استراتيجية المضاعفات الرقمية

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

رد: استراتيجية 1:6 الرقمية المطورة

المشاركة الأصلية بواسطة Maly مشاهدة المشاركة
    عجبتني دي يا وائل حلوة

وبالتوفيق للطريقة الجديدة والف مبروك طبعا فاهمني
    الله يبارك فيك محمد باشا معلش واخد على نسخ المنتدى القديمة التى يمكن التعديل عليها ههههههههههه اصلى قديم

المشاركة الأصلية بواسطة jamalgogo مشاهدة المشاركة
    محجور لمتابعه الشرح
    الله بيك ويا رب الطريقة تحوز اعجابكم
    المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
    منتظرين الطريقة يا نووي و منتظرين القنبلة النووية و ان شاء الله الجميع يستفاد منها

تقبل تحياتي
    يا باشا الطريقة بسيطة ومتجيش جنب طرقك القوية ما شاء الله عليك افكارك قوية وان شاء الله نتعاون قريبا

المشاركة الأصلية بواسطة خالد مصطفى مشاهدة المشاركة
    متابع معاك ان شاء الله
    اهلا بيك خالد باشا منورنا
    المشاركة الأصلية بواسطة Abu toleen مشاهدة المشاركة
    متابع معك
    بالتوفيق ان شاء الله
    المشاركة الأصلية بواسطة matab123 مشاهدة المشاركة
    متابع معك
    بالتوفيق ان شاء الله
    المشاركة الأصلية بواسطة waad-fagr مشاهدة المشاركة
    انا فى انتظارك....................
    بالتوفيق يارب
    المشاركة الأصلية بواسطة أبو خالد التركماني مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق ، وجزاك الله خيرا عنا

اهلا بيكم جميعا انا لا اريد المتابعة الصامتة او نقول مبروك تحقق الهدف او نقول اةةةةةةةةة ضرب استوب

انا عايز بعد تجربة الطريقة فقط يدويا اعطاء الرىء للتطوير للافضل وما هى افضل طرق الاستوب واخذ الربح التى استخدمتموها حتى نوصل لافضل شىء
    بالنسبة للاكسبيرت هو قيد التجربة والتعديل من قبل اخونا حكيم لانة لازال بة بعد المقترحات والتعديلات فنرجو عدم الاعتماد علية كليا مع تنياتى بتحقيق اعلى الاباح تم اضافة الشرح فى المشاركة الثانية

المشاركة الأصلية بواسطة hemaaa20032004 مشاهدة المشاركة
      متابع معاك يا زعيم وبانتظار الشرح ان شاء الله

وباين عليها هتبقى قنبله بجد كعادة مواضيعك

بس ياريت بلاش موضوع 6:1 ده علشان بيتعبني نفسيا وبيفكرني بذكريات وحشه ........ اصلي زملكاوي ههههههههههههههههه

حبيبى هيما معلش جت فيك يا كبير بس انت عارف الزمالك دائما فى السما ومعلى راسنا

المشاركة الأصلية بواسطة yaser-syr مشاهدة المشاركة
        هههههههههه...الله عليك حبيبي وائل...بالتوفيق يارب
        منورنا يا استاذ ياسر وتم وضع الشرح بالمشاركة الثانية منتظر مشاركتك

1و6 gmt كام بتوقيت مصر؟؟؟؟؟؟؟؟
          بارك الله فيك يا وائل
          اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
          اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

المشاركة الأصلية بواسطة waad-fagr مشاهدة المشاركة
            1و6 gmt كام بتوقيت مصر؟؟؟؟؟؟؟؟
            بارك الله فيك يا وائل
            بلاش نحسبها بتوقيت مصر هتلاقى فى المرفقات مؤشر اسمو clock

حطية على الشارت هيقولك توقيت الشارت حسب جرينتش وتوقيت كل الاسواق وجميل قوى هتستفيدى بية لو بترقبى حركة الاسعار اثناء فتح وغلق الاسواق وبالتالى يمكنك معرفة الشموع المقصودة

اما توقيت مصر فهو بالنسبة لجرينتش +2 اى يسبق جرينتش بساعتين

لو بتستخدمى منصة fxdd هتبقى شمعة الساعة 4 فجرا لشمعة الساعة 9 صباحا ويتم تعليق الاوامر بعد انتهاء شمعة 9 صباحا

شكرااااا جدا
              اللـــهم اجعلنـــي أحبـــك بقلبـــي كلـــه „ و أرضيـــك بجهـــدي كلــــه „ اللهـــم اجعــــل حبـــــي كلـــــه لـــك „ و سعيـــي كلــــه فـــي مرضاتــــك „
              اســــأل الـــله أن يجعــــل قلوبنــــا حيــــة بذكــــره و عبادتــــه و شكـــره

شكرا أخي العزيز على الإستراتجية
                و هي تعتمد على نظرية منطقية أي متابع للأسواق سيلاحظها
                فاليورو يكون في خمول تام في تلك الفترة و يتحرك قليلا قبل بداية الأسواق الأوربية بساعة
                و أحيانا قد يأخد ترند 100 نقطة أو أكثر لكن أحيانا قد يتحرك 30 نقطة تم يعكس و يأخد ترند جديد قد يتجاوز الـ100 نقطة
                مشكور مرة أخرى على إبداعك للإستراتجية
                بالنسبة لمؤشر عرض أوقات الأسواق فيجب القيام بالتالي حتى يعمل
                ندخل إلى إعداداته و نذهب إلى
                common
                و نضع علامة على مربع
                allow DDL imports
                ثم ok

المشاركة الأصلية بواسطة tetwani مشاهدة المشاركة
                  شكرا أخي العزيز على الإستراتجية
                  و هي تعتمد على نظرية منطقية أي متابع للأسواق سيلاحظها
                  فاليورو يكون في خمول تام في تلك الفترة و يتحرك قليلا قبل بداية الأسواق الأوربية بساعة
                  و أحيانا قد يأخد ترند 100 نقطة أو أكثر لكن أحيانا قد يتحرك 30 نقطة تم يعكس و يأخد ترند جديد قد يتجاوز الـ100 نقطة
                  مشكور مرة أخرى على إبداعك للإستراتجية
                  بالنسبة لمؤشر عرض أوقات الأسواق فيجب القيام بالتالي حتى يعمل
                  ندخل إلى إعداداته و نذهب إلى
                  common
                  و نضع علامة على مربع
                  allow DDL imports
                  ثم ok
                  الله ينور عليك قراءت الموضوع بعقلية متميزة فعلا اعتمد على خمول تلك الفترة والتى يمكن الاستفادة من كسر الهاى واللو لها وتحقيق نقاط لا بئس بها وشكرا على شرح خانة dll ونتظر مشاركاتك وكمان تجرب الاكسبيرت

وربنا يكرمنا جميعا

السلاااااااام عليكم ورحمة الله.

ازيك يا باشمهندس.....بارك الله فيك و في اولادك.

الطريقة دي كنت بشتغل بيها زماااااااااااااان......هي حلوة بس عاوزة استمرار و قلب جااااااامد للدخول..............لو اصررت على استخدامها كل يوم ان شاء الله تنجح اوي كمان.......لو عاوز رائيي الشخصي لهذة الطريقة انها عاوزة تعديل لملاحقة الربح....اي عدم الاكتفاء بالعشرين نقطة فقط.....ممكن في عدة صفقات نكتفي بس بقية الصفقات لازم يكون التارجت اكبر من العشرين نقطة علشان تعوض اي ضرب للستــــــــــوب. ان شاء الله مع الشغل ممكن نشوف طريقة لملاحقة الربح وائل باشا.

ان شاء الرحمن ورشة مميزة كاخواتـــــــــــــــها حبيب قلبي....و عاوزك كدة عالطوووووووول في المنتدى العام معانا هنا......لما بشوفك على طووول هنا باحس ان ظهري انا شخصيا مســـــــنود.

بــــــــــــــارك الله فيك حبيب قلبي...بالتــــــــــــــــوفيق .

والله المـــــــــــــوفق.
                    ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
                    الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

المشاركة الأصلية بواسطة sparko مشاهدة المشاركة
                      السلاااااااام عليكم ورحمة الله.

ازيك يا باشمهندس.....بارك الله فيك و في اولادك.

الطريقة دي كنت بشتغل بيها زماااااااااااااان......هي حلوة بس عاوزة استمرار و قلب جااااااامد للدخول..............لو اصررت على استخدامها كل يوم ان شاء الله تنجح اوي كمان.......لو عاوز رائيي الشخصي لهذة الطريقة انها عاوزة تعديل لملاحقة الربح....اي عدم الاكتفاء بالعشرين نقطة فقط.....ممكن في عدة صفقات نكتفي بس بقية الصفقات لازم يكون التارجت اكبر من العشرين نقطة علشان تعوض اي ضرب للستــــــــــوب. ان شاء الله مع الشغل ممكن نشوف طريقة لملاحقة الربح وائل باشا.

ان شاء الرحمن ورشة مميزة كاخواتـــــــــــــــها حبيب قلبي....و عاوزك كدة عالطوووووووول في المنتدى العام معانا هنا......لما بشوفك على طووول هنا باحس ان ظهري انا شخصيا مســـــــنود.

بــــــــــــــارك الله فيك حبيب قلبي...بالتــــــــــــــــوفيق .

والله المـــــــــــــوفق.
                      الله يباركلك حبيبى انت اخ اكبر ويعلم الله كم اكن لك من كل حب وتقدير ومعزة
                      طبعا نظرتك لملاحقة الربح فى محلها وسيتم اضافتها الى الاكسبرت والتداول اليدوى بالاضافة الى طرق رصد الاستوب ويمكنك الاطلاع عليها

وكلامك دة بجد كتير عليا اللة يوفقنا جميعا فى الخير وميحرمناش من طلتك داخل الموضيع

اخى الغالى عندما اجدك فى موضوع اعرف انة موضوع محترم ودسم وسوف نستفيد جميعا منة اثابك الله دائما بالنسبة للاكسبيرت بة عدة امور اولا اعمل على منصة اف اكس سول استراليا ضبطت الوقت من 21:00 الى 02:00 بتوقيت المنصة وهو مصمم يبدا من 18:00 الى 02:00 ثانيا انا عامل اول تبريد عند 70 نقطة هبط السعر تحتها 28 نقطة ولم يفعل اوردر مرفق شارت والامر الثالث مرفق شارت بشرحة والامر الرابع يغلق عمليات على خسارة كبيرة دون تبريد او اى شئ من تلقاء نفسة ( مرفق الاعدادت لتراجعها )
                        الملفات المرفقة
                        الرزاق هو الله

المشاركة الأصلية بواسطة esam123 مشاهدة المشاركة
                          اخى الغالى عندما اجدك فى موضوع اعرف انة موضوع محترم ودسم وسوف نستفيد جميعا منة اثابك الله دائما بالنسبة للاكسبيرت بة عدة امور اولا اعمل على منصة اف اكس سول استراليا ضبطت الوقت من 21:00 الى 02:00 بتوقيت المنصة وهو مصمم يبدا من 18:00 الى 02:00 ثانيا انا عامل اول تبريد عند 70 نقطة هبط السعر تحتها 28 نقطة ولم يفعل اوردر مرفق شارت والامر الثالث مرفق شارت بشرحة والامر الرابع يغلق عمليات على خسارة كبيرة دون تبريد او اى شئ من تلقاء نفسة ( مرفق الاعدادت لتراجعها )
                          اسف حبيبى جدا لم اشرح هذا الامر وتركتو للمناقشة افضل حتى يعمل الاعضاء الافاضل ويتفضلون بالسؤال فارد فيتفاد الجميع

اول خانة sell1 &buy1 هى خانة الاستب ومعناها ضع ابداء بوضع الاوردر فوق الهاى واللو ب 5 نقاط
                          فكان يجب عمل هذا ومن باقى الخانات الاخرى هى التبريدات المرادة

وانا هذة النسخة لسة واخدها امس من استاذ حكيم ومطر اجربها فقرة فقرة ثم اعود لة فى حالة الخطا وان شاء الله هو لايتأخر

بس هراجع الاكسبيرت اليوم ونقول اية المشكلة ونتوجة الية لاننى لم اراجع اخر نسخة حتى الان وافضل العمل اليدو فى الاول حتى نتقنل
                          ونقف على افضل حالة للاستوب حتى يتم اعتمادها ووضعا فى نسخة الاكسبيرت ثانيا لمراجعة الخطاء توجة الى الجورنال لمعرفتة وانا افضل ان نضعة لا يف ايضا للحكم علية لانى بردو جربت الباك تيست وكان هناك اخطاء وتم حلها بس اخر نسخة كما قلت قيد التجربة

واهلا بيك معانا مشارك فعال وشكرا على كلامك بالاعلى

نتيجة صفقة اليوم واتمنى الاقى المشاركة لصفقات الغد

المشاركة الأصلية بواسطة el@nawawy مشاهدة المشاركة
                              نتيجة صفقة اليوم واتمنى الاقى المشاركة لصفقات الغد

مبروك ياباشا ومعاك غدا

ان شاء الله معاك يا وائل
                                مشكلة الاستراتيجية دى حاجة واحدة انها بتبدأ لما انا ببدأانام الصبح
                                والاكسبيرت ولله الحمد انا طور الله فى برسيمه بس اوعدك حاسهرلك مخصوص الصبح

يعمل...
                                X