تـوصيات اوتوماتيك :: ضع توصيتك بنفسك :: متابعة لحظية للعملات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك ::: دعوة للربح والتعلم ( تفاعل )

انا اتعلمت من النؤشر دة حاجة كنت مفتقدها راحة البال و المكسب الاجبارى كما قال مشرفنا الغالى مالى
    بجد المؤشر دة امل لكل الخسرنين فى الفوركس
    وربنا يديم علينا المكسب ان شاء اللة

المشاركة الأصلية بواسطة Maly مشاهدة المشاركة
      اتعلمت اية احكيلنا اصل احنا في اجازة

تعالوا نعمل يومين الاجازة دول كل واحد يدخل يحكي قصتة مع الفوركس مثلا

لو عايز يسأل في اي حاجة واحنا نجاوبة يبقي الموضوع عامل زي الكافية كدة وبعدين لما السوق يبدأ

نشتغل تاني مستنين مشاركتكم
      السلام عليكم جميعا واحد واحد
      معاكم عضو جديد مغربي
      اشكر فعلا صاحب هذا الكتاب و في ميزان حسناته ان شاء الله
      قعدت في الديمو 6 شهووور تقريبا و اكثر ربما سنه بعد ان كنت ناوي افتح الحساب الحقيقي صدمت من قبل البنوك المغربية عندما قالولي انه لا يمكن تحويل اموال الى الخارج و يااااا لها من صدمه هههه
      لكن الحمد لله علمت ان هناك بنوك الكترووونيه و حتى الان هي السبيل الوحيد لنا نحن المغاربه الا لمن فاز مثلا في مسابقه و الشركة اودعتها في حسابه فيمكنه المتاجره و استلام امواله
      تصوروا ليست لدينا حتى بطاقات الفيزا لكن مؤخرا اصدر بنك مغربي بطاقة فيزا لكنها لم ترضي الجميع لمصاريفها الكثيرة
      نرجع للفوركس المهم بعد شهور في الديمو وفي خلال كل هذه المده علمت ان من يريد النجاح اقصد الربح فكل واحد منا ما دخل الفوركس الا ليربح و من قال غير ذالك فقد كذب
      السبيل الوحيد للنجاح يا اخوان و الله هو السكالبينج,, يوميا نجد امامنا فرص كثييييرة و على عملة واحدة فقط و الميتاتريدر ما شاء الله مليييييئ بعملات اخرى يعني انا ليش اقعد استنى صفقة اسبوع او اسبوعين او ربما شهر كي احقق 200 الى 500 نقطه قد تصيب او قد لا تصيب
      بينما اصحاب السكالبينج تجده حقق ال 500 نقطه في اليوم نفسه يعني صفقات كثيره باهداف قصيييره
      و بعقود كبيرة و تكون عنده ادارة راس مال صارمه

بالتوفيق ان شاء الله

اخي العزيز
          ماهو السكالبينج ؟

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة
            اتعلمت اية احكيلنا اصل احنا في اجازة

تعالوا نعمل يومين الاجازة دول كل واحد يدخل يحكي قصتة مع الفوركس مثلا

لو عايز يسأل في اي حاجة واحنا نجاوبة يبقي الموضوع عامل زي الكافية كدة وبعدين لما السوق يبدأ

نشتغل تاني مستنين مشاركتكم
            خلاص ياباشا انا بحكى قصتى مع الفوركس واللى اتعلمتة بليل ان شاء الله
            وياريت لو فعلا يكون فيه موضوع زى كده وكل واحد يحكى قصتة مع الفوركس
            صدقنى هيكون اقوى موضوع فى العالم
            الفوركس النفسى وبكده كلنا نتعلم من بعض

المشاركة الأصلية بواسطة محمد منصور مشاهدة المشاركة
              اخي العزيز
              ماهو السكالبينج ؟
              السلام عليكم اولا اسف على التاخير
              السكالبينج هو صفقات قصيرة المدى يعني ممكن تفتح صفقة و تغلقها في نفس الدقيقه او اقل و بنقاط صغيرة قد لا تتعدى 10 الى 15 نقطه و يكون الدخول فيها بعقود كبيره او على حسب راس مالك

المهم ان هدف الصفقه قصييير و تذكر ان كلما كان هدف الصفقه صغيير زاد احتمال ضربه
              و السكالبينج هو عكس السوينج Swing اي صفقات طوييييلة المدى

اتمنى اني اكون و فقت في الشرح التوفيق
              سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

بالتوفيق إن شاء الله
                استغفر الله العظيم واتوب اليه

التقرير المفصل للمجنون للاسبوع كاملا
                  بدءنا بالدخول فى صفقة بيع بعد ظهور السهم وثباته
                  وحققنا 160 نقطة بعد ان ظهر السهم المعاكس شراء
                  ثم خرجنا على خسارة 80 نقطة بعد ان ظهر السهم المعاكس بيع
                  ومعنا الان من الاتجاه الاخير حوالى 50 نقطة الى الان
                  مجموع النقاط المحققة
                  160-80+50=130
                  اى جرخنا ب 130 نقطة حتى الان
                  اما بقى الصفقات فأنا اعمل على فريم الاربع ساعات ما عدا المجنون اتابع الساعة
                  وهذا الشكل المفصل والنتائج حتى الان

الملفات المرفقة

المشاركة الأصلية بواسطة medoram مشاهدة المشاركة
                    السلام عليكم اولا اسف على التاخير
                    السكالبينج هو صفقات قصيرة المدى يعني ممكن تفتح صفقة و تغلقها في نفس الدقيقه او اقل و بنقاط صغيرة قد لا تتعدى 10 الى 15 نقطه و يكون الدخول فيها بعقود كبيره او على حسب راس مالك

المهم ان هدف الصفقه قصييير و تذكر ان كلما كان هدف الصفقه صغيير زاد احتمال ضربه
                    و السكالبينج هو عكس السوينج swing اي صفقات طوييييلة المدى

اتمنى اني اكون و فقت في الشرح التوفيق

بارك الله فيك

تعريف اكثر من رائع

المشاركة الأصلية بواسطة amr-fx مشاهدة المشاركة
                      انا اتعلمت من النؤشر دة حاجة كنت مفتقدها راحة البال و المكسب الاجبارى كما قال مشرفنا الغالى مالى
                      بجد المؤشر دة امل لكل الخسرنين فى الفوركس
                      وربنا يديم علينا المكسب ان شاء اللة

يارب يديم الربح عليك يا عمووور

ولا تنسانا من دعائك بالله عليك

المشاركة الأصلية بواسطة medoram مشاهدة المشاركة
                        السلام عليكم جميعا واحد واحد
                        معاكم عضو جديد مغربي
                        اشكر فعلا صاحب هذا الكتاب و في ميزان حسناته ان شاء الله
                        قعدت في الديمو 6 شهووور تقريبا و اكثر ربما سنه بعد ان كنت ناوي افتح الحساب الحقيقي صدمت من قبل البنوك المغربية عندما قالولي انه لا يمكن تحويل اموال الى الخارج و يااااا لها من صدمه هههه
                        لكن الحمد لله علمت ان هناك بنوك الكترووونيه و حتى الان هي السبيل الوحيد لنا نحن المغاربه الا لمن فاز مثلا في مسابقه و الشركة اودعتها في حسابه فيمكنه المتاجره و استلام امواله
                        تصوروا ليست لدينا حتى بطاقات الفيزا لكن مؤخرا اصدر بنك مغربي بطاقة فيزا لكنها لم ترضي الجميع لمصاريفها الكثيرة
                        نرجع للفوركس المهم بعد شهور في الديمو وفي خلال كل هذه المده علمت ان من يريد النجاح اقصد الربح فكل واحد منا ما دخل الفوركس الا ليربح و من قال غير ذالك فقد كذب
                        السبيل الوحيد للنجاح يا اخوان و الله هو السكالبينج,, يوميا نجد امامنا فرص كثييييرة و على عملة واحدة فقط و الميتاتريدر ما شاء الله مليييييئ بعملات اخرى يعني انا ليش اقعد استنى صفقة اسبوع او اسبوعين او ربما شهر كي احقق 200 الى 500 نقطه قد تصيب او قد لا تصيب
                        بينما اصحاب السكالبينج تجده حقق ال 500 نقطه في اليوم نفسه يعني صفقات كثيره باهداف قصيييره
                        و بعقود كبيرة و تكون عنده ادارة راس مال صارمه

رحلة شاقة مع هذا السوق وياريت كلة يعمل زيك ويتعلم علي الديمو الاول

وسرد اكثر من رائع وفي انتظار سرد باقي رحلتك مع الفوركس

حلو جدا

افتحوا موضوع خاص بتجاربكم مع الفوركس القديمة والمتجددة

وكيف دخلت الفوركس ورؤيتك للفوركس سابقا واليوم وهكذا

تحياااتي

سؤال يا شباب

ليييييييييييه مافي صبايا يشتغلوا على الفوركس هههههههههههههه امززح والله ي

السؤال : هل فيه حد اقصى وحد ادنى في الطلوع والنزول للعملات في اليوم الواحد .. قرأت في احد المنتديات ان الحد الاقصى 150 نقطة ؟؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة wleed303 مشاهدة المشاركة
                              سؤال يا شباب

ليييييييييييه مافي صبايا يشتغلوا على الفوركس هههههههههههههه امززح والله ي

السؤال : هل فيه حد اقصى وحد ادنى في الطلوع والنزول للعملات في اليوم الواحد .. قرأت في احد المنتديات ان الحد الاقصى 150 نقطة ؟؟؟؟؟؟
                              لان الفوركس عاوز قلب جامد يستحمل الصدمات
                              وانت عارف بقى الصبايا قلوبهم ضعيفة
                              وان كنت اعرف اخت كريمة تعطى توصيات كمان فى احد المنتديات
                              وما شاء الله عليها بمية راجل

مفيش حد عايز يحكي قصتة مع الفوركس تاني

يعمل...
                                X