلعب فيها ويبوظ الارقام خالص تقبل مرورى وجزاك الله كل خير فعلا

انا حاطاه على منصه fxdd يا اخى بس ذات الاسبريد الثابت 4 ارقام فقط مش 5 وانا اختك نهى وليس اخ جزاك الله كل خير وان شاء الله تستفيد منه

انا حاطاه على منصه fxdd يا اخى بس ذات الاسبريد الثابت 4 ارقام فقط مش 5 وانا اختك نهى وليس اخ جزاك الله كل خير وان شاء الله تستفيد منه
        طبعا انا اسف انا مركزتش اوى فى الاسم انا ركزت فى المشاركة زات نفسها سف مرة تانية على العموم طبعا الشيت يمشى مع الاتنين الاسبريد الثابت والمتحرك وانشاء الله الكل يستفيد مها

صحيت متأخر و ما لحقت على الباوند , بس أخدنا 5 نقاط من الفرنك

ضرب أستوب 10 نقاط و فتح الصفقة الثانية أنا قفلتها على ربح 15 نقطة و بعدها مشى 40 نقطة

الحمد لله

المشاركة الأصلية بواسطة ahmed365 مشاهدة المشاركة
            السلام عليكم . شكرا لصاحب الموضوع على هذا المؤشر . هل يتم الدخول مباشرة بعد كسر الهاي او اللو او يتم انتضار اغلاق الشمعه
            اهلا وسهلا بك اخي احمد .. يسعدني تفاعلك مع الموضوع ... بالنسبة للدخول نضع الاوامر المعلقة الساعة العاشرة صباحا يعني بالضبط بالضبط الساعة العاشرة ودقيقة واحده نضع اوامر البيع والشراء المعلقة وننتظر ضرب الهاي او اللو .. تابع معانا بارك الله فيك
            السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

هذا ملف اكسيل يشمل اربع ازواج لكى يسهل للاعضاء وضع الاوامر فقط يتم وضع الهاى واللو والملف سيحسب كل الاوامر باهدافها واستوباتها ان شاء الله يفيد الجميع
            شكرا جزيلا iris flower على هذه الهدية ... انا عملت ملف جديد على الاكسل يتم وضع الهاي واللو والسبريد والنقاط المطلوبة كأهداف .. ويحتوي على جدولين الاول لجميع العملات والثاني لعملات الياباني ... وان شاء الله احتاج منكي ملف جديد على الاكسل في المرات القادمة .. ممتن جداً لمساعدتك الله يرضى عنك يا اخت نهى..
            المشاركة الأصلية بواسطة elkorashe مشاهدة المشاركة
            تصدق بالله انت برنس انا النهاردة كنت بافكر فى الموضوع ده فعلا وازى نسهله الطريقة على الناس لان فى ناس مش هتقدر تعمل الاوامر كلها على الازواج دى فى وقت سريع وبالزات لانها اوامر معلقة بس هو محتاج شوية تظبيط كمان عشان يشتغل على منصة fxdd متنساش انها خمس خانات بس هو ممكن يشتغلوا بدى بردو هتبقى لزيزة معاهم بس انت كنت محتاج تعمل حاجة مهمة جدا انك تقفل معادلات الشيت عشان محدش يلعب فيها ويبوظ الارقام خالص تقبل مرورى وجزاك الله كل خير فعلا
            اخي elkorashe القرشي الله يرضى عنك ... هل يمكن ان تفيدنا كيف يمكن ربط ملف الاكسل مع منصة التداول ليتم ادخال العمليات مباشرة ... انا سمعت عن هذا الموضوع ولكن ليس لدي خبره كافية ... فيدنا افادك الله ... وشكرا لمتابعتك الاستيراتيجية

على فكره يا اخت نهى السبريد يختلف من يوم الى يوم اخر على منصة افكس دي دي ولكن بشكل بسيط جداً
            طبعا انا اسف انا مركزتش اوى فى الاسم انا ركزت فى المشاركة زات نفسها سف مرة تانية على العموم طبعا الشيت يمشى مع الاتنين الاسبريد الثابت والمتحرك وانشاء الله الكل يستفيد مها
            شكرا مرة اخرى يا القريشي على اهتمامك بالورشة واعتبرها ورشتك
            المشاركة الأصلية بواسطة atb14 مشاهدة المشاركة
            صحيت متأخر و ما لحقت على الباوند , بس أخدنا 5 نقاط من الفرنك

ضرب أستوب 10 نقاط و فتح الصفقة الثانية أنا قفلتها على ربح 15 نقطة و بعدها مشى 40 نقطة

الحمد لله
            ان شاء الله بعد التدرب على الاستيراتيجية وتحريك الاستوب كل عشرة نقاط يتم تحصيل اهداف اكثر من هذه ... والصفقة العكسية يمكن تحصل في اليوم مرتين على اكثر تقدير
            على العموم مبروك الربح والله يرزقك من واسع فضله
            مرفق ملف اكسل للاخت نهى عدلت عليه وارجو ان تستفيدوا منه واذا في اي اقتراحات انا في الخدمه
            الله المستعان والحمد لله
            الملفات المرفقة
            الله المستعان والحمد لله رب العالمين

العملات التي حققت اكثر من عشرة +10 نقاط ربح واكثر من غير اي ستوب

.

.

.

يا اخى اهداف البيع فى ملف الاكسيل الى حضرتك ارفقته بها خطا برجاء التصحيح لو تكرمت

وهذه فرص اخرى حققت الاهداف من غير ان نحتاج الى صفقات عكسية

.

.

وانا فى ملف الاكسيل الذى ارفقته ضفت نقطه واحده + السبريد على الهاى هذا بالنسب لعقود الشراء زى ما حضرتك ذكرت من قبل وطرحت نقطه من اللو بالنسبه لاهداف البيع هل هذا صحيح لان حضرتك لم تضيف النقطه فى ملف الاكسيل المرفق وشكرا جزيلا

ارفق لكم صفقة الباوند التي ضربت ستوب في الصفقة الرئيسية
                      وتم تفعيل الصفقة المعاكسة المضاعفة وحققت الهدف واكثر

الكندي صار له ثلاث ايام في حالة تذبذب الضاهر الثلوج في كنده مأثره عليه
                      الاهداف تتحقق في اليوم الثاني وفي نفس اليوم لا نستطيع الحصول على اي ربح منه
                      سوف ندرس حالته ونحدد لها العلاج المناسب ونسهل له الامور ان شاء الله

المحصلة النهاية
                      عدد 9 صفقات 7 ربح مباشر 1 ربح في الصفقة المعاكسة 1 معلق
                      الله المستعان والحمد والفضل كله لله

اعتذر من الاخوة المتابعين
                        يوجد خطا في ملف الاكسل السابق
                        وهذه هي النسخة الجديده من ملف الاكسل
                        بعد اصلاح الخلل
                        الملفات المرفقة

وانا فى ملف الاكسيل الذى ارفقته ضفت نقطه واحده + السبريد على الهاى هذا بالنسب لعقود الشراء زى ما حضرتك ذكرت من قبل وطرحت نقطه من اللو بالنسبه لاهداف البيع هل هذا صحيح لان حضرتك لم تضيف النقطه فى ملف الاكسيل المرفق وشكرا جزيلا
                          شكرا جزيلا ... الواحد يفخر بوجود هذه الكفاءات في المنتدى
                          ارفقت ملف اكسل في المشاركة السابقة وتم عمل السبريد يدوي ...
                          صحيح يتم اضافة السبريد + نقطة عند عملية البيع
                          واضافة السبريد ونقطة عند وقف البيع
                          شاكر لك جزيل الشكر
                          الله المستعان والحمد لله

المشاركة الأصلية بواسطة تساهيل مشاهدة المشاركة
                            اعتذر من الاخوة المتابعين
                            يوجد خطا في ملف الاكسل السابق
                            وهذه هي النسخة الجديده من ملف الاكسل
                            بعد اصلاح الخلل
                            الاخت العزيزة بردو الملف الجديد فى خطاء الجزء بتاع الشراء مش مسمع فيه اى معادلات الى مسمع الارقام بس برجاء المراجعة وفى حاجة كمان بالنسبة لازواج اليبانى فى ازواج الاسبريد فيها اكتر من 6 نقط تقبلى مرورى وجزاك الله كل خير

هو فى حاجة مهمة بردو ان الاسبريد مش هيفرق مع الناس اوى الا فى حاجة انك عامل امر شراء لان السعر الى على الشارت مش هو السعر الى انت هتشترى بيه لو اتنفز الاوردر فلو هنهتم بالاسبرد هنهتم فى حالة اومر الشراء فقط انما فى حالة البيع الرقم الى موجود قدامى على الشارت هو الرقم الى انا هابيع بيه فالاسبريد كدا كدا موجود فى وسط الهدف ومش شرط اوى انى احقق 20 نقطة بالظبط

الاخت العزيزة بردو الملف الجديد فى خطاء الجزء بتاع الشراء مش مسمع فيه اى معادلات الى مسمع الارقام بس برجاء المراجعة وفى حاجة كمان بالنسبة لازواج اليبانى فى ازواج الاسبريد فيها اكتر من 6 نقط تقبلى مرورى وجزاك الله كل خير

يا اخى مش انا الى عملت الملف الجديد الاخ تساهيل هو الى عمله زى ما انت مرفق المشاركه اول ملف الى انا عملته مكتوب عليا استراتيجيه شمعه الساعه 10

يعمل...
                                X