ورشة عـمل استراتـيجـية مــن نار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: ورشـــــــة عـــمل ( اســتـــراتــيـــجـــيــة مــن نــــــــــار )

المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
    انا مختلف معاك في الرائ بانك تقول ان ما تعلمته مقدرتش استفيد بيه
    انا رائي ان ما تعملته ستستفيد به في مواقف كثيرة جدا قادمة
    قد ياتي يوم و تجد ان افكارك لا تتفق مع الاستراتيجيه
    بمعني دخول بيع و انت بتحليلك تجده شراء فاظن انك لن تجازف بالدخول وراء الاستراتيجيه
    و قد يفيدك ايضا ان تنتظر الدخول من منطقه افضل من التي تشير اليها المؤشرات
    صدقني مفيش حاجه ضاعت و مفيش استراتيجيه هبله فانا حتي الان رغم اني استخدم الاستراتيجيه احاول ان افهم الدعوم و المقاومات و الفوركس و كل شيء عنه
    الاحظ اوقات ان الاسترتايجيه تعطي اشارت بيع عند دعم قوي يرتد منه السعر كثيرا ثم يعود اليه من جديد و لذلك كل ما تعملته هيفيدك في مواقف زي ديه و الله اعلم

بالتوفيق يا باشا
    يا ريس طبعـــــــا لم يضع هبائا ما تعلمتة.......اكيد تم اكيد.....فمثلا انا مهندس بترول و بشتغــــــل حاجة تانية و بكسب منها فاقـــــــــول ضاع ماتعلمتة و يارتني مثلا دخلت كلية تجارة او معهد فني.....طبعا كلام مش صحيح...........فما تعلمته يظل كنزا و كنزا لا يقدر بمـــــــــــال.......

والله الموفق.
    ورشة اســـــــتراتيجية من نــــــــــار

سبحـــــــــــــان الله و بــحـمـده......سبحـــــــــــــــان الله العظيم
    الـلـهــم جـــــازي مـحـمـدا فــينا مـا هــو اهــل له

المشاركة الأصلية بواسطة ابوانمار مشاهدة المشاركة
      يا عم احمد الله يجزاك الجنة و الاخوان
      و العم دودي يقول سيمبل ات كييب
      احترنا نسمع كلام مين
      انا بقول دائمــــــــــــــا انك مفترس........و قااااااااااااااسي كمان.

يا ابني انت هتموتني كدة من الضحك.

المشاركة الأصلية بواسطة almsre مشاهدة المشاركة
        الله اعلم انا هقول رائي مش اكتر
        اعتقد انها شراء علي المدي الطويل علي شارت الديلي و بيع علي المدي القصير
        و لكن لا تنسي شيء كل ما تراه من هبوط كان بسبب خبرين سلبيين علي الباوند و ايضا للاسف الشديد صادف معهم خبر ايجابي علي الفرانك
        يعني معاك 3 اخبار ضدك في وقت واحد و كلهم اقوياء و لذلك هبط اكثر من 200 نقطه في اقل من ساعه تقريبا
        لو عاودت النظر علي الشمعات السابقه علي شارت الديلي ستجد ان العادي جدا ان هذا الزوج يهبط ما يقرب من 300 نقطه في يوم واحد و يعود اكثر منهم في اليوم التالي ليس هذا مشكله بالنسبه له
        و انا وضحت لك رائي فقط تقدر تسال سباركو قد يكون له رائ اخر بالطبع
        طبعـــــــــــا اوقات الاخبـــــــــــــــار الديلي اصدق شــــــــــــــــارت.......

والله المــــــــــــــــوفق.

السؤال اللي محيرني لية الاستعجـــــــــــــــال و الدخــــــــــول على الحقيقي الان و نحن قلنا ديمـــــو الى الاعلان على الحقيقي......

هل تعلم انك لازم تشتغل ديمو على اي استراتيجية لمدة ثلاثة اشهــــــــــر و دة مبدىء مسلم به في الفوريكس و هاتوا اي كتاب كي جي فوريكس هتلاقي ان اول صفحة فيه مكتوب كدة!!!!!!!!!!!!

هل تعلموا اننا مشيين في ترندات الان و اي استراتيجية لا يمكن ان نقول انها سليمة في ذلك الوضع......الاستراتيجية السليمة يجب ان تمر بجميع مراحل و مفردات و احوال السوق حتى تعتمــــــــد........

يا ناس كفاية ارجوكم تضيعوا اموالكم حرااااااااااام كدة............

الحياة مغامرة جريئة ،، او لاشيء ...كما قالت هيلين كيلر
          بس برضوا حاضرين يا سباركوا هنسمع الكلام
          ومن يتقي الله يجعل له مخرجا
          ويرزقه من حيث لا يحتسب

sigpic
          أينما ترى صفقة ناجحة ،،
          فحتماً هناك من إتخذ قراراً شجاعاً

على قول برلي سكوني
            انا لا انتظر احداً يداوي جروحي
            بل .................... اكمل الفراغ

المشاركة الأصلية بواسطة ابوانمار مشاهدة المشاركة
              على قول برلي سكوني
              انا لا انتظر احداً يداوي جروحي
              بل .................... اكمل الفراغ
              شايفك شغال حكم ياعم .....ماشية معاك قشطة يالوز

دولار فرنك

بيع

مكتمل الشروط على اربع ساعات

باوند - فرنك

بيع

مكتمل الشروط على اربع ساعات

اخي القارئ هذه فرص قديمة بعض الشيئ يعني مضى عليها اكثر من 3 شمعات فريم 4 ساعات

يرجى الانتباه قبل الدخول
                    " الي بيفكر بالنهايات مابيصير بطل "

المشاركة الأصلية بواسطة sparko مشاهدة المشاركة
                      بالنسبة لعقود التبريد او التعزيز لا انصح بهــــــــــــــا هتقلي لية؟؟؟؟؟؟؟ هقولك انا لية.........

لو حضرتك متابع في موضوع توصيات من نـــــــــــــار هتلاقيني بستخدمهـــــــــــا بس كيف.....؟؟؟

انا بدخـــــــــــــــل من نقــــــــــــاط مهمـــــــة بتكـــــــــــون مقومات او دعــــــــــــوم انا ارى انهــــــا مهمة و لله الحمد بتصيب........و تفي بغرضها.....

ولكن هنا لو طبقنا الاستراتيجية لا نرى اي دعوم او مقاومات.......هتقلي دة عيب في الاستراتيجية كدة......هقولك لو انت شايف انه دة عيب انا شيفة زي ما هو انا شيفة ميزة بردة..... هديلك مثال على حسابى الحقيقي ......انا دخلت صفقة المجنون من 131 بالاستراتيجية.......و السعر الان داخل في 140 ......تقدر تقولي كام مقاومة المفروض كان يقف عندها و كسرها و انا مش شايفة.......هقولك كثير جدا جدا......انا كسبان من تلك الصفقة في حدود 800 نقطة......علشان الاستراتيجية بتقول مفيش حاجة تدل على الانعكاس................ودي الحلاوة كلها.......يبقى استحمل انعكاس شوية ولا اخرج بدري و مع العلم الاستراتيجية بتقول مفيش اي ظواهر انعكاس.......

صدقني انا لا ادافع عن الاستراتيجية خالص.....فلتذهب الاستراتيجية الى الجحيم ....هقولك حاجة بيني و بينك انا زعلان ان الاستراتيجية ناجحة........هتستغرب....صح......؟؟؟؟؟

يعني بعد كل الكتب اللي قرائتها عن التحليل الفني من موجات و ايشيموكيو و فيبو و غيرها ضاعت كدة و مقدرتش استفيد بيها و تيجي استراتيجية هبلة تكسبني الى الان......كدة يبقى مجهودي ضاع....

والله الموفق.
                      بالنسبة لكلامك ياسباركو مقنع به تماما ولكن اذا لم يوضع الهدف عند مقاومة مثلا وارتد ولم يرجع فانه ستضيع نقاط كان من الممكن كسبها

وبالتالي الصفقة خسرانة ستصبح...........عايز رأيك ياباشا

أخيرا وبعد قرائة 460 مشاركة اتشرف بأن انضم الى تلك الورشة الرائعه وان اشارك معكم واتمنى ان اكون عند حسن الظن

مرحبا بك ياسمسم نورتنا
                          " الي بيفكر بالنهايات مابيصير بطل "

المشاركة الأصلية بواسطة semsemheba مشاهدة المشاركة
                            أخيرا وبعد قرائة 460 مشاركة اتشرف بأن انضم الى تلك الورشة الرائعه وان اشارك معكم واتمنى ان اكون عند حسن الظن
                            منور يا باشا......

مش عارف انا شفتك فين قبل كدة............؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حاسس اني فعلا شفتك قبل كدة؟؟؟؟؟ انت منين في القاهرة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة sparko مشاهدة المشاركة
                              منور يا باشا......

مش عارف انا شفتك فين قبل كدة............؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حاسس اني فعلا شفتك قبل كدة؟؟؟؟؟ انت منين في القاهرة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                              يمكن ياباشا يخلق من الشبة اربعين انا كنت بدرس فى جامعة الازهر فكنت قاعد فى مدينة نصر فترة طويله
                              وكنت علطول فى شارع الهرم شارع الوفاء
                              شوف كده بقى يبقى شفتنى فين
                              وانا سعيد انى اتعرفت عليك ياباشا

المشاركة الأصلية بواسطة oussama مشاهدة المشاركة
                                مرحبا بك ياسمسم نورتنا
                                النور ده نورك ياباشا

ودى بقى اول فرصه لى واتمنى التصحيح لو كنت غلط

الملفات المرفقة

يعمل...
                                X