استفسار للاهمية لاستاذنا الفاضل كاش يو

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استفسار للاهمية لاستاذنا الفاضل كاش يو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

معلش يا جماعة استحملونى فى الاسئلة بتاعتى بما انى مبتدأ وانا عارف ان عندكوا سعة صدر:021:

انا عندى شوية اسئلة كده وسامحونى على الاطالة

1 - انا لحد دلوقت شغال فى الحساب التجريبى فى برنامج ميتا تريدر والبرنامج بصراحة ممتاز انا فتحت الحساب التجريبى اللى هو المينى اللى ب 3000 ده دلوقت عايز اعرف انا النقطة او البوينت اللى بعملها هنا بيكون سعرها قد ايه فى الازواج الرئيسية

2 - عايز اعرف لو فتحت حساب ب 1000 دولار مثلا عايز اعرف بردوا هتكون قيمة البوينت قد ايه فى الحساب الحقيقى اللى هفتحه بالمبلغ فى الاربع عملات الرئيسين بردوا

3 - عايز اعرف ايه هو volum اللى بيكون مكتوبلى لما باجى اعمل امر شرا او بيع فى الميتا تريدر ده مع العلم ان هو على طول عندى 0.10 ولو بيأثر فى قيمة البوينت بيخلى سعرها قد ايه لو زاد او قل

4 - عايز اعرف انا لو فتحت حساب تبع شركة fxsol بيكون متاح ليا انى استخدم برنامج الميتا تريدر ولا لا لانى بصراحة اشتغلت عليه فى الحساب التجريبى كتير وهو تقريبا كويس جدا

5 - انا سمعت ان علشان اشتغل على الميتا تريدر بدفع 100 دولار فى الشهر تقريبا عايز اعرف الكلام ده صحيح ولا لا يعنى بيكون بفلوس ولا من حقى انى اشتغل عليه عادى لما اعمل حساب فى ال fxsol مجانا

6 - عايز اعرف انا دلوقت فى الحساب التجريبى بعمل اوردرات شرا وبيع كتير اوى فى اليوم عايز اعرف فى الحساب الحقيقى بيكون ليا عدد معين اعمله من اوردرات الشرا والبيع ولا open زى مانا شغال فى الحساب الديمو ده

7 - عايز اعرف الفرى مارجن اللى هيكون متاحلى لو فتحت حساب ب 1000 دولار هيكون قد ايه لو على حساب فوليم 0.10 بردوا زى مانا شغال على التجريبى وبردوا بيفرق ولا لا لو زاد الفوليم او قل مع التوضيح ولو بمثال واحد

ااااااااااااااااااااااااااااااااسف على الاطالة والله العظيم عارف ان تقريبا دى اكتر اسئلة فى المنتدى فى موضوع واحد بس سامحونى والله لسه مبتدئ وعايز وعارف ان المنتدى هنا الناس اللى فيه كويسة جدا وعلى اعلى مستوى وربنا يجعله فى ميزان حسناتكم

رد: استفسار للاهمية لاستاذنا الفاضل كاش يو

اهلا ومرحبا بك

1 - انا لحد دلوقت شغال فى الحساب التجريبى فى برنامج ميتا تريدر والبرنامج بصراحة ممتاز انا فتحت الحساب التجريبى اللى هو المينى اللى ب 3000 ده دلوقت عايز اعرف انا النقطة او البوينت اللى بعملها هنا بيكون سعرها قد ايه فى الازواج الرئيسية
    ممكن يكون سعرها 1$ او 30$ حسب اختيارك لحجم الوحده .
    2 - عايز اعرف لو فتحت حساب ب 1000 دولار مثلا عايز اعرف بردوا هتكون قيمة البوينت قد ايه فى الحساب الحقيقى اللى هفتحه بالمبلغ فى الاربع عملات الرئيسين بردوا
    نفس الاجابه حسب اختيارك انت لحجم الوحده والافضل ان تكون 0.1 يعين النقطه ب1 دولار وبالنسبه للعملات الرئيسيه لا تختلف .
    3 - عايز اعرف ايه هو volum اللى بيكون مكتوبلى لما باجى اعمل امر شرا او بيع فى الميتا تريدر ده مع العلم ان هو على طول عندى 0.10 ولو بيأثر فى قيمة البوينت بيخلى سعرها قد ايه لو زاد او قل.

الفاليوم هو حجم العقد يعني المكتوب لك 0.1معناه النقطه ا$ ويمكن تزيدها حسب رغبتك .

4 - عايز اعرف انا لو فتحت حساب تبع شركة fxsol بيكون متاح ليا انى استخدم برنامج الميتا تريدر ولا لا لانى بصراحة اشتغلت عليه فى الحساب التجريبى كتير وهو تقريبا كويس جدا

نعم تستطيع افتح حساب تجريبي وتعمل عليه عادي ما فيه اي مشكله .

5 - انا سمعت ان علشان اشتغل على الميتا تريدر بدفع 100 دولار فى الشهر تقريبا عايز اعرف الكلام ده صحيح ولا لا يعنى بيكون بفلوس ولا من حقى انى اشتغل عليه عادى لما اعمل حساب فى ال fxsol مجانا.

تشتغل عليه عادي بدون دفع وومكن كل شهر تفتح جديد بكل سهوله .

6 - عايز اعرف انا دلوقت فى الحساب التجريبى بعمل اوردرات شرا وبيع كتير اوى فى اليوم عايز اعرف فى الحساب الحقيقى بيكون ليا عدد معين اعمله من اوردرات الشرا والبيع ولا open زى مانا شغال فى الحساب الديمو ده .

مثلما تريد تعمل

7 - عايز اعرف الفرى مارجن اللى هيكون متاحلى لو فتحت حساب ب 1000 دولار هيكون قد ايه لو على حساب فوليم 0.10 بردوا زى مانا شغال على التجريبى وبردوا بيفرق ولا لا لو زاد الفوليم او قل مع التوضيح ولو بمثال واحد.

مثل انت شغال في البرنامج التجريبي وكل شركه لها شروطها .

اتمنالك التوفيق

اللَّهُمَّ فَارِجَ الْهَمِّ ، كَاشِفَ الْغَمِّ ، مُجِيبَ دَعْوَةِ المُضطَرِّينَ ، رَحْمنَ الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَرَحِيمَهُمَا أَنْتَ تَرْحَمُنا فَارْحَمْنِا بِرَحْمَةٍ تُغْنِينا بِهَا عَنْ رَحْمَةِ مَنْ سِوَاكَ
    Arabic Broker
    المتابعه عبر توينر
    https://twitter.com/usamafayyad

رد: استفسار للاهمية لاستاذنا الفاضل كاش يو

الف شكر اخى كاش يوم على سرعة ردك واهتمامك بالموضوع واثابك الله عنا خيرا ان شاء الله والف شكر للتوضيح

يعمل...
      X