المستويات والسيولة فكر جديد في الفوركس

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: (( المستويات والسيولة )) فكر جديد ((دعوة للتفكير في الموشرات بطريقة عملية))

بعض الفرص علي اليورو ين النهارده

• رد: (( المستويات والسيولة )) فكر جديد ((دعوة للتفكير في الموشرات بطريقة عملية))

بالتوفيق ياباشا
      مشروع المستقبل
      فريق MTS
      sigpic
      نتائج الفريق حتى الان

تابعونا هناااااااااااااا

المرحلة الاستكشافية لمشروع المستقبل (مرحلة الثقة )[/B]
      https://www.arabicbroker.com/forum
      /showthread.php?p=305270#post305270

المشاركة الأصلية بواسطة ملك البترول مشاهدة المشاركة
        بالتوفيق ياباشا
        شكراااا يا كبير علي مرورك الطيب وعاوزين منك اضافة كده او نصيحة بالنسبة للشغل بالسيولة

بيع الباوند من 1.6370 هدف الباند الاسفل
          واستوب اغلاق ساعة فوق المستوي المقابل
          نتابع مع بعض

بيع اليورو دولار
          1.4430
          هدف
          1.4390
          وستوب اغلاق ساعة فوق المستوي المقابل او اخر هاي

المشاركة الأصلية بواسطة منصور عبدالنور مشاهدة المشاركة
            بيع الباوند من 1.6370 هدف الباند الاسفل
            واستوب اغلاق ساعة فوق المستوي المقابل
            نتابع مع بعض

بيع اليورو دولار
            1.4430
            هدف
            1.4390
            وستوب اغلاق ساعة فوق المستوي المقابل او اخر هاي

الف مليون مبروك لكل اللي دخل
            35+40=75 نقطة

اخوي التمليبت 100%معاي بس
              بالنسبة للهدف والستوب المستوى المقابل بس كيف احدد الصفقة شراء ولا بيع؟

المشاركة الأصلية بواسطة albroker99 مشاهدة المشاركة
                اخوي التمليبت 100%معاي بس
                بالنسبة للهدف والستوب المستوى المقابل بس كيف احدد الصفقة شراء ولا بيع؟
                اخي الكريم انته بتحدد الصفقة شراء او بيع بناءا علي اغلاق الشمعة
                يعني مثلا الشمعة اغلقت فوق المستوي صاعدة يبقي بتشتري بهدف المستوي التالي
                زي دلوقت مثلا انا داخل صفقة علي اليورو دولار شراء من 1.4380 هدفي 1.4430
                ركز في الصورة اخي الكريم وانا معاك واتمني انك تشتغل معايا في الورشة وننزل فرص ونتناقش فيها ولو عندك اي فكرة جديدة اكتبها في الموضوع الاخر لي ((الموضوع الشامل)) وباذن الله مع الوقت هتقدر تفلتر الفرص بجودة افضل وهقولك علي افكار جيدة للفلترة وبجد الاستراتيجية دي قوية جداااااااااا وفرصها موجودة طول الوقت لانك متتبع السيولة

اخي الكريم انته بتحدد الصفقة شراء او بيع بناءا علي اغلاق الشمعة
                  يعني مثلا الشمعة اغلقت فوق المستوي صاعدة يبقي بتشتري بهدف المستوي التالي
                  زي دلوقت مثلا انا داخل صفقة علي اليورو دولار شراء من 1.4380 هدفي 1.4430
                  ركز في الصورة اخي الكريم وانا معاك واتمني انك تشتغل معايا في الورشة وننزل فرص ونتناقش فيها ولو عندك اي فكرة جديدة اكتبها في الموضوع الاخر لي ((الموضوع الشامل)) وباذن الله مع الوقت هتقدر تفلتر الفرص بجودة افضل وهقولك علي افكار جيدة للفلترة وبجد الاستراتيجية دي قوية جداااااااااا وفرصها موجودة طول الوقت لانك متتبع السيولة

الف مبرووووووووووووووك لكل اللي دخل +50 نقطة ولا اروع
                  اتمني انك تكون استفدت اخي البروكر
                  ولو ركزت هتلاقي ان مع بداية دخول السيولة شعرنا بيها والحمد لله السعر طار لفوق اكتر من الهدف بكتير

طيب انظر للدائرة اللي رسمتها ليش ما هي فرصة؟

طيب انظر للدائرة اللي رسمتها ليش ما هي فرصة؟
                      اولا اخي الكريم لو نظرت لاسفل علي موشر الموني فلو اندكس ستجد تشبع بيعي شديد
                      وانا ذكرت في بداية الموضوع مراعاة قواعد التشبع
                      ثانيا اخي الكريم ستجد انها نهاية لفرصة بيع قوية
                      ارجو ان تكون وضحت الامور اكثر لك اخي الكريم
                      تقبل تحياتي

اسف اخوي على كثرة الاسئلة بس لسة الفكرة ما وصلتش مزبوط
                        التشبع كنت اظنه فوق الخطين الحمر للموني فلو و ار اس اي
                        ممكن اعرف ايش قصدك بالتشبع
                        وهل هذ فرصة بيع

شكرا لك

اسف اخوي على كثرة الاسئلة بس لسة الفكرة ما وصلتش مزبوط
                          التشبع كنت اظنه فوق الخطين الحمر للموني فلو و ار اس اي
                          ممكن اعرف ايش قصدك بالتشبع
                          وهل هذ فرصة بيع

شكرا لك
                          من الواضح اخي الكريم ان الصورة المرفقة لفريم الخمس دقائق
                          بالنسبة لفريم الخمس دقائق والفريما الصغيرة يفضل التداول اوقات تدفق السيولة القوية
                          ومن الخطر التداول نهاية الفترات ارجو ان تكون وصلتك المعلومة وبالنسبة للتذبذب انا شرحت الار اس اي والموني فلو اندكس في مشاركات سابقة راجعها وكما قلت لك في المشاركة السابقة ساضيف الكثير من الادوات لعمل فلترة افضل ارجو الاطلاع علي الموضوع الاخر لي للنقاش
                          واسعدني كثيرا النقاش معك ولو حضرتك شايف اي اضافة للفلترة اتمني انك تضيفها ونتناقش للوصول معا لافضل الطرق تحياتي يا طيب

بيع اليورو فرنك من 1.1400 هدف 35 نقطة ستوب اغلاق ساعة فوق المستوي المقابل

بيع اليورو فرنك من 1.1400 هدف 35 نقطة ستوب اغلاق ساعة فوق المستوي المقابل

الف مبرووووك +35 نقطة

مساء الخير
                                الصراحة قرات الموضوع وانا مبتدا في عالم الفوركس وعندى اسالة لو تكرمت بالاجابة عليها علشان افهم الطريقة
                                ماذا تقصد بموفينج 500 وكيف اعمله على البرنامج بمستويات 20 40 60 ؟
                                واذا شرحت طريقة الدخول شراء وبيع مرة اخرى بالصور عن طريق فرص موجودة مثلا في السوق علشان نفهم الطريقة اكتر
                                وشكرا الك

يعمل...
                                X