طلب مؤشر يرسم خطوط أفقية Horizontal Lines

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• طلب مؤشر يرسم خطوط أفقية Horizontal Lines

السلام عليكم
    احتاج مؤشر يرسم خطوط افقية Horizontal Lines على جميع الشموع الشهرية High and Low
    بمعنى انه مثلا لو المنصة عندى على فريم الشهرى فيها داتا 10 سنين اى ان امامى 120 شمعة كل شمعة بشهر
    عايز المؤشر يرسم اوتوماتيك خطين على هاى و لو كل شمعة اى 240 خط
    بغض النظر عن كم الداتا اللى على المنصة يعنى لو 20 سنة يرسم ال20 سنة او اكتر او اقل
    ممكن مثلا انا احدد الفترة مثلا 5 سنين 10 سنين او اكتر
    و تكون الخطوط دى مابتتمسحش بحيث انى لما اشتغل على تايم فريم 4 ساعات او ساعة او اقل تكون لازالت الخطوط بتحدد الهايات و اللوهات الشهرية على الشارت
    ارفقت صورة توضيحية راسمها بإيدى على شارت اليورو دولار فريم الشهرى
    ------
    مش مهم تحديد الالوان او حجم الخط انا عايزه فقط يرسم الخطوط بالكمية كاملة و حتى لو قمت بازالة المؤشر تظل الخطوط على الشارت
    اتمنى يكون فى شئ كده او سهل برمجته
    و شكرا و اسف عالإطالة
    الملفات المرفقة

رد: طلب مؤشر يرسم خطوط أفقية Horizontal Lines

المشاركة الأصلية بواسطة MemO_KinG مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    احتاج مؤشر يرسم خطوط افقية Horizontal Lines على جميع الشموع الشهرية High and Low
    بمعنى انه مثلا لو المنصة عندى على فريم الشهرى فيها داتا 10 سنين اى ان امامى 120 شمعة كل شمعة بشهر
    عايز المؤشر يرسم اوتوماتيك خطين على هاى و لو كل شمعة اى 240 خط
    بغض النظر عن كم الداتا اللى على المنصة يعنى لو 20 سنة يرسم ال20 سنة او اكتر او اقل
    ممكن مثلا انا احدد الفترة مثلا 5 سنين 10 سنين او اكتر
    و تكون الخطوط دى مابتتمسحش بحيث انى لما اشتغل على تايم فريم 4 ساعات او ساعة او اقل تكون لازالت الخطوط بتحدد الهايات و اللوهات الشهرية على الشارت
    ارفقت صورة توضيحية راسمها بإيدى على شارت اليورو دولار فريم الشهرى
    ------
    مش مهم تحديد الالوان او حجم الخط انا عايزه فقط يرسم الخطوط بالكمية كاملة و حتى لو قمت بازالة المؤشر تظل الخطوط على الشارت
    اتمنى يكون فى شئ كده او سهل برمجته
    و شكرا و اسف عالإطالة
    تفضل في المرفقات
    الملفات المرفقة
    اثنان لا تنسهما : ذكر الله والموت،
    اثنان لا تذكرهما : إحسانك للناس وإساءتهم إليك.

يعمل...
    X