****** اكسبيرت سكالبينج الروسي ShockBar (اكسبيرت المسابقة) ******.

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

رد: ****** اكسبيرت سكالبينج الروسي ShockBar (اكسبيرت المسابقة) ******.

ارجو من صاحب الموضوع كيف نشغل المضاعفات الان الاكسبيرت شغال ممتاز بس لايضاعف شغال بلوت واحد شكرا

السلام عليكم
      اخى لماذا خانات الاعدات فى الاكسبيرت تظهر بهذة اللغة الغريبة وهل يمكن تصليحا منتظر ردك

المشاركة الأصلية بواسطة ilhamfx مشاهدة المشاركة
        ارجو من صاحب الموضوع كيف نشغل المضاعفات الان الاكسبيرت شغال ممتاز بس لايضاعف شغال بلوت واحد شكرا
        أسف اختي على تأخير في رد خلى الأعدادات نفس الصورة في المرفقات .

للتنويه الأكسبيرت يعمل بعد اغلاق الفترة الأوربية (أي بعد الراليات).
        الملفات المرفقة

المشاركة الأصلية بواسطة el@nawawy مشاهدة المشاركة
          السلام عليكم
          اخى لماذا خانات الاعدات فى الاكسبيرت تظهر بهذة اللغة الغريبة وهل يمكن تصليحا منتظر ردك

حياك الله اخي
          الأكسبيرت روسي وهذه لغة الروسية.

شكرا اخي بس انا الشركة التي اتعامل معاها اقل نقطة بدولار
            هل هناك اعدادات لتشتغيل المضاعفات
            وكدلك مادا تعني
            total equity risk 20 في الاعدادات هل يعني لو وصل خسارة 20 بالمائة من الحساب يقفل الصفقات
            شكرا

المشاركة الأصلية بواسطة ilhamfx مشاهدة المشاركة
              شكرا اخي بس انا الشركة التي اتعامل معاها اقل نقطة بدولار
              هل هناك اعدادات لتشتغيل المضاعفات
              وكدلك مادا تعني
              total equity risk 20 في الاعدادات هل يعني لو وصل خسارة 20 بالمائة من الحساب يقفل الصفقات
              شكرا
              استخدمي نفس الأعدادات( اقل مبلغ 10000دولار لأنه المضاعفات خطيرة للحسابات الصغيرة).
              أيوه اختي بعد وصول الخسارة 20% يغلق جميع الصفقات.

انا شغلت الاكسبريت وعامل حتى الان حوالى 2500 دولار ربح من 10000 يعنى النتيجة 25% فى اربعة ايام فقط
                نتائج ممتاز لاكن عندى استفسار بسيط
                انا اشتغلت لايف تمام لكن عندما عملت باكتيس بالاعدادات المرفقة وجدت فى احد الصفقات انعكاس بقيمة 700 نقطة تقريبا ومعنى ذلك ان الحساب من الممكن ان يطير فى صفقة واحده فقط
                لذلك اقل حساب يتحملة الاكسبريت على ما اعتقد 10000 ولا ممكن نشتغل ب لوت 10 سنت على حساب ال 1000 دولار
                ايه رئيك انا صح ولا حضرتك عندك ملحوظة على اكلام ده

المشاركة الأصلية بواسطة dark90 مشاهدة المشاركة
                  استخدمي نفس الأعدادات( اقل مبلغ 10000دولار لأنه المضاعفات خطيرة للحسابات الصغيرة).
                  أيوه اختي بعد وصول الخسارة 20% يغلق جميع الصفقات.
                  على فكره دى احلى ميزة فى الاكسبريت انه ممكن يغلق بعد خسارة 20 % من الحساب
                  وفى نفس الوقت ممكن يعمل فى الشهر اكثر من 100% وده الميزة ولا انت ايه رئيك
                  على فكره انا مشترك فى المسابقة لكن متابع لموضوعك ومعجب جدا بيه ورافع الاكسبريت على سرفر كمان وفيه بعض الاخوه عندهم لبس فى الاعدادات لذلك اسمحلى اشرحلهم بعد اذنك طبعا ازاى يعملوا الاعدادات الصح

بعد اذن صاحب الموضوع عشان انا حصلى اللبس اللى عند بعض الناس
                    الصفقات اللى بتتفتح من غير مضاعفات لان الاعدادات لم تتغير
                    مرفق ملف بصيغة .set
                    هى دى الاعدادات اللى هنشتغل عليها وده شرح طريقة تفعيلها

وهتلاحظوا الاعدادات الجديدة
                    وممكن تضعوا الملف .set فى الامتداد التالى
                    C:\Program Files\FXDD Malta - MetaTrader 4\experts\presets

الملفات المرفقة

شكرا لاخونا حسام على التعاون ودة مش غريب علية ونشكرا صاحب الموضوع على عرض هذا الاكسبيرت

بعد اذن عايزين اعدادات يمكن بها تشغيل الاكسبيرت على حساب ب 500 الى 1000
                      ويكون بنفس طريقة العمل على 10000
                      قمت بعمل باك تيست للاكسبيرت ولكن كان فاشل ولكن فى التشغيل اليومى ناجح هنجرب ونشوف منتظر منك الاعدادات
                      وشكرا

المشاركة الأصلية بواسطة el@nawawy مشاهدة المشاركة
                        شكرا لاخونا حسام على التعاون ودة مش غريب علية ونشكرا صاحب الموضوع على عرض هذا الاكسبيرت

بعد اذن عايزين اعدادات يمكن بها تشغيل الاكسبيرت على حساب ب 500 الى 1000
                        ويكون بنفس طريقة العمل على 10000
                        قمت بعمل باك تيست للاكسبيرت ولكن كان فاشل ولكن فى التشغيل اليومى ناجح هنجرب ونشوف منتظر منك الاعدادات
                        وشكرا
                        وائل باشا واحشنى ياكبير
                        بص ياباشا وده طبعا بعد اذن صاحب الموضوع انا شغلت الاكسبريت على حساب 1000 دولار بلوت 10 سنت ورفعته على السرفر بتاعى ونشوف ايه الاخبار مع بعض ولو عاوزين الحساب اللى ب 10000 ايضا انزله لو صاحب الموضوع وافق
                        منتظر الموافقة ثم انزل الحسابات لخدمة الاعضاء وعلى فكره انا برشح الراجل المحترم ده للفوز بالمسابقة وان شاء الله هيحصل

صراحة هو اكسبيرت ممتاز اما التدبيل او خسارة 20 بالمائة من الحساب
                          بس اهم نقطة لازم نعرف وقت اشتغاله الممتاز المشكل في الاسيوي الركود والسبيرد العالي والاوربي الرالي القوي والامريكي الاخبار القوية يعني والله محتار في التوقيت
                          شكرا

حسابيا المفترض هذا الاكسبيرت يعمل بكفائة على ١٠٠٠$ كما على ١٠٠٠٠$ بشرط الصفقة تكون ٠،١ بدل ١$ يا ريت من الاخ صاحب الاكسبيرت يقولنا متى بالضبط ندخل بتوقيت قرينتش أنا حاليا جالس أجربة على الديمو وباااين علييه رهيييب بجد

بالتوفيق الاكسبريت الى الان عامل 30% من الحساب التجريبى فى اول اسبوع

بس مشكلنه الوحيدة محتاج حساب كبير لتجقيق هاي المكاسب

انا عملت حساب بـ 1000 دولار وجربته على 0.05 لوت وما زبط وسكر صفقات على خسارة بسبب المارجن
                                وراك وراك يالفوركس

يعمل...
                                X