اليورو دولار يستهدف 1.5300

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: اليورو دولار يستهدف 1.5300

المشاركة الأصلية بواسطة 4fun مشاهدة المشاركة
    نعم يا اخى هذا ما قصدته ولكن فيها بعض المغامرة لان السعر الان عند الحد السفلى للقناة اللى اشار لها الاخ صاحب الموضوع وقد يصعد الان ليغلق الجاب..انتظر اغلاق شمعى كاسرة لهذا الترند لتدخل بيع من جديد او ارتداد وادخل شراء بغرض اغلاق الجاب..هذا رد سريع عشان لو حد داخل بيع انا بقوله يكتفى بالربح لحد هنا دلوقت أأمن..وساعود بالشارت وردك على نقطتك الاولى حالا
    ردك هدأنى شوية وانا والله مكنتش ناوى اتكلم لولا حاجتين اولا كنت عاوز اعرف الدافع من وراء الشراء عشان اتعلم والثانى انه راعنى الاخت اللى بتقول انها فاتحه صفقة خسرانه كل الوقت ده وحبيت اقولها ان السعر مش شرط يصعد وفى نفس الوقت الستوب لا غنى عنه كرأى شخصى ولم اتخيل انه حد يقولى متدخلش هنا واعمل موضوع لنفسك واصلا انا حاولت افترض حسن النيه على الردود بعد مشاركتى الاولى..اللى يقول ضربة حظ واللى يقول ده مبيعرفش يحط شارت لكن انا قلت خير الناس اعذر الناس قد اكون اسأت الفهم
    لكن لا اتخيل انه من حق اى شخص يجى فى منتدى عام ويقولى اتفضل بره!وياريته المنتدى بتاعه مثلا "وان كان حتى لو المنتدى بتاعه مكنتش هسكتله برضه"
    وانا مقل جدا فى مشاركاتى فى هذا المنتدى ومكنتش اعرف موضوع المشاكل ده لكن بهذا الاسلوب لن تتوقف المشاكل طبعا!
    شكرا على ردك وهنزل الشارت لسبب واحد بس وهو ان صاحب الموضوع وبعض الاعضاء طلبوا وانا قلت هنزله لولا كده مكنتش دخلت الموضوع تانى حفاظا على كرامتى واعصابى..
    السلام عليكم و رحمة الله.

معلش ما تتعصبش لما تسمع الكلام دة ارجوك. انا عاوز افهمك قاعدة مهمة و هي من قواعد المنتدى بس عاوزك تحط نفسك مكان مرة صاحب الموضوع و مرة مكان الاعضاء اللي داخلين التوصية.

بالنسبة مكان الاعضاء الذين دخلوا التوصية: هم الان ينتظرون الصعود و عندهم امل. و خلاص دخلوا التوصية و لما انت بتقول هبوط بتزيد الضغط العصبي و النفسي لهم. و علشان كدة هم مش مستحملين كلمة منك.

لو وضعت نفسك مكان صاحب التوصية سوف تجد نفسك مشوشر مشوش التفكير مش عارف تعمل اية علشان الضغط النفسي الذي حضرتك عملته له و كمان علشان الضغط النفسي بسبب الاعضاء الذين دخلوا التوصية و بيثقوا فيه.

نتكلم على القاعدة التي في المنتدى و هي لو الموضوع الذي نحن فيه هو موضوع توصيات يبقى محدش له الحق ان يقول نازل ولا صاعد غير صاحب الموضوع. و لكن لو كان الموضوع الذي نحن فيه هو ورشة فيمكن لاي احد ان يقول نازل او صاعد و له مطلق الحرية ان يقول ما يشاء رغم انف صاحب الموضوع.

انا حبيت انقل لك الصورة من فوق شوية علشان يمكن تكون غائبة عنك.

قلتلك ما تتعصبش يا ريس.
    بسم الله الرحمن الرحيم

الربح : 4284

الخسارة : 1955

المجموع: 2329

المشاركة الأصلية بواسطة el-fahd مشاهدة المشاركة

معلش ما تتعصبش لما تسمع الكلام دة ارجوك. انا عاوز افهمك قاعدة مهمة و هي من قواعد المنتدى بس عاوزك تحط نفسك مكان مرة صاحب الموضوع و مرة مكان الاعضاء اللي داخلين التوصية.

بالنسبة مكان الاعضاء الذين دخلوا التوصية: هم الان ينتظرون الصعود و عندهم امل. و خلاص دخلوا التوصية و لما انت بتقول هبوط بتزيد الضغط العصبي و النفسي لهم. و علشان كدة هم مش مستحملين كلمة منك.

لو وضعت نفسك مكان صاحب التوصية سوف تجد نفسك مشوشر مشوش التفكير مش عارف تعمل اية علشان الضغط النفسي الذي حضرتك عملته له و كمان علشان الضغط النفسي بسبب الاعضاء الذين دخلوا التوصية و بيثقوا فيه.

نتكلم على القاعدة التي في المنتدى و هي لو الموضوع الذي نحن فيه هو موضوع توصيات يبقى محدش له الحق ان يقول نازل ولا صاعد غير صاحب الموضوع. و لكن لو كان الموضوع الذي نحن فيه هو ورشة فيمكن لاي احد ان يقول نازل او صاعد و له مطلق الحرية ان يقول ما يشاء رغم انف صاحب الموضوع.

قلتلك ما تتعصبش يا ريس.
      حبيي فهد كيفك.... شو يا معلم لساك زعلان من الشباب.....ماعاش اللي يبزعلك

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم

" أحبُّ الناس إلى الله تعالى أنفعُهم للناس وأحبُّ الأعمال إلى الله عز وجل سرورٌ تدخله على مسلمٍ "

sigpic

إذا لم تجد عدلاً في محكمة الدنيا فإرفع ملفك إلى محكمة الآخرة فإن الشهود ملائكة والدعوة محفوظة والقاضي هو أحكم الحاكمين

ابو هزاع تفعل امر الشراء من 1.3600 شو رايك اغلق ع الربح الحالي ام الانتظار الى اغلاق الفجوه
        لا اله الا الله وحده لا شريك له . له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو على كل شي قدير

يا جماعة والله هى الحكاية مش مستحمله شد و جذب و تريقه و فيه ناس اعصابها بتتحرق علشان مصلحة الكل

صلوا على النبى
          اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
          اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

المشاركة الأصلية بواسطة sheetos11 مشاهدة المشاركة
            الموضوع بسيط جدا أخي الكريم وأأسف أنا شوفت سؤالك بس مع اضطراب السوق نسيت

بص أخي الكريم رووح جوجل اعمل سيرش على

imageshack uploader

حمل البرنامج وهو بسيط ..تمام

دلوقتي افتح البرنامج هتلاقي كلمه تحت مكتوب add

أختار الصورة المراد رفعها واضغط على upload

في أكل من 5 ثواني سيعطيك لينك - خد اللينك كوبي

مكان كتابة المشركاات في ايقونه خضراء اسمها ادراج صورة بس حُط اللينك بتاعك

والصوره هتظهرلك

تمام ؟
            الله يبارك فيك وشكرا لك
            الان جربته لاول مره ونجحت معي
            لا اله الا الله وحده لا شريك له . له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو على كل شي قدير

بسم الله الرحمن الرحيم

اشووف الموضووع اخذ منحني اخر عن الموضوع الاصلي وصار فيه شد وربط

واتهمات ومشاكل .

فاا اسمحولي ان الاا افتح الموضع في الكلام الي فات وخلوونا ننتبه لليورو دولار

اماا بخصووصك اخي الكريم فور فان ..

عندي تعليق علي تحليلك وارجو منك تقبلهاا في صدر رحب اولااا اخوي فور فان

تحليلك يعتبر بدائي علي ماا وصل اليه ماا وصل اليه العلم في التحاليل

ثانياا ترندك الصاعد علي الاسبوعي وتم الكسر صحيح في علم الكلاسيكي

ورسمك للرايه او ما يسمي بالعلم غير صحيح ونحن لحد الان موجودين داخل ترندات العلم

ثالثاا اخي فور فان ليسه كل ترند يتم كسره يعتبر كسر

رابعا انا اري عندك بالشارت اليومي كثير من الترندات .

وهذا اخر ما بينى وبين هذا الموضوع
              وما من كـاتبٍ إلا سيفنى ويبقي الدهر ما كتبت يداه
              فلا تكتب بكفك غير شيء يسـرك في القيامة أن تراه

المشاركة الأصلية بواسطة abu toleen مشاهدة المشاركة

ابو هزاع تفعل امر الشراء من 1.3600 شو رايك اغلق ع الربح الحالي ام الانتظار الى اغلاق الفجوه

الظاهر ياا بوو تالين محد وضع امر الشراء الي انت ومبرووك عليك ياا كبتن

الخمسين نقطه

شووف بارك الله فيك حالياا انت مسكت اليوورو من نقطه مناسبه اذاا حاب تخرج بالبرح

اللف مبرووك عليك واذا حاب تصبر

عليك باتباع الاتي

اولاا يجب اقلاق اليومي فوق نقطه 1.3600

ثاني انتبه لشمعة الاربع ساعات اذاا ارتفعت واقلقت فوق نقطه 1.3666

لاا تخرج من اليورو ليووم كامل

بالتوفيق

المشاركة الأصلية بواسطة sheetos11 مشاهدة المشاركة
                  السلام عليكم ورحمه الله

كيف حالك حبيبي أبوهزاع

نظرتي لليورو مختلفه اليورو في ترند هابط وكسر جميع النقاط اللي الكل عرضها هنا للارتداد وكسر ترند على الاربع ساعات صاعد واغلق أسفله بشمعتين اربع ساعات

هو في طريقة الى النقطة 1.3500 اذا اغلق فوقها سيعود بسرعة لأعلى لاغلاق الجاب ومن ثم سيكون امامه ترند قوي جدا اذا كسر سيرتفع اكثر الى النقطة 1.40
                  سوتش لوو تلاحض بالمشاركات السابقه

كنت اقول اني اتمني ان اليورو مايقلق القاب اليوم وان شاء الله ماا يقلقه اليووم

ويكون يوم الثلاثااء حافل باذن الله بصعود اليوروو

اهم شي ننتبه للنقاط المذكوره وهي مهمه جداا لاا يتحول اليورو الي هابط الي بكسر نقطه 1.35000

المشاركة الأصلية بواسطة فريد مشاهدة المشاركة
                  السلام عليكم
                  اليورو لازمه دعاء للصعود لانه صار له اسبوع معلق الحساب يارب يطلع ويفكنه منه
                  بده صبر اذا ما ارتفع اليوم اكيد غدا راح اكون على ارتفاع
                  لاا تخف طول ماا اليوروو فوق نقطه 1.35000 فهوو لحد الان في اماان باذن الله

احتمال كبير غداا يحلق اليورو

المشاركة الأصلية بواسطة el-fahd مشاهدة المشاركة

قلتلك ما تتعصبش يا ريس.
                  اخي الكريم لاا توتر ولاا شي الستوب الي موضوع للتوصيه 12 نقطه .. ؟؟

وباذن الله عارفين بنعمل ايه

لا انا دخلت اب هزاع بس لما عكس كام نقطة خفت وخرجت
                    كفاية الاساسية
                    بس ان شاء الله انا متفائلة خير
                    اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
                    اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

استاذي ابو هزاع اعلم انك الان مشغول باليورو ولكني شاهدت الفرنك ين واحببت ان اسمع رايك - شمعه انعكاسيه
                      - نجمه الصباح
                      افتتاح الشمعه الحاليه على صعود
                      ان كانت فرصه جيده اين ممكن ان يكون الهدف هل ممكن ان يكون تغطيه القاب وما هو الستوب

المشاركة الأصلية بواسطة waad-fagr مشاهدة المشاركة
                        لا انا دخلت اب هزاع بس لما عكس كام نقطة خفت وخرجت
                        كفاية الاساسية
                        بس ان شاء الله انا متفائلة خير
                        طيب حالياا نسبة الارتفاع ماا يقارب 80% المتوقعه وهي جيده بصراح

والدخول الان فيهاا ممتاز ولاكن لن يكون ستوب 12 نقط

سوفه يكون اكثر من 70 نقطه لان السعر ابتعد كثيراا عن نقطة دخولناا وانتي متاخره

واذا حابه نشوف منطقه مناسبه نحاول ان ادخلك فيهاا بستوب عشر نقاط انا حاضر

بس نسبة المخاطره فيهاا تصل الي 60 الي 80 % بان يضرب الستوب

المشاركة الأصلية بواسطة abu toleen مشاهدة المشاركة
                          استاذي ابو هزاع اعلم انك الان مشغول باليورو ولكني شاهدت الفرنك ين واحببت ان اسمع رايك - شمعه انعكاسيه
                          - نجمه الصباح
                          افتتاح الشمعه الحاليه على صعود
                          ان كانت فرصه جيده اين ممكن ان يكون الهدف والستوب وشكرا لك

ابوو تالين حاول تركز علي الي علمتك اياه ولاا تخلط الامور

هاذي ليست نجمة الصباح

قارنهاا بشارت اليورو دولار علي الاربع ساعات

هل يتشاابهوون

ليسه من صالح اليورو ان يقلق القاب اليووم

من لاا زال في اليورو دولار حسب التوصيه ولم يخرج

بتذكر الفرنك اللي فوتنا بالف حيط....اليوم عم يعمل معي نفس المسلسل....دبحني يارجل

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم

" أحبُّ الناس إلى الله تعالى أنفعُهم للناس وأحبُّ الأعمال إلى الله عز وجل سرورٌ تدخله على مسلمٍ "

sigpic

إذا لم تجد عدلاً في محكمة الدنيا فإرفع ملفك إلى محكمة الآخرة فإن الشهود ملائكة والدعوة محفوظة والقاضي هو أحكم الحاكمين

يعمل...
                                X