رحلة Mission Impossible بمخاطرة 100%

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: رحلة Mission Impossible بمخاطرة 100%

صفقة موفقة

لك الشكر يا غالي

اخي الكريم النووي

استفسار : هل هناك علاقة بين الزوجين استرالي دولار والباوند دولار ؟؟؟؟

يعني صعود الاسترالي يقابله هبوط الباوند والعكس صحيح .

هل ما لاحظته انا صحيح ؟؟؟؟

لأني بصراحة دخلت شراء في صفقتك ودخلت بيع على الباوند ولأن الباوند في حالة تشبع بيع على rsi 30 احسست بالخوف من هبوط الاسترالي وخرجت منه على خسارة صغيرة والحمد لله 40 سنت ،

وسبحان الله بعدما خرجت من الصفقة هبط الباوند وارتفع الاسترالي ولكن كله ارزاق .

فهل هناك علاقة بينهم ....

شكرا جزيلا لك
      يقول ابن القيم رحمه الله :

تالله ما عدا عليك العدو إلا بعد أن تخلى عنك المولى ,

فلا تظن أن العدو غلب ولكن الحافظ أعرض

يبدو انهم كانو منتظرين حتى نخرج ليصعد السعر

يا سبحان الله لك الحمد رب العالمين على كل شى ء

بالنسبة لاخى اللى بيسال على العقود يمكنك متابعة الحساب الديمو حتى تتعرف على اللوت

البيانات موجودة بالصفحة 8 واى استفسار انا بالخدمة

المشاركة الأصلية بواسطة ابو عبيده الشامي مشاهدة المشاركة
          اخي الكريم النووي

استفسار : هل هناك علاقة بين الزوجين استرالي دولار والباوند دولار ؟؟؟؟

يعني صعود الاسترالي يقابله هبوط الباوند والعكس صحيح .

هل ما لاحظته انا صحيح ؟؟؟؟

لأني بصراحة دخلت شراء في صفقتك ودخلت بيع على الباوند ولأن الباوند في حالة تشبع بيع على rsi 30 احسست بالخوف من هبوط الاسترالي وخرجت منه على خسارة صغيرة والحمد لله 40 سنت ،

وسبحان الله بعدما خرجت من الصفقة هبط الباوند وارتفع الاسترالي ولكن كله ارزاق .

فهل هناك علاقة بينهم ....

شكرا جزيلا لك
          لا يوجد علاقة سوى ارتباطهما بالدولار والمفروض يكون اتجاهم واحد وليس عكس بعض ولكن هذا سوق بنشوف فية كل جديد وغريب

حركة الاسترالى اليوم كانت غريبة السوق كلو كان صعود وهو كان واقف محلك سر ولكن الحمد لله خرجنا بمكسب واقتربنا من اول تدبيلة

مش باقولك ساحر
            مبروك الصفقة
            ومش نصيبنا باقيتها
            الحمد لله على كل حال
            اصلى انا المرة دى لحقتك
            اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
            اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

المشاركة الأصلية بواسطة waad-fagr مشاهدة المشاركة
              مش باقولك ساحر
              مبروك الصفقة
              ومش نصيبنا باقيتها
              الحمد لله على كل حال
              اصلى انا المرة دى لحقتك

انتى مشكلة بجد ههههههههههههههههههههههه

كدة ليكى 3 صفقات ونص

والنص قبل ال 3

الحمد لله مدخلتش ولا صفقه
                هههههههههههه
                بس معوضه خير
                ومتابع من الاسبوع القادم بإذن الله
                .." ضارب كما تري وليس كما تعتقد "..

... متوكلا علي الله سبحانه وتعالي ...

لا تحدث الناس كيف ستنجح
                بل حدثهم بعد نجاحك كيف نجحت !!
                اضغط هنا واوعدك هتكسب بجد والله

السلام عليكم سيد وائل
                  حقيقة أنا تفاجأت بالنسبه ليوم الجمعه بأنك وضعت توصيه ..
                  علما بأن حضرتك قلت بأنه مواعيد التوصيه هي أيام الثلاثاء والأربعاء والخميس فقط
                  و ساعات التوصيه هي الساعه 23 بتوقيت القاهره لمعرفة أتجاه الزوج و الساعه 2 فجرا بتوقيت القاهره تضع التوصيه للزوج .. فهل أنا متابع صح أم هناك تغييرات لم أفهمها.

وسؤال ثاني وهو بالنسبه لي مهم جدا جدا .. ما مدى نجاح هذه التوصيات بمعنى هل حضرتك جربتها بالسابق لوحدك ؟؟ وما مدى نجاحها ؟؟؟
                  سبب سؤالي هو أني نويت بأذن الله أن أدخل معاك من الأسبوع القادم بمبلغ ألفين دولار و حابب أن أكون على درايه بكل شيء بالنسبه لهذه التوصيات..

و أعتذر للأطاله لكن هناك سؤال اخير ... بالنسبه لهذه التوصيات كم أعلى عدد نقاط عكس عليك الزوج من فتره تجربتك لهذه الطريقه..

شكرا باش مهندس وائل وأتمنى لك يوم سعيد

المشاركة الأصلية بواسطة FOREX GRILL مشاهدة المشاركة
                    السلام عليكم سيد وائل
                    حقيقة أنا تفاجأت بالنسبه ليوم الجمعه بأنك وضعت توصيه ..
                    علما بأن حضرتك قلت بأنه مواعيد التوصيه هي أيام الثلاثاء والأربعاء والخميس فقط
                    و ساعات التوصيه هي الساعه 23 بتوقيت القاهره لمعرفة أتجاه الزوج و الساعه 2 فجرا بتوقيت القاهره تضع التوصيه للزوج .. فهل أنا متابع صح أم هناك تغييرات لم أفهمها.

وسؤال ثاني وهو بالنسبه لي مهم جدا جدا .. ما مدى نجاح هذه التوصيات بمعنى هل حضرتك جربتها بالسابق لوحدك ؟؟ وما مدى نجاحها ؟؟؟
                    سبب سؤالي هو أني نويت بأذن الله أن أدخل معاك من الأسبوع القادم بمبلغ ألفين دولار و حابب أن أكون على درايه بكل شيء بالنسبه لهذه التوصيات..

و أعتذر للأطاله لكن هناك سؤال اخير ... بالنسبه لهذه التوصيات كم أعلى عدد نقاط عكس عليك الزوج من فتره تجربتك لهذه الطريقه..

شكرا باش مهندس وائل وأتمنى لك يوم سعيد
                    مهو تحديد الاتجاة بيكون فعلا الخميس والدخول صباح الجمعة وهكذا
                    نجاح التوصيات متوقف على عدة عوامل اهمها ضبط نفسيتى الخاصة اثناء المتاجرة وعدم التهور اواستعجال الدخول
                    واكيد مش هعمل رحلة بخطورة عالية ومكنش مجرب الاستراتيجية بمعنى انى مش هجرب فيكم يعنى
                    لانى بالفعل داخل معاكم
                    انا بالفعل اعمل على هذة النوعيات من الاستراتيجيات ولكن اراعى راس المال
                    ومتستغربش انا بدرس الثلاث صفقات قبل دخول الاسبوع التالى بدليل انى فى بداية الاسبوع الماضى قلت للجميع ربما لا يوجد الاسبوع دة توصيات وممكن يتوفر توصية واحد وكلكم شاهدتم حركة السوق

اما موضوع انك تدخل بالفين دولار دة انت متحمل المسؤلية بتاعة نفسك
                    احنا داخلين ب 200 دولار ودول مكسب وفائضين عن الحاجة يعنى لا يؤثرو فى شىء اما لو كان ال 2000 دولار زيادة عن حاجتك ومكسب سابق تفضل بالدخول

بالنسبة لسؤالك الاخير: خلال فترة ال5 توصيات السابقة وهى تعتبر كلها ناجحة بفارق اننا خرجنا مبكرا من توصياتين
                    اما لو كنا سبناهم كان هيبقى 5 توصيات ناجحة بمجموع 100 نقطة

طبعا خلال اول 3 توصيات كان اقصى انعكاس 10 نقاط منهم الاسبريد يعنى 6 نقاط فقط ويذهب السعر الى الهدف
                    بالنسبة للتوصية الرابعة مكنش فية انعكاس وخرجنا قبلة
                    التوصية الخامسة وصل الانعكاس الى 35 نقطة اعتقد وكان السبب انى دخلت التوصية وكان المفروض لا ادخل لان بعد تحديد الاتجاة استهلك السعر لاعلى حوالى 17 نقطة
                    وكان على الانتظار قليلا بمعنى لو اخرنا الدخول ساعة كان مش هيبقى هناك انعكاس

على مدارتجربتى اقصى انعكاس كان نصف قيمة المارجن

واخير اقولك ان هذا سوق ومفيش حاجة مضمونة انا اجتهد واطلب من الله التوفيق ومش شرط ما فعلتة قديما يتحقق مرة اخرى ولكننى اطمع فى كرم الله عز وجل

واجازة سعيدة عليكم جميعا

المشاركة الأصلية بواسطة elsayed elghitany مشاهدة المشاركة
                      الحمد لله مدخلتش ولا صفقه
                      هههههههههههه
                      بس معوضه خير
                      ومتابع من الاسبوع القادم بإذن الله
                      يا عم سيد احنا نعملك رحلة مخصوصة انت وام وعد

منورنا حبيبى ومنتظرك الاسبوع القادم

راح ااكوون معاكم من الاسبوع الجاي ان شاء الله .. بالتوفيق

المشاركة الأصلية بواسطة el@nawawy مشاهدة المشاركة
                          مهو تحديد الاتجاة بيكون فعلا الخميس والدخول صباح الجمعة وهكذا
                          نجاح التوصيات متوقف على عدة عوامل اهمها ضبط نفسيتى الخاصة اثناء المتاجرة وعدم التهور اواستعجال الدخول
                          واكيد مش هعمل رحلة بخطورة عالية ومكنش مجرب الاستراتيجية بمعنى انى مش هجرب فيكم يعنى
                          لانى بالفعل داخل معاكم
                          انا بالفعل اعمل على هذة النوعيات من الاستراتيجيات ولكن اراعى راس المال
                          ومتستغربش انا بدرس الثلاث صفقات قبل دخول الاسبوع التالى بدليل انى فى بداية الاسبوع الماضى قلت للجميع ربما لا يوجد الاسبوع دة توصيات وممكن يتوفر توصية واحد وكلكم شاهدتم حركة السوق

اما موضوع انك تدخل بالفين دولار دة انت متحمل المسؤلية بتاعة نفسك
                          احنا داخلين ب 200 دولار ودول مكسب وفائضين عن الحاجة يعنى لا يؤثرو فى شىء اما لو كان ال 2000 دولار زيادة عن حاجتك ومكسب سابق تفضل بالدخول

بالنسبة لسؤالك الاخير: خلال فترة ال5 توصيات السابقة وهى تعتبر كلها ناجحة بفارق اننا خرجنا مبكرا من توصياتين
                          اما لو كنا سبناهم كان هيبقى 5 توصيات ناجحة بمجموع 100 نقطة

طبعا خلال اول 3 توصيات كان اقصى انعكاس 10 نقاط منهم الاسبريد يعنى 6 نقاط فقط ويذهب السعر الى الهدف
                          بالنسبة للتوصية الرابعة مكنش فية انعكاس وخرجنا قبلة
                          التوصية الخامسة وصل الانعكاس الى 35 نقطة اعتقد وكان السبب انى دخلت التوصية وكان المفروض لا ادخل لان بعد تحديد الاتجاة استهلك السعر لاعلى حوالى 17 نقطة
                          وكان على الانتظار قليلا بمعنى لو اخرنا الدخول ساعة كان مش هيبقى هناك انعكاس

على مدارتجربتى اقصى انعكاس كان نصف قيمة المارجن

واخير اقولك ان هذا سوق ومفيش حاجة مضمونة انا اجتهد واطلب من الله التوفيق ومش شرط ما فعلتة قديما يتحقق مرة اخرى ولكننى اطمع فى كرم الله عز وجل

واجازة سعيدة عليكم جميعا
                          شكرا أستاذ وائل
                          وبأذن الله من يوم الثلاثاء فجرا حكون معاك ... يا رب الستر والعافيه

جزاك الله خيرا ونسال الله لنا ولكم سعة الرزق والبركة فيه

الف مبروك الارباح لكل من يتابع الرحلة ، مع اني كل شوي بفتح اتابع الجديد اذا نزلت توصيات مابلحقك ، عموما ان شاء الله التوصية القادمة اكون معكم .

بس ياريت تحدد ماهي اغلب الاوقات الي بتحدد وقت رفع التوصية لأستطيع المتابعة اول بأول ؟

المشاركة الأصلية بواسطة basom_59 مشاهدة المشاركة
                                جزاك الله خيرا ونسال الله لنا ولكم سعة الرزق والبركة فيه
                                لك بمثل دعوتك واهلا بيك معانا

المشاركة الأصلية بواسطة khal1d مشاهدة المشاركة
                                الف مبروك الارباح لكل من يتابع الرحلة ، مع اني كل شوي بفتح اتابع الجديد اذا نزلت توصيات مابلحقك ، عموما ان شاء الله التوصية القادمة اكون معكم .

بس ياريت تحدد ماهي اغلب الاوقات الي بتحدد وقت رفع التوصية لأستطيع المتابعة اول بأول ؟
                                الله يبارك فيك اخى هناك حساب تجريبى هتلاقى البيانات فى الصفحة الاولى
                                بالنسبة للتوصيات راقب الموضوع من الساعة 9 جرينتش مساء يتم وضع الاتجاة الصفقة وننتظر منطقة افضل للدخول بعدها
                                من ساعتين الى ثلاثة
                                التوصيات بتكون مساء الاثنين صباح الثلاثاء
                                مساء الثلاثاء صباح الاربعاء
                                مساء الاربعاء صباح الخميس
                                واحيانا يكون هناك توصية مساء الخميس صباح الجمعة

يعنى التوصيات بتكون بواقع من توصية الى 3 توصيات اسبوعية

يعمل...
                                X