****** اكسبيرت سكالبينج الروسي ShockBar (اكسبيرت المسابقة) ******.

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

رد: ****** اكسبيرت سكالبينج الروسي ShockBar (اكسبيرت المسابقة) ******.

المشاركة الأصلية بواسطة J3ifer مشاهدة المشاركة
    أنا بشارككم الفكرة اللي أفكــر فيها اللي بتخلي هالاكسبيرت ناااجح وبلا شك بس عطوني فرصة أدرسها صح وبحاول قد ما أقدر أبرمجها بعد

الفكرة عبارة عن نفس عمل هالاكسبيرت بس لما يوصل المضاعفة والتعزيز رقم معين مثلا صفقات 5 نفتح معاها صفقة معاكسة بقيمة نص الصفقات ويضل يعزز مثلا بدينا بصفقات بيع لما يوصل للتعزيز 5 وليكن المضاعفات مجموعها 0.5 فراح نفتح صفقة شراء بقيمة 0.25 مع تريلنج ستوب ويضل التعزيز حق صفقات البيع بكذا منحافظ على المارجن ومنزيد الربح فلو ارتفع راح يعزز بصفقات بيع + ربح من صفقة الشراء وأكيد بيكون أسهل له يوصل للتيك بروفت حق صفقات البيع طيب لو عكس السعر بعد ما فتحنا صفقة الشراء بنخليه يعزز لصفقات الشراء إلى الصفقة 5 وبعدها منسوي مثل ما سوينا قبل ونفتح بيع بنص قيمة الصفقات كأني دوختكم معاي

الفكرة حلوة محتاجة دراسة شويتين وإن شاء الله تساعدوني بآرائكم .. أنا مو خبير في البرمجة بس اللي أقدر أسويه آخذ خصائص من اكسبيرتات ثانية وأضيفها للاكسبيرت ألحين ضفت التيك بروفت على نقاط معينة وشغااال تماام ولو عندكم اكسبيرتات ممكن تفيدنا بنرحب بها

نشوفكم بعد كلاسات الجامعه الله ياخذ هالجامعه
    والله فكرة مش بطاله مع انى مش فاهما اوى صراحة
    هههههههههه
    بس اللى عجبنى انك بتحاول تشغل دماغك عشان توصل لحاجة وان شاء الله توصل للمطلوب
    فيه مفاجئه بقى منتظر استذن صاحبها وهنزلها علطول وعملت ليها اختبار وكله تمام وبحساب 1000 بس مش 10000
    اليوم ان شاء الله هنزل الاعدادات دى لو سمح لى هذا الصديق وهو على فكرة موجود معانا هنا واكتشف ده امس فقط وانا بجرب حاليا على حساب على السرفر وبعمل باك تيست
    لو سمحلى هنزل الاعدادات واكيد هذكر اسمه وهتكون مفاجئة

تحديث: بما أنه خبرتي جدا متواضعه في البرمجة فقررت الاتي بدل المضاعفات بنخليها تعزيز بنفس القيمة فقط
      الموضوع بسيط جدا اللي لاحظته من الاكسبيرت المشكلة في الرالي والرالي عادة بيكون بإتجاه واحد ومفيش رالي فوق جاي بعده نازل على طول فبدل ما ننتظره يرتد ليش ما نركب معاه عشان نحافظ على الاكويتي ومصيره برتد بعدين البشارة إني برمجت الاكسبيرت على انه يفتح صفقات معاكسة في حالات الراليات وخليتها بعد خمس صفقات بس اللي متوهق فيه حاليا كيف أحط التارجت للصفقات الجديدة لأنها لازالت تاخذ التارجت الاولي للصفقات القديمة بحاول بالتريلنج ستوب مع إني ما أتوقع أنه ينفع

المشاركة الأصلية بواسطة Hossam elsawy مشاهدة المشاركة
        هههههههههه
        فيه مفاجئه بقى منتظر استذن صاحبها وهنزلها علطول وعملت ليها اختبار وكله تمام وبحساب 1000 بس مش 10000
        اليوم ان شاء الله هنزل الاعدادات دى لو سمح لى هذا الصديق وهو على فكرة موجود معانا هنا واكتشف ده امس فقط وانا بجرب حاليا على حساب على السرفر وبعمل باك تيست
        منتظرين مفاجئاتك يا باشا بالتوفيق وأنت كمان إنتظــر مفاجئتي

المشاركة الأصلية بواسطة hossam elsawy مشاهدة المشاركة
          هههههههههه
          المفاجئة هى اعدادات لشوكبار فريم 5 دقائق عملة البوند دولار واللى جبلنا الهدية الجميله دى حبيبى وصديقى وائل نواوى الغنى عن التعريف ربنا يكرمه
          فى الرفقات الاعدادات وان شاء الله يكون فيها الخير وهرفق ايضا باك تيست بعمله حاليا على 1000 دولار
          الملفات المرفقة

منتظرين مفاجئاتك يا باشا بالتوفيق وأنت كمان إنتظــر مفاجئتي
            انا نزلت مفاجئتى فين بقى مفاجئتك انت
            هههههههههههههههههههههههه

بعد المحاولات المستميتة لبرمجة الاكسبيرت للاسف لم أصل إلى حل
              مالنا الا نطلب العون من الاستاذ حكيم على الله يقدر يخلص طلبنا لانه واضح عنده طلبات لفوق راسه الله يعينه

مساء الفل على الناس النايمة

مساء الخير حساام باشا كانك حاسس إني وصلت لحاجة جديدة وجيت تمسي علينا هههههههههه

أبشرك برمجت الاكسبيرت أنه يفتح صفقة بحجم لوت معين معاكس في الاتجاه بس من دون هدف وستوب هي برمجة مالت أبو كلب يعني هههههه لانه الاعدادات لازم كل مرة تغيرها من داخل الاديتر حق الاكسبيرتات مش من برنامج الميتاتريدر وحاليا جالس بحاول بالاعدادات عشان نشوف هل نقدر نخليه ١٠٠٪ كسبان أو على الاقل ٩٠٪

مساء الخير حساام باشا كانك حاسس إني وصلت لحاجة جديدة وجيت تمسي علينا هههههههههه

أبشرك برمجت الاكسبيرت أنه يفتح صفقة بحجم لوت معين معاكس في الاتجاه بس من دون هدف وستوب هي برمجة مالت أبو كلب يعني هههههه لانه الاعدادات لازم كل مرة تغيرها من داخل الاديتر حق الاكسبيرتات مش من برنامج الميتاتريدر وحاليا جالس بحاول بالاعدادات عشان نشوف هل نقدر نخليه ١٠٠٪ كسبان أو على الاقل ٩٠٪
                    بالتوفيق ياجعفر وان شاء الله هانت ان شاء الله توصل للمراد
                    انا برده بتكتك عشان نشوف احلى شغل ان شاء الله

• رد: ****** اكسبيرت سكالبينج الروسي ShockBar (اكسبيرت المسابقة) ******.

أنا راح أغيب عنكم السبوع القادم عشان اختبارات الجامعه
                      الاكسبيرت ده اللي جالسين نشتغل عليه حسب اختباري المتواضع له راح يكون رابح ٩٩٪ إن شآء الله والخسارة بتكون ما تزيد عن ١٠$ في كل الصفقات.

من كثر ما أنا خبير في البرمجة برمجت الاكسبيرت على فتح صفقة معاكسة بستوب معين حاولت أضيف لها الهدف لكن للاسف خربته ههههههههههههههههههههه وألحين جالس أحاول أرجعه زي ما كان مش عارف رمية من غير رامي كانت ههههههههههههههههههه

إن شآء الله الأخ حكيم يظبط لنا الاكسبيرت بأحسن ما يكون والفكرة الثانية تقريبا هي الأفضل

دعواتكم شباب

المشاركة الأصلية بواسطة j3ifer مشاهدة المشاركة
                        أنا راح أغيب عنكم السبوع القادم عشان اختبارات الجامعه
                        الاكسبيرت ده اللي جالسين نشتغل عليه حسب اختباري المتواضع له راح يكون رابح ٩٩٪ إن شآء الله والخسارة بتكون ما تزيد عن ١٠$ في كل الصفقات.

من كثر ما أنا خبير في البرمجة برمجت الاكسبيرت على فتح صفقة معاكسة بستوب معين حاولت أضيف لها الهدف لكن للاسف خربته ههههههههههههههههههههه وألحين جالس أحاول أرجعه زي ما كان مش عارف رمية من غير رامي كانت ههههههههههههههههههه

إن شآء الله الأخ حكيم يظبط لنا الاكسبيرت بأحسن ما يكون والفكرة الثانية تقريبا هي الأفضل

دعواتكم شباب
                        بالتوفيق يا جعفر فى الامتحانات وترجعلنا بالسلامة ياقمر

لييه وقت الاختبارات تحلو كل حاجة وتطلع معاك نتايج حلوة مررة تخليك ما ودك تذاكر هههههههههههههههههههههههه

أنا خلاص برمجت الاكسبيرت وهذي صورة للاغراء

Oppisite تعني بعد كم صفقة نفتح صفقة معاكسة
                          Sizemultiple تعني حجم آخر لوت استخدم مضروب في كم لتحدد لوت الصفقة المعاكسة لازم يكون أكبر من حجم كل الصفقات المعاكسة اللي انفتحت واللي راح تنفتح حتى الوصول للماكس تريد
                          pip هو هدف الصفقة المعاكسة وأنا مخلية ١٠٠٠ لانه ما أبغيه يوصل للهدف المهمة الاساسية للصفقة المعاكسة هي الهيدج والمحافظة على الحساب من المارجن
                          أخيرا Stoploss الستوب لوس للصفقة المعاكسة

الفكرة راح تكون إن حنا نضع اكسبيرت إغلاق جميع الصفقات على ربح معين على شارت ثاني لنصل لأفضل نتيجة حاولت أدمج الاكسبيرتين عشان الباك تست بس ما نفع معاي

الاكسبيرت محتاج تست وأكيد راح يكون فيه إرور راح أحاول أعدل عليه ووإن شآء الله نفتح ورشة للوصول لأفضل إعدادات بس بعد الاختبارات أحسن ما أرسب ههههههههههههههه

لا حيـــــآة مع اليأس ... وشعــب تعاونوا ما ذلوا ،،،، دعواتكم لي حبايبي

المشاركة الأصلية بواسطة j3ifer مشاهدة المشاركة
                            لييه وقت الاختبارات تحلو كل حاجة وتطلع معاك نتايج حلوة مررة تخليك ما ودك تذاكر هههههههههههههههههههههههه

أنا خلاص برمجت الاكسبيرت وهذي صورة للاغراء

oppisite تعني بعد كم صفقة نفتح صفقة معاكسة
                            sizemultiple تعني حجم آخر لوت استخدم مضروب في كم لتحدد لوت الصفقة المعاكسة لازم يكون أكبر من حجم كل الصفقات المعاكسة اللي انفتحت واللي راح تنفتح حتى الوصول للماكس تريد
                            pip هو هدف الصفقة المعاكسة وأنا مخلية ١٠٠٠ لانه ما أبغيه يوصل للهدف المهمة الاساسية للصفقة المعاكسة هي الهيدج والمحافظة على الحساب من المارجن
                            أخيرا stoploss الستوب لوس للصفقة المعاكسة

الفكرة راح تكون إن حنا نضع اكسبيرت إغلاق جميع الصفقات على ربح معين على شارت ثاني لنصل لأفضل نتيجة حاولت أدمج الاكسبيرتين عشان الباك تست بس ما نفع معاي

الاكسبيرت محتاج تست وأكيد راح يكون فيه إرور راح أحاول أعدل عليه ووإن شآء الله نفتح ورشة للوصول لأفضل إعدادات بس بعد الاختبارات أحسن ما أرسب ههههههههههههههه

لا حيـــــآة مع اليأس ... وشعــب تعاونوا ما ذلوا ،،،، دعواتكم لي حبايبي
                            انا كنت عارف انك مش هتسكت الا لما توصلها
                            ههههههههههههههههه
                            طب هتدهولنا بقى ولا بتغيظنا وبس
                            ههههههههههههههههههه
                            بالتوفيق ياجعفر والف مبروك البمجة وعقبال ما يثبت نجاحة ان شاء الله

المشاركة الأصلية بواسطة Hossam elsawy مشاهدة المشاركة
                              انا كنت عارف انك مش هتسكت الا لما توصلها
                              ههههههههههههههههه
                              طب هتدهولنا بقى ولا بتغيظنا وبس
                              ههههههههههههههههههه
                              بالتوفيق ياجعفر والف مبروك البرمجة وعقبال ما يثبت نجاحة ان شاء الله
                              ههههههههههههههههههههههههههه حتدفــــــــع كااام عشااان اديهو لك

لاااا طبعا حبيبنا حساام ما بينا وبينه فلووس ووصخ دنيا أنا بس أخلص الاختبارات بنزل موضوع عن برمجتي لهالاكسبيرت الرائع وأفضل إعدادات وصلت لها ونشتغل سوا حتى نوصل لافضل الاعدادات .... الخيارات الكثيرة سبب النجاح في هذا الاكسبيرت والخسارة شبه معدومة إذا كنت فاهم كيف تتعامل معاه

ولا أقولك أنا راح أنزله دي الوقتي .. في قسم الفوركس وتجارة العملات في البورصة العالمية خليها المذاكرة شوية لعيونك ياااا حساام بس ها أبغى ما أرجع الا أشوف نتااائج هااااايللة

يعمل...
                                X