السقوط المنتظر لليورو دولار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

رد: السقوط المنتظر لليورو دولار

المشاركة الأصلية بواسطة باقي^تحبني مشاهدة المشاركة
    أخي الكريم ... لماذا تعتبره ذم ؟ ولماذا تعتبره تشهير ؟ ... لا تدع الشيطان يفرح ...

كل ما هنالك أن هناك موضوع اخر لليورو دولار وذكرت سبب افرادي لهذا الموضوع حيث ان وجهات النظر تختلف ... فقط لا غير ... لم اذكرك بسيئه ولم اقدح فيك ... لا أدري لم كل هذا!!!

اما حديثك عن النماذج المختلفه ... فيوجد سبب واحد على الاقل يجعلنا نستبعده

البنيه الأساسيه للموجه هي الفيصل ... فان كنت تظنها دافعه ... بينما بنيتها ثلاثيه فهذا يخالف الشروط ... من نظره واحده أستبعد السيناريو الاول والثاني ... ساوضح لك ما اقصده في الرد التالي

تحياتي للجميع
    اخوكم باقي^تحبني

حركه اتجاهيه + بنيه ثلاثيه للموجات + تماثل بين الموجتين الثانيه والرابعه ...

فنسبة السقوط لليورودولار عالية جدا ...

تحياتي للجميع
    أخوكم باقي^تحبني
    الملفات المرفقة

حركه اتجاهيه + بنيه ثلاثيه للموجات + تماثل بين الموجتين الثانيه والرابعه ...

فنسبة السقوط لليورودولار عالية جدا ...

تحياتي للجميع
      أخوكم باقي^تحبني
      دخول بيع اخر من 1.3040

بعد ضرب الوقف السابق

والوقف 1.3072

والهدف ما تغير 1.2328

تحياتي للجميع
      اخوكم باقي^تحبني

طيب يا اخوه ليه نشد مع بعض من غير تجريح فى حد ومن غير حكايه التوصيات والكلام الهجص ده خلونا نعقل الامور شويه

اولا انا مبشتغلش على اليورو دولار ده خالص وده زوج انا شايفه ممل
        لكن بما انكم عاوزين حكم من الموجات :033:

على فكره انا بعز الناس اللى بتحلل باليوت جداا وليهم معزه خالص جوه قلبى :043:

اخونا rinchi شايف ان الزوج فيه صعود على المدى القريب والصعود ده تم خلاص يبقى كلامه كان صح وكان فيه موجه اصليه فلات خلص الA واتمنى تحللها مره تانيه لتتأكد ان البى انتهت ودخلت فى السى الهابطه ده كان تحليله ولغايه دلوقتى تمااام :045:

اخونا باقي^تحبني : شايف ان الزوج فيه هبوط مدى متوسط .. تمااام انا متفق معاك ان فيه هبوط وممكن على تحليلك انها تكون الرابعه بالفعل خصوصا ان التانيه كان تصحيح زجزاج والرابعه هنا خلفيه يبقى تمااام ... الخامسه هنا احتمال كبير انها تبقى قويه وحاده جداا فى الهبوط

نقط طبعا فيصل بينى وبينك : النقطه 1.3079 و1.3300 يعنى 1.3300 بعيده شويه الى حد ما بس دى نقط قويه طبعا

وبس وهدوا اعصابكم كده وخليكم ريلاكس يا انما والله هزعل ومعدتش ادخل هنا تانى:001: وانتوا حرين بقى انا ثروه قوميه يا بنى انتا وهو :dft011:

المشاركة الأصلية بواسطة mohands_moslim مشاهدة المشاركة
          طيب يا اخوه ليه نشد مع بعض من غير تجريح فى حد ومن غير حكايه التوصيات والكلام الهجص ده خلونا نعقل الامور شويه

اخونا rinchi شايف ان الزوج فيه صعود على المدى القريب والصعود ده تم خلاص يبقى كلامه كان صح وكان فيه موجه اصليه فلات خلص الa واتمنى تحللها مره تانيه لتتأكد ان البى انتهت ودخلت فى السى الهابطه ده كان تحليله ولغايه دلوقتى تمااام :045:

اخونا باقي^تحبني : شايف ان الزوج فيه هبوط مدى متوسط .. تمااام انا متفق معاك ان فيه هبوط وممكن على تحليلك انها تكون الرابعه بالفعل خصوصا ان التانيه كان تصحيح زجزاج والرابعه هنا خلفيه يبقى تمااام ... الخامسه هنا احتمال كبير انها تبقى قويه وحاده جداا فى الهبوط

نقط طبعا فيصل بينى وبينك : النقطه 1.3079 و1.3300 يعنى 1.3300 بعيده شويه الى حد ما بس دى نقط قويه طبعا

وبس وهدوا اعصابكم كده وخليكم ريلاكس يا انما والله هزعل ومعدتش ادخل هنا تانى:001: وانتوا حرين بقى انا ثروه قوميه يا بنى انتا وهو :dft011:
          لا تكبر الموضوع وسحابة صبف مرت وتسعدنا مشاركاتك لا احمل تجاهك ايو ضغينه لكن عندي نصحيحة
          عندما تكون واثقا في نزول او صعود موجة لا تسبق صناع السوق بل ترقب تكوين الشمعه وادخل حتى لا تروح قريشاتك في الستوبات

المشاركة الأصلية بواسطة mohands_moslim مشاهدة المشاركة

اخونا rinchi شايف ان الزوج فيه صعود على المدى القريب والصعود ده تم خلاص يبقى كلامه كان صح وكان فيه موجه اصليه فلات خلص الa واتمنى تحللها مره تانيه لتتأكد ان البى انتهت ودخلت فى السى الهابطه ده كان تحليله ولغايه دلوقتى تمااام :045:

اهلا وسهلا بالثروه القوميه ... وحياك الله ونورت محلك

واتفق معك بقوة الهبوط حيث ان بعد نهاية نموذج المثلث ستكون العاصفه ... ولهذا ترى هذا الدخول المتكرر على الزوج حتى امسك بهذه الفرصه الذهبيه

المشاركة الأصلية بواسطة rinchi مشاهدة المشاركة
              لا تكبر الموضوع وسحابة صبف مرت وتسعدنا مشاركاتك لا احمل تجاهك ايو ضغينه لكن عندي نصحيحة
              عندما تكون واثقا في نزول او صعود موجة لا تسبق صناع السوق بل ترقب تكوين الشمعه وادخل حتى لا تروح قريشاتك في الستوبات
              الفرص الذهبيه تستحق ما لا يستحق غيرها :045: ...

انا لا اضع استوب :005:
                صناع السوق اللى بيمشوا على كلامى يا غالى :dft010:

ممكن حضرتك مشوفتش تحليلاتى قبل كده سواء رقميه او كلاسيكيه او موجيه :dft012:

تأكد انى لما بحط خط رأسى فى الشارت وخط افقى الزوج بيكون عنده :dft012:

تحياااتى وتقديرى :043:

اهلا وسهلا بالثروه القوميه ... وحياك الله ونورت محلك

واتفق معك بقوة الهبوط حيث ان بعد نهاية نموذج المثلث ستكون العاصفه ... ولهذا ترى هذا الدخول المتكرر على الزوج حتى امسك بهذه الفرصه الذهبيه
                  حياك وبياك البارى وان شاء الله موفق مع اليورو :043:

تحياتي
                    حقيقتا انا فرحان بهذا النقاش الفعال و الخلاف لا يفسد للود قضية
                    انتم في هذا المنتدى كلكوا خير و بركة
                    على كل الي واثق من هبوط اليورو امام الدولار بناءا على استنتاجات تقنية او اخبار اقتصادية يدخل بصفقة بيع
                    و اللي متخوف و قريشاتو مش ولا بد ... بلاش خيرها بغيرها
                    و لكم مني احر السلام
                    وفقكم الله
                    ليس هناك من هو أكثر بؤساً من المرء الذي أصبح اللا قرار هو عادته الوحيدة
                    الحياة إما أن تكون مغامرة جرئيه ... أو لا شيء .. هيلين كيلر

اتخذ قرارك و توكل على الله الواحد الأحد

" اللهم لا أسألك رد القضاء انما أسألك الطف فيه "

مراقبه عن كثب

كسر للضلع b - d ... وكسر للترند الموصول بين الموجتين الثانيه والرابعه للموجه الخامسه من الموجه c للضلع الأخير للموجه e ....
                      الملفات المرفقة

مراقبه عن كثب

كسر للضلع b - d ... وكسر للترند الموصول بين الموجتين الثانيه والرابعه للموجه الخامسه من الموجه c للضلع الأخير للموجه e ....
                        ربي ان شاء الله يوفقنا واياك متابعه حية واثبت نفسك من اول موضوع اهلا وسهلا بك

المشاركة الأصلية بواسطة alsukhni مشاهدة المشاركة
                          تحياتي
                          حقيقتا انا فرحان بهذا النقاش الفعال و الخلاف لا يفسد للود قضية
                          انتم في هذا المنتدى كلكوا خير و بركة
                          على كل الي واثق من هبوط اليورو امام الدولار بناءا على استنتاجات تقنية او اخبار اقتصادية يدخل بصفقة بيع
                          و اللي متخوف و قريشاتو مش ولا بد ... بلاش خيرها بغيرها
                          و لكم مني احر السلام
                          وفقكم الله
                          اهلا بك اخي الكريم ... والفرح يتم بحضورك... فرصه ذهبيه لا تدعها تفوتك :045:

ومن يتهيب صعود الجبال يعش ابد الدهر بين الحفر

أبارك في الناس أهل الطموح ومن يستلذ ركوب الخطر

ربي ان شاء الله يوفقنا واياك متابعه حية واثبت نفسك من اول موضوع اهلا وسهلا بك

يا هلا وغلا اخوي ... ويوفقك ان شاء الله ... وتحصد من السوق ما لم يحصده زنقر :045:

السلام عليكم جميعا بسم الله ما شاء الله انا مبسوط من النقاش وعاوزينه يسخن شويه حتى تزيد الفائده
                              الختلاف مطلوب ولازم وهذه هي الفوركس ولا كان اتفقو الجميع لوصل اليورو الى مالا نهايه او انتهى به القاع الى الصفر وخرج من السوق احد اصدقائي كان بوصيني دائما بشراء النيوزيلند وكان بيقولي قرب يخلص الحق نفسك واحد اخر كان خايف من الاسترالي لما كان عللى عتبة ال98 وكان بيقول دائما الله يستر ميش حناكل لحم بعد الان شوف الاسترالي صار فين معقول راح يطلع كمان
                              التعديل الأخير تم بواسطة عيسى غريب; 2008 - 12 - 11, 00:23.

بالنسبه الى الاتجاهات هنالك عدة سيناريوهات محتمله وانا شايف السوق غريب انصح بالاهداف القصيره شوفوا الين فين من اسبوعين والكروسات محشوره في القاع هذا سيناريو شبيه عندما انحصرت الكرسات على القمه فوق قبل الانهيار اليورو ين 1.67 -1.70 السترليني ين 2.11 -2.15 شوفوا الزوج الملكي اقترب من الواحد يورو اي التساوي بين العملتين وهذا السيناريوا القديم المتجدد المتعلق بانظمام بريطانيا للاتحاد الاوروبي ويتطلب تساوي العملتين ولكن مين حيلاقي مين وفين حيتقابلوا على 1.35 مثلا ولا اليورو يستنى الاسترليني على العشرينات هل هذا ممكن ؟؟؟ هل الين سوف يبقى بهذه القوه ولمتى ؟ هل سيسمح المركزي الياباني للين على هذه القوه ؟؟ مع العلم ان اليابان تعتمد على الصادرات وهي تشكل 90% من الناتج الاجمالي المحلي ؟

يعمل...
                                X