ارجو الحذر من هذا النصاب

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ارجو الحذر من هذا النصاب

السلام عليكم

انا تعرضت للنصب اليوم على يد كلب زباله له صفحه على الفيس بوك و بيعرض نفسه على انه وسيط للبنوك الالكترونيه

الحكايه باختصار اننا كان معى 200 دولار سكريل حبيت ابحث عن وسيط و بعد ما كانوا كثيريين جدا اختفى معظمهم و اللى قدرت اوصل لهم قالوا ان المصدر لازم يكون شركة فوركس و انا فلوسى مصدرها صديق

احد الاخوه نصحنى بوسيط وللاسف رفض وقال ان المصدر لازم يكون شركات ايضا

حتى وجدت هذا النصاب

له هذه الصفحه على الفيس بوك تحت مسمى

وسيط مالي سحب وايداع في جميع البنوك الالكترونية

و ده لينك الصفحه

https:// www.facebook.com/btcusdt1000/

و بعد ما كلمته و اتفقت معاه عمل لى بلوك

حاولت اكلمه من حساب فيس بوك تانى برضه عمل لى بلوك

الله وحده يعلم انا محتاج الفلوس دى ازاى و احنا داخليين على العيد - اقسم بالله العظيم انا محتاج كل قرش فى الفلوس دى.

دى صور المحادثه اللى تمت بينى و بينه

طبعا عمل لى بلوك و ما بيردى على نهائيا

هقول ايه غير حسبى الله و نعم الوكيل - انا اقسم بالله العظيم محتاج كل قرش من الفلوس دى بس مفيش حاجه هقدر اعملها غير انى احذر الناس

ربنا ينتفم من كل حرامى نصاب بياكل تعب الناس
    التعديل الأخير تم بواسطة CASHU; 2021 - 07 - 15, 20:19.

رد: ارجو الحذر من هذا النصاب

فوض امرك الى الله وربنا بيعوضك
    اللَّهُمَّ فَارِجَ الْهَمِّ ، كَاشِفَ الْغَمِّ ، مُجِيبَ دَعْوَةِ المُضطَرِّينَ ، رَحْمنَ الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَرَحِيمَهُمَا أَنْتَ تَرْحَمُنا فَارْحَمْنِا بِرَحْمَةٍ تُغْنِينا بِهَا عَنْ رَحْمَةِ مَنْ سِوَاكَ
    Arabic Broker
    المتابعه عبر توينر
    https://twitter.com/usamafayyad

المشاركة الأصلية بواسطة cashu مشاهدة المشاركة
      فوض امرك الى الله وربنا بيعوضك
      الحمد لله على كل شىء الحمد لله

المشاركة الأصلية بواسطة hernando مشاهدة المشاركة
        السلام عليكم

انا تعرضت للنصب اليوم على يد كلب زباله له صفحه على الفيس بوك و بيعرض نفسه على انه وسيط للبنوك الالكترونيه

الحكايه باختصار اننا كان معى 200 دولار سكريل حبيت ابحث عن وسيط و بعد ما كانوا كثيريين جدا اختفى معظمهم و اللى قدرت اوصل لهم قالوا ان المصدر لازم يكون شركة فوركس و انا فلوسى مصدرها صديق

احد الاخوه نصحنى بوسيط وللاسف رفض وقال ان المصدر لازم يكون شركات ايضا

حتى وجدت هذا النصاب

له هذه الصفحه على الفيس بوك تحت مسمى

وسيط مالي سحب وايداع في جميع البنوك الالكترونية

و ده لينك الصفحه

https:// www.facebook.com/btcusdt1000/

و بعد ما كلمته و اتفقت معاه عمل لى بلوك

حاولت اكلمه من حساب فيس بوك تانى برضه عمل لى بلوك

الله وحده يعلم انا محتاج الفلوس دى ازاى و احنا داخليين على العيد - اقسم بالله العظيم انا محتاج كل قرش فى الفلوس دى.

دى صور المحادثه اللى تمت بينى و بينه

طبعا عمل لى بلوك و ما بيردى على نهائيا

هقول ايه غير حسبى الله و نعم الوكيل - انا اقسم بالله العظيم محتاج كل قرش من الفلوس دى بس مفيش حاجه هقدر اعملها غير انى احذر الناس

ربنا ينتفم من كل حرامى نصاب بياكل تعب الناس
        السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

للاسف أنت اتنصب عليك بطريقة حلوة قوي ويمكن علشان بعرف شغل الوسطاء فهقولك انت ازاى اتنصب عليك وازاى ممكن تحاول ترجع حقك ويمكن ان شاء الله يرجعلك وخصوصا ان الناس اللى اتحولها الفلوس محترمة

أولا: انت غلطان لاني انا شايف انك كنت بتكلم ناس محترمة من الوسطاء فى الشات طبعا مش هينفع أقول أسماء علشان ميبقاش توجيه لناس معينة وابقي مسئول قدام حد فأنت غلطان علشان اتعاملت مع ناس صفحتها كل اللى عليها 300 فرد يعني ده لا مصدر ثقة وصفحة اى كلام مش من الناس المحترمة زى اللى كنت بتكلمهم والناس اتعاملت معاهم اكثر من مرة.

ثانياً: بص ياسيدي الايميل اللى اتعمل عليه التحويل ده بتاع صفحة تانية أصلا لوسيط محترم فالاخ النصاب عمل ايه بقي هو كلم الناس الأصلية الأول وقالهم انا هعملكم تحويل بمبلغ 200 دولار سكريل واخد منهم الايميل بتاعهم وعلشان يعرفوا انهم هيتبعتلهم وخلاك انت اللى بعت ليهم طبعا وراح مبلغهم انه بعت الفلوس واخد منك الصورة من جوة للتحويل وبعتلهم فهما طبعا قدامهم انه صاحب الحاجة وبعدين كلمهم أنه تمام وبعتلهم رقم تليفونه عليه فودافون كاش أو أي طريقة هيسحب بيها وطبعا التحويل اتبعتله عادي جدا يعني هو اشتغل وسيط على انه صاحب الفلوس وسرق الفلوس

ياريت تبقى تبعتلى خاص ابعتلك أصحاب الايميل اللى انت بعت عليه الفلوس وتوريهم الموضوع كامل والصور ويمكن يمكن يحاولوا يعملوا حاجة وهما بصراحة مش عليهم اى خطأ الغلط غلطك بس معلش الله يعوض عليك

المشاركة الأصلية بواسطة ahmed hosafy مشاهدة المشاركة
          السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

للاسف أنت اتنصب عليك بطريقة حلوة قوي ويمكن علشان بعرف شغل الوسطاء فهقولك انت ازاى اتنصب عليك وازاى ممكن تحاول ترجع حقك ويمكن ان شاء الله يرجعلك وخصوصا ان الناس اللى اتحولها الفلوس محترمة

أولا: انت غلطان لاني انا شايف انك كنت بتكلم ناس محترمة من الوسطاء فى الشات طبعا مش هينفع أقول أسماء علشان ميبقاش توجيه لناس معينة وابقي مسئول قدام حد فأنت غلطان علشان اتعاملت مع ناس صفحتها كل اللى عليها 300 فرد يعني ده لا مصدر ثقة وصفحة اى كلام مش من الناس المحترمة زى اللى كنت بتكلمهم والناس اتعاملت معاهم اكثر من مرة.

ثانياً: بص ياسيدي الايميل اللى اتعمل عليه التحويل ده بتاع صفحة تانية أصلا لوسيط محترم فالاخ النصاب عمل ايه بقي هو كلم الناس الأصلية الأول وقالهم انا هعملكم تحويل بمبلغ 200 دولار سكريل واخد منهم الايميل بتاعهم وعلشان يعرفوا انهم هيتبعتلهم وخلاك انت اللى بعت ليهم طبعا وراح مبلغهم انه بعت الفلوس واخد منك الصورة من جوة للتحويل وبعتلهم فهما طبعا قدامهم انه صاحب الحاجة وبعدين كلمهم أنه تمام وبعتلهم رقم تليفونه عليه فودافون كاش أو أي طريقة هيسحب بيها وطبعا التحويل اتبعتله عادي جدا يعني هو اشتغل وسيط على انه صاحب الفلوس وسرق الفلوس

ياريت تبقى تبعتلى خاص ابعتلك أصحاب الايميل اللى انت بعت عليه الفلوس وتوريهم الموضوع كامل والصور ويمكن يمكن يحاولوا يعملوا حاجة وهما بصراحة مش عليهم اى خطأ الغلط غلطك بس معلش الله يعوض عليك
          شكرا لاهتمامك و انا ارسلت لك على الخاص

يعمل...
          X