****** اكسبيرت سكالبينج الروسي ShockBar (اكسبيرت المسابقة) ******.

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

رد: ****** اكسبيرت سكالبينج الروسي ShockBar (اكسبيرت المسابقة) ******.

المشاركة الأصلية بواسطة j3ifer مشاهدة المشاركة
    ولا تزال التجارب قائمة على هذا الاكسبيرت وحاليا وجدت طريقة أفضل بكثير من الطرق اللي كنت أفكر فيها

أولا بعد الاختبار اكتشفت أنه خطأ فادح أن أقوم بزيادة الستيب لاانه يمرجن الحساب بشكل أسرع بالاضافة إلى عائد جدا قليل
    ثانيا دراسة الفترات اللي فيها قاب تبين لي أنه متذبذب وصعب أنه نحط فترة معينة

البشرى السارة هي أني إلى الآن قدرت أتغلب على معظم الفترات اللي فيها قااب بطريقة إنما أييه على قولت إخواناا المصريين وبربح إن شآء الله مرضي للجميع وبمبلغ ١٠٠٠$ بس واحتمال كبير حتى يكون أقل كمان وكل ما زادت المتابعة زاد الربح ولا حاجة للمتابعة لوقف الخسارة يعني تطمن وحط ببطنك بطيخة صيفي

الطريقة هي كالآتي ........ ولا أقولكم خليها شوية كمااان عبال ما أتأكد مئة بالمئة من كل فترات القاب ونجاحها
    براحتك ياسيدى بس انت عارف لو طلع موضوع مش كفائة عارف هنعمل فيك ايه
    ولا حاجة طبعا منقدرش نعمل فى حبيبنا حاجة طبعا
    هههههههههههههههههههههههههه
    منتظرينك وبالتوفيق

المشاركة الأصلية بواسطة hossam elsawy مشاهدة المشاركة
      براحتك ياسيدى بس انت عارف لو طلع موضوع مش كفائة عارف هنعمل فيك ايه
      ولا حاجة طبعا منقدرش نعمل فى حبيبنا حاجة طبعا
      هههههههههههههههههههههههههه
      منتظرينك وبالتوفيق

هههههههههه عزيز وغالي يا حسااام

أحسن ما تزعل علي فقررت أحط الفكرة ونختبرها سوا إن شآء الله أنا سويت لها أكثر من اختبار وكانت ناجحة جدا باقي أجربها على الديمو
      الطريقة هي للمنصات الخماسية أنا بشتغل على إف إكس دي دي تغيــر الاعدادات للآتي :
      المبلغ ١٠٠٠$ ما اختبرته على مبلغ ثاني إلى الان
      أول حاجة التيك بروفت نخليها ٥ نقط من المنصة الخماسية يعني ٠.٥ نقطة فقــط
      الستيب نجعلها ٢٠ نقطة للمنصة الخماسية يعني الستيب كل نقطتين فقــط
      الريسك عشان أسوأ الأحوال بدل ٢٠ خليتها ١٠٪ وإن شاء الله ما راح نوصل لها ويكون كلها ربح

بقى ننتكلم عن ليش قلت أنا في المشاركة السابقة مع المتابعة الربح راح يزيد؟ .. السبب هو لما تضع التيك بروفت ٠،٥ المنصة ما بتسمح لك تضع الهدف للصفقة الواحدة لانه راح يكون قريب جدا فعشان كذا لو دخلت صفقة وما عكس عليك السعر الاكسبيرت ما راح يقدر يحط تارجت الا لما يعكس السعر ويفتح صفقة جديدة ولو كنت انت متابع بتغلق الصفقات يدوي وبتاخذ الربح جربوها باك تيست وبتفهموا قصدي

الاخ صاحب الموضوع قال انه عطى الاكسبيرت لمبرمج عشان يضيف كم حاجة ومنها إغلاق الصفقات على ربح معين وهوا دا الحل اللي أنا بدور عليه

حطيت في المرفقات الاعدادات اللي أنا أشتغلت عليها يلا مستنيكم تجربوها وتبلغوني بالنتايج
      الملفات المرفقة

يبدو أنها محاولة مش مضبوطة تمام لا زالت تحتاج لدراسة أكثر
        نحاول بمبلغ أكبر لانها معظم القاب قدرت تجتازها بدون مارجن بس في يوم ١٨/٢/٢٠١١ المبلغ ما استحملش

مبلغ ٢٠٠٠$ مع ستيب 5 نقاط وتيك بروفت ٠،٥ جاري الاختبار ،، اجتاز يوم ١٨/٢/٢٠١١ بنجاح وبآمان أي بصفقات قليلة بس بنحتاج ضروري نشوف حد من المبرمجين يضيف لنا خاصية إغلاق الصفقات على ربح معين لنستفيد أقصى استفادة

أنا خلاص قربت آستسلم مع هذا الاكسبيرت يبدو أنه زي ما قلت يا حسام باشا محتاج راس مال كبير حبتين ... المحاولة الاخيرة راح تكون بتغير طريقة المضاعفات

المشاركة الأصلية بواسطة j3ifer مشاهدة المشاركة
              أنا خلاص قربت آستسلم مع هذا الاكسبيرت يبدو أنه زي ما قلت يا حسام باشا محتاج راس مال كبير حبتين ... المحاولة الاخيرة راح تكون بتغير طريقة المضاعفات
              أخي جعفر معلش عندي سؤال انت بتفتح الاكسبرت قبل القاب علطول ولا بتشغله من مده معين وبتخليه يعدي على القابات عادي لانك لو بتشغله أو بتختبره على القاب مباشره فـده ممكن يكون ظلم ليلاكسبرت والدليل ان حسام اختبره عادي عاملة ارباح كويسة جدا لكن أما اختبره على القاب علطول صفر ...مع أنك لو مشع;له قبليها بمده مثلا هيعدي القاب ومش هيمرجين
              ##### يسقط يسقط حكم العسكر ######

والاكسبرت ده انت اللي هتكتشف سره إن شاء الله ..واتمنى تكمل في اختباره منتظرين مفاجا اتك
                ##### يسقط يسقط حكم العسكر ######

ان شاء الله يا اخ شيتوس وصحيح انا كنت بختبره على اليوم اللي حصل فيه القاب مباشرة عشان اضمن صموده في باقي الايام المشكلة ان فيه اعدادات تعدي قاب في يوم بس في يوم تاني ما تعديه والعكس يعني كل يوم له اعداداته ما اخفيك اني ما فقدت الامل مع اني مالي في البرمجه كثير قدرت اضيف خاصية اغلاق الصفقات عل ى ربح معين وبحاول فيه حتى ااصل للنتيجه المرضية للجميع

الاكسبيرت ممتاز بس جربوه في زوج كتير التدبدب متل اليورو باوند او يورو فرنك حركتهم قليل ومتدبدبين جدا يصلح للاكسبيرت
                    اما بخصوص اغلاقه على ربح معين فدا سهل جدا هدا اكسبيرت في المرفقات حطه على شارت اخر وحط فيه الرقم بالدولار ليغلق الصفقات فيه الربح والخسارة
                    الملفات المرفقة

ياشباب
                      ابشركم ان هالاكسبيرت افضل اكسبيرت موجود بالموقع حسب تقييمي المتواضع حيث جربت كل الاكسبيرتات الموجودة ولم ينجح معي الا هذا طبعا الحساب متواضع كان 500 دولار ونزل الحساب الى 260 تقريبا والان ولله الحمد والمنة 390 يعني تجربة شخصية مرة ممتاز وراح استمر معاه واستمر معكم بشان كم ياصل الحساب
                      والله يوفقكم بهالمنتدى الي فيه الشباب متعاونين ويدا واحدة للوصول للقمة باذن الله

المشاركة الأصلية بواسطة ilhamfx مشاهدة المشاركة
                        الاكسبيرت ممتاز بس جربوه في زوج كتير التدبدب متل اليورو باوند او يورو فرنك حركتهم قليل ومتدبدبين جدا يصلح للاكسبيرت
                        اما بخصوص اغلاقه على ربح معين فدا سهل جدا هدا اكسبيرت في المرفقات حطه على شارت اخر وحط فيه الرقم بالدولار ليغلق الصفقات فيه الربح والخسارة
                        أهلا بك أخي ،، أنا عارف هالطريقة بس أحتاج أضيف الخاصية للاكسبيرت عشان أقدر أسوي باك تست له .. أنا فعلا أضفتها له ولكن لم تعمل في الباك تست فقط على الديمو شغاله ما أدري ليش

المشاركة الأصلية بواسطة J3ifer مشاهدة المشاركة
                          بص ياباشا
                          كلمة حق ليك ولك الاعضاء
                          اللى عاوز يشتغل بالاكسبريت ده يشتغل بمبلغ مش اقل من 20000 وان شاء الله هيكسب يعنى هيكسب
                          فيه مضاعفه وصل فيها النقطة بحوالى 450 دولار للنقطة
                          تخيلوا لو السعر عكس بس 20 نقطة * 450 يساوى 9000 دولار فى انعكاسواحد فقط
                          طب وباقى الانعكاسات
                          يعنى تلاقى مش اقل من 10 او 15 الف دولار انعكاس
                          وانا جربت كل حاجة
                          ومتتعبش نفسك يا جعفر ومش بحبطك والله انا عاوز اقولك اللى جربته
                          بص ياباشا هديك حساب حقيقى لواحد شغال بللاكسبريت ده وشوف النتائج عامله ازاى بس بص الاول على الايداع اد ايه
                          الاكسبريت اعتبره رقم واحد فعلا بس بالشروط اللى قلتها دى من 20 الى 25 الف دولار بداية

المشاركة الأصلية بواسطة سوق ون مشاهدة المشاركة
                            ياشباب
                            ابشركم ان هالاكسبيرت افضل اكسبيرت موجود بالموقع حسب تقييمي المتواضع حيث جربت كل الاكسبيرتات الموجودة ولم ينجح معي الا هذا طبعا الحساب متواضع كان 500 دولار ونزل الحساب الى 260 تقريبا والان ولله الحمد والمنة 390 يعني تجربة شخصية مرة ممتاز وراح استمر معاه واستمر معكم بشان كم ياصل الحساب
                            والله يوفقكم بهالمنتدى الي فيه الشباب متعاونين ويدا واحدة للوصول للقمة باذن الله
                            بس حصل فى كام يوم ده
                            خلى بالك انت كده بتنتحر حساب 390 على الاكسبريت خطر جدا
                            بلاش تكمل احسن لو حصل وفتح مضاعفات كتير هيصفرلك الحساب لا قدر الله

المشاركة الأصلية بواسطة hossam elsawy مشاهدة المشاركة
                              بص ياباشا
                              كلمة حق ليك ولك الاعضاء
                              اللى عاوز يشتغل بالاكسبريت ده يشتغل بمبلغ مش اقل من 20000 وان شاء الله هيكسب يعنى هيكسب
                              فيه مضاعفه وصل فيها النقطة بحوالى 450 دولار للنقطة
                              تخيلوا لو السعر عكس بس 20 نقطة * 450 يساوى 9000 دولار فى انعكاسواحد فقط
                              طب وباقى الانعكاسات
                              يعنى تلاقى مش اقل من 10 او 15 الف دولار انعكاس
                              وانا جربت كل حاجة
                              ومتتعبش نفسك يا جعفر ومش بحبطك والله انا عاوز اقولك اللى جربته
                              بص ياباشا هديك حساب حقيقى لواحد شغال بللاكسبريت ده وشوف النتائج عامله ازاى بس بص الاول على الايداع اد ايه
                              الاكسبريت اعتبره رقم واحد فعلا بس بالشروط اللى قلتها دى من 20 الى 25 الف دولار بداية
                              http://www.myfxbook.com/members/andr...bar-v11/232125
                              صحيح كلامك يا حساام الاكسبيرت للحسابات الكبيرة بس هذا بالاعدادات الافتراضيه له ... أنا حاليا وصلت لنتيجة حلوة وضفت على الاكسبيرت كم حاجة مع إني أول مرة بشتغل بالبرمجة بس خذت كورس بالجامعه قبل عن دا الموضوع فكنت فاهم وش قاعد أسوي

لو تتكرم تعطيني تواريخ الايام اللي صارت فيها إنعكاسات عشان أكمل إختباري له وإن شاء الله المفاجأة قادمة

أنا بشارككم الفكرة اللي أفكــر فيها اللي بتخلي هالاكسبيرت ناااجح وبلا شك بس عطوني فرصة أدرسها صح وبحاول قد ما أقدر أبرمجها بعد

الفكرة عبارة عن نفس عمل هالاكسبيرت بس لما يوصل المضاعفة والتعزيز رقم معين مثلا صفقات 5 نفتح معاها صفقة معاكسة بقيمة نص الصفقات ويضل يعزز مثلا بدينا بصفقات بيع لما يوصل للتعزيز 5 وليكن المضاعفات مجموعها 0.5 فراح نفتح صفقة شراء بقيمة 0.25 مع تريلنج ستوب ويضل التعزيز حق صفقات البيع بكذا منحافظ على المارجن ومنزيد الربح فلو ارتفع راح يعزز بصفقات بيع + ربح من صفقة الشراء وأكيد بيكون أسهل له يوصل للتيك بروفت حق صفقات البيع طيب لو عكس السعر بعد ما فتحنا صفقة الشراء بنخليه يعزز لصفقات الشراء إلى الصفقة 5 وبعدها منسوي مثل ما سوينا قبل ونفتح بيع بنص قيمة الصفقات كأني دوختكم معاي

الفكرة حلوة محتاجة دراسة شويتين وإن شاء الله تساعدوني بآرائكم .. أنا مو خبير في البرمجة بس اللي أقدر أسويه آخذ خصائص من اكسبيرتات ثانية وأضيفها للاكسبيرت ألحين ضفت التيك بروفت على نقاط معينة وشغااال تماام ولو عندكم اكسبيرتات ممكن تفيدنا بنرحب بها

نشوفكم بعد كلاسات الجامعه الله ياخذ هالجامعه

يعمل...
                                X