مكسب ال1000000مليون

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مكسب ال1000000مليون

ياااله من حلم اتمنى ان احققه ولكنه صعب بالرغم من انى اعتدت على تخطى الصعب الا انى فشلت فى تعليمى للفوركس احسه صعب جدا ولكنى اتمنى ان اتعلمه فهل من السهل ان اتعلمه واصل الى النصف مليون حتى ؟؟ دخلت هنا المنتدى ووجدت الكثير متحمس ومشاء الله زو خبره عاليه تمنيت ان اتعلم منكم واصل الى ان اكون محترفه فوركس ولازلت اامل فى زلك
    انا بفتح حساب ديمو واحيانا بخسر واحيانا بكسب 50 دولار وبحب جدا اليورو ين
    بس نفسى اكسب حساب حقيقى وعاوزة اعرف ايه افضل الشركات اللى اضع فيها حساب علما بانى فى مصر اتمنى منكم المساعده
    التعديل الأخير تم بواسطة CASHU; 2008 - 12 - 01, 11:57.

رد: مكسب ال1000000مليون

توكلي على الله
    الدنيا لمن هي في يديه ..... عذابا كلما كثرت لديه
    تهين المكرمين لها بصغر....... وتكرم كل من هانت عليه
    واذا استغنيت شيأ فدعه........وخذ ما انت محتاج اليه

50 مرواا ولا واحد عنده معلومه اشكركم كثيرا

المشاركة الأصلية بواسطة lames mohamed مشاهدة المشاركة
        ياااله من حلم اتمنى ان احققه ولكنه صعب بالرغم من انى اعتدت على تخطى الصعب الا انى فشلت فى تعليمى للفوركس احسه صعب جدا ولكنى اتمنى ان اتعلمه فهل من السهل ان اتعلمه واصل الى النصف مليون حتى ؟؟ دخلت هنا المنتدى ووجدت الكثير متحمس ومشاء الله زو خبره عاليه تمنيت ان اتعلم منكم واصل الى ان اكون محترفه فوركس ولازلت اامل فى زلك
        بس نفسى اكسب حساب حقيقى وعاوزة اعرف ايه افضل الشركات اللى اضع فيها حساب علما بانى فى مصر اتمنى منكم المساعده
        سلام عليكم،،،
        اولاً الفوركس ليس بالشئ الصعب ليصل بك الى درجة اليأس وليس اصلا بالامر السهل البحت حتى لا تستعجلي بالدخول فيه عشوائيا من دون علم ودراسة كافيه الى حد ما ...فإذا كنتي قد بدأتي في دراسته فعلا ولست معتمدة فقط على التوصيات ابشرك انك في الطريق الصحيح ..يمكنك الاستفادة من الكتب والشروحات في المنتديات والاستفادة من اهل الخبرة وتجربة ما درستيه على الديمو وكأنه حسابك الحقيقي مستقبلا ان شاء الله.
        انصحك بدراسة الترند ونسب الفيبو و اليوت والنماذج ( الهارمونيك ) والديفرجنس فهم من افضل الاساسيات مع الترتيب في الاهمية و طالما فهمتي شئ وطبقتيه على الديمو بتزيدي معرفة وخبرة وفهم لسوق الفوركس انه ليس عشوائياً ..وبتلاقي ارباحك زادت عن الخسائر ان شاء الله.
        اما اذا كنتي تريدي فتح حساب حقيقي الان ( وانا لا انصح بذلك الان عن تجربة شخصية ) فافضل الشركات هما fxcm او fxsol او interbank ويمكنك البحث عنهم
        و لو اي استفسار ستجدي من يساعدك ان شاء الله في المنتدى
        شكرا،،،

حياك الله

اختي نحن هنا في المنتدى نتعامل مع افضل شركتين وهما شركه fxsol
          وشركه afb

الشركتين مرخصتين والتعامل معها سهل للغايه

اتمنى لك التوفيق

السلام عليكم ورحمه الله
            عاوز اقولك انو المشاريع الضخمه الكبيرة والانجازات الكبيرة كانت فى اولها حلم لشخص بس الشخص ده قال لنفسه انو مفيش مستحيل
            وانى هحقق حلمى باى طريقه وهوصل للى انا عايزه
            وواجه كل الصعوبات وورانا انوفعلا مفيش مستحيل
            بلاش لغه اليأس خليها لغه تحدى وقوة
            هوصل لهدفى -هوصل لهدفى -هوصل لهدفى
            ومش هنقول مفيش تعب لالا بالعكس عشان يبقى فى نجاح لازم يكون فى تعب كبير
            والنتدى ده مليان بالاعلام وذوو الخبرة
            عموما ليكى رساله على الخاص
            ربنا يوفقنا جميعا يارب
            استغفر الله الذى لا اله الا هو واتوب اليه

المصحف المعلم للاطفال

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اختى العزيزة من حق كل واحد فينا انا يحلم كيفا شاء ولكن الواقع شيى والحلم شيئ اخر
              انا كنت ذيك بالسابق بمجرد ان قرات كتاب عن اساسيات الفوركس وماهو الفوركس ظننت ان الدنيا اعطتنى وجهها الحسن وان مغارة على بابا قد فتحت وفى خلال اسبوع سوف اصبح من اصحاب الارانب الخضراء مش الارنب ابو ملوخيه وتعلمت كيفيه المتاجرة على الحساب التجريبى وكان الرصيد فى الحساب التجريبى 50 الف دولار وفى خلال اسبوع كسبت 20 الف دولار فظننت ان الامور تمشى بهذة الوتيرة وبسرعه البرق قمت بفتح حساب حقيقى وتحويل مبلغ 1500دولار كل ما املكه
              وفى اول يوم تداول قمت بفتح عمليات بدون اى ادارة ماليه وكان يوم به اخبار قويه وفى خلال 10 دقائق كسبت 400 دولار فالجشع اخذ ماخذة منى فى خلال دقائق اكسب 400 دولار يعنى ممكن اكسب اكتر ضاعفت العقود وللاسف خلال دقائق كان المرجن كول بيقولى ازيك ياعمدة
              حاولت انتقم من السوق وادخل صفقات لتعويض الخسارة حتى اصبح الرصيد 9 دولار بعدها تيقنت ان العلم هو الاساس
              فنصيحه اخ لكى تعلمى ثم تعلمى وانسى المليون فالمعلومه الحقيقيه اللى هتقرائيها فى المنتدى التعليمى هنا تساوى ملايين حقيقيه
              هسالك سؤال
              عندنا فى مصر لو بتشتغلى شغلانه اى كان كام المبلغ الذى يرضيك اخر الشهر ؟
              لو تعلمتى الفوركس جيدا ممكن تحصلى على دخل يومى 50 دولار اظن المبلغ دا محترم جدا بالنسبه لنا فى مصر
              تعلمى وان شاء الله ادارة المنتدى وخبراءة لن يقصروا معك فى شيئ

تقبلى تحياتى

همسه : اسف جدا لادارة المنتدى على الاسترسال فى الموضوع بس انا حاولت اتكلم بواقيعيه حتى تكون المشاركه هادفه
              شكرا على سعه صدركم

اشكركم جميعاااااااااا جدا انا هابدء فى دراسه الترند ونسب الفيبو واليوت والهارمونيك والديفرجنس
                انا انشاء الله هاحط حساب بس مش دلوقتى يعنى اتعلم شويه ايه رئيكم فى fxol هل هى فعلا الافضل ؟وهل ينفع عند الشراء والبيع حد يساعدنى فى الشراء والبيع يعنى سهله ؟ اسفه تقلت عليكم

بس اللى فهمته ان fxolمش موجوده هنا يعنى ازاى احول رصيد ؟

[عموما ليكى رساله على الخاص ]

مشكور اخى بس لانى عضوة جديده مش عارفه اقرء رسايل على الخاص لازم مشاركاتى تتعدى 15 انشاء الله اقرئها بعد 15

اتمنى لك التوفيق اختي الكريمة
                      وتحقيق الحلم ان شاء الله

اختي العزيزة اذا لاحظت ان اغلب المضاربين خسروا في بداية الامر و هذا ليس لان في البداية تجب الخسارة و لكن لانه غرر بهم ببرنامج الديمو وذلك لا يعني ان برنامج الديمو وهمي على العكس و لكن تجارتك هي الوهمية فالمال ليس مالك و المبلغ كبير و المغامرة موجودة و الاغلب عمل اكثر من حساب ديمو و عند فتح الحساب الحقيقي تكمن الكارثة فرأس المال قليل و تعود غلى التجارة بمبلغ كبير فهنا يختلف مبدأ ادارة رأس المال حيث انه لا ينصح الدخول اكثر من 10% من راس المال كمارجن انصحك اختي بالتروي فأنا وقعت في الفخ و لا احب ان يقع فيه اخ و اخت لي و لا تفتحي حساب حقيقي الان فانه قد يغريك انصحك بمتابعة هذا المنتدى عن كثب و كلما سنحت لك الفرصة و اقرأي المواضيع كلها و تعلمي الاستراتيجيات القديمة و الجديدة و اعرف عيوب وحسنات كل واحدة فيها انصحك يتطبيق البادئ كلها فلا يغرك رأس المال الكبير بالديمو و اخيرأ انصحك بشركة afb

اشكرك اخى اسامه انشاء الله هقرا الاول قبل ماابدء فى الحساب الحقيقى انا حتى لما افتح حساب حقيقى مش هادخل شىء الا بعد ماحد يدلنى لانى خايفه كتير من الخساره

بصى متفكريش فى الحساب الحقيقى دلوقتى
                            شيلى الفكرة من دماغك
                            خليكى على التجريبى الاول والموضوع مش هنقدر انو سهل لكن برضو مش صعب قوى وياستى لو حتى بداتى تكسبى 20دولار فى اليوم افتكر عندنا فى مصر هيبقى مبلغ كويس فى الشهر حوالي 440 دولار يعنى اكثر من 2000 ج
                            ودى البدايه
                            يعنى متفكريش فى الاول تقولى ازاى اعمل 100 و200 نقطه فى اليوم خدى الطريق وحدة وحدة واحنا معاكى ( اعقتد ارسال الرسائل هو الى محتاج المشاركات وليس قرائتها )
                            بالتوفيق
                            استغفر الله الذى لا اله الا هو واتوب اليه

المصحف المعلم للاطفال

المشاركة الأصلية بواسطة sniper مشاهدة المشاركة
                              بصى متفكريش فى الحساب الحقيقى دلوقتى
                              شيلى الفكرة من دماغك
                              خليكى على التجريبى الاول والموضوع مش هنقدر انو سهل لكن برضو مش صعب قوى وياستى لو حتى بداتى تكسبى 20دولار فى اليوم افتكر عندنا فى مصر هيبقى مبلغ كويس فى الشهر حوالي 440 دولار يعنى اكثر من 2000 ج
                              ودى البدايه
                              يعنى متفكريش فى الاول تقولى ازاى اعمل 100 و200 نقطه فى اليوم خدى الطريق وحدة وحدة واحنا معاكى ( اعقتد ارسال الرسائل هو الى محتاج المشاركات وليس قرائتها )
                              بالتوفيق
                              منا فعلا حاليا على التجريبى فقط بس لما جيت اقرا بديت بالهارمونيك مفهمتش حاجه يمكن المفروض مابتديش بيه فهل فى كتاب يكون سهل ابدء فيه اصلى دراستى كانت فى مجال مختلف عن التجاره فعشان كده صعب الفهم
                              بالنسبه لقرائه رسائلى لسه بيقولى لايمكنك قرائه الرسائل الا بعد 15 مشاركه مش عارفه ليه؟
                              اشكرك اخى الكريم

يعمل...
                              X