المؤشر السهل و20 نقطة يوميا في كل تداول

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: المؤشر السهل و20 نقطة يوميا في كل تداول

المشاركة الأصلية بواسطة elkorashe مشاهدة المشاركة
    هو انتى بتاخدى الكلام كوبى وبيست وانتى فاهما ولا ايه بالظبط انا مش فاهم هو ايه الى انتى محتاجاه من الى انتى شرحتيه ده انتى بتشرحى ان المؤشر او الاكسبيرت الى انتى حطاه هو الى بينقل البيانات من الميتا تريد الى ملف الاكسل واحنا محتاجين العكس
    يا اخى انا كاتبه ان الموضوع منقول ولم اقل انه شرحى واكيد فى طريقه احسن من كده فى الكلام وحضرتك لم تنتظر حتى اضع الموضوع كامل وبدات بالسخريه وحضرتك الى مش فاهم لان هذا بينقل من الميتاتريدر لملف الاكسيل وهذا ما اريده وان حضرتك وجدت ما يفيدك فى الشرح الذى ارفقته فلك مطلق الحريه وان لم تجد فا يريت بلاش يكون اسلوبنا كده وجزاك الله كل خير

المشاركة الأصلية بواسطة iris flower مشاهدة المشاركة
      يا اخى انا كاتبه ان الموضوع منقول ولم اقل انه شرحى واكيد فى طريقه احسن من كده فى الكلام وحضرتك لم تنتظر حتى اضع الموضوع كامل وبدات بالسخريه وحضرتك الى مش فاهم لان هذا بينقل من الميتاتريدر لملف الاكسيل وهذا ما اريده وان حضرتك وجدت ما يفيدك فى الشرح الذى ارفقته فلك مطلق الحريه وان لم تجد فا يريت بلاش يكون اسلوبنا كده وجزاك الله كل خير
      على فكرة انا مش قصدى اى حاجة وانا واخد بالى انك قاية انه منقول وانا اخدت بالى بردو ان انتى بتسعى انك تربطى بين الاكسل والميتا تريد فى سحب البيانات وانا رديت على الموضوع بتاعك وشكرتك جدا وشاف انك بتبزلى مجهود كبير وبردو انا مانكرتش حتى الاضافة الى انا ضفتها فى الموضوع انتى ليكى الفضل فيها لانى عدلت بس على الشت بتاعك وانا مش اقصد اى اسائة لحضرتك وعلى العموم انا اسف لو فهمتى حاجة غلط

ههههههههههههههههه حلو اوى كدا التانى ضرب الاستوب زى الفل اما نشوف ايه الجديد

استراتيجية رائعه و هي استراتيجية البروك اوت للفترة الاسيوية و لكن المشكله في هذه الاستراتيجية انها قد يتم التعرض لخسائر في حاجه دخول السيولة الاوربية ليتذبذب السعر بقوة

يجب التعامل معها بحرص لانها تكون لها بعض الفتره نتائجها سيئة فانا كنت اتعامل بها منذ فتره طويلة و لكني تفاجات انها في بعض الاحيان تكون غير موفقة

قد تكون الاهداف التي تفضلت بتحديدها مناسبة و لكن احيانا يكون الاستوب كبير نوعا ما

تقبل ودي و تقديري
          فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

از
            المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
            استراتيجية رائعه و هي استراتيجية البروك اوت للفترة الاسيوية و لكن المشكله في هذه الاستراتيجية انها قد يتم التعرض لخسائر في حاجه دخول السيولة الاوربية ليتذبذب السعر بقوة

يجب التعامل معها بحرص لانها تكون لها بعض الفتره نتائجها سيئة فانا كنت اتعامل بها منذ فتره طويلة و لكني تفاجات انها في بعض الاحيان تكون غير موفقة

قد تكون الاهداف التي تفضلت بتحديدها مناسبة و لكن احيانا يكون الاستوب كبير نوعا ما

تقبل ودي و تقديري
            حلو اوى كوس انك جيت احنا تابعنا الشارت لمدة 3 ايام وفعلا بينزف الصفقات بس ده بمجرد النظر طبعا للشارت واما جينا نطبق عملى على الحساب حصل التذبذب السؤال هنا بقا ازاى نقدر نتجنب التذبذب ده واكيد فى مؤشرات بتبين امته ممكن يحصل السيولة الاوربية تقدر تفيدنافى الموضوع ده

دخلت بيع على audusd من سعر 1.05332 دعواتكم بنجاح الصفقه

ههههههههههههههههه حلو اوى كدا التانى ضرب الاستوب زى الفل اما نشوف ايه الجديد
                الله يعوض .. بس قولي اي عملة الي انت داش عليها وضربت ستوب مرتين ؟؟؟؟
                عشان اشوف الخلل فين .... واحاول افيدك بتعمل ايه ...
                المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة

تقبل ودي و تقديري
                يشرفني مرورك استاذنا الغالي المصري ... واعتبر الورشة ورشتك ... وما شاء الله الشباب هنا شعلة من النشاط .. والتفاعل مع الورشة ..
                اكيد لا يوجد استيراتيجية خسرانة على طول او ربحانة على طول ... ولا تنسى اننا في نهاية السنة المالية ...
                - انا جربت الاستيراتيجية لفترة كافية ووجت فيها المحصلة النهائية ارباح والحمد لله .. وان كان اليوم بالذات في تذبذب فهذا معناه ان غدا سوف تتحقق اهداف اليوم بلا شك .. من واقع تجربة سابقة ..
                - بالنسبة للستوب لن يكون كبيرا للاننا لن ندخل على صفقة الاستوب بتاعها اقل من 10 نقاط وكذلك لن ندخل على صفقة الاستوب بتاعها تجاوز 60 نقطة ..
                - ان شاء الله اقوم بشرح اكثر تفصيلا في اليومين القادمين للاستوب وطريقة الدخول بالتفصيل
                - ننتظر مرورك يا استاذي الغالي المصري
                از
                حلو اوى كوس انك جيت احنا تابعنا الشارت لمدة 3 ايام وفعلا بينزف الصفقات بس ده بمجرد النظر طبعا للشارت واما جينا نطبق عملى على الحساب حصل التذبذب السؤال هنا بقا ازاى نقدر نتجنب التذبذب ده واكيد فى مؤشرات بتبين امته ممكن يحصل السيولة الاوربية تقدر تفيدنافى الموضوع ده
                الامر لا يحتاج الى مؤشرات وإنما هذه استيراتيجية رقمية تعتمد على الفترة ما بين الساعة 2 والساعة 9 واخذ الهاي واللو ووضع الاوامر المعلقة للبيع والشراء.. ثم متابعة الصفقات وتحريك الاستوب .
                وكما لاحظت ان الارباح تتحقق في وسط او نهاية اليوم على اكبر تقدير ونادرا ما ننتظر لليوم التالي للحصول الى الارباح ..
                المشاركة الأصلية بواسطة ahmed365 مشاهدة المشاركة
                دخلت بيع على audusd من سعر 1.05332 دعواتكم بنجاح الصفقه
                بالتوفيق ان شاء الله ... والله يرزقك من واسع فضلة
                اخوي احمد كما اتفقنا من قبل ندخل بيع عند كسر اللو وهو (1.05402) لكي يتم اخذ الارباح من بدايتها .. ولا تحاول تلاحق الربح بهذه الطريقة ..
                في عالم التداول الطريق الصحيح للنجاح هو : الالتزام بقانون تسير عليه وتلتزم به ...
                الله المستعان والحمد لله رب العالمين

شكرا اخي تساهيل على النصيحة . ولكني ترددت قليلا في الدخول عند السعر الذي ذكرته وفضلت الدخول بعد اغلاق الشمعه حتى يتأكد لي مسار الترند . اما بالنسبة لملاحقة السعر فأنا لا الاحق السعر الا بعد تحقيق الهدف وثم اضع ستوب عند الهدف فأذا ارتد السعر فستغلق الصفقه عند الهدف وبهذا حققت الربح

الاخ احمد مبروك الاهداف
                    وخل الهدف على بحدود 20 نقطة
                    واذا وصل الهدف 15 نقطة حط الاستوب على ربح 10 نقاط
                    مرفق لك صورة من الشارت من مكان دخولك والهدف 20 نقطة
                    حاول الخروج على ربح او الخروج بربح 10 نقاط فقط

الله المستعان والحمد لله

اغلقت الصفقه على ربح 55 نقطه . الحمدلله

اغلقت الصفقه على ربح 55 نقطه . الحمدلله
                        مبروك الف الف مبروك
                        ان شاء الله اهداف مستمرة على طول
                        في المرات القادمة يرجى الالتزام بقوانين التداول
                        بس هو الزاي 55 نقطة انت داخل من فين وصكرت فين
                        التعديل الأخير تم بواسطة تساهيل; 2012 - 12 - 13, 21:12. سبب آخر: تعديل

كنت ادخل واحدد هدف وعندما يتحقق احدد هدف اخر من نفس نقطة تحديد الهدف الاول
                          الملفات المرفقة

بص هو انا الغلطة عندى جت فى ان السعر ارتد واخترق الاستبو لوس بنقطة او بنقطتين ورجع تانى لمساره الطبيعى اكيد الخلل فى تحديد الاستوب لوس لان العملتين الى ضربوا معاة الاستوب هما الى حققوا اهدافهم دلواتى الباوند دولار والاسترالى دولار

مبروك للاخ احمد وبالتوفيق وللامام دائما ومش معنى ان فى خساير ان الاستراتيجية مش كويسة بالعكس هى كويسة جدا ولما يحصل الى حصل ده يوم فى الاسبوع مع السيولة الاوروبية زى ما قال مشرفنا العزيز المصرى مش مشكلة انما باقى الاسوبع بيكون فى نتائج كويسة والله المستعان وبردو جارى التجربة تانى ومتابع معاكم مش معنى الخسار اننا خلاص مش هنحاول تانى

اكثر ما أعجبني في هذه الورشه هو أصرار القائمين عليها للخروج بأفضل النتائج . اسأل الله ان يوفقكم لما فيه الخير لنا جميعا

كنت ادخل واحدد هدف وعندما يتحقق احدد هدف اخر من نفس نقطة تحديد الهدف الاول
                                مبروك الاهداف ومجهود جميع بارك الله فيك
                                بص هو انا الغلطة عندى جت فى ان السعر ارتد واخترق الاستبو لوس بنقطة او بنقطتين ورجع تانى لمساره الطبيعى اكيد الخلل فى تحديد الاستوب لوس لان العملتين الى ضربوا معاة الاستوب هما الى حققوا اهدافهم دلواتى الباوند دولار والاسترالى دولار
                                مفيش اي خطأ هو كده الحسابات كلها مضبوطه .. والي حدث هو الحاقة الطبيعية
                                * ارفقت لك صورة شارت الباوند والاسترالي وعليهم الشرح بالتفصيل واذا كنت كملت الصفقات مثل ماهو مذكور بالاستيراتيجية كان حصلت على ربح او انك خرجت بالتعادل لا ربحان ولا خسران

مبروك للاخ احمد وبالتوفيق وللامام دائما ومش معنى ان فى خساير ان الاستراتيجية مش كويسة بالعكس هى كويسة جدا ولما يحصل الى حصل ده يوم فى الاسبوع مع السيولة الاوروبية زى ما قال مشرفنا العزيز المصرى مش مشكلة انما باقى الاسوبع بيكون فى نتائج كويسة والله المستعان وبردو جارى التجربة تانى ومتابع معاكم مش معنى الخسار اننا خلاص مش هنحاول تانى
                                شكرا جزيلا لاهتمامك باخوتك في المنتدى .. وكلنا ان شاء الله في سفينة واحده تسير في هذا العالم (عالم الفوريكس) ونسعى ان نصل الى شواطيء الربح والاهداف.
                                الرد باللون الاخضر داخل الاقتباس
                                اكثر ما أعجبني في هذه الورشه هو أصرار القائمين عليها للخروج بأفضل النتائج . اسأل الله ان يوفقكم لما فيه الخير لنا جميعا
                                بارك الله فيك اخوي العزيز احمد

الباوند

الاسترالي

يعمل...
                                X