قصتي الحقيقيه مع عبقري الفوركس لفائدتنا كلنا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: قصتي الحقيقيه مع عبقري الفوركس لفائدتنا كلنا

المشاركة الأصلية بواسطة fady fahim مشاهدة المشاركة
    ايوه كده تمام يا استاذنا كلنا ربنا يوفقك
    ربنا يبارك ليك علي صبرك و طول بالك يا هندسه

أنا دخات الصفقه و عامله 130 نقطه لحد دلوقتي و أول ماتعدي مستوي 23.6 هاطلع ب0.02 و أضع الستوب عند الزيرو

المشاركة الأصلية بواسطة sheetos11 مشاهدة المشاركة
      أخي فادي أنا عايز الفرص التي لا يقل فيها الهدف عن 40 نقطة أو أكثر يعني أنا هخش الصفقة يتحقق الهدف يا الستوب لأن طريقة اغلاق العقود لا تنفع معي ممكن توضحلنا الصفقات صاحبه الأهداف الكبيره من 50 إلى 100 نقطه مثلا عشان أنا بخش على الحقيقي والحمد الله الحمد حصلت على 50 نقطة النهردة على صعود اليورو لكن ببقى مش عارف هيصعد 20 نقطة أو 50 أو 100

فمعلش يا ريت توضحلنا النقطه دي

بارك الله فيك وفي والديك وفي اهلك اجمعين
      ميرسي جدا على دعوتك بجد
      فيه نقطه مهمه جدا سواء انا او غيري اللي قالك طريقه متثقش في طريقة حد الا ما تجربها وتعرف كل جوانبها
      ثانيا حضرتك متعرفش ازاي تتأكد من الدخول وازاي تتأكد من الإنعكاس وازاي متخسرش
      ارجوك استاذي جرب و متدخلش حقيقي الا لما تعرف كل الشروط
      ممكن تخسر كل اللي تكسبه في اسبوع في تريد واحد
      يا رب اجعل دعوات الآخرين لي من نصيب اهلي

المشاركة الأصلية بواسطة أيمن محمود مشاهدة المشاركة

أنا دخات الصفقه و عامله 130 نقطه لحد دلوقتي و أول ماتعدي مستوي 23.6 هاطلع ب0.02 و أضع الستوب عند الزيرو
        مبروك وعلى فكره الصفقه دي ممكن توصل لمستوى 61 وتنعكس بسرعه
        و ممكن متكملش وتكسر خط الدعم المائل خد بالك

على ايه صبر وطولة بال يا باشا انا نفسي بجد تكونوا مستفيدين وتبقوا احسن واحسن
          عارف يا ايمن باشا انا كنت بكره المنتديات جدا جدا بس المنتدى ده محترم وبجد كل اللي فيه ناس محترمين يستاهلوا كل خير

بص يا استاذنا ممكن تدخل بأستخدام شارت الأسبوع واليوم ودي هتكسب فيها مش اقل من 250 او 300 في الصفقه بس فرصها قليله وشروطها كتير ورأس مالها كبير لأن ساعتها الستوب لوز ممكن يبقي اكتر من 100 بيب
            وفيه طريقه قبل بداية كل اسبوع تعرف الأسبوع ده صاعد ولا هابط ببشاطه فوق ما تتخيل
            شوف
            شوف ايه المناسب ليك وانا تحت امرك
            وممكن حاجه ابسط ادخل كل الصفقات واعمل ستوب عند اقل من ال 23 ب 3 او 5 بيب
            اختار وانا تحت امرك
            طيب قولي ايه رايك في الفكره دي والتطبيق بتاعها عملي أو لأ بس هي محتاجة اجابات مش موجوده غير عند حضرتك بعد الله عز وجل

وسامحني على اسئلتي بس أنا خسرت حسابي تقريبا خلال الاسبوعين السابقين ويدوب بدأت احقق رابح معاك والحمد الله فعشان اعود لازم أكون فاهم حبة حاجات

1- في دخول السعر بيتحرك فيه تحرك بسيط ميكملش 20 نقطة إزاي اتجنب الدخول ده أو الفرص دي ؟؟

2- هل الطريقة دي مناسبه أو لأ اللي هي :

اخش في الفرصة وبعد تحقق 25 نقطة اضع الهدف على نقطة الدخول و يا يحقق الهدف 50 نقطة أو يرتد لنقطه الدخول ولا مكسب ولا خساره ...هل هي مناسبة ام على حسب خبرتك ان السعر يعود كثيرا لنقطه الدخول فـالطريقة لا تصلح ؟

3- يعني مفيش حاجة بتوضح الصفقات ستكون أهدافها كبيرة على فريم الساعة مثلا ..أصل هي مش هتفرق خالص لما يكون ستوبك 30 وهدفك 50 ...وانك تخش على فريم اليومي والاسبوعي ستوبك 100 وهدفك 200 ...

واتمنى ان يكون النقاش بينا مفيدة للجميع
            ##### يسقط يسقط حكم العسكر ######

اخي العزيز
              اللي انت راسمه ده مش مظبوط
              انا رسمتلك خط اصفر في نفس مثالك يبينلك ترسم الخط ازاي
              لازم الشمعه اللي تقطع الخط تكون عكس الإتجاه
              والفيبو ترسمه من السوينج للنقططه اللي قطعت الشمعه فيها الخط
              مشكو اخي الله يعطيك العافية بس سؤال لوسمحت ارجو ان تتحملني لاني انا اول مرا استخدم الفيبونتشي.. فياريت تفهمني من اين ارسم الفيبنتشي ياليت تضرب مثال في الصورة نفسها وجزاك الله خير
              سبحان الله العظيم

الحمد الله حصلت على +100 من اليورو

طيب قولي ايه رايك في الفكره دي والتطبيق بتاعها عملي أو لأ بس هي محتاجة اجابات مش موجوده غير عند حضرتك بعد الله عز وجل

وسامحني على اسئلتي بس أنا خسرت حسابي تقريبا خلال الاسبوعين السابقين ويدوب بدأت احقق رابح معاك والحمد الله فعشان اعود لازم أكون فاهم حبة حاجات

1- في دخول السعر بيتحرك فيه تحرك بسيط ميكملش 20 نقطة إزاي اتجنب الدخول ده أو الفرص دي ؟؟

2- هل الطريقة دي مناسبه أو لأ اللي هي :

اخش في الفرصة وبعد تحقق 25 نقطة اضع الهدف على نقطة الدخول و يا يحقق الهدف 50 نقطة أو يرتد لنقطه الدخول ولا مكسب ولا خساره ...هل هي مناسبة ام على حسب خبرتك ان السعر يعود كثيرا لنقطه الدخول فـالطريقة لا تصلح ؟

3- يعني مفيش حاجة بتوضح الصفقات ستكون أهدافها كبيرة على فريم الساعة مثلا ..أصل هي مش هتفرق خالص لما يكون ستوبك 30 وهدفك 50 ...وانك تخش على فريم اليومي والاسبوعي ستوبك 100 وهدفك 200 ...

واتمنى ان يكون النقاش بينا مفيدة للجميع
                  اول طريقه متنفعش طبعا لان انت بتتعامل مع مستويات سعريه لدعم متقدرش تثبت حركة سعر بعد 25 نقطه او بعد 50
                  ونصيحه اي حد يقولك اكسب كذا بيب و محدد العدد متصدقوش ومتقرأش اساسا لان ده بيعتمد على معدل تسارع عمله في عمله في ترند كامل تعمله في 100 نقطه ونفس العمله ممكن تعمل نفس الترند في يوم تاني ب 200 او 300 يعني خلاصة الموضوع مينفعش في عالم الفوركس تماما تثبت عدد معين يمثل حركه زوج
                  اوكي
                  تاني نقطه طبعا فيه بعض النقط تقولك السعر هيوصل لأي مستوى وينعكس

على ايه صبر وطولة بال يا باشا انا نفسي بجد تكونوا مستفيدين وتبقوا احسن واحسن
                    عارف يا ايمن باشا انا كنت بكره المنتديات جدا جدا بس المنتدى ده محترم وبجد كل اللي فيه ناس محترمين يستاهلوا كل خير
                    أفضل طريقه للتعلم أنك تغلط و ترجع تتدارك غلطك و تصلحه و طبعاً الأحتكاك مع ناس خبره و محترمه زي حضرتك ده يزيدنا

أنا قرأت مواضيع كتير عن أستراتجيات و مؤشرات بس محدش بيؤلك علي سر الطريقه أنما لما تبدء السلم من أوله أعتقد أنه هيكون أفضل.

أنا بقالي 4 أيام بتطبق الي حضرتك بتقوله و كمان مش هاضم المعلومات 100% و عامل صافي ربح بعد خصم الخساره........نقطه 386

الي قال عليك عبقري ماغلطش

الحمد الله حصلت على +100 من اليورو
                      مبروك ممكن ترفع صورة المتاجره

المشاركة الأصلية بواسطة Fady Fahim مشاهدة المشاركة
                        مبروك ممكن ترفع صورة المتاجره

أفضل طريقه للتعلم أنك تغلط و ترجع تتدارك غلطك و تصلحه و طبعاً الأحتكاك مع ناس خبره و محترمه زي حضرتك ده يزيدنا

أنا قرأت مواضيع كتير عن أستراتجيات و مؤشرات بس محدش بيؤلك علي سر الطريقه أنما لما تبدء السلم من أوله أعتقد أنه هيكون أفضل.

أنا بقالي 4 أيام بتطبق الي حضرتك بتقوله و كمان مش هاضم المعلومات 100% و عامل صافي ربح بعد خصم الخساره........نقطه 386

الي قال عليك عبقري ماغلطش
                          العفو الله يخليك يا استاذي
                          ربنا يوفقك انشاء الله
                          انا نازل مصر قريب علشان الواحد يشوف عائلته يشرفني ابقى اقابلك هناك
                          بس مش عارف هقابلك ازاي لا ينفع في المنتدى تحط تليفون ولا ايميل ولا اي حاجه
                          ممكن ابقى اقابلك في المنتدىوخلاص

العفو الله يخليك يا استاذي
                            ربنا يوفقك انشاء الله
                            انا نازل مصر قريب علشان الواحد يشوف عائلته يشرفني ابقى اقابلك هناك
                            بس مش عارف هقابلك ازاي لا ينفع في المنتدى تحط تليفون ولا ايميل ولا اي حاجه
                            ممكن ابقى اقابلك في المنتدىوخلاص
                            يشرفني اني اتعرف عليك لو ينفع مع حضرتك

يشرفني اني اتعرف عليك لو ينفع مع حضرتك
                              الشرف لي انشاء الله

تاني نقطه طبعا فيه بعض النقط تقولك السعر هيوصل لأي مستوى وينعكس
                                ايوه الله ينور عليك اهم حاجه دي وعايزين نعرفها

زي الانعكاس اللي قبل شويه حصل اكيد كنت تعرف انه هيحصل لانك قلت لايمن

السعر هيعكس بسرعه في مشاركه سابقه

يعمل...
                                X