استراتيجيتى اللى بشتغل بيها(حد يقوللى صح وللا غلط؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استراتيجيتى اللى بشتغل بيها(حد يقوللى صح وللا غلط؟

السلام عليكم\
    كنت نزلت قبل كده ريبورتات لنتائج النظام الى بشتغل بيه
    وهاقولكو عالطريقة وعاوز حد يقوللى صح وللا غلط
    اولا اانا اللى طمنى كلام الاستاذ الفاضل محمد على عن المضاعفاتوانها مش شرط تكون نهاية للحساب زى ما الكل بيقول
    اولا:اان بضيف موشر البولينجر باند على الشارتعشان حاجتين
    1\يعرفنى الوقت اللى فيه تذبذب من اللى مفيهوش
    2\يعرفنى الاتجاه اللى السعر هيروحلو
    تانيا: انا بشتغل على شارت الدقيقة وشارت النص ساعة
    تالتا:اولا مالالقى البولنجر باند بدا يضيق يبقى احنا داخلين على وقت تذبذب وحركة ضيقة للسعر فبادخل باوردر سوا بيع او شرا على حسب السوق ماشى ازاى ومش شرط اوى يكون اتجاه صح لان دا وقت تذبذب السوق طالع نازل فباعمل اوردر واستنى لو كسب نقطتين او تلاتة بالكتير باقفل الصفقة ولو عكس عليا بايتنى شوية وادخل باوردر تانى زى الاولانى سواء بيع او شراكده بيبقى متوسط السعر اقل من السعر اللى انا اشتريت بيه
    بعد كده بستنى ارارتداد حصل باطلع بنقطتين تلاتة بالكتير واحياينا نقطة واحدة كمان عشان الصفقة بتكون كبيرة
    باخد المكسب وادخل تانى على البولينجر لسه ضيق بادخل تانىواكرر اللى انا عملته
    لو السعر بدا ياخد اتجاه بقى باعتمد على استرتيجية الاستاذ كاش يو وادخل على حسب اتجاها بتاع الناردة\
    انا بالطريقة دى دبلت الحساب فى 5 ايام باجمالى مكسب 11 الف دولار والتقارير حطيتا فى موضوع اسمه \what do u think about this reports?\\فى نفس لقسم فى المنتدى
    مستنى ارائكم كلكم
    على فكرة الاسلوب دا يلزمه متططلبات معينة
    اولا:وقت تذبذب
    تانيا عملة حركتها كويسة زى اليورو دولار او الباوند دولار
    تالتا لازم تبقى قاعد متابع جدا او تبقى متفرغ
    رابعا استخدم فريم صغير للعملة
    انا كده خلصت بس فى حاجة كنت عاوز اقولهابالنسبة للموشرات كلنا عارفين انه مينفعش الاعتماد التام على موشر او حتى مجموعة منها بس اللى انا عاوز اقوله لو بنعرف الموشر معادلته ايه وبيتحسب ازاى ساعتها هنستفاد منعه اكتر ما هنستفادمن مجرد معرفةاشاراته فى البيع والشرا
    اخر حاجة بجد انا لس مبتدىء جدا بس المنتدى هنا فى فترة قصيرة اتعلمت منه اللى كتير متعلمهوش فى شهور
    بجد شكرا جزيلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااا

رد: استراتيجيتى اللى بشتغل بيها(حد يقوللى صح وللا غلط؟

اخر حاجة عاوز اقولها النظام دا لازم اوى تبقى عارف اشكال الشموع ونماذجها هتفيدك اوى فيها

الطريقة دى كمان بتعوز تكون مع شركة بتنفذ الاوردر بتاعك فى نفس اللحظة مش بتتاخر فيه

غريبة محدش رد خاااااااااااااالص ولا قاللى رايه ايه انا صح وللا غلط؟

يعمل...
        X