تـوصيات اوتوماتيك :: ضع توصيتك بنفسك :: متابعة لحظية للعملات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزيـــن تفــاعـــل ووضـــع فــرص يـوم

يا شباب فرصة بيع على
    eurgbp

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك :::عـايزيـــن تفــاعـــل ووضـــع فــرص يـوم

المشاركة الأصلية بواسطة ehab1981 مشاهدة المشاركة
      هههههه ربنا ما يوريك اتقرصت كتيييييييييييير من البورصة وبقالى فترة بنتقم منها بانى اكسب

وانت كمان يا اخى ربنا يوفقك ويسدد خطاك
      يوجد مشكلة في الموقع بما يخص الرسائل الخاصة و لذلك أرجو أن ترسل لي ايميلك
      عاوزك بمسألة عائلية هههههههههه

مع محمد علي مش حتقدر تغمض عينيك
        يا جماعة : أنا لما أغمض عينيّ بشوف المؤشر في منامي و بعدين أصحى عشان أشوف المؤشر ظهر و لا لسّا

اخى محمد على . مساء الخير

عرضت على صورة اليوم من قبل احدى اصدقائى لاستراتيجية ومدرج بها اسمك .

دى تابعة ليك يا اخى ؟؟؟؟؟؟ مرفقة

اهلا بك اخ ايهاب والف شكر علي تفاعلك ونشاطك الملحوظ

بالنسبة للطريقة المؤشر مكتوب علية اسمي والباقي اعتقد هي توليفة مؤشرات بس انا مش مع

المؤشرات الكتير لانها بتلخبط وبتذبذب قرارك

المشاركة الأصلية بواسطة ricope44 مشاهدة المشاركة
            مع محمد علي مش حتقدر تغمض عينيك
            يا جماعة : أنا لما أغمض عينيّ بشوف المؤشر في منامي و بعدين أصحى عشان أشوف المؤشر ظهر و لا لسّا

الله يخليك ياباشا ويارب تكون استفدت بجد من المؤشر ودة الهدف من الموضوع

ان كل الناس هي اللي تعرف تشتغل لوحدها وتعرف تحليل العملة والاتجاة وتبقي

في صفوف كبار المحللين جنبا الي جنب

مؤشر جميل جزاك الله كل خير
              لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
              MetaTrader Login: 648713
              Investor Password (read only): V8CQ9CS5

المشاركة الأصلية بواسطة ricope44 مشاهدة المشاركة
                يوجد مشكلة في الموقع بما يخص الرسائل الخاصة و لذلك أرجو أن ترسل لي ايميلك
                عاوزك بمسألة عائلية هههههههههه
                هههههههههههه فعلا حاولت ارسلك على الخاص معرفتش عمتا ارجو ان ميكونش ممنوع على العام :

التعديل الأخير تم بواسطة Maly; 2011 - 08 - 11, 09:38.

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة
                  اهلا بك اخ ايهاب والف شكر علي تفاعلك ونشاطك الملحوظ

بالنسبة للطريقة المؤشر مكتوب علية اسمي والباقي اعتقد هي توليفة مؤشرات بس انا مش مع

المؤشرات الكتير لانها بتلخبط وبتذبذب قرارك
                  يامدير لا شكر على واجب . هذا اسميه رد فعل طبيعى للجميل لان فعلا الموضوع هايل تسلم عليه .

انا لا استخدم ما ارسلته لك ولكن بالصدفة واحد صديق كان بيورينى حاجة لانى متعود اتشارك مع اصدقاء واخوة لى فى العالم العربى . احب مجال البورصة اوى عشان كده بحب اتعلم كل جديد ولو فيه حاجة انا اعرفها بحب افيد غيرى .

فلما بعتلى الصورة دى ضحكت قولت الله الله اللة مالى منتشر فى كل العالم العربى هههههههههههههه

بالنسبة لة انا لا استخدم غير المؤشر وطريقة اخرى علمها لى صديق اقرب الى الاخ

المشاركة الأصلية بواسطة Mohab Selim مشاهدة المشاركة
                    أ إيهاب
                    بالفعل انا شغال مع FXSOL UK وعملت Download للميتاتريدر
                    وفي إنتظارك للشرح ومعلش طول بالك عليا

هايل اولا اغلق البرنامج واعمل الاتى وادخل على ملف الميتاتريدر انديكاتور واحذف الموشر اللى عندك احتياطى

ثم ضع المرفقات كما يلى :

1- طبعا احنا كنا ارفقنا كاعضاء كذا ملف للمؤشر بس الملف المرففق ليك فى الرسالة هو المتوافق مع الاكسبرت . ضع المؤشر المرفق فى C:\Program Files\InstaTrader\experts\indicators

2- Safari فى ملف C:\Program Files\InstaTrader\experts ( زى ما اتفقنا بدل اسم اللى فى الوسط حتلاقى عندك اسم شركتك

ثم افتح البرنامج ومن القائمة دوس view واختار Navigator حتظهر شاشة على الشمال . دوس على expert advisor حتفتح معاك قائمة تحتيها وحتلاقى من ضمن القائمة اسن الاكيبرت safari . دوس بالماوس (الفارة) واسحب المؤشر الى الشارت . حتظهر معاك شاشة مكتوب فى وسطها ( Lots - Take profit - stoploss )

lots دى لتحديد حجم العقد اللى حتخلى البرنامج يشتغل بيه فى كل صفقة

take profit تكتب فيها عدد النقاط اللى انت عايز البرنامج يقفل عليها بمكسب اذا وصل ليها

Stoploss تكتب فيها عدد النقاط اللى لو الصفقة خسرتها ووصل للرقم ده يغلق الصفقة

طيب اذا تركت Take profit و Stoploss زى ما هما صفر ( كده البرنامج حيفتح صفقات ويغلقها بظهور المؤشر

اتمنى اكون وفيت الشرح واى سؤال تحت امرك . وميهمكش اسال تانى وتالت . فى النهاية المهم انك تتقن الموضوع . هنا مفيش كسوف . طبعا لو لا قدر الله لم يكن بوسعى التواجد كل الاخوان هنا محترفين المؤشر والاكسبرت وحيردوا عليك . على بركة الله ابدا وقولنا تطوراتك وابدا بتنزيل الفرص معانا . ربنا يوفقك
                    الملفات المرفقة

هههههههههههه فعلا حاولت ارسلك على الخاص معرفتش عمتا ارجو ان ميكونش ممنوع على العام :

ده اميلي بعد اذن الادارة لأن الرسائل الخاصة قالت الادارة انها مش شغالة
                      التعديل الأخير تم بواسطة Maly; 2011 - 08 - 11, 16:34.

هايل اولا اغلق البرنامج واعمل الاتى وادخل على ملف الميتاتريدر انديكاتور واحذف الموشر اللى عندك احتياطى

ثم ضع المرفقات كما يلى :

1- طبعا احنا كنا ارفقنا كاعضاء كذا ملف للمؤشر بس الملف المرففق ليك فى الرسالة هو المتوافق مع الاكسبرت . ضع المؤشر المرفق فى C:\Program Files\InstaTrader\experts\indicators

2- Safari فى ملف C:\Program Files\InstaTrader\experts ( زى ما اتفقنا بدل اسم اللى فى الوسط حتلاقى عندك اسم شركتك

ثم افتح البرنامج ومن القائمة دوس view واختار Navigator حتظهر شاشة على الشمال . دوس على expert advisor حتفتح معاك قائمة تحتيها وحتلاقى من ضمن القائمة اسن الاكيبرت safari . دوس بالماوس (الفارة) واسحب المؤشر الى الشارت . حتظهر معاك شاشة مكتوب فى وسطها ( Lots - Take profit - stoploss )

lots دى لتحديد حجم العقد اللى حتخلى البرنامج يشتغل بيه فى كل صفقة

take profit تكتب فيها عدد النقاط اللى انت عايز البرنامج يقفل عليها بمكسب اذا وصل ليها

Stoploss تكتب فيها عدد النقاط اللى لو الصفقة خسرتها ووصل للرقم ده يغلق الصفقة

طيب اذا تركت Take profit و Stoploss زى ما هما صفر ( كده البرنامج حيفتح صفقات ويغلقها بظهور المؤشر

اتمنى اكون وفيت الشرح واى سؤال تحت امرك . وميهمكش اسال تانى وتالت . فى النهاية المهم انك تتقن الموضوع . هنا مفيش كسوف . طبعا لو لا قدر الله لم يكن بوسعى التواجد كل الاخوان هنا محترفين المؤشر والاكسبرت وحيردوا عليك . على بركة الله ابدا وقولنا تطوراتك وابدا بتنزيل الفرص معانا . ربنا يوفقك
                        السلام عليكم
                        جزاك الله خيراً على الاكسبيرت
                        هل يمكن اضافة Trailing Stop للاكسبيرت لعدم فقدان نقاط
                        وما هو الفريم الافضل للاكسبيرت

اهلا وسهلا بشرى

الفريم هو الساعة وبالفعل تكون المتابعة كل ساعة ( بهدف اغلاق الصفقة اذا ثبت ظهور السهم المعاكس )

نرجو المتابعة على الديمو اولا حتى نجيب على اسئلتك وتكون جربت ليطمان قلبك .

واحنا هنا للاجابة على الاسئلة . صاحب الموضوع هو اخونا الاستاذ مالى
                          الف شكر اخى ايهاب وربنا يبارك فيك
                          الف شكر للاستاذ مالى على هذا المؤشر ربنا يجعلة فى ميزان حسناتة
                          ان شاء الله متابعيييييين وكل عام وانتم بخير
                          (حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت و هو رب العرش العظيم)

المشاركة الأصلية بواسطة muslim4ever مشاهدة المشاركة
                            السلام عليكم
                            جزاك الله خيراً على الاكسبيرت
                            هل يمكن اضافة Trailing Stop للاكسبيرت لعدم فقدان نقاط
                            وما هو الفريم الافضل للاكسبيرت
                            صديقى الشكر موصول لصاحب الموضوع ثم للاخ الفاضل صاحب الاكسبرت . لست انا هذا او ذاك . انا بس بحاول اساعد الشباب .

اعتقد طلبك لكى يتنفذ يجب اعادة برمجة الاكسبرت وده شاق بعض الشئ لاننا قعدنا فترة حتى استطاع احد الاعضاء برمجته فى احدى المنتديات . بس ليا عتاب عليك , انا حاسس انك لم تقرا الموضوع منذ البداية ( ده احساسى )

بص الفكرة باختصار هو كيفية معرفة اتجاه الترند بوجه عام بدقة تتجاوز 75 % مما يودى لوجود صفقات خاسرة ومربحة والنتيجة الاجمالية ارباح وبلاش طمع على راى الغالى محمد على .

انا شخصيا بفكر اعتزل البورصة خلاص جننتنى

تحياتى وخد الموضوع ببساطة وركز فى حجم اللوت المناسب للحساب وخلى الموضوع على ظهور المؤشر 300-500 نقطة مش وحش ياراجل حتى لو لوت صغير .

جرب على الديمو لشهر وفوللى

المشاركة الأصلية بواسطة boshra hasan مشاهدة المشاركة
                              الف شكر اخى ايهاب وربنا يبارك فيك
                              الف شكر للاستاذ مالى على هذا المؤشر ربنا يجعلة فى ميزان حسناتة
                              ان شاء الله متابعيييييين وكل عام وانتم بخير

ربنا يكرمك ويعزك و انتى طيبة رمضان كريم وبارباح الفوركس متهنيييين

اهم حاجة المتابعة بانك تنزل ( او تنزلى )الفرص

معلش ممكن سؤال اسمك محير مع النوع ( كل مرة بحتار فى الكلمات للرد عشان مغلطش ) . هل حضرتك مغيرتيش خانة النوع ولا حضرتك استاذ بشرى .

ارجو عدم وضع الاميلات في الموضوع

يعمل...
                                X