استفسار بيسط فى تداول العملات يورو دولار !!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استفسار بيسط فى تداول العملات يورو دولار !!

دلوقتى انا فتحت حساب تجريبى فى شركه فوركس وتداولت MetaTrader Web ولاحظت حاجه انى كل شويه اشترى بسعر منخفض واستنى لما يرتفع وابيع واكسب انا قلت اكيد فى حاجه غلط ازاى كل شويه اشترى بسعر منخفض واستنى لحد لما يرتفع وابيع على كده محدش بيخسر ابداااا كله بيكسب انا فى يوم واحد كسبت 100 دولار هل الموضوع ده موجود فى الفوركس الحقيقى ولا التجريبى بس ياريت تجاوبونى علشان ناوى ادخل استثمر ب100 دولار (اكيد مش اللى ربحتهم فى التجريبى ) وجزاكم الله خيرا

رد: استفسار بيسط فى تداول العملات يورو دولار !!

المشاركة الأصلية بواسطة ahmedgad مشاهدة المشاركة
    دلوقتى انا فتحت حساب تجريبى فى شركه فوركس وتداولت MetaTrader Web ولاحظت حاجه انى كل شويه اشترى بسعر منخفض واستنى لما يرتفع وابيع واكسب انا قلت اكيد فى حاجه غلط ازاى كل شويه اشترى بسعر منخفض واستنى لحد لما يرتفع وابيع على كده محدش بيخسر ابداااا كله بيكسب انا فى يوم واحد كسبت 100 دولار هل الموضوع ده موجود فى الفوركس الحقيقى ولا التجريبى بس ياريت تجاوبونى علشان ناوى ادخل استثمر ب100 دولار (اكيد مش اللى ربحتهم فى التجريبى ) وجزاكم الله خيرا
    اهلا بيك اخي الكريم

يجب ان تتعلم التداول فالدخول و الخروج يجب ان يكون عند نقاط معينه كدعم او مقاومة و ليس عشوائي فاذا قمت بالبيع و انخفض السعر فانت ستربح في هذه الحالة و اذا قمت بالشراء و ارتفع السعر فانت ستربح في هذه الحالة ايضا و لكن اذا اشتريت و انخفض السعر فانت ستخسر
    قد تكون دخلت بيوم به تذبذبات و لذلك فانت ربحت من التذبذب في البيع و الشراء معا و لكن في بعض الايام يكن السوق يسير باتجاه واحد فقط و اذا دخلت عكس الاتجاه فانك ستخسر الكثير و الكثير

هذا السوق يحتاج تدريب و تعلم جيدا قبل التداول علي حساب حقيقي و يجب ان يكون لك استراتيجية تتعامل بها و تحترف الدخول و الخروج و اذا لم تكن كذالك فالافضل ان تشترك مع المضارب العربي و تستفيد من خدمة التوصيات sms التي نقدمها للعملاء مجانا عند اشتراكهم باحدي الشركات التابعه للمضارب العربي

للتعرف علي هذه الشركات و كيفية التسجيل و المزايا التي ستحصل عليها تفضل هذا الرابط

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يقدم المضارب العربي خدمة فتح حساب حقيقي بكبرى شركات الفوركس المعتمدة وذات مصداقية ، حيث يعد الأن تجارة العملات " الفوركس " من أكبر أسواق المال فى العالم والتى يحصل العميل لدينا على خدامات ومزايا حصرية مقدمة من المضارب العربي (https://www.arabicbroker.com/forum/uploaded/14326_14486103

اما بخصوص التداول ب 100 دولار فهذا المبلغ ضعيف جدا لان تبدا به و الافضل ان تبدا بمبلغ لا يقل عن 1000 دولار لكي تستمر بهذا السوق و تربح منه

تقبل ودي
    فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

شكرا على الرد بس انا قصدى انا كنت افتح الصفقه واقفلها بضغطه واحده اشترى العمله بسعر منخفض واستنى لما ترتفع وابيعها فى اقل م 10دقايق بضغطه واحده ده اللى قصدى عليه هل النظام ده موجود فى التداول الحقيقى ؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة ahmedgad مشاهدة المشاركة
        شكرا على الرد بس انا قصدى انا كنت افتح الصفقه واقفلها بضغطه واحده اشترى العمله بسعر منخفض واستنى لما ترتفع وابيعها فى اقل م 10دقايق بضغطه واحده ده اللى قصدى عليه هل النظام ده موجود فى التداول الحقيقى ؟؟
        نعم اخي
        لا يوجد فرق بين الحقيقي و الديمو
        ما يحدث في الديمو هو نفسه ما يحدث في الحقيقي و نفس المنصة و نفس التعامل مع الازواج
        الفرق الوحيد ان هذا مال وهمي و هذا مال حقيقي

تقبل ودي
        فتح حساب فوركس إسلامي مع المضارب العربي

مــزايا حسابـك برعايــة المضارب العربي

توصيات العملات - شروط وطريقة الأشتراك في توصيات sms

يعمل...
        X