تـوصيات اوتوماتيك :: ضع توصيتك بنفسك :: متابعة لحظية للعملات

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: تـوصيات اوتوماتيك ::: ضع توصيتك بنفسك ::: دعوة للربح والتعلم ( تفاعل )

المشاركة الأصلية بواسطة eto2 مشاهدة المشاركة
    يا ريت يا اخ مالي اتحط الموشر مع الشرح في الصفحة الاولى

موجود ياباشا من زمان

المشاركة الأصلية بواسطة oussama مشاهدة المشاركة
      السلام عليكم

بارك الله فيك استاذ مالي

مؤشر رائع وان شاء الله نتابع معك ولي بعض الاسئلة

برأيك اي فريم افضل يعني افضل لضمان الربح

+

عند ضهور سهم معاكس لصفقتنا ننتضر اغلاق الشمعة التي اضهرت السعر المعاكس

لكي نفتح صفقة معاكسة للأولى ؟

+

هل من الضروري ننتضر اغلاق الشمعة للدخول في الصفقة وليس بمجرد ضهور المؤشر

اهلا بك

جزاني واياك كل الخير

افضل فريم هو الساعة ويمكنك العمل علي النصف ساعة ايضا

ويجب اغلاق الشمعة وثبات المؤشر مكانة لغلق الصفقة او لفتح الصفقة

بارك الله فيك اخي مالي
        " الي بيفكر بالنهايات مابيصير بطل "

المشاركة الأصلية بواسطة swika مشاهدة المشاركة
          أخي الكريم شكرن لك كثيرا ، لساني يعجز عن شكرك ا تمنى لك النجاح و أن يحقق لك كل ما تريد ( معالي والمنتدى والفركس وبس ) .

شكرا لك

جزاني واياك كل الخير

تابع معانا دائما

المشاركة الأصلية بواسطة semsemheba مشاهدة المشاركة
            وصلت يا كبير والف شكر ليك وان شاء الله هنبدء شغلنا من بداية افتتاح الاسبوع القادم

عايزين شغل من نار يا سمسم

اعتبر الموضوع دة بتاعك انت واي حد يسأل يمكنك الجواب بدل عني

اكيد انت فهمت الطريقة كويس

المشاركة الأصلية بواسطة Maly مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

دعوة للتعلم والربح وخلق حالة من النقاش والتفاعل الهادف

هذا الموضوع سيكون مهم ان شاء الله لكل من :

1- واحد زهق من الخسارة ونفسة يكسب ويحول اموال من الحساب

2 - واحد اتنصب علية و خسر حسابة بسبب ادارة الحسابات ونفسة يشتغل بنفسة

3 - واحد مبتدئ ومش عارف يشتغل باي طريقة وحيران

4 - واحد نفسة في طريقة سهلة يشتغل بيها بسرعة

5 - واحد حلل وقرر هيدخل بيع ولا شراء بس عايز ياخد التأكيد

الموضوع عبارة عن مؤشر ولكن اهم شيء به

انه لا يعيد رسم نفسة فيسهل لك عمل باك تيست للتاكد من قوة

المؤشر بعينك فقط بعد وضعة علي الشارات

2 - اذا اعطي المؤشر اشارة خاطئة سرعان ما يغير الصفقة

قبل خسارة نقاط كثيرة

سيتم العمل علي المؤشر فقط علي الشارات

الشرح بعد قليل

ولكن استحلفكم بالله ان تتفاعلوا معنا هناك خير كثير يضيع

بسبب عدم التفاعل

نسالكم الدعاء

بسم الله الرحمن الرحيم

نبدء بشرح المؤشر

المؤشر سهل جدا لايحتاج منك القاء نظرة علية فقط

هو يقوم بتحليل جميع العملات بدل منك

ويقوم باعطاء اشارة لك للبيع او الشراء ولكن اشارة صادقة جدا باذن الله

في حالة الشراء

يقوم المؤشر باظهار سهم لونة ازرق في الاتجاة الاعلي

الدخول يكون بعد اغلاق شمعة الساعة وثبات السهم مكانة

الاستوب يكون اسفل منطقة السهم ب 20 نقطة

في حالة البيع

يقوم المؤشر باظهار سهم لونة احمر في الاتجاة الاسفل

الدخول يكون بعد اغلاق شمعة الساعة وثبات السهم مكانة

الاستوب يكون اعلي منطقة السهم ب 20 نقطة

طريقة الدخول والخروج من الصفقات ستكون عن طريقة الاسهم

بمعني اننا لن نخرج من الصفقة الا عند ظهور سهم عكس الصفقة المفتوحة

مثال : لو فتحنا صفقة بيع وظهر سهم ازرق للشراء نغلق الصفقة ونفتح صفقة شراء

يعمل علي كل الفريمات والعملات وفريم الساعة افضل شيء لعدم المتابعة اللصيقة

انظر الصور وركز قوي

مميزات المؤشر

1 - اشارة المؤشر ثابتة ولا تتبع حركة السعر

2 - لا يوجد تحديد للهدف فنحن نضع الاستوب اسفل او اعلي السهم ولا نخرج الا مع سهم

معاكس للصفقة المفتوحة معني ذلك اننا سنحصل علي الكثير من النقاط

ونكون مع الموجة دائما يعني ممكن تحصل في الصفقة الواحدة علي 150 نقطة مثلا

او اكثر والاستوب بيكون قليل جدا مقارنة بالهدف واعتقد دي الغلطة الي بيرتكبها المعظم

وهي الصبر علي الخسارة وعدم الصبر علي المكسب يعني في صفقات كتير عدت عليك

قولت ياريتني فضلت فاتح الصفقة لان كنت عامل هدف 30 نقطة والعملة صعدت 100 نقطة

المؤشر دة بقي هيعلمنا نصبر علي المكسب ولا نصبر علي الخسارة

صور تبين فائدة الصبر علي الربح

لعبة الفريمات وكيف اعمل علي المؤشر باحتراف

المؤشر يعمل علي كل الفريمات ولكن من يعمل علي فريم يلتزم بة لمتابعة التوصية

بمعني انك لو تعمل علي فريم الربع ساعة يحتاج منك المؤشر متابعة كل ربع ساعة مع اغلاق كل شمعة

ولو تعمل علي فريم النصف ساعة يحتاج منك المؤشر متابعة كل نصف ساعة مع اغلاق كل شمعة علي الشارات

و لو تعمل علي فريم الساعة يحتاج منك المؤشر متابعة مع اغلاق كل ساعة وبداية ساعة جديدة

ولو تعمل علي فريم الاربع ساعات يحتاج منك المؤشر متابعة مع اغلاق كل اربع ساعات وبداية شمعة اربع ساعات جديدة

دلوقتي احنا مش عايزين الموضوع يمر مرور الكرام

كل عضو هيختار عملة بيحبها يتابع عليها المؤشر وعلي الفريم اللي يختارة من اول ربع ساعة

بس اهم شيء يبدء الصفقة من بداية ظهور السهم ويقولنا المؤشر عمل معاة اية

ودة هيبقي افضل باك تست للناس كلها للمؤشر وكمان علشان يبقي في تفاعل فيما بيننا

واي حد خسر كتير ونفسة يكسب ان شاء الله بس يلتزم ويتابع معنا وهيعرف طريق

الربح الدائم ان شاء الله

كل عضو بعد ما يجرب المؤشر يكتب اي العملة اللي هيشتغل عليها

ويقدر يتابع علي انهي فريم يعني لو حد مشغول ممكن يتابع علي الاربع ساعات

او اليومي المهم تتابعوا معانا لان اوعدكم ان شاء الله ان المؤشر دة هيبقي

طريقكم للربح الاكيد ولكن التزم بطريقة العمل

نسالكــــم الدعــــــاء

للتذكيــــــــر

عزيزي انا لا اهاجم الموضوع ولا صاحبه ولست ايضا من دعاة الاحباط.
                انا تكلمت بمعرض حديثي وقلت ارجو التجربه على الديمو والتجربه خير برهان لاثبات قوه المؤشر.
                وللعلم فقط فقد قمت باختباره قبل 7 شهور ونتج عنه خسائر كبيره واشارات مغلوطه على المتاجره الحيه وغير صحيحه ويعدرسم نفسه ولكن ما اجمله على الباك تيست يعطيك احساس بانك ملكت السوق ولان تخسر صفقه واحده,,, ادعوكم للتجربه.
                تكلمت من حرصي على المتداوليين الجدد وانسياقهم وراء الدعايه والترويج وخفوفا من التغرير بهم للدخول بناء على المؤشر والخروج السريع من السوق بدعوه من المارجن كول.
                عذرا مجددا على الاطاله وشكرا لسعه صدركم.
                لنكن أرواحاً راقيه
                نتسامى عن سفاسف الأمور .. وعن كل ما يخدش نقائنا
                نحترم ذاتنا ونحترم الغير .. عندما نتحدث نتحدث بعمق
                نطلب بأدب .. ونشكر بذوق .. ونعتذر بصدق
                نترفع عن التفاهات .. والقيل والقال .. نحب بصمت .. ونغضب بصمت
                وإن أردنا الرحيل .. رحلنا بصمت

اخي محمد المؤشر جميل ولكنه يعطي اشارات متأخرة جدا بعد ان يصل السعر الى نقاط جيدة ثم يرجع وفي اغلب الأحيان تغلق الصفقة على خسارة معتبرة بعد ان وصل السعر الى ربح كبير اقترح لو نضيف له مأشر مساعد لفلترة الفرص و الخروج بربح في كل الصفقات او نحدد الأهداف برقم معين ؟
                  هذا مجرد اقتراح فقط لتطوير الفكرة

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة
                    عايزين شغل من نار يا سمسم

اعتبر الموضوع دة بتاعك انت واي حد يسأل يمكنك الجواب بدل عني

اكيد انت فهمت الطريقة كويس
                    ان شاء الله ياباشا
                    بالرغم من بعض الكلام المحبط
                    لاكن احنا هنجرب على الديموا
                    يعنى لو مكسبناش مش هنخسر
                    والتجربة خير برهان

المشاركة الأصلية بواسطة moh_jawhari مشاهدة المشاركة
                      عزيزي انا لا اهاجم الموضوع ولا صاحبه ولست ايضا من دعاة الاحباط.
                      انا تكلمت بمعرض حديثي وقلت ارجو التجربه على الديمو والتجربه خير برهان لاثبات قوه المؤشر.
                      وللعلم فقط فقد قمت باختباره قبل 7 شهور ونتج عنه خسائر كبيره واشارات مغلوطه على المتاجره الحيه وغير صحيحه ويعدرسم نفسه ولكن ما اجمله على الباك تيست يعطيك احساس بانك ملكت السوق ولان تخسر صفقه واحده,,, ادعوكم للتجربه.
                      تكلمت من حرصي على المتداوليين الجدد وانسياقهم وراء الدعايه والترويج وخفوفا من التغرير بهم للدخول بناء على المؤشر والخروج السريع من السوق بدعوه من المارجن كول.
                      عذرا مجددا على الاطاله وشكرا لسعه صدركم.

اخي الكريم المؤشر دة مش موجود في المنتديات غير تحت معرفي

جربة بالطريقة اللي بقولك عليها وادخل بعقود صغيرة مش اكتر من 3% وهنشوف

والتجربة علي خير برهان لاني انا جربتة

المشاركة الأصلية بواسطة mbkingdom مشاهدة المشاركة
                        اخي محمد المؤشر جميل ولكنه يعطي اشارات متأخرة جدا بعد ان يصل السعر الى نقاط جيدة ثم يرجع وفي اغلب الأحيان تغلق الصفقة على خسارة معتبرة بعد ان وصل السعر الى ربح كبير اقترح لو نضيف له مأشر مساعد لفلترة الفرص و الخروج بربح في كل الصفقات او نحدد الأهداف برقم معين ؟
                        هذا مجرد اقتراح فقط لتطوير الفكرة

انت لحقت جربتة ازاي والسوق قافل نفسي اعرف

لو عايز تلحق حركة السعر من الاول اشتغل علي فريم اقل

لازم يبقي في مرونة مع الفوركس وانت مش لازم تاخد كل النقط

وانا في صورة شرحت عليها ان ممكن صفقة تقفل معاك بخسارة ولكن لو دخلت الصفقة اللي بعدها

واللي بعدها وهكذا هتخرج بربح

انظر الصور وركز قوي

شكلك مبصتش علي الصورة دي وركزت فيها

وهو مش لازم كل الصفقات اللي يدخلها تبقي موجوب لكن المجمل هيبقي في موجوب

كتير ان شاء الله

ان شاء الله ياباشا
                          بالرغم من بعض الكلام المحبط
                          لاكن احنا هنجرب على الديموا
                          يعنى لو مكسبناش مش هنخسر
                          والتجربة خير برهان
                          تابع معانا ياسمسم

رايك يهمني كتير

المشاركة الأصلية بواسطة maly مشاهدة المشاركة

انت لحقت جربتة ازاي والسوق قافل نفسي اعرف
                            بارك الله فيك اخي محمد انا قراءت الموضوع بشكل جيد و فهمته بشكل جيد جزاك الله كل خير لكن انت لازم توسع صدرك شوية وتتحملنا الله يكرمك ولا كيف يكون التفاعل ؟ المهم انا مجربتش المؤشر و السوق قافل يباشا انا جربته امس و السوق شغال و اول ماوضعته على الشرت بديت اعمل حسابات على الخفيف عند كل دخول و خروج في الأسبوع الي فات وبعدها وضعت المشاركة
                            لو عايز تلحق حركة السعر من الاول اشتغل علي فريم اقل

لازم يبقي في مرونة مع الفوركس وانت مش لازم تاخد كل النقط

مادام المؤشر يعطي نتائج جيدة جدا ليش ما نستفدش منها بدل ما نخرج على خسارة و كنا رابحين ؟

وانا في صورة شرحت عليها ان ممكن صفقة تقفل معاك بخسارة ولكن لو دخلت الصفقة اللي بعدها

واللي بعدها وهكذا هتخرج بربح

انظر الصور وركز قوي

شكلك مبصتش علي الصورة دي وركزت فيها

الصورة هذي بالذات الى تمعنت فيها اكثر من غيرها

وهو مش لازم كل الصفقات اللي يدخلها تبقي موجوب لكن المجمل هيبقي في موجوب

كتير ان شاء الله
                            يعني يا استاذ محمد فكرة مني وفكرة منك وفكرة من سمسم وباقي الأعضاء تخلينا نحقق نتائج ممتازة ولا انت ما رائيك ؟
                            راح اشتغل على المؤشر مع افتتاح السوق باذن الله تعالى و نستعرض النتائج مع بعض تقبل تحياتي

المشاركة الأصلية بواسطة mbkingdom مشاهدة المشاركة
                              يعني يا استاذ محمد فكرة مني وفكرة منك وفكرة من سمسم وباقي الأعضاء تخلينا نحقق نتائج ممتازة ولا انت ما رائيك ؟
                              راح اشتغل على المؤشر مع افتتاح السوق باذن الله تعالى و نستعرض النتائج مع بعض تقبل تحياتي
                              هو ده المطلوب بالظبط اننا نتحد كلنا معا لنصل الى فضل طريقة مربحه باذن الله

هو ده المطلوب بالظبط اننا نتحد كلنا معا لنصل الى فضل طريقة مربحه باذن الله
                                قال الله تعالى: ( والذين استجابوا لربهم وأقاموا الصلاة وأمرهم شورى بينهم ومما رزقناهم ينفقون) [الشورى: 38] وهذه الآية من الآيات المكية،

كل من يعرف أي معلومة أو نصيحة لا يتردد ويقوم بطرحها . حتى نصل إلى المبتغى . بنقاش فعلي ، واتمنى أن يوفق جميع الاخوة

يعمل...
                                X