تـوصيات اوتوماتيك :: ضع توصيتك بنفسك :: متابعة لحظية للعملات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك ::: طريقـة جديدة للمؤشر ربح دائم واكيد

اخي الكريم مالي
    أين الفلترة الواحد استوى بصراحة ههههههههه
    We Gain without Pain

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك ::: طريقـة جديدة للمؤشر ربح دائم واكيد

المشاركة الأصلية بواسطة amth2011 مشاهدة المشاركة
      اخي الكريم مالي
      أين الفلترة الواحد استوى بصراحة ههههههههه

طرحنا فكرة المضاعفات الزوجية ومضاعفات فيبوناتشي

ولكن لم يطبق احد الطريقة

اخواني هل الاكسبرت يدخل الصفقات اوتوماتيك ؟

هل جربه أحد ؟

وماهي نتائجه مبشرة بالخير ام لأ ؟

أنا سطبت الاكسبرت عندي لكن الوجه الذي يظهر في يمين الشاشة من اعلي ليس مبتسم لكنه حزين هل ذلك بسبب اغلاق السوق ام هناك خطأ في تركيبي للاكسبرت مع العلم انه بعد تركيب الاكسبرت ظهرت هذه الرسالة في قائمة journal الموجودة اسفل المنصة على الشمال
        ظهرت هذه الرسالة
        Expert Safari_alaa366 (ea) (1) EURUSD,H1: loaded successfully

معنى ذلك انه تم تركيبة بنجاح

ارجو الرد ولكم ألف شكر
        We Gain without Pain

هل يتم وضع علامة على allow live trading ?

علامة expert advisors لونها اخضر

الوجه ليس مبتسم

هل هناك خطأ فيما سبق ؟
          الملفات المرفقة
          We Gain without Pain

السلام عليكم
            ماشاء الله ورشة جبارة ورائعة متابع معاكم ان شاء الله بس ياريت حد يقلي الاكسبيرت باي صفحة
            ولكم جزيل الشكر

اخواني هل الاكسبرت يدخل الصفقات اوتوماتيك ؟

هل جربه أحد ؟

وماهي نتائجه مبشرة بالخير ام لأ ؟

أنا سطبت الاكسبرت عندي لكن الوجه الذي يظهر في يمين الشاشة من اعلي ليس مبتسم لكنه حزين هل ذلك بسبب اغلاق السوق ام هناك خطأ في تركيبي للاكسبرت مع العلم انه بعد تركيب الاكسبرت ظهرت هذه الرسالة في قائمة journal الموجودة اسفل المنصة على الشمال
              ظهرت هذه الرسالة
              expert safari_alaa366 (ea) (1) eurusd,h1: Loaded successfully

معنى ذلك انه تم تركيبة بنجاح

ارجو الرد ولكم ألف شكر

هل يتم وضع علامة على allow live trading ?

علامة expert advisors لونها اخضر

الوجه ليس مبتسم

هل هناك خطأ فيما سبق ؟

إيه يا جماعة مفيش ردود ليه مع إن في ناس شغالة بالاكسبرت
              We Gain without Pain

إيه يا جماعة مفيش ردود ليه مع إن في ناس شغالة بالاكسبرت
                اخي الكريم كل شي تمام عندك بس فقط تؤشر على allow live trading فقط وتلغي الباقي وخاصة الكونفورم
                بعد كذى تروح Tools بعده Options ثم Epert Advisors ثم تؤشر على على الخانتين الاولى والرابعه فقط
                وبعد كذه تضغط
                Epert Advisors ليصير لونه اخضر بس نصيحه لك وتطلع اكثر لانه اعدادات الاكسبرت اصعب من تركبه وتشغيله.
                تحياتي

sigpic

المشاركة الأصلية بواسطة themask مشاهدة المشاركة
                  اخي الكريم كل شي تمام عندك بس فقط تؤشر على allow live trading فقط وتلغي الباقي وخاصة الكونفورم
                  بعد كذى تروح tools بعده options ثم epert advisors ثم تؤشر على على الخانتين الاولى والرابعه فقط
                  وبعد كذه تضغط epert advisors ليصير لونه اخضر بس نصيحه لك وتطلع اكثر لانه اعدادات الاكسبرت اصعب من تركبه وتشغيله.
                  تحياتي

والله ألف شكر على ردك واهتمامك أنا عملت كل ده في حاجة تانية في الاعدادات هنظبطها ولا كده كله تمام ؟
                  الاكسبرت لونه اخضر والوجه مبتسم كمان ...الله ينور عليك
                  الملفات المرفقة
                  We Gain without Pain

يا جماعة هو الإكسبيرت فى المشاركة رقم كام

المشاركة الأصلية بواسطة ahm7373 مشاهدة المشاركة
                      يا جماعة هو الإكسبيرت فى المشاركة رقم كام
                      اعتقد صفحة 559 المشاركة 4471 وعموما أنا أرفقته لك والشرح في الصفحة السابقة للصفحة اللي بنتكلم فيها ولو محتاج حاجة أسأل وهنرد عليك إن شاء الله ودة شرح الاخ THEMASK
                      تؤشر على allow live trading فقط وتلغي الباقي وخاصة الكونفورم
                      بعد كذى تروح Tools بعده Options ثم Epert Advisors ثم تؤشر على على الخانتين الاولى والرابعه فقط
                      وبعد كذه تضغط Epert Advisors ليصير لونه اخضر بس نصيحه لك وتطلع اكثر لانه اعدادات الاكسبرت اصعب من تركبه وتشغيله.
                      تحياتي
                      الملفات المرفقة
                      We Gain without Pain

اعتقد صفحة 559 المشاركة 4471 وعموما أنا أرفقته لك والشرح في الصفحة السابقة للصفحة اللي بنتكلم فيها ولو محتاج حاجة أسأل وهنرد عليك إن شاء الله ودة شرح الاخ THEMASK
                        تؤشر على allow live trading فقط وتلغي الباقي وخاصة الكونفورم
                        وبعد كذه تضغط Epert Advisors ليصير لونه اخضر بس نصيحه لك وتطلع اكثر لانه اعدادات الاكسبرت اصعب من تركبه وتشغيله.
                        تحياتي

شرح الاكسبرت

ثم ضع المرفقات كما يلى :

1- طبعا احنا كنا ارفقنا كاعضاء كذا ملف للمؤشر بس الملف المرففق ليك فى الرسالة هو المتوافق مع الاكسبرت . ضع المؤشر المرفق فى C:\Program Files\InstaTrader\experts\indicators

2- Safari فى ملف C:\Program Files\InstaTrader\experts ( زى ما اتفقنا بدل اسم اللى فى الوسط حتلاقى عندك اسم شركتك

ثم افتح البرنامج ومن القائمة دوس view واختار Navigator حتظهر شاشة على الشمال . دوس على expert advisor حتفتح معاك قائمة تحتيها وحتلاقى من ضمن القائمة اسن الاكيبرت safari . دوس بالماوس (الفارة) واسحب المؤشر الى الشارت . حتظهر معاك شاشة مكتوب فى وسطها ( Lots - Take profit - stoploss )

lots دى لتحديد حجم العقد اللى حتخلى البرنامج يشتغل بيه فى كل صفقة

take profit تكتب فيها عدد النقاط اللى انت عايز البرنامج يقفل عليها بمكسب اذا وصل ليها

Stoploss تكتب فيها عدد النقاط اللى لو الصفقة خسرتها ووصل للرقم ده يغلق الصفقة

طيب اذا تركت Take profit و Stoploss زى ما هما صفر ( كده البرنامج حيفتح صفقات ويغلقها بظهور المؤشر

We Gain without Pain

هل جرب أحد الاكسبرت ؟ ماهي نتائجه ممتازة ام لأ ؟

أنا سوف اجربه مع فتح السوق وسوف ارفق ال statment لنرى نتائجه
                          We Gain without Pain

ان شاء الله متابع معاك وربنا يكرمنا ويوفقك لكل خير

هل جرب أحد الاكسبرت ؟

اخواني هل جرب أحد الاكسبرت ؟
                                أنا ركبته عندي وكل شيء تمام لكنه لا يدخل صفقات من نفسه ؟ هل هناك مشكلة
                                مفيش حد بيرد علينا في موضوع الاكسبرت ؟
                                We Gain without Pain

يعمل...
                                X